Ooit zo eens ne superhandige site gezien met allemaal geniale tips nuttig in het dagelijks leven.
Bijvoorbeeld: iets met draden gemakkelijk opbergen door Wc-rolletje te gebruiken ofzo. Iemand die dit kent?
Dramatisering
Dramatizering
Ooit zo eens ne superhandige site gezien met allemaal geniale tips nuttig in het dagelijks leven.
Bijvoorbeeld: iets met draden gemakkelijk opbergen door Wc-rolletje te gebruiken ofzo. Iemand die dit kent?
Hey
Bestaat er een deftige website waar ze je een nummer geven en nadat je gebeld hebt gaat er X euro af van je belwaarde.
Daarna krijg je 85-..% op jouw bankrekening teruggestort.
Of kan ik dit zelf doen door een eigen 0900 of iets dergelijks te openen?
Geld voor je Beltegoed - Beltegoed cashen doe je hier!
58%, 85 is waanzinnig veel
Ik kan da wel, maar Limburg is te ver![]()
ik plakte er maar een getal op om te tonen dat 85 zeker onhaalbaar is
Erfelijkheidsleer 101
----------------------
Je oogkleur wordt bepaald door twee genen, eentje van mama, eentje van papa.
Stel: B=Bruin, b=blauw
bruine ogen zijn 'dominant'. Dit wil zeggen dat als je een 'B' krijjgt van mama, en een 'b' van papa, je toch bruine ogen zal hebben.
Iemand die blauwe ogen heeft, zal zeker 'bb' hebben
iemand die bruine ogen heeft, heeft of 'BB', of 'Bb'
Als beide ouders blauwe ogen hebben, heeft het kind zéker blauwe ogen, 100%
Als één van de ouders blauwe ogen heeft, dan:
Als de andere puur bruin is (BB), dan heeft het kind 100% bruine ogen
Als de andere gemend is, dan is de kans 50/50
Als beide ouders bruine ogen hebben, én ze zijn beiden Bb, dan is er 1 kans op 4 dat het kind blauwe ogen heeft.
Omdat je met bruine ogen niets weet, moet je voor de kansberekning omhoog gaan in de familie tot je de voorouders met de blauwe ogen vindt, omdat die zeker 'bb' zijn. Dan kan je beginnen rekenen.
Eigenlijk nie helemaal correct inzake de ogen:
B is groen en b is blauw, en je moet een A toevoegen voor bruin, of die dominant is weet ik nie meer, maar 'k ga er van uit van wel. Dus dan krijg je dit:
BB bb Bb bB
AA
aa
Aa
aA
krijgde:
AABB AAbb AABb AAbB
aaBB aabb aaBb aabB
AaBB Aabb AaBb AabB
aABB aAbb aABb aAbB
en die combineren en dan krijg je blauwe ogen op aabb. 1/16 dus. Daarna uw kans berekenen op bruin haar en ge zijt er.
Als het bruin pigment recessief is dan krijgde de combinaties die ik in het vet zet, of dus 3/16 kansen.
PSN | Last.FM | Mobile Vikings | Generation Connect | Duty Calculator | Spam
i5 2500K | 8GB Kingston HyperX | 590 GTX
Men weet niet eens welke genen er allemaal verantwoordelijk zijn voor oogkleur, de kans op een bepaalde oogkleur zou ik toch met een korrel zout nemen hoor.
Krijg elke dag rond 6uur een oproep door een privé nummer op mijne gsm, en als ik opneem is het gewoon stil. echt elke dag opnieuw, stalker? :/
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)