Pagina 1 van 293 123451151101 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 5855
    Approved 9-lifer Jeroen_HD's schermafbeelding
    iTrader
    22 (96%)

Elektronisch roken (vaping)

Hallo iedereen,

Ik ben enkele weken geleden begonnen met electronisch roken (dampen, vaping,...). Zijn er hier nog mensen die dit doen?

Ik zal hier even mijn bevindingen neerpennen;
    Sinds ik begonnen ben met "dampen" voel ik me beter. Dit doordat het lichaam zich blijkbaar snel zou herstellen als je je lichaam niet meer blootstelt aan al de slechte stoffen die in "analoge" sigaretten zouden zitten.

Een vraag die veel mensen mij stellen is: "Maar smaakt het ook zoals een echte sigaret?" Het antwoord daarop is heel makkelijk, nee.
    Maar de hoeveelheid smaakjes die je kan krijgen maken alles goed. Ondertussen is Wild tobacco, Peertje (geen peersmaak ) en Powerpuff toch een standaard geworden bij mij.
    Als ik eens een keer zonder e-liquid (hetgene waarmee je de damper vult) val, en toch een gewone sigaret opsteek, dan smaakt mij dat niet meer.

Nog een voordeel is dat het veel goedkoper is. Voor 19,99 euro heb je al een goede damper waar je zeker 2 jaar mee verder kan. Een flesje liquid kost ongeveer 4 euro en daar kom je ongeveer een week/2weken mee toe. Terwijl een pakje sigaretten al snel 4,50 euro kost. En daar doe je dan helemaal niet zo lang mee.

De damp die je uitblaast is trouwens helemaal niet schadelijk (omdat er ook niets schadelijk inzit, geen verbranding van tabak). Dus je mag hiermee roken op plaatsen waar het normaal gezien niet zou mogen. Al moet je hiermee niet teveel uitdagen. In een restaurant beginnen dampen is vragen om aandacht en problemen. Als kan je dit rustig uitleggen en gewoon wegsteken.

Dusja, na ongeveer 5 weken heb ik me al zeker 50 uitgegeven aan sigaretten, rook ik ongeveer waar ik wil en kan en voel ik me beter. Reden te meer om meer mensen aan te zetten tot electronisch roken!

Meningen over electronisch roken?
    Steam: The VendeTTa Lord
    NES-SNES-ATARI2600-GAMECUBE-XBOX-WII-XBOX360-DS-3DS-PSVITA-WIIU
    Radeon HD7970, Core™ i5-3570K, 120G-SSD, Fatal1ty Z77 Performance, 1TB HD103SJ, 8 GB DDR3-1600 Kit, Mugen 2-cooler

Member jOEns's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Wat gaan ze nog allemaal uit vinden.

iTrader
    22 (96%)
    Nieuw is het niet hoor. Het bestaat al sinds 2003
    En als het geld uitspaart en gezonder is. Waarom niet?
    Radeon HD7970, Core™ i5-3570K, 120G-SSD, Fatal1ty Z77 Performance, 1TB HD103SJ, 8 GB DDR3-1600 Kit, Mugen 2-cooler

Approved 9-lifer Hatchetman's schermafbeelding
    iTrader
    212 (100%)
    Wel intresse in, paar goede links waar en wat te kopen zou leuk zijn.Ben zelf eene zware roker (anderhalf pakje l&m) per dag...als dit me zou kunnen helpen om minder te roken,graag.

Member
    iTrader
    8 (100%)
    Stop er gewoon mee, dan ga je je nóg beter voelen.

Trouwens: als je dan toch puur rookt voor de nicotine alleen (ik neem aan dat het je ontspant?), ben je zelfs beter af door wiet te roken aangezien nicotine op zich je lichaam meer aantast dan THC, als ik het goed heb.

iTrader
    22 (96%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hatchetman Bekijk bericht
    Wel intresse in, paar goede links waar en wat te kopen zou leuk zijn.Ben zelf eene zware roker (anderhalf pakje l&m) per dag...als dit me zou kunnen helpen om minder te roken,graag.
    Ik koop bijna al mijn gerief hier: PartySmoker
    Deze is ook een goede, veel keuze en goede prijzen: http://www.euro-e-cigarette.eu/
    En voor veel informatie en heel vriendelijke mensen kan je hier terecht:
    e-roken forum

Nog een kleine tip: 99% van de mensen die ermee beginnen gaan meteen zoeken achter een e-sigaret die hard lijkt op een gewone sigaret (en die zijn er zeker). Het nadeel hiervan is, de batterij gaat niet zo lang mee, logisch omdat ze kleiner zijn. Dus ik zou je aanraden om een iets groter model te kopen.

De beste om mee te beginnen is de Joye 510.

iTrader
    212 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_HD Bekijk bericht

De beste om mee te beginnen is de Joye 510.
    Ook wel genaamd partysmoker 510 op uw eerste link of is dat iets anders?

Approved 9-lifer Boterkoek's schermafbeelding
    iTrader
    -1 (33%)
    Weblogs
    7
    Ik dacht dat het enkel gebruikt werd voor weed..

†15-02-2012†

iTrader
    22 (96%)
    Inderdaad, dat is hetzelfde model. Mss enkele tweaks en aanpassingen aan gedaan. Maar het is idd dezelfde.

De eigenaars van die websites zitten trouwens ook op het eroken forum. Het voordeel van dat 510 model is dat er heel makkelijk andere onderdelen voor te vinden zijn.

iTrader
    22 (96%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boterkoek Bekijk bericht
    Ik dacht dat het enkel gebruikt werd voor weed..
    Nee, das not iets anders deze zijn enkel als alternatief voor sigaretten.
    De liquid die je gebruikt kan je trouwens ook altijd vinden in verschillende nicotine niveaus. High, medium, low en none. Dus al je wil kan je altijd afbouwen.

iTrader
    22 (96%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JoeCatshoe Bekijk bericht
    Stop er gewoon mee, dan ga je je nóg beter voelen.

Trouwens: als je dan toch puur rookt voor de nicotine alleen (ik neem aan dat het je ontspant?), ben je zelfs beter af door wiet te roken aangezien nicotine op zich je lichaam meer aantast dan THC, als ik het goed heb.
    Denk je? Misschien moet je dan eens opzoeken wat er allemaal vrijkomt bij de verbranding van wiet
    Bij het dampen van een e-sigaret is er geen verbranding. En nicotine is enkel schadelijk bij enorme hoeveelheden. En dan moet je al van die vloeistof gaan drinken voor je hoofdpijn begint te krijgen. De e-sigaret is niet enkel voor mensen die willen stoppen met roken, maar voor mensen die nog wel willen genieten van roken. Maar zonder hun gezondheid in gevaar te brengen. Of voor geld uit te sparen. En er is een groot verschil tussen het effect van thc en nicotine. Nicotine zelf ontspant niet zo zeer. De "nictonerush" die mensen hebben als ze 's ochtends hun eerste sigaret roken is niet van nicotine maar van de koolstofmonoxide die in het bloed terechtkomt waardoor er minder zuurstof in het bloed komt. Daardoor het duizelige effect. Heeft niets met nicotine te maken.

iTrader
    212 (100%)
    Net bestelling gedaan op party smoker, zullen het eens testen.
    -partysmoker 510
    -peertje liquid high nic
    -wild tobacco high nic

60,60 incl tax en verzending, als het wat meevalt ga ik zeker ook die kersen liquid proberen.Nog andere aanraders?

iTrader
    22 (96%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hatchetman Bekijk bericht
    Net bestelling gedaan op party smoker, zullen het eens testen.
    -partysmoker 510
    -peertje liquid high nic
    -wild tobacco high nic

60,60 incl tax en verzending, als het wat meevalt ga ik zeker ook die kersen liquid proberen.Nog andere aanraders?
    Ben blij dat je het wil proberen Als je vragen of informatie wil, laat maar iets weten (of check het eroken forum )

RY4 is ook wel een goeie smaak, maar je moet hem gewoon worden. Koffie is ook een goeie smaak, maar zeker niet voor heel de dag. 'd avonds een kwartierke koffie dampen smaakt wel. Het heeft een lichtje koffiesmaak met een vleugje vanille, chocola en caramel.

edit: RY4 staat trouwens voor Ruyan 4. Dat is een merk van e-sigaret. Deze hebben ongeveer dezelfde throatkick als de Powerpuff maar smaken iets bitterder en een tikkeltje zachter.
    Laatst gewijzigd door Jeroen_HD; 24 februari 2011 om 08:00

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Ikzelf ben ondertussen meer dan 30 maanden gestopt met roken en meer dan 24 maanden gestopt met elektronisch roken.

Ik rookte per dag toch wel een 25-35 sigaretten (als ik op cafe zat soms nog meer), en had niet de intentie om te stoppen met roken, wel om te minderen. Ik rookte dan ook al om en bij de 15-16 jaar... Toch was ik een half jaar later met alles gestopt, zonder noemenswaardige problemen.

Het was voor mij vooral makkelijker dan alle andere middeltjes die ik er voor had getest (pillen, kauwgom, pleisters,...) daar ik de handeling van het roken kon blijven uitvoeren, en de nicotine-hoeveelheid geleidelijk kon afbouwen en toch dezelfde smaak behouden.

Ik had een ruyan (bling) http://ecigaretteblog.com/wp-content...iumE-cigar.jpg sigaar, de partysmoker werd door gebruikers gigantisch de grond ingeboord. Maar dat kan ondertussen natuurlijk compleet anders zijn.

International Vaporizer Society - Elektrische sigaret • Forumoverzicht hier helpen ze jullie graag op weg als je gezonder wilt roken, of wilt proberen stoppen

Ook ik wil jullie gerust meer antwoorden geven op vragen, want ik ben zelf serieus geholpen geweest door het e-roken. Het is al serieus wat geld dat ik in mijn zakken gehouden heb sinds ik gestopt ben met roken
    Laatst gewijzigd door Abio; 24 februari 2011 om 11:17
    Life is too short.

Approved 9-lifer
    iTrader
    8 (100%)
    Lijkt me wel een leuk alternatief voor verslaafden
    oei

Member stuffiee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ziet er leuk uit.
    Maar roken doe je niet alleen voor de nicotine vind ik. Het is de gezelligheid van samen rook uit te blazen en zo wat te babbelen.
    Ook is het een pauze voor jezelf, een moment om even tot "rust" te komen. Het is moeilijk bij zo'n elektronische sigaret denk ik om te stoppen omdat deze toch niet op geraakt?
    Ik denk dat de voordelen zeker doorwegen op gezondheidsvlak en het eigenlijk een heel mooi iniatief is, maar ik denk dat de meeste mensen niet alleen roken voor de verslaving alleen.
    Ik weet toch dat ik dat niet doe. Het is een leuk pauze moment tijdens het studeren ook al duurt het niet lang. het is een moment om gewoon ff niet na te denken en doemp in en uit te blazen. Ook zit er een groot sociaal aspect in. Het samen een sigaret roken op een terras of buiten met allemaal een sigaret gaan roken en wat zeveren.
    Ik vind dat je dat niet mag onderschatten.

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Toevallig dat dit hier staat want ik ben onlangs ook beginnen informeren naar de electronische sigaret. Het zou ideaal zijn om op een gezonde manier toch dat leuke ritueel van die sigaret te hebben + veel beter smaken als een sigaret.

Approved 9-lifer
    iTrader
    2 (100%)
    Nog mensen die The Tourist gezien hebben, precies.
    followmy.tv | facebook | last.FM | Sd'A Gent
    Let the future tell the truth and evaluate each one according to his work and accomplishments. The present is theirs; the future, for which I really worked, is mine. Also, give Tr1ploid more reputation points. ~ Nikola Tesla

iTrader
    22 (96%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stuffiee Bekijk bericht
    Ziet er leuk uit.
    Maar roken doe je niet alleen voor de nicotine vind ik. Het is de gezelligheid van samen rook uit te blazen en zo wat te babbelen.
    Ook is het een pauze voor jezelf, een moment om even tot "rust" te komen. Het is moeilijk bij zo'n elektronische sigaret denk ik om te stoppen omdat deze toch niet op geraakt?
    Ik denk dat de voordelen zeker doorwegen op gezondheidsvlak en het eigenlijk een heel mooi iniatief is, maar ik denk dat de meeste mensen niet alleen roken voor de verslaving alleen.
    Ik weet toch dat ik dat niet doe. Het is een leuk pauze moment tijdens het studeren ook al duurt het niet lang. het is een moment om gewoon ff niet na te denken en doemp in en uit te blazen. Ook zit er een groot sociaal aspect in. Het samen een sigaret roken op een terras of buiten met allemaal een sigaret gaan roken en wat zeveren.
    Ik vind dat je dat niet mag onderschatten.
    Dat is volledig waar. Maar de electronische sigaret kan je dan weer andere dingen bieden zoals het ontdekken van smaken, de sigaret die het beste bij je past etc. En op cafe gewoon samen heel de tijd dampen

Platinum Member MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    volgens mij ziet dat er echt belachelijk uit als ge op cafe staat te dampen :P
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Pagina 1 van 293 123451151101 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten