Pagina 30 van 62 Eerste ... 2026272829303132333440 ... Laatste

Discussie: Effecten wiet

FurtiveDuck's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vincort Bekijk bericht
    Meer uitgaven voor de overheid (alle overdosisbehandelingen betalen, drugskoeriers uit het buitenland bestrijden, douane etc.).
    Negatieve effecten op volksgezondheid.
    Meer drugsdoden ondanks kwaliteitscontrole: "goede" XTC blijft een ramp voor de gezondheid.
    Meer georganiseerde criminaliteit en een drugsoorlog in België: alle drugsverslaafden komen hier stashen.
    Grote invloed op het aantal gebruikers: drempel naar harddrugs wordt drastisch verlaagd.
    Klopt. 50% Van onze maatschappij is spijtig genoeg niet slim genoeg om alles te relativeren en "ons vakmanschap drinkt je met verstand" te begrijpen. Misschien is het wel wat voor binnen 10 jaar als de natuurlijke selectie al het achterlijk gespuis van deze planeet weggeveegd heeft.

Toch deed Nederland een erg goede zaak met hun gedoogbeleid. Maar om zoiets echt volledig te doen slagen zou ieder land in de wereld eraan mee moeten doen.

SysRq's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Meer drugsdoden ondanks kwaliteitscontrole: "goede" XTC blijft een ramp voor de gezondheid.
    Je zou gelijk kunnen hebben. Antidepressiva - de soort waar medisch afgevaardigden graag folders over achterlaten in dokterskabinetten - zijn helaas verre van onpopulair en het risico het serotoninesyndroom op te lopen is met deze combinatie niet verwaarloosbaar. Onbehandeld kan het zelfs fataal zijn. Oppassen dus.

Vincort's schermafbeelding
    iTrader
    48 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spray-bunny Bekijk bericht
    Ge kunt er niet meer naast zitten en ik kan het allemaal mooi staven.
    Maar da's voor morgen want nu heb ik ff geen tijd.
    Ik kijk er alvast naar uit! Want met alle respect zie ik voor 50 procent van deze zaken écht niet in hoe je het hier niet mee eens kunt zijn...

Rage's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Meer uitgaven voor de overheid (alle overdosisbehandelingen betalen, drugskoeriers uit het buitenland bestrijden, douane etc.).
    Negatieve effecten op volksgezondheid.
    Meer georganiseerde criminaliteit en een drugsoorlog in België: alle drugsverslaafden komen hier stashen.
    Grote invloed op het aantal gebruikers: drempel naar harddrugs wordt drastisch verlaagd.
    http://www.causticsodapodcast.com/wp...dence.svg_.png

Leer relativeren. Ik kan niet garanderen dat deze grafiek juist is... maar ik denk dat het wel zal kloppen ongeveer?

Heroïne vs XTC vs Alcohol bijvoorbeeld.

Welke is legaal, welke niet?

En trouwens: goede XTC = ramp voor de gezondheid? Als iemand in het weekend graag een xtc pil neemt waarvan hij de inhoud weet. Dan kan het geen kwaad.

Poco_Loco's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Er zijn 2 soorten effecten

Stoned: zwaar, sloom, chill, ontspannen.. (indica wiet soorten)

High: Gedachten gaan rap door elkaar, opgewekt, vrolijk, fantasieprikkeleend gevoel (sativa wietsoorten)

Je hebt natuurlijk kruisingen ( ....% indica / .....% sativa)

En dan heb je nog wiet soorten met een hoog CBD gehalte.
    Dit is voor mensen die veel fysieke pijn lijden.

En ik wil nog iets kwijt over wiet en politiek met namen CD&V.
    Rook je een joint, dan ben je een crimineel. Zuip je een bak bier leeg op één van hun boere feesten dan zijt ne toffe gast!!

Rizla+'s schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Hehe, na 3 maanden niets gerookt te hebben gisteren nog eens aan men vaporizer gehangen. Was al vergeten wat voor een fantastisch ding dat dat is!

Bontus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    De meeste actieve bestanddelen uit cannabis zijn gelegaliseerd en worden gebruikt voor hun positieve gezondheidseffecten. In zuivere vorm of in essentiële oliën, ...
    Toch is de meest normale vorm van toediening de plantaardige weg, echter is deze wel illegaal. Behalve voor de pharma om er de bouwstenen uit te gaan halen. (En een zuiver maar ongebalanceerd en duur middel te maken)

THC : Dronabinol (Pijnstillend, ontspannend, eetlust opwekkend, misselijkheid onderdrukkend, ...)
    Caryophyllene : Als essentiële olie (ontstekingsremmend)
    Humulene : Als essentiële olie (ontstekingsremmend, kankerwerend)
    Cannabigerol : ? (verlaagt oogdruk tbv glaucoom)
    Cannabidiol : Sativex (ontspanning, tegen spasmen, ontstekingsremmend, kankerwerend, tegen Dystonie, tegen Schizofrenie, remt de effecten van THC op het geheugen)
    Cannabinol : ? (Speelt een rol maar onduidelijk)
    Cannabichromene : ? (Speelt een rol maar onduidelijk)
    enz...

Zie ook deze samenvattende tabel: Gezondheidseffecten van de cannabinoïden

Los van het recreatief gebruik (waar op zich ook niks op tegen kan zijn), zou men puur uit medische overwegingen dringend het wettelijk kader omtrent deze plant moeten herbekijken.

profound's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rage Bekijk bericht
    http://www.causticsodapodcast.com/wp...dence.svg_.png

Leer relativeren. Ik kan niet garanderen dat deze grafiek juist is... maar ik denk dat het wel zal kloppen ongeveer?

Heroïne vs XTC vs Alcohol bijvoorbeeld.

Welke is legaal, welke niet?

En trouwens: goede XTC = ramp voor de gezondheid? Als iemand in het weekend graag een xtc pil neemt waarvan hij de inhoud weet. Dan kan het geen kwaad.
    Ik stel me toch wat vragen bij die grafiek hoor. In een cafe binnenkomen waar iedereen alcohol drinkt, of waar iedereen aan de xtc zit, ik zou het wel weten.

Solide's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door profound Bekijk bericht
    Ik stel me toch wat vragen bij die grafiek hoor. In een cafe binnenkomen waar iedereen alcohol drinkt, of waar iedereen aan de xtc zit, ik zou het wel weten.
    Blijkbaar niet. Maar ochja, fuck the facts, wat maakt onafhankelijk onderzoek uit als 'je het wel zou weten'

Bontus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Die keren dat ik bloednuchter in een gezelschap van dronken mensen vertoef vind ik anders tegelijk heel grappig en heel beangstigend.

Dionysus's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bontus Bekijk bericht
    Voor mij zouden alle drugs legaal mogen zijn.

profound's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Solide Bekijk bericht
    Blijkbaar niet. Maar ochja, fuck the facts, wat maakt onafhankelijk onderzoek uit als 'je het wel zou weten'
    Voornamelijk naar uitwerking toe.

schuppekens's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bontus Bekijk bericht
    Voor mij zouden alle drugs legaal mogen zijn.
    En dan een maatschappij hebben vol met psychotische mensen, goe plan.

IriedailyX's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Wat doen de meeste hier nu eigelijk, nu dat 1 mei voorbij en de wietpas van gang is ?

iTrader
    78 (98%)
    De laatste keer dat ik wiet rookte werd ik enorm paranoïde. Ik had maar 2 trekken genomen, maar het was wel erg straf spul.

Pagina 30 van 62 Eerste ... 2026272829303132333440 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten