Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 120
    Member
    iTrader
    -1 (0%)

Overmatig gebruik alcohol

Hallo,

Misschien is het een domme discussie, maar toch zou ik er graag een antwoord op hebben. Omdat ik zelf niet precies het antwoord op deze vragen weet.

Waarom wordt bij te veel drinken van alcohol overgegeven?

Waarom leidt te veel drinken van alcohol tot overgeven?
    Is dat omdat de persoon in kwestie zich zo duizelig en draaierig voelt dat hij zich misselijk gaat voelen met overgeven als gevolg.
    Of is het een reactie van ons lichaam dat zegt dat er genoeg alcohol is opgenomen in het bloed?
    Ik denk eerder het laatste maar ik stelde mij hier toch vragen bij.

De meeste personen als ze op café gaan drinken ook de 1 pint achter de ander. Opzich niets mis mee, maar ik ken mensen die niet voor de smaak een pint drinken maar er precies meer een competitie van maken.
    Dan komen ze opscheppen, op 2 uur heb ik al 9 pinten gedronken.
    En dan voelen ze zich stoer ofzo, terwijl ik zelf altijd pintjes drink voor de smaak. Ook word er altijd goed bijgehouden hoeveel pintjes er gedronken zijn op een avond, bij cola wordt dit natuurlijk niet gedaan. (om maar een voorbeeld te geven).
    Ik vind het soms nogal raar dat er getelt word hoeveel pintjes er op een avond gedronken worden, en sommige doen het precies niet voor de smaak maar eerder voor zat te worden en stoer over te komen. Of is dit vooral bij pubers zo en eerder marginalen?

Misschien een raar onderwerp om over te praten, maar ik dacht er eens over na en dacht dat dit misschien wel eens interessant zou zijn om een discussie over te starten.

Groeten

Member sneax's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Er zijn verschillende redenen:
    1) de maag kan het niet aan om zoveel op zo een korte tijd te drinken én meestal is dat dan nog eens bier, al dat gas en dat vocht, als ge geen goeie techniek hebt of het is gewoon te veel dan moet het er uit. Dit heeft dus niets met alcohol te maken.

2) ge wordt misselijk, maar dat hebt ge ni altijd ... als ge in uw bed ligt en ge kunt uw ogen niet controleren en alles draait rond u, sommige mensen worden daar misselijk van, andere worden daar niet misselijk van. dat is van de effecten van alcohol ... ge wankelt en ge draait, sommige mensen worden daar misselijk van anderen niet, net als zeeziek zijn

3) tis te veel, ge hebt uzelf relatief zwaar vergiftigd en uw lichaam wil als reflex alles uit uw maag, meestal hebde dan nog maar weinig besef meer, ligt ge dan op uw rug, dan kan dat een probleem zijn (ge stikt er in)

4) de dag nadien hangt er nen hoop residu in u maag die er niet doorgeraakt, vuile plakkerij, gal, onderdelen van sterke drank die uw maag ni verteerd krijgt etc... dan kunt ge misselijk zijn, ge kunt dat verbijten en hopelijk geraakt het door uw maag, maar nen truck is dan toch om gewoon te kotsen, nekeer goe hard dat alles eruit is, en dan stopt de misselijkheid onmiddelijk, op zich zijt ge dan meestal niet meer zat maar hebt ge een kater

Voila, dat zijn imo 4 verschillende redenen waarom ge zou moeten kotsen ten gevolgeg van alcoholhoudende dranken te drinken. Op zich zijn ze allemaal wel ok, maar nr 3 is toch wel gevaarlijk.

Nooit: ik ben geen dokter ofzo maar wel ervaringsdeskundige ... ik kan deze bovenstaande toch duidelijk onderscheiden.
    Laatst gewijzigd door sneax; 24 februari 2012 om 16:12
    safir Thom4s

Member warre's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    alcohol zorgt er voor dat er relaxatie ontstaat van de bovenste maagsfincter waardoor er gemakkelijker dingen uit de maag terugkomen. Tot zover de technische uitleg.

