Volgend jaar het ouderlijk huis uit. Samen met de vriendin een huis gekocht :-)
voor mijn 18de
19 jaar
20 jaar
21 jaar
22 jaar
23 jaar
24 jaar
25 jaar
26 jaar
27 jaar
28 jaar
29 jaar
30 jaar
ouder dan 30 jaar
Volgend jaar het ouderlijk huis uit. Samen met de vriendin een huis gekocht :-)
Dat zal wel. Mijn vader is destijds tot zijn 34e thuis blijven wonen, heeft van thuis uit bouwgrond gekregen en die heeft nog moeten lenen hoor.
Tot uw 35: ruw gerekend heb je 15 jaar gewerkt en in het beste geval 10k/jaar opzij gezet. Met 150k heb je nog niet zo snel een huis
Nice! Waar ga je u nestelen? Good old B'hout?![]()
Als ik soms lees wat iedereen hier moet afgeven (ook in vriendenkring) met bedragen tot 350-400 euro heb ik het precies niet zo slecht getroffen met m'n oudersNuja, ik ga nu nog niet werken ma kom
![]()
Idd, voor het 150 k heb je een rijhuisje waar nog veel werk in is. Voor iets in orde, half open betaal je al rap het dubbele
Idd in B'hout. Niet zo ver van waar mijn ouders wonen. Moesten er ooit kinderen komen, dan is het niet zo ver om ze smorgens af te zetten
We moeten na nieuwjaar eens ''afspreken'' hé. Veel te lang geleden dat ik u gezien heb!
Waar staat de 45 jaar ?
Ik ben nu 25 en volgend jaar ben ik het huis uit, dus 25 of 26. Ik zou graag 50k gespaard hebben dat zodat ik een appartement op 15 jaar kan afbetalen. Al zal ik hard mogen zoeken voor een appartement dat in orde is en niet overdreven duur is. Soms denk ik voor eneens voor een huis te gaan maar zo alleen in een huis zitten zie ik ook niet echt zitten.
dat kan je ook hebben met de buur naast je (bij een rijhuis, maar zelfs bij een villa)... Mij lijkt de kans op kleine kinderen in dat geval zelfs groter dan in een appartement van een iets betere prijsklasse.
Ik was 18 en nooit spijt van gehad.
15j als werkende mens nog thuis blijven wonen en zoveel mogelijk sparen en amper geld uitgeven... zou ik toch niet aanraden. En dat bedoel ik dan niet enkel voor je ouders of voor je vriend/vriendin. Denk je dat je dan achteraf gelukkig gaat zijn met een iets groter/beter huis? Want dat is al wat je dan hebt. Je hebt 15 jaar van je leven zo goed als voorbij laten gaan door op je geld te zitten; als je pech hebt met de nodige frustraties van ouders/schoonouders; en het enige je met wat geluk kan zeggen is dat je 15 jaar geen klop hebt moeten doen in het huishoudenIk staar mezelf kapot op een leuker huisje, open bebouwing, ruime badkamer, goede verwarming, ... maar als ik daarvoor 15j van men leven moet voor laten voorbij vliegen door geen of weinig geld te willen uitgeven .. toch maar niet.
Dat snap ik niet, waarom als je thuis woont laat je leven voorbij vliegen ?
Je leeft toch zoals je zelf wilt
Ik begrijp zijn redenering wel. Thuis wonen brengt met zich mee dat je je aan bepaalde regels moet houden. Je moet je aanpassen en schikken naar je ouders. Je kan niet gaan en staan waar je wilt.
Je hebt altijd uitzonderingen maar ik denk dat je je zelfs in een 'normale' situatie toch enigszins moet aanpassen aan je ouders. Zo ervaar ik het toch.
Ik moet me ook aanpassen maar op zich valt het nog mee, ik kan er mee leven. Maar ik zie me toch geen jaren meer thuis blijven. Hun gezaag werkt me gewoon teveel op mijn zenuwen. Nouja, je voelt de tijd wel aankomen wanneer je echt weg wilt/moet bij je ouders.
ik was 24-25, vriendin 22(8jaar samen komende april). Wonen nu 9 maand samen in een halfopen huisje met oprit en een hof van 35m op 8m.Geen enkele ikea/weba meubel en 2 wagens van 2004-2009 en hebben nooit echt aan onze spaarcenten moeten zitten. Momenteel zitten we al 10weken ver in de zwangerschap van ons eerste kindje. Heb voorlopig nog steeds het gevoel dat ik op schema zit. En nee, we zitten niet in de schuldbemiddeling of dergelijke. gewoon zien hoeveel je uitgeeft, en vooral wanneer. Mensen die persé 30.000€ willen sparen alvorens ze gaan samenwonen, spelen wsl graag op zeker, maar je gaat sowieso toch automatisch leven volgens je loon hoor. Het enige waar ik maar blijf in falen, is mn rookverslaving. reken 1 pakje/dag en x30 = €180 makkelijk! Als ik dan toch 1 advies mag geven aan mensen die aan het sparen zijn: stop met roken. rook je niet?! houden zo!
![]()
Dit is waarschijnlijk omdat je met 2 werkt, ik ben alleen ik kan max een lening aangaan van 100 000 a 120 000 , nu moet je me eens zeggen wa voor huis ik daar mee kan kopen, dus als ik geen eigen spaargeld inbreng heb ik een kot dat op niks trekt.
Ah ik woon nog bij me ouders ben momenteel 23, en tegen eind volgend jaar ga ik naar iets beginnen zoeken (heb genoeg gespaard)
Maar mijn ouders zijn zeer gemakkelijk, geen gezaag of iets of wat en dan zijn ze nog meest van hun tijd op reis. Misschien daarom ik geen last ondervin.
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)