Ik vind dat terecht. Als Nutella reclame maakt met gezondheidsaspecten dan is het toch niet meer dan normaal dat die aanwezig moeten zijn?
ten eerste moet je al niet zo veel hersencellen bezitten om te zien dat nutella vettige boel is.
ten tweede: ook ontbijtgranen, confituren, etc maken reclame hoe goed ze zijn als ontbijt. Gaan we die nu allemaal aanklagen? Wie reclame gelooft, moet dringend zijn hersenen opstarten.
Bij uitbreiding kan je alle reclame aanvechten. Groene auto's zijn niet groen, want ze worden nog altijd in fabrieken gemaakt, bevatten enorm veel plastiek en rubber.
Mediamarkt is niet de goedkoopste in alles en mevrouw Leenmans is geen vriendin.
ten derde: er zitten noten in. Dat is goed voor de hersenen.![]()
En vertellen ze ook hoe gezond ze zijn als ontbijt?
Idd, 95% van de cornflakes zijn dikke brol met veel te veel suiker. Of voos. Of brol én voos (Froot Loops brrrr). Kellog's staat op mijn zwarte lijst, koop ik niets meer van.
Leve havermout en consoorten als ontbijt. Alleen jammer dat die in onze continentale cultuur niet echt ingeburgerd zijn. In Engeland en de VS zie je die wel.
Kellogg's ontbijtgranen zijn niet alleen erg lekker, ze vormen ook een goede basis voor een gezond en voedzaam ontbijt en hiermee een goed alternatief voor de boterham. bron: Goed ontbijt - Kellogg’s ontbijt, cornflakes, ontbijtgranen en graanrepen
Ik ben ook geen bodybuilder.
Grote voordeel van havermout vind ik dat ge met niet zoveel te eten geen honger meer hebt tot de middag. En daarnaast zitten er natuurlijk geen suikers in etc.
Quaker Oats vindt ge wel in de meeste supermarkten. Daarmee kunt ge dan aan de slag om uw eigen warme havermout te maken.
Is een boterham met kaas of hesp te min ofzo?![]()
Nutella 'Not A Healthfood' Lawsuit - YouTube
Het filmpje waarover het gaat.
Ze doen alsof nutella maar 3 ingrediënten bevat. Hazelnoten, magere melk en wat cacao. Maar ze zeggen inderdaad niet dat het gezond zou zijn, dat heb ik verkeerdelijk aangenomen.
En smijt er een spiegelei bovenop![]()
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)