Heb ook nooit de competitie gesnapt van om ter meeste pinten drinken. Zolang het plezant is (ongeacht hoeveel alcohol er in het spel is) kan het mij niet schelen of ik er nu 2 of 20 op heb

Member Irriducibili's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Goed vettig eten, maar echt vettig eten en u dan eens op de pot zetten
    - ik geef een oplossing, ik weet niet hoe het komt

Member glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sneax Bekijk bericht
    Voila, dat zijn imo 4 verschillende redenen waarom ge zou moeten kotsen ten gevolgeg van alcoholhoudende dranken te drinken. Op zich zijn ze allemaal wel ok, maar nr 3 is toch wel gevaarlijk.
    Nog een toevoeging: overgeven als gevolg van migraine door alcohol. Dat is toch voornamelijk de reden dat ik niet goed tegen alcohol kan. Zelfs een half glas wijn kan mij al dwars liggen.

Member
    iTrader
    -1 (0%)
    Dus het hangt er vanaf wat je drinkt of je moet overgeven of niet.
    Bij bier zal dit sneller zijn als bij sterke drank zeg maar. (zolang ge geen liters sterke drank drinkt)

Ik dacht altijd dat het was omdat elk persoon een bepaalde hoeveelheid alcohol kan opnemen. (wat bij iedereen anders is afhankelijk van het gewicht,...) En als je over die hoeveelheid gaat je lichaam zegt dat de overige alcohol in de maag eruit moet

En iets vettig eten, soms smaakt dat goed. Maar ik heb ook al gehad dat ik iets eet en daarna een pintje drink en dat heel zwaar op mijn maag komt. 1 keer zelfs buikpijn van, dan heb ik het gevoel dat ik moest boeren maar dat de boer er niet door kwam.

Maar als ik bij mijn vrienden ben zitten er altijd wel een paar die willen opscheppen dat ze veel kunnen drinken. Is dat bij volwassenen ook zo?

De persoon zegt dan bijvoorbeeld tegen mij dat hij 9 pinten gedronken heeft op 2 uur in een café. Even daarna hoor ik van een maat die erbij was in het café dat het er maar 7 waren maximum. Daar aan merk ik dan dat blijkbaar de hoeveelheid dat hij drinkt belangrijker is als de smaak.

Zelf durf ik ook al eens veel drinken, maar ik weet min of meer wat ik kan.
    Ik heb ook vrienden waarvan ik weet dat ze meer kunnen drinken en ik doe ook geen moeite om me daar boven te zetten. Ik snap niet wat sommige zo belangrijk vinden aan de hoeveelheid dat ze drinken. Ten slotte drink je bier voor de smaak dacht ik.

Member witten's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)

Member
    iTrader
    -1 (0%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witten Bekijk bericht
    Ik moet toegeven, enkele dagen geleden was ik filmpjes daarvan aan het kijken.
    Na het zien was ik s'avonds er terug aan aan het denken en was ik aan het denken wat nu de echte reden is voor dat "spaaven".

Approved 9-lifer Bart Religion's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Weblogs
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keysonline Bekijk bericht

Maar als ik bij mijn vrienden ben zitten er altijd wel een paar die willen opscheppen dat ze veel kunnen drinken. Is dat bij volwassenen ook zo?
    Nee, althans niet in mijn vriendenkring. En 't zijn dezelfde gasten die ik al ken van mijn 14e. Vroeger vonden wij dat ook wel lachen om wat stoeferig over te doen. Al was dat nooit echt serieus, maar meer om te zeveren. Als je dan een cola bestelde werd ook al wel al eens lacherig over gedaan. Niet echt gemeend wel.

10 jaar later is dat absoluut niet meer zo, niemand moeit zich met wat een ander drinkt. Of 't zou al omgekeerd moeten zijn. Als iemand al wat te veel op heeft, zal men al eerder daar iets op zeggen.

Growing up hé
    "If man is to survive, he will have learned to take a delight in the essential differences between men and between cultures. He will learn that differences in ideas and attitudes are a delight, part of life's exciting variety, not something to fear."

Member Benjamin's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Twee medische feitjes:
    - alcohol zorgt voor uitdroging via ADH, daarom dat je zo moet zeiken na het drinken van bier
    - alcohol wordt in je lichaam omgezet in een ander stofje wat toxisch is (uiteindelijk verdwijnen zowel die alcohol als dat toxisch stofje), dit stofje zou een belangrijke rol spelen bij de kater (de uitdroging ook). Acetaldehyde - Wikipedia, the free encyclopedia

Drink niet meer dan 1 standaardglas per 8 uur en je zou nergens last van moeten hebben.

Member Battou's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Benjamin Bekijk bericht

Drink niet meer dan 1 standaardglas per 8 uur en je zou nergens last van moeten hebben.

Member godf@ther's schermafbeelding
    iTrader
    0
    kheb al ne kater na 5 pinten ... allee kater, hoofdpijn toch en dan ben ik verre van zat

C_X
    C_X is offline
    Member C_X's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door godf@ther Bekijk bericht
    kheb al ne kater na 5 pinten ... allee kater, hoofdpijn toch en dan ben ik verre van zat
    Dan drinkt ge waarschijnlijk Bockor.

Member denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ik moet eigenlijk nooit de dag zelf overgeven, wel soms de dag nadien. er kan tot meer dan 20u zitten tussen het laatste glas alcohol en het overgeven zelf.

Approved 9-lifer Arumat's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    ik moet eigenlijk nooit de dag zelf overgeven, wel soms de dag nadien. er kan tot meer dan 20u zitten tussen het laatste glas alcohol en het overgeven zelf.
    Had ik vroeger ook last van, nu is dat minder.

Minstens 1 liter water drinken voor het slapen helpt bij mij meestal om de volgende dag mijn kater te verminderen. Je moet natuurlijk nog in een staat zijn om eraan te denken

Member Battou's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik moet pas overgeven eens het begint te draaien in mn bed. En dat is dan gewoon echt omdat het te veel was. Wel weer een hele tijd geleden nu.

Opt gemakje veel water drinken voor het slapengaan helpt idd. Of ge er altijd zin in hebt is iets anders..

Member
    iTrader
    -1 (0%)
    Het laatsts dat ik moest overgeven was toen dat ik 12 pintjes gedronken had.
    Ik had heel veel snoep en chips door elkaar gegeten heel de avond lang en terwijl bier gedronken.

Volgens mij heb ik toen moeten overgeven van het feit dat ik te veel snoep en chips gegeten had in combinatie met bier. Aangezien ik nog niet echt zat was, en nog perfect kon praten en ook nog kon rechtstaan/lopen (ik kon zelfs nog rennen, dus echt lopen). Toen was ik in slaapgevallen, een uur daarna zaten mijn maten tegen mji te duwen van alle kanten in mijn slaap en ben ik wakker geworden. En toen was het daar.

Bij 4 pintjes begin ik het te voelen. Bij 7 ben ik tipsy.
    Bij 10-13 pintjes ben ik toch al redelijk. Ben nog nooit echt tot mijn maximum gegaan, omdat het dan meestal niet meer fijn is.

Als ik gedronken heb of uit geweest ben, probeer ik altijd een goei fles water op te drinken. Toch minstens een liter. Maar meestal heb ik de dag daarna geen hoofdpijn, maar wel dat ik me wat duizelig voel. Niet echt fijn.

Banned
    iTrader
    1 (100%)
    De 2 keren dat ik heb moeten overgeven, was 2 keer op weg naar huis. In de wagen (uiteraard tijdig kunnen stoppen) mijn kameraad moeten doen stoppen, uitgestapt en dan overgegeven. Die bochten, in slaap aan het vallen en alle lichtjes die uw ogen passeren doen mij geen goed.

2 keer op identiek dezelfde manier moeten overgeven, 2 keer op identiek dezelfde plek (net aan de afrit van de snelweg). Ach ja, te jonge leeftijd en mijzelf overschat

Crew Member gilly's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Nog nooit hoofdpijn gehad maar altijd veeeel maagpijn waardoor ik een dag niet functioneer, en elke keer sta ik dan op en denk ik: 'ik drink nimeer'

Member
    iTrader
    0
    Nog maar 1x moeten overgeven, combinatie van Duvel-La Chouffe op terras en 's avonds Jägermeister
    Echt heel slechte combinatie

Pintjes nooit moeten overgeven en 's morgens praktisch nooit hoofdpijn door n goei tas koude chocomelk te drinken

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten