Bekijk resultaten enquête: Wanneer verlaten/verlieten jullie het ouderlijk huis?

Aantal stemmers
856. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • voor mijn 18de

27 3,15%
  • 19 jaar

34 3,97%
  • 20 jaar

28 3,27%
  • 21 jaar

33 3,86%
  • 22 jaar

71 8,29%
  • 23 jaar

112 13,08%
  • 24 jaar

103 12,03%
  • 25 jaar

189 22,08%
  • 26 jaar

86 10,05%
  • 27 jaar

45 5,26%
  • 28 jaar

35 4,09%
  • 29 jaar

9 1,05%
  • 30 jaar

26 3,04%
  • ouder dan 30 jaar

58 6,78%
Pagina 27 van 34 EersteEerste ... 17232425262728293031 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 521 t/m 540 van 668
    Member Levicious's schermafbeelding
    iTrader
    123 (99%)
    Weblogs
    1
    Waar staat de 45 jaar ?

DBK
    DBK is offline
    Member DBK's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik ben nu 25 en volgend jaar ben ik het huis uit, dus 25 of 26. Ik zou graag 50k gespaard hebben dat zodat ik een appartement op 15 jaar kan afbetalen. Al zal ik hard mogen zoeken voor een appartement dat in orde is en niet overdreven duur is. Soms denk ik voor eneens voor een huis te gaan maar zo alleen in een huis zitten zie ik ook niet echt zitten.

Approved 9-lifer Katoom's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DBK Bekijk bericht
    Ik ben nu 25 en volgend jaar ben ik het huis uit, dus 25 of 26. Ik zou graag 50k gespaard hebben dat zodat ik een appartement op 15 jaar kan afbetalen. Al zal ik hard mogen zoeken voor een appartement dat in orde is en niet overdreven duur is. Soms denk ik voor eneens voor een huis te gaan maar zo alleen in een huis zitten zie ik ook niet echt zitten.
    Ik zit dan toch liever alleen in een huis. Voor hetzelfde geld heeft de bovenbuur een paar klein mannen die heel de dag lawaai zitten maken. Erg leuk in de weekends wanneer je eens uit wil uitslapen....

JPV
    JPV is nu online
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    dat kan je ook hebben met de buur naast je (bij een rijhuis, maar zelfs bij een villa)... Mij lijkt de kans op kleine kinderen in dat geval zelfs groter dan in een appartement van een iets betere prijsklasse.

Approved 9-lifer S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    217 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    dat kan je ook hebben met de buur naast je (bij een rijhuis, maar zelfs bij een villa)... Mij lijkt de kans op kleine kinderen in dat geval zelfs groter dan in een appartement van een iets betere prijsklasse.
    lol tzal dan wel geen al te fameuse villa zijn, asge zelfs de spelende kinderen in het huis ernaast kan horen

Eindredacteur StanTem's schermafbeelding
    iTrader
    84 (100%)
    Ik was 18 en nooit spijt van gehad.

Approved 9-lifer Cycloon's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Katoom Bekijk bericht
    Ik zit dan toch liever alleen in een huis. Voor hetzelfde geld heeft de bovenbuur een paar klein mannen die heel de dag lawaai zitten maken. Erg leuk in de weekends wanneer je eens uit wil uitslapen....
    Zorgen dat je in een gebouw zit met allemaal flats met 1 slaapkamer. Kans op klein kinderen is dan klein

Member Sick`'s schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    15j als werkende mens nog thuis blijven wonen en zoveel mogelijk sparen en amper geld uitgeven... zou ik toch niet aanraden. En dat bedoel ik dan niet enkel voor je ouders of voor je vriend/vriendin. Denk je dat je dan achteraf gelukkig gaat zijn met een iets groter/beter huis? Want dat is al wat je dan hebt. Je hebt 15 jaar van je leven zo goed als voorbij laten gaan door op je geld te zitten; als je pech hebt met de nodige frustraties van ouders/schoonouders; en het enige je met wat geluk kan zeggen is dat je 15 jaar geen klop hebt moeten doen in het huishouden Ik staar mezelf kapot op een leuker huisje, open bebouwing, ruime badkamer, goede verwarming, ... maar als ik daarvoor 15j van men leven moet voor laten voorbij vliegen door geen of weinig geld te willen uitgeven .. toch maar niet.
    -- Ibanez RGA121H CDO (SD Distortion) // -- Fender American Stratocaster
    -- Fender Classic Player ‘60s Stratocaster // -- Fender American Telecaster

Member
    iTrader
    47 (100%)
    Dat snap ik niet, waarom als je thuis woont laat je leven voorbij vliegen ?
    Je leeft toch zoals je zelf wilt

Member zaffah's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wazzipi Bekijk bericht
    Dat snap ik niet, waarom als je thuis woont laat je leven voorbij vliegen ?
    Je leeft toch zoals je zelf wilt
    Ik begrijp zijn redenering wel. Thuis wonen brengt met zich mee dat je je aan bepaalde regels moet houden. Je moet je aanpassen en schikken naar je ouders. Je kan niet gaan en staan waar je wilt.

Je hebt altijd uitzonderingen maar ik denk dat je je zelfs in een 'normale' situatie toch enigszins moet aanpassen aan je ouders. Zo ervaar ik het toch.

Ik moet me ook aanpassen maar op zich valt het nog mee, ik kan er mee leven. Maar ik zie me toch geen jaren meer thuis blijven. Hun gezaag werkt me gewoon teveel op mijn zenuwen . Nouja, je voelt de tijd wel aankomen wanneer je echt weg wilt/moet bij je ouders.

Member Sapermun's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    ik was 24-25, vriendin 22(8jaar samen komende april). Wonen nu 9 maand samen in een halfopen huisje met oprit en een hof van 35m op 8m.Geen enkele ikea/weba meubel en 2 wagens van 2004-2009 en hebben nooit echt aan onze spaarcenten moeten zitten. Momenteel zitten we al 10weken ver in de zwangerschap van ons eerste kindje. Heb voorlopig nog steeds het gevoel dat ik op schema zit . En nee, we zitten niet in de schuldbemiddeling of dergelijke. gewoon zien hoeveel je uitgeeft, en vooral wanneer. Mensen die persé 30.000€ willen sparen alvorens ze gaan samenwonen, spelen wsl graag op zeker, maar je gaat sowieso toch automatisch leven volgens je loon hoor. Het enige waar ik maar blijf in falen, is mn rookverslaving. reken 1 pakje/dag en x30 = €180 makkelijk! Als ik dan toch 1 advies mag geven aan mensen die aan het sparen zijn: stop met roken. rook je niet?! houden zo!

Member
    iTrader
    47 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sapermun Bekijk bericht
    ik was 24-25, vriendin 22(8jaar samen komende april). Wonen nu 9 maand samen in een halfopen huisje met oprit en een hof van 35m op 8m.Geen enkele ikea/weba meubel en 2 wagens van 2004-2009 en hebben nooit echt aan onze spaarcenten moeten zitten. Momenteel zitten we al 10weken ver in de zwangerschap van ons eerste kindje. Heb voorlopig nog steeds het gevoel dat ik op schema zit . En nee, we zitten niet in de schuldbemiddeling of dergelijke. gewoon zien hoeveel je uitgeeft, en vooral wanneer. Mensen die persé 30.000€ willen sparen alvorens ze gaan samenwonen, spelen wsl graag op zeker, maar je gaat sowieso toch automatisch leven volgens je loon hoor. Het enige waar ik maar blijf in falen, is mn rookverslaving. reken 1 pakje/dag en x30 = €180 makkelijk! Als ik dan toch 1 advies mag geven aan mensen die aan het sparen zijn: stop met roken. rook je niet?! houden zo!
    Dit is waarschijnlijk omdat je met 2 werkt, ik ben alleen ik kan max een lening aangaan van 100 000 a 120 000 , nu moet je me eens zeggen wa voor huis ik daar mee kan kopen, dus als ik geen eigen spaargeld inbreng heb ik een kot dat op niks trekt.
    Ah ik woon nog bij me ouders ben momenteel 23, en tegen eind volgend jaar ga ik naar iets beginnen zoeken (heb genoeg gespaard)
    Maar mijn ouders zijn zeer gemakkelijk, geen gezaag of iets of wat en dan zijn ze nog meest van hun tijd op reis. Misschien daarom ik geen last ondervin.

Member iamhollywood's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Dit is waarschijnlijk omdat je met 2 werkt, ik ben alleen ik kan max een lening aangaan van 100 000 a 120 000 , nu moet je me eens zeggen wa voor huis ik daar mee kan kopen, dus als ik geen eigen spaargeld inbreng heb ik een kot dat op niks trekt.
    Ah ik woon nog bij me ouders ben momenteel 23, en tegen eind volgend jaar ga ik naar iets beginnen zoeken (heb genoeg gespaard)
    Maar mijn ouders zijn zeer gemakkelijk, geen gezaag of iets of wat en dan zijn ze nog meest van hun tijd op reis. Misschien daarom ik geen last ondervin.
    Waarom zou je iets willen kopen terwijl je nog alleen bent? Ik hou zoiets voor de dag dat ik er met twee voorsta, imo is het op ieder mogelijk vlak aangenamer om met twee uw stek te kiezen (ge plaatst niemand in het potje 'dit is en blijft mijn huis' en beide voorkeuren laten spreken is gewoon leuker ).
    Ik ben gewoon een klein appartementje gaan huren. Ik kan gerust wat sparen, zij het geen immense sommen tov wanneer ik zou thuiswonen. Maar ik heb mijn zelfstandigheid, voel mezelf gelukkig in mijn flatje. En van het moment dat ik een stabiele relatie heb die toe is aan een volgende stap zal ik mijn hoofd wel over zulke aankopen breken .

Member
    iTrader
    47 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iamhollywood Bekijk bericht
    Waarom zou je iets willen kopen terwijl je nog alleen bent? Ik hou zoiets voor de dag dat ik er met twee voorsta, imo is het op ieder mogelijk vlak aangenamer om met twee uw stek te kiezen (ge plaatst niemand in het potje 'dit is en blijft mijn huis' en beide voorkeuren laten spreken is gewoon leuker ).
    Ik ben gewoon een klein appartementje gaan huren. Ik kan gerust wat sparen, zij het geen immense sommen tov wanneer ik zou thuiswonen. Maar ik heb mijn zelfstandigheid, voel mezelf gelukkig in mijn flatje. En van het moment dat ik een stabiele relatie heb die toe is aan een volgende stap zal ik mijn hoofd wel over zulke aankopen breken .
    Oh en wie zegt ik ooit een stabiele relatie ga aangaan. Ik koop liever dan huren en ga niet niet beginnen huren als ik over 10 maand iets wil kopen dusja,
    Heb 4 jaar gewerkt tot nu toe en met wat dervoor ik al gespaard heb ik nu genoeg om iets te kopen.

Member iamhollywood's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Oh en wie zegt ik ooit een stabiele relatie ga aangaan. Ik koop liever dan huren en ga niet niet beginnen huren als ik over 10 maand iets wil kopen dusja,
    Heb 4 jaar gewerkt tot nu toe en met wat dervoor ik al gespaard heb ik nu genoeg om iets te kopen.
    Dat was niet specifiek op u bedoelt hoor . Vind het gewoon altijd zo vreemd dat mensen iets alleen willen kopen .

Member Lord Kveldulv's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    (ge plaatst niemand in het potje 'dit is en blijft mijn huis' en beide voorkeuren laten spreken is gewoon leuker ).
    Ik vind dat juist een voordeel. Ik had/heb een stabiele relatie, binnenkort 5 jaar samen. Overmorgen is ons dochtertje 2 maanden oud. Toch gezegd: ik koop dat huis, dat huis is en blijft van mij. Zij heeft wel mee beslist wat en waar, net alsof we samen zouden kopen. Zij heeft alle voordelen qua keuze gehad, en ik heb alle voordelen qua bezit. Zij heeft zelfs alle inboedel gekozen ook al is 3/4de daarvan van mij.
    Ik heb te veel meegemaakt en gezien, en ik zie het nog altijd gebeuren in onze vriendenkring op vlak van relaties die kapot gaan en alle miserie dat er bij komt. Wij hebben nog nooit ruzie gemaakt over onze financiën. Wij moeten niks laten en moeten geen verantwoording afleggen (zie ook topic over de gescheiden rekeningen).
    Onze beginsituatie was ook niet standaard te noemen. Ik had de helft van het huis al bijeen gespaard terwijl zij nog studeerde. Ik heb haar zelfs geld geleend om de verhuiswagen te betalen (toen ze alleen ging wonen, nog niet bij mij). Het verschil in eigen inbreng zou, tja 100/0 zijn he. Kzou ne complete idioot moeten zijn om dan 'samen' te kopen. Hoe zou ge zelf zijn eens ge voorbij het romantische kijkt?
    Dat werkt natuurlijk niet voor elke koppel. Maar ik zou nooit anders willen. We wonen nu ook in een huis van een hogere prijsklasse dan als we samen gekocht zouden hebben. En dat had nog meer kunnen zijn had zij mee de lening aangegaan maar dat risico is mij te groot.

En van dat 'leven laten voorbij vliegen'. Ik heb ook tot m'n 28 thuis gewoond. Hard gewerkt, veel gespaard. Dat was zo niet gepland maar is toevallig zo uitgedraaid. Achteraf gezien heb ik er toch geen spijt van. Ik denk dat veel 30-jarigen jaloers mogen zijn op wat ik nu heb. Ge kunt dan wel zeggen dat ik ook wel jaloers mag zijn op die 10 jaar dat ik anders geleefd heb, maar het was zeker niet slechter. Heb ook het beest uitgehangen op kot. Na de studies ging ik ook elke week uit. Ik ging gewoon niet alles opzuipen zoals sommige van mijn maten die toen meer verdienden en nu op een klein appartementje zitten.
    Ik denk gewoon dat een middenweg het beste en bijna noodzakelijk is. Niet per sé tot uw 28 thuis blijven wonen, maar op uw 18 (te zien qua studies ook natuurlijk) het afbollen levert ook niets op op lange termijn.

Member Arifiene's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Dat was niet specifiek op u bedoelt hoor . Vind het gewoon altijd zo vreemd dat mensen iets alleen willen kopen .
    Ik vind daar niets vreemd aan.
    Niet iedereen denkt eeuwig samen te blijven met zijn partner. Sommige mensen kopen express alleen omdat ze dan zeker zijn dat het huis ook effectief in hun handen blijft, wat er ook gebeurt.
    Trouwens, wrm zou je wachten op een ander als je zelf de middelen hebt?

Member tommie314's schermafbeelding
    iTrader
    53 (98%)
    Probleem is dat je zelf de middelen meestal neit hebt, of toch bijlange na niet de middelen die je met 2 zou hebben.

Member Arifiene's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommie314 Bekijk bericht
    Probleem is dat je zelf de middelen meestal neit hebt, of toch bijlange na niet de middelen die je met 2 zou hebben.
    Klopt.
    Maar als je ze wel hebt, of je ouders kunnen/willen je helpen, of je hebt enorm gespaard ofzo, waarom zou je dan niet alleen kopen?
    Gewoon omdat het 'alleen' is?
    Dat vind ik toch wat stom ja.

Member Levicious's schermafbeelding
    iTrader
    123 (99%)
    Weblogs
    1
    Gaan wij samenwonen?

Ik vind dat juist een voordeel. Ik had/heb een stabiele relatie, binnenkort 5 jaar samen. Overmorgen is ons dochtertje 2 maanden oud. Toch gezegd: ik koop dat huis, dat huis is en blijft van mij. Zij heeft wel mee beslist wat en waar, net alsof we samen zouden kopen. Zij heeft alle voordelen qua keuze gehad, en ik heb alle voordelen qua bezit. Zij heeft zelfs alle inboedel gekozen ook al is 3/4de daarvan van mij.
    Ik heb te veel meegemaakt en gezien, en ik zie het nog altijd gebeuren in onze vriendenkring op vlak van relaties die kapot gaan en alle miserie dat er bij komt. Wij hebben nog nooit ruzie gemaakt over onze financiën. Wij moeten niks laten en moeten geen verantwoording afleggen (zie ook topic over de gescheiden rekeningen).
    Onze beginsituatie was ook niet standaard te noemen. Ik had de helft van het huis al bijeen gespaard terwijl zij nog studeerde. Ik heb haar zelfs geld geleend om de verhuiswagen te betalen (toen ze alleen ging wonen, nog niet bij mij). Het verschil in eigen inbreng zou, tja 100/0 zijn he. Kzou ne complete idioot moeten zijn om dan 'samen' te kopen. Hoe zou ge zelf zijn eens ge voorbij het romantische kijkt?
    Dat werkt natuurlijk niet voor elke koppel. Maar ik zou nooit anders willen. We wonen nu ook in een huis van een hogere prijsklasse dan als we samen gekocht zouden hebben. En dat had nog meer kunnen zijn had zij mee de lening aangegaan maar dat risico is mij te groot.

En van dat 'leven laten voorbij vliegen'. Ik heb ook tot m'n 28 thuis gewoond. Hard gewerkt, veel gespaard. Dat was zo niet gepland maar is toevallig zo uitgedraaid. Achteraf gezien heb ik er toch geen spijt van. Ik denk dat veel 30-jarigen jaloers mogen zijn op wat ik nu heb. Ge kunt dan wel zeggen dat ik ook wel jaloers mag zijn op die 10 jaar dat ik anders geleefd heb, maar het was zeker niet slechter. Heb ook het beest uitgehangen op kot. Na de studies ging ik ook elke week uit. Ik ging gewoon niet alles opzuipen zoals sommige van mijn maten die toen meer verdienden en nu op een klein appartementje zitten.
    Ik denk gewoon dat een middenweg het beste en bijna noodzakelijk is. Niet per sé tot uw 28 thuis blijven wonen, maar op uw 18 (te zien qua studies ook natuurlijk) het afbollen levert ook niets op op lange termijn.
    Mooi samengevat ,maar is niet altijd even gemakkelijk om uit te leggen aan de vriendin hoor
    Samen huren gaat nog, maar met samen kopen zit je mss al sneller in de problemen.

Ga ook nog een 2 jaar thuis wonen, vroeger altijd mijn spaargeld uit gegeven aan ps3 , tv , brommers , etc etc . Heb nu mijn eerste wagen gekocht aan 5K dat ik mooi had bijeengewerkt.

Nu staat het rekeningske weer op 0 € , dus volgende doel is toch ook sparen voor een huisje tuintje...
    Laatst gewijzigd door Levicious; 26 december 2011 om 13:41

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten