Hallo,
Misschien is het een domme discussie, maar toch zou ik er graag een antwoord op hebben. Omdat ik zelf niet precies het antwoord op deze vragen weet.
Waarom wordt bij te veel drinken van alcohol overgegeven?
Waarom leidt te veel drinken van alcohol tot overgeven?
Is dat omdat de persoon in kwestie zich zo duizelig en draaierig voelt dat hij zich misselijk gaat voelen met overgeven als gevolg.
Of is het een reactie van ons lichaam dat zegt dat er genoeg alcohol is opgenomen in het bloed?
Ik denk eerder het laatste maar ik stelde mij hier toch vragen bij.
De meeste personen als ze op café gaan drinken ook de 1 pint achter de ander. Opzich niets mis mee, maar ik ken mensen die niet voor de smaak een pint drinken maar er precies meer een competitie van maken.
Dan komen ze opscheppen, op 2 uur heb ik al 9 pinten gedronken.
En dan voelen ze zich stoer ofzo, terwijl ik zelf altijd pintjes drink voor de smaak. Ook word er altijd goed bijgehouden hoeveel pintjes er gedronken zijn op een avond, bij cola wordt dit natuurlijk niet gedaan. (om maar een voorbeeld te geven).
Ik vind het soms nogal raar dat er getelt word hoeveel pintjes er op een avond gedronken worden, en sommige doen het precies niet voor de smaak maar eerder voor zat te worden en stoer over te komen. Of is dit vooral bij pubers zo en eerder marginalen?
Misschien een raar onderwerp om over te praten, maar ik dacht er eens over na en dacht dat dit misschien wel eens interessant zou zijn om een discussie over te starten.
Groeten

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren

)