Bekijk resultaten enquête: Wat is correct?

Aantal stemmers
108. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Dramatisering

100 92,59%
  • Dramatizering

8 7,41%
Pagina 106 van 335 EersteEerste ... 65696102103104105106107108109110116156206 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.576 t/m 1.590 van 5011
    Member
    iTrader
    0
    Beste,

ik heb een vraagje over een abbonement van de NMBS

Mijn vriendin heeft geen rijbewijs en wil tijdens de week en weekend geregeld eens afkomen met de trein, omdat dit een relatief gemakkelijke verbinding is.

Omdat ze altijd losse tickets koopt (via internet) ben ik eens op zoek gegaan of ik haar geen abonnement voor een vaste lijn cadeau kon doen.

IK zie inderdaad dat een vast trajectabbonement te koop is voor ofwel een week, een maand of 3 maanden.

Trajecttreinkaart (vast traject)

Wat ik wel niet zo duidelijk vind, is dat dit soort kaart enkel voor woon/werk-verkeer is (maw, dat bij aanschaf ze een bewijs van werkgever moet tonen)

Er staat inderdaad "de ideale oplossing om zonder files naar het werk te gaan", maar zie nergens dat men dit moet staven met bewijzen vd werkplaats

Mijn vraag is dus: kan dit ook voor niet-werkveer en zonee, zijn er betere oplossingen dan losse biljetten ? (buiten de 10 rittenkaart van 50 euro)

Grtz
    Automatic

Approved 9-lifer ?therapy?'s schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Weblogs
    1
    Als je dat aanvraagt moet je eerst een papier invullen door je werkgever.
    Je geeft dat af aan het loket en dan heb jij het verminderd tarief en betaald je werkgever de rest gok ik.

Als de route naar het werk hetzelfde is als de route om naar u te gaan kan je dat wel doen. In theorie is het wel verboden om op een halte tussen begin en eindstation af te stappen. Maar daar heb ik nu dus echt nog nooit maar dan ook nooit gezaag over gehad.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ?therapy? Bekijk bericht
    Als je dat aanvraagt moet je eerst een papier invullen door je werkgever.
    Je geeft dat af aan het loket en dan heb jij het verminderd tarief en betaald je werkgever de rest gok ik.

Als de route naar het werk hetzelfde is als de route om naar u te gaan kan je dat wel doen. In theorie is het wel verboden om op een halte tussen begin en eindstation af te stappen. Maar daar heb ik nu dus echt nog nooit maar dan ook nooit gezaag over gehad.
    Ze werkt jammer genoeg niet op het treintraject
    Na even verder te googlen ben ik op dit gestoten :

http://www.belgianrail.be/nl/vervoer...4C91EFF87.ashx

er staat doelgroep : onbeperkt

Dus ik neem aan dat het ook voor niet-werkverkeer een geldig abonnement is?
    aangezien theoretisch werklozen dan dit ook zouden kunnen aanschaffen?

Banned
    iTrader
    1 (100%)
    In hoeverre kan ik een campuskaart kopen zonder grondige controle?

Ik studeer in Brussel, woon in Dilbeek maar mijn vriendin zit in Leuven. Ik ga bijna wekelijks naar Leuven, maar dit academiejaar heb ik het constant met Go Passen zitten doen, wat vrij kostelijk was.

Als ik nu volgend jaar in Brussel een campuskaart aanvraag (ik heb tenslotte een bewijs van mijn school voor de NMBS) en beweer dat ik op kot zit in Leuven, wordt daar dan grondig onderzoek naar gedaan? Of is zo'n schooldocument voldoende om dat te regelen?

Platinum Member Vandalize_'s schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Omdat ik een totale leek ben in computer hardware vraag ik het hier maar eens.
    Ik heb overlaatst de starter edition van WoW gedownload, het spel speelt middelmatig.
    Hier en daar een kleine lagstoot maar het meest erger ik mij dat er zo'n driehoekige stukjes ontzichtbaar zijn ( wat echt lelijk is )
    Vooral aan mij character zelf.

Als videokaart heb ik een Ati HD 4300/4500 ( helemaal up to date met de drivers )
    Ik heb google geraadpleegd, en ben te weten gekomen dat mijn videokaart niet echt voor gaming bedoeld is, maar 'normaal' toch alles op low zou kunnen spelen ( het probleem blijft btw ) maar blijkbaar toch niet

Iemand toch nog een oplossing ?
    In het slechtse geval koop ik mij wel een gaming videokaart.
    Psn id: Vandalize_
    Platinum trophies: 27
    Next platinum: /
    Latest platinum: Dishonored

Banned
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vernon Bekijk bericht
    In hoeverre kan ik een campuskaart kopen zonder grondige controle?

Ik studeer in Brussel, woon in Dilbeek maar mijn vriendin zit in Leuven. Ik ga bijna wekelijks naar Leuven, maar dit academiejaar heb ik het constant met Go Passen zitten doen, wat vrij kostelijk was.

Als ik nu volgend jaar in Brussel een campuskaart aanvraag (ik heb tenslotte een bewijs van mijn school voor de NMBS) en beweer dat ik op kot zit in Leuven, wordt daar dan grondig onderzoek naar gedaan? Of is zo'n schooldocument voldoende om dat te regelen?
    Normaal is dat via een document dat je kan krijgen via de unief. Maar dat document staat op naam en normaal vragen ze uw identiteitskaart bij aankoop van die campuskaart.
    Natuurlijk kan je altijd aan je vriendin vragen om een tweede campuskaart te kopen (in hoeverre dat dat mogelijk is), maar als ze dan controleren en ze vragen uw moederkaart...
    Veel succes dus !

Member Crashtestdummy's schermafbeelding
    iTrader
    0
    klein vraagske vo de elektriekers

100kWh = 273Watt per dag = 11Watt per uur?

kan toch nie echt, das minder dan een gloeilamp, tis vo nen diepvries
    |^^^^^^^^^^^^^^^^^^\||____
    |....The BEER TRUCK.... ||||'""|""°\_,__
    |___MIJN VIDEOS__l||__|__|___|) _____|
    |(@)(@)""""""""""""**|(@)(@)****|(@)|
    COPY THE BEER TRUCK INTO YOUR SIG TO HELP THE WORLD HAVE MORE BEER! AYE!

Banned
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk bericht
    Normaal is dat via een document dat je kan krijgen via de unief. Maar dat document staat op naam en normaal vragen ze uw identiteitskaart bij aankoop van die campuskaart.
    Natuurlijk kan je altijd aan je vriendin vragen om een tweede campuskaart te kopen (in hoeverre dat dat mogelijk is), maar als ze dan controleren en ze vragen uw moederkaart...
    Veel succes dus !
    Het document van mijn school staat wel degelijk op mijn naam he (ik ben student aan de HUB).

Maar als ik nu beweer dat ik op kot zit in Leuven (wat uiteraard NIET zo is) en op school zit in Brussel, valt dit toch te regelen? Of vragen ze echt een bewijspapiertje van mijn kot?

Approved 9-lifer rscaboy's schermafbeelding
    iTrader
    85 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Automatic Bekijk bericht

Inderdaad, iedereen kan zo een abonnement kopen. Maar als je het nodig hebt voor het werk betaal de werkgever het grootste stuk van je abbo.
    "De meeste turken die ik ontmoet heb zijn: lelijk, leugenachtig, extreem patriottisch, niet in staat om zichzelf en hun land objectief te bekijken en meer."
    "Het is blijkbaar "racistisch" om een groot deel van een volk lelijk, oneerlijk en patriotisch te vinden"
    Pokem0ng

Approved 9-lifer rscaboy's schermafbeelding
    iTrader
    85 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vernon Bekijk bericht
    Het document van mijn school staat wel degelijk op mijn naam he (ik ben student aan de HUB).

Maar als ik nu beweer dat ik op kot zit in Leuven (wat uiteraard NIET zo is) en op school zit in Brussel, valt dit toch te regelen? Of vragen ze echt een bewijspapiertje van mijn kot?
    Als er niet van woon/verblijfplaats op dat document staat zal het wel lukken.
    "De meeste turken die ik ontmoet heb zijn: lelijk, leugenachtig, extreem patriottisch, niet in staat om zichzelf en hun land objectief te bekijken en meer."
    "Het is blijkbaar "racistisch" om een groot deel van een volk lelijk, oneerlijk en patriotisch te vinden"
    Pokem0ng

Member glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Automatic Bekijk bericht

Ja, ik heb ook zo'n abonnement (om naar school te pendelen). Attest van de werkgever kan dus, maar is niet nodig, iedereen die wil mag dat abonnement kopen. Let wel, zonder speciale kortingen of attesten is het stervensduur
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

Member Piroh's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dude87 Bekijk bericht
    klein vraagske vo de elektriekers

100kWh = 273Watt per dag = 11Watt per uur?

kan toch nie echt, das minder dan een gloeilamp, tis vo nen diepvries
    Da klopt, tis een A+++ diepvriezer dus da verbruikt minder. Check: A+++ koelkasten en diepvriezers van Bosch - Producten - Koelen en diepvriezen

Member
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glashelder Bekijk bericht
    Ja, ik heb ook zo'n abonnement (om naar school te pendelen). Attest van de werkgever kan dus, maar is niet nodig, iedereen die wil mag dat abonnement kopen. Let wel, zonder speciale kortingen of attesten is het stervensduur
    De laatsten tijd vind ik op den trein zitten echt pokkeduur :') Soms zijt ge beter af met den auto imo

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vandalize_ Bekijk bericht
    Omdat ik een totale leek ben in computer hardware vraag ik het hier maar eens.
    Ik heb overlaatst de starter edition van WoW gedownload, het spel speelt middelmatig.
    Hier en daar een kleine lagstoot maar het meest erger ik mij dat er zo'n driehoekige stukjes ontzichtbaar zijn ( wat echt lelijk is )
    Vooral aan mij character zelf.

Als videokaart heb ik een Ati HD 4300/4500 ( helemaal up to date met de drivers )
    Ik heb google geraadpleegd, en ben te weten gekomen dat mijn videokaart niet echt voor gaming bedoeld is, maar 'normaal' toch alles op low zou kunnen spelen ( het probleem blijft btw ) maar blijkbaar toch niet

Iemand toch nog een oplossing ?
    In het slechtse geval koop ik mij wel een gaming videokaart.
    Bij mij werkt 't vlot, voor op n laptop 3gb ram geheugen, en nvidia geforce 9200m (maximum 256 mb ram, kan ook zijn dat ie nog op 128 staat). Draaien er nog programma's op de achtergrond?

Trouwens, als ge alles op low zet, dan gaat het beeld idd niet zo goed zijn...Probeer eens met sommige zaken op medium te zetten, en dat zo te testen

Member Crashtestdummy's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Piroh Bekijk bericht
    Da klopt, tis een A+++ diepvriezer dus da verbruikt minder. Check: A+++ koelkasten en diepvriezers van Bosch - Producten - Koelen en diepvriezen
    ideaal kzal nie veel zonnepanelen moeten aankopen dan
    |^^^^^^^^^^^^^^^^^^\||____
    |....The BEER TRUCK.... ||||'""|""°\_,__
    |___MIJN VIDEOS__l||__|__|___|) _____|
    |(@)(@)""""""""""""**|(@)(@)****|(@)|
    COPY THE BEER TRUCK INTO YOUR SIG TO HELP THE WORLD HAVE MORE BEER! AYE!

Pagina 106 van 335 EersteEerste ... 65696102103104105106107108109110116156206 ... LaatsteLaatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten