Pagina 1 van 47 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 923

Discussie: Effecten wiet

Member
    iTrader
    -1 (0%)

Effecten wiet

Naar aanleiding van het alcohol topic dat ik opende, zou ik ook graag een discussie opstarten i.v.m wiet.
    Het is niet de bedoeling om een topic op te starten waarin we elkaar aan wiet helpen, maar eerder het wetenschappelijk aspect bekijken.

Van alcohol zijn er bijvoorbeeld al heel veel mensen gestorven, in coma geraakt... Maar bij wiet is er nog nooit iemand gestorven, men kan ook geen "overdosis" nemen. Waarom is alcohol dan wel legaal en wiet niet?

Tenslotte wordt het ook voor medische doeleinden gebruikt.

Approved 9-lifer Thorfin's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Misschien is er nog niemand door wiet gestorven omdat het illegaal is?
    Er zijn al mensen gestorven door alcohol, misschien omdat het legaal is en dus niet als "gevaarlijk" aanzien wordt?

Member mIrReN's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thorfin Bekijk bericht
    Er zijn al mensen gestorven door alcohol, misschien omdat het legaal is en dus niet als "gevaarlijk" aanzien wordt?
    wow, no offence, maar echt snugger ben jij niet hé?

Platinum Member lantaarnpaal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thorfin Bekijk bericht
    lolwut

Je kan niet sterven door een teveel aan wiet.
    Je kan sterven door longkanker, door teveel te roken
    Je kan sterven door uw auto in de prak te rijden onder invloed.

Alcohol is legaal omdat dat al duizenden jaren wordt gedronken. Waarom wiet illegaal is, weet ik eigenlijk niet. Ik ben voorstander van dat te legaliseren, zou ook inkomsten genereren voor de staat.

Member UnFinished's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Werd dat niet illegaal gemaakt door de amerikaanse overheid omwille van het feit dat hennep, wat bruikbaar is om papier, kledij, en zo veel meer te maken, een potentiële bedreiging vormde voor bepaalde markten/bedrijven?

Approved 9-lifer Bill's schermafbeelding
    iTrader
    13 (93%)
    Vind de redenering dat er nog nooit iemand van wiet gestorven toch redelijk overbodig. Van LSD is ook nog nooit iemand gestorven dus maak het dan ook maar legaal. Als je de rook van een joint vergelijkt met een sigaret is die ook vele maal dikker, kan toch niet anders dan schadelijker zijn.

Je kan wiet ook "makkelijk" dagelijks gebruiken zonder er een echte kater van over te houden. Het is net dat lange dagelijkse gebruik dat serieuze hersenschade kan aanrichten (psychoses etc).

Alcohol is ook gewoon al eeuwen ingeburgerd..

Member SysRq's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keysonline Bekijk bericht
    Waarom is alcohol dan wel legaal en wiet niet?
    Cannabis was in de Verenigde Staten van de jaren 20 en 30 iets van de "negers" en hun "duivelse" muziek. Jazz en wat nog. Zo dacht men toen. Raciale discriminatie was niet zelden. Het verbod zou daar iets mee te maken hebben, onder meer.

Member
    iTrader
    -1 (0%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door UnFinished Bekijk bericht
    Werd dat niet illegaal gemaakt door de amerikaanse overheid omwille van het feit dat hennep, wat bruikbaar is om papier, kledij, en zo veel meer te maken, een potentiële bedreiging vormde voor bepaalde markten/bedrijven?
    Klopt!
    Er was ene kerel die aankwam met iets anders om papier te maken, weet niet meer juist wat. En dan om het succes van die kerel te beschermen hadden ze hennep geilligaliseerd.

Member
    iTrader
    -1 (0%)
    Ik denk dat weed minder schadelijk is als het pakje sigaretten dat je kan kopen in de winkel is. In sigaretten zit veel meer brol om mensen verslaafd te maken.
    Bij een joint kan je niet verslaafd raken aan de wiet, maar wel aan de sfeer die er rond hangt.
    Roken/alcohol het richt allemaal schade aan, richt wiet dan zoveel meer schade aan?

Member
    iTrader
    10 (100%)
    Wiet richt op zich enkel hersenschade aan bij veel gebruik,, ik zelf het gebruik het af en toe. Ik ben dus GEEN junkie die de hele tijd stoned is. En het ik ben ook niet een voorstander van dat ze het gaan realiseren wat bij sommige mensen wss raar gaat overkomen. En zoals sommige mensen beweren dat je er geen overdosis van kan krijgen is niet waar. Net zoals bij alcohol kan je het best in maten gebruiken.

Member Pils123's schermafbeelding
    iTrader
    0
    het kan voor eeuwige waanbeelden zorgen maar dat is dan weer het extreme

het laat ook de stof in je hersenen die je een gelukkig gevoel geven verdwijnen maar daarvoor moet je al veel gesmoord hebben

dus als je dit beperkt doet zie ik geen problemen

Member Ingis's schermafbeelding
    iTrader
    161 (100%)
    Weblogs
    1
    Ik heb twee voorbeelden gehad van mensen die opstonden met wiet en gingen slapen met wiet. Allebei overtuigd dat het niet verslavend was. De ene is met moeite door het middelbaar geraakt om daarna euh .. niks te doen buiten alle dagen zo stoned te zitten dat em groot was. De ander (mede kotgenoot) heeft mij bestolen om die spullen te verkopen voor wiet te hebben en daarna in een afkickcenter gezeten.. Eerste die zegt dat het niet verslavend is ... slap excuus van de gebruikers

Member SysRq's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Is het nog zo dat verslaafden naar de apotheek kunnen voor nieuwe steriele wietnaalden?

ATI
    ATI is offline
    Member ATI's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb 5jaar alle dagen wiet gerookt,ken er heel veel van.Ik ben wel al 9jaar gestopt.

Effecten wiet,korte termijn geheugen word beschadigd,lange termijn geheugen NIET,Motivatie om bv te gaan werken ga volledig weg.Altijd moe.Ik ben ook opgenomen moetten worden met pschyose van langdurig wiet gebruik,je word er simpel van.

Sigaretten zijn minder schadelijk voor de longen doordat er veen minder teer inzit,overdosis wiet kan je niet van sterven alleen longkanker door jarenlang gebruik zoals bij sigaretten.

Wiet is zelfs heel verslavend,je word er niet lichamelijk aan verslaaft ,maar wel geestelijk.

Toen ik erme gestopt was kon ik niet slapen.Ik dacht er namelijk constant aan was heel moeilijk om vanaf te geraken.

Ik vind het alleen maar nadelen hebben is gewoon prul,u sociaal leven ga er kapot aan.

Approved 9-lifer beirlaenl's schermafbeelding
    iTrader
    6 (88%)
    Vele drugs zijn indertijd verboden geweest omdat de sfeer en het beeld er rond niet paste in de visie van de maatschappij. Bijvoorbeeld LSD, wat er toch voor gezorgd heeft dat DNA zoals die nu voorgesteld wordt bestaat. LSD maakte ook nog geen slachtoffers en je krijgt er zeer moeilijk een overdosis van. Het enige gevaar dat vele mensen denken is dat je kan blijven hangen, wel dat is niet zo.

Wiet kan je ook niet overdosen. Ook maakte wiet al vele mindere slachtoffers dan alcohol, de reden waarom dat niet verboden is, is omdat dat al eeuwen gedronken wordt, en sociaal aanvaard is. Drugs zijn dat niet en mensen hebben snel een angst voor onbekende rare dingen.
    Laatst gewijzigd door beirlaenl; 28 maart 2012 om 23:26
    "It is foolish to suggest there is no risk, but it is equally uninformed to suggest the risk is not worth taking."
    - Jim DeKorne

Member denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SysRq Bekijk bericht
    Is het nog zo dat verslaafden naar de apotheek kunnen voor nieuwe steriele wietnaalden?
    wiet en naalden?

Platinum Member lantaarnpaal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Er is nog nooit iemand gestorven door een overdosis

However, if it takes you 3 'hits' of marijuana to intoxicate you, it would require 120,000 hits to kill you. Thus, it is virtually impossible to die of a marijuana overdose.
    You can overdose on marijuana. It is just not fatal. It will put you to sleep. It is rare that it happens when you smoke it though. It happens more often when you eat it.
    bron: Can you overdose on marijuana if so how

ergens anders gevonden dat je dan gewoon in't slaap valt als je een 'overdosis' hebt
    Al vraag ik mij af waarom je daar zoveel geld aan zou verspillen om een overdosis te hebben

Banned
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keysonline Bekijk bericht
    Ik denk dat weed minder schadelijk is als het pakje sigaretten dat je kan kopen in de winkel is. In sigaretten zit veel meer brol om mensen verslaafd te maken.
    2x nadenken.

En dit topic (en uw reacties) lijken echt meer en meer op een zoektocht naar redenen om uw debatten en overmatig druggebruik te kunnen motiveren .

Member
    iTrader
    5 (100%)
    In elk café of winkel kunt ge vanaf u 16 booze kopen maar wiet daar moet ge via via aanraken, dat is mss ook een reden waarom er meer zatte mensen dan stonede mensen zijn ...

Anyway, alles is te doen met mate. Te veel alcohol is niet goed, te veel wiet is ook niet goed. Te veel water drinken is ook niet goed. Alles heeft zijn treshold. Ik ben voorstander van alles te legaliseren, iedereen steekt in zijn lijf wat hij wil. Als alcohol mag, dan zie ik zeker niet in waarom wiet niet zou mogen.

Elke week nekeer goe smoren is niet slechter als elke week een avondje doorzakken met 15 pinten.

Nuja, er is wel te weinig opvang voor alle verslaafden en hopeloze gevallen op te vangen indien het allemaal legaal wordt dus daar moeten we dan eerst een oplossing voor zoeken (in amerika noemen ze dat ghetto's).

Nuja het is nu zoals het is en het zal niet zo snel veranderen. Oh btw wiet vs sigaretten ... tis alletwee even slecht. Uw wiet rookt ge ten eerste niet puur maar daar doet ge ook tabak bij die ge koopt in de winkel. Ten tweede is nen joint zonder filter (in een sigaret zit een filter, check hoe geel die is na de sigaret, dat geel zit bij een joint in uw longen ), de rook is arguably heter/warmer dus das eigenlijk slechter voor uw longen.

Tkomt er op neer dat het alletwee, fysisch gezien, even slecht is. Maja, frieten vant frietkot is ook slecht maar een groot pak me 3 accesoires kan ook wel is smaken, maar dan ook ni elken dag ... maar zoals alles, met mate.
    safir Thom4s

Member DeMoN's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SysRq Bekijk bericht
    Wietnaalden? Eerste keer da ik daarvan hoor. Zijn er die wiet spuiten ozfo?

Mijn mening: Niets mis mee, maar net als bij alcohol mag je er niet mee overdrijven. Van mijn part legaliseren ze het, maar als ze bij alcoholcontrole iemand pakken die zoveel gesmoord heeft da hij amper vooruit geraakt mogen ze die van mijn part ook nachtje in den bak laten doorbrengen.

Heb int middelbaar ook wel veel wiet gesmoord. Als ge alst tiener smoort wilde gewoon zo stoned mogelijk zijn met uw maten. Filmke zien, chips/snoep vreten en lachen. Good times

Als ge eenmaal ouder wordt ontgroeit ge dat en als je al eens smoort zijn dat kleine hoeveelheden zodat je niet echt "stoned" wordt maar er toch bepaalde effecten van voelt. Ik merkte vroeger dat wanneer ik dat deed ik nog scherp en actief bleef, maar tegelijkertijd de creativiteit ne goeie boost kreeg. Ni voor niets dat veel kunstenaars daar doorheen de eeuwen gebruik van maken

Misschien handig om het effect te beschrijven, al scheelt da soms van persoon tot persoon.
    Wanneer ik bv. één teugje pure white widow rookte begon ik de wereld vanuit een iets andere kant te bekijken. Niet visueel of trippy, maar dat ik alles dat ik doorheen het dagelijkse leven ervaar wat in twijfel trek of er eens extra bij stilsta.
    Het coole daaraan is dat wanneer ik dat deed terwijl ik aan't schetsen was ik altijd ne creatieve boost kreeg en massas originele schetsen kon maken. Vooral bij conceptueel denken was dat geweldig omdat de fantasie volledig ontketend leek te zijn. Zelfs als ik nu terugkijk naar de conceptenschetsen van die tijd ben ik ervan onder de indruk. 't Is dus niet gelijk op tv da ne stoned tiener denkt dattem zwaar aant filosoferen is maar in werkelijkheid onzin uitkraamt. Da hebde enkel voor als ge u platsmoort ^^
    Als ge creatieve blok hebt is da volgens mij ook wel ne goeie ontkurker.

Ondertussen ist wel bijna een jaar geleden, maar 'k ben niet vies van het idee om nog eens ne shop te bezoeken. Wel eens handig om na een lange week te ontspannen. + op creatief vlak een boostje geven

En alcohol én wiet hebben hun fysiologische voordelen bij matige consumptie. Bij wiet telt men vaak de effecten van tabak bij de nadelen, maar lang niet iedereen smoort op die manier. Bovendien negeert men maar al te graag de link tussen alcohol en kanker bij die vergelijkingen.

Voordeel van legalisatie is dat men er dan taks op kan verdienen zoals bij alcohol en sigaretten. Extra bron van inkomsten voor de staatskas. Ook verdwijnt dat dan uit het illegaal circuit en verplicht men de hardwerkende burger niet langer naar Nederland te gaan of bij louche figuren om de hoek te kopen waar ze niet eens zeker zijn van de kwaliteit van het product. Of voor hetzelfde geld worden ze overvallen of erger. Nergens voor nodig.
    Ook kan hennep dan waarschijnlijk opnieuw gebruikt worden voor textielen e.a. toepassingen zoals vroeger vooral het geval was.
    Laatst gewijzigd door DeMoN; 29 maart 2012 om 17:24

Pagina 1 van 47 1234511 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten