Bekijk resultaten enquête: Wanneer verlaten/verlieten jullie het ouderlijk huis?

Aantal stemmers
856. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • voor mijn 18de

27 3,15%
  • 19 jaar

34 3,97%
  • 20 jaar

28 3,27%
  • 21 jaar

33 3,86%
  • 22 jaar

71 8,29%
  • 23 jaar

112 13,08%
  • 24 jaar

103 12,03%
  • 25 jaar

189 22,08%
  • 26 jaar

86 10,05%
  • 27 jaar

45 5,26%
  • 28 jaar

35 4,09%
  • 29 jaar

9 1,05%
  • 30 jaar

26 3,04%
  • ouder dan 30 jaar

58 6,78%
Pagina 24 van 34 EersteEerste ... 14202122232425262728 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 461 t/m 480 van 668
    Approved 9-lifer BuBbA's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door exCite Bekijk bericht
    Haha .
    Ik woonde nog wel thuis toen ik da heb gespaard he .
    Nu zal het sparen zwaar minderen denk ik^^
    Ik woon ook nog thuis zenne!

Member GhO$T's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Ik woon alleen van m'n 23, een klein jaartje later is m'n vriendin er komen bij wonen. We kunnen goedkoop huren en in het huis staan heel wat 'afgedankte' meubels van m'n ouders, zo zijn we heel goedkoop begonnen en kunnen we ondertussen nog altijd sparen om op termijn iets te gaan kopen.

Dat alles veel te duur geworden is, zal wel waar zijn, maar kheb de indruk dat dit toch vaak als gemakkelijk excuus wordt gebruikt.

Hoeveel zijn er niet die direct een nieuwbouw willen gevuld met de mooiste meubels die zeker niet van den ikea mogen komen, en dan klagen dat zoiets niet betaalbaar is...

Ik denk dat je toch al in een uitzonderlijke situatie moet zitten om op je 25ste nog niet in staat te zijn (financieel gezien) om alleen te gaan wonen. Zolang je maar bereid bent van bescheiden te beginnen.

Member Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Bij ons thuis beginnen ze ook te beseffen dat ze mij moeilijk uit het huis gan krijgen.

Onlangs kreeg ik de opmerking wanneer ik eens achter een huis ging kijken, mijn ouders zeiden zelfs dat ze mij voor een groot deel wouden sponsoren. Damn tbegint al erg te worden dan

Nuja tijden zijn veranderd, mijn ouders hadden op hun 20ste al ne kleine (ik), getrouwd en woonden op hun eigen. Ik ben nu achteraan in de 20 en heb niet eens een vriendin (laat staan dat ik al aan bouwen zit te denken)

Approved 9-lifer xDama's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vloet Bekijk bericht
    Is voor mij precies net het tegenovergestelde. Ik woon nu (thuis) in een rustige buurt in een dorp, en toch zie ik een bescheiden appartement 100% zitten. Een tuin moet ik écht helemaal niet hebben. Heb daar nu meer werk mee dan dat ik ervan geniet.

Ook het proper houden van zo'n huis valt dik tegen. Kunt niet geloven hoe zwaar het tegen mijn goesting is om 2 verdiepingen te stofzuigen . Daarom, persoonlijk, hoe minder werk hoe beter. En dan kan je het nog gezellig maken.

Enige nadeel voor mij zou zijn dat ik geen lawaai meer zou kunnen maken met m'n gitaar. Daar gaat nu niemand op zagen, maar op een appartement moet je daar ook niet mee beginnen wsl lol.
    +1

Ik woon ook nog thuis bij mijn vader, in een rustige buurt, in een heel ruim huis met een mooie en grote tuin. Omdat wij maar met 2 in het huis wonen, is dat echt een continu werk om dat te onderhouden. En na een tijdje begint het echt tegen te steken om zoveel te moeten onderhouden, terwijl je er maar zo weinig van gebruikt. Al een geluk dat mijn vader nu in pensioen is en ik ga werken, want het is voor hem elke dag x-aantal uren werk.

Een tuin is bv. supernice om tot rust te komen, maar de uren werk die je daarvoor moet opofferen is het gewoon niet waard. Een appartement is voor mij de komende 10-15j. dan ook de enige 'optie' om alleen te gaan wonen.

En inderdaad, het brakke aan een appartement is natuurlijk dat je niet teveel lawaai kan maken. Als al mijn gitaarmateriaal thuis staat, heb ik 800W aan versterking staan, op een appartement kan ik dat welgeteld op 0.2 zetten.

.LAST.FM
    .F1 manager: xDama GP-xDama RT.

Member [BAT] Hydra's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Bump! Gisteren contract voor een appartement in Leuven (tussen ladeuzeplein & bondgenotenlaan) gaan tekenen . Kostprijs 680€/maand (inc. gemene lasten), heel wat maar Leuven is dan ook gigantisch duur . Kben er blij mee, kheb de inbox vd verhuurder gezien en er waren 100 (!) reacties per mail binnengekomen bij hem... Mss is dat niet zo vreemd gezien een appartement in hetzelfde gebouw (met zelfde vorm v kamers enz.) voor 775€/maand te huur staat: http://www.immoweb.be/nl/Rent.Estate...allery&xpage=1

Member LaCucaracha's schermafbeelding
    iTrader
    34 (90%)
    dat valt toch heel goed mee qua prijs? Ik ken een meisje en die betaalt voor een 1-slaapkamer appartement (+- 65 m2) een serieus stuk buiten het centrum (aan de ring) 700 € excl kosten. Is wel nagelnieuw, but still

Approved 9-lifer Katoom's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Hoera voor wonen in een boerengat.

Crew Member Preske's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Weblogs
    3
    Ik wil ook alleen gaan wonen, maar pft op enkel een invaliditeitsuitkering is dat niet simpel...

Member [BAT] Hydra's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Preske Bekijk bericht
    Ik wil ook alleen gaan wonen, maar pft op enkel een invaliditeitsuitkering is dat niet simpel...
    Hoeveel bedraagt die misschien als ik zo vrij mag zijn?

iTrader
    12 (100%)
    Weblogs
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [BAT] Hydra Bekijk bericht
    Hoeveel bedraagt die misschien als ik zo vrij mag zijn?
    wil dat liever niet zeggen, maar het is geen vetpot.

Member
    iTrader
    0
    Een gewoon loon ook niet...

iTrader
    12 (100%)
    Weblogs
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stoomboot Bekijk bericht
    Een gewoon loon ook niet...
    ik kan alleen maar dromen van een gewoon loon

Member LaCucaracha's schermafbeelding
    iTrader
    34 (90%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Preske Bekijk bericht
    wil dat liever niet zeggen, maar het is geen vetpot.
    mag ik vragen hoe je invalide bent geworden? En wat het precies is dat je hebt?

iTrader
    12 (100%)
    Weblogs
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stoomboot Bekijk bericht
    Dat zou u een infra moeten opleveren!
    [ZL] Niet aangepast taalgebruik.

Preske, gij kunt absoluut geen enkel werk uitvoeren?
    Administratief werk van thuis uit of zo?
    I guess, maar dat ligt niet voor het rapen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaCucaracha Bekijk bericht
    mag ik vragen hoe je invalide bent geworden? En wat het precies is dat je hebt?
    operatie aan de rug dat niet verlopen is zoals het zou moeten.

Member
    iTrader
    0
    Ik kan niet geloven dat de overheid hier geen werk van maakt voor zij die dat wel willen.

Member
    iTrader
    0
    Denk dat vele huurders zichzelf in de vingers snijden wanneer:
    1. ze een te hoge huurprijs nemen met een bescheiden wedde/loon (1300-1400 euro)
    2. ze niet voldoende in reserve hebben. Denk dat een €10.000 op de spaarrekening (zonder de inboedel die aangekocht moet worden) wel een must is.
    3. ze boven hun stand leven.

Met 1300-1400 netto en een 10.000 euro aan de kant zou je toch "makkelijk" rond moeten komen als alleenstaande in een appartement van 500-600 als huurprijs.

Member zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GhO$T Bekijk bericht
    Ik woon alleen van m'n 23, een klein jaartje later is m'n vriendin er komen bij wonen. We kunnen goedkoop huren en in het huis staan heel wat 'afgedankte' meubels van m'n ouders, zo zijn we heel goedkoop begonnen en kunnen we ondertussen nog altijd sparen om op termijn iets te gaan kopen.

Dat alles veel te duur geworden is, zal wel waar zijn, maar kheb de indruk dat dit toch vaak als gemakkelijk excuus wordt gebruikt.

Hoeveel zijn er niet die direct een nieuwbouw willen gevuld met de mooiste meubels die zeker niet van den ikea mogen komen, en dan klagen dat zoiets niet betaalbaar is...

Ik denk dat je toch al in een uitzonderlijke situatie moet zitten om op je 25ste nog niet in staat te zijn (financieel gezien) om alleen te gaan wonen. Zolang je maar bereid bent van bescheiden te beginnen.
    Mja je geeft hier veel commentaar maar je vergeet dan weer makkelijk dat wat ik daar in het vet gezet heb een *gigantisch* voordeel is.

Persoonlijk heb ik eens mijn financieën bekeken van de voorbije 12 maanden.. my god. Ik ben zo blij dat ik altijd veel gespaard heb tot nu.

Auto moeten kopen, 10 maanden huur moeten betalen, huis gekocht en dus niks mee gekregen van thuis qua inboedel ofzo. Oh ja en nog wat renovatie werken aan het huis die ik voor de winter gedaan wou hebben om de verwarmingskosten te drukken ( kelder laten (her)isoleren wat geen overbodige luxe is in Noorwegen ).

Auto: 228000 NOK ( en dat is niet duur voor een auto hier btw)
    Huis: 1600000 NOK
    Renovatie werken: 220000 NOK
    Huur voor de tijd daarvoor: 70000 NOK

oh ja noorse lessen, 24000 NOK omdat mijn werkschema volatiel is en ik dus een flexibel lesschedule nodig had.

Dus een slordige 285000 euro er doorgejaagd in 12 maanden tijd >.< Met als gevolg, van 65000 euro spaargeld naar 0 gegaan, wat dus bloody angstaanjagend is. Maar aan de andere kant dat ik dat allemaal +/- alleen heb kunnen doen ( 5000 euro van mijn ouders gekregen wel ) is toch iets waar ik redelijk trots op ben.

En normaal gezien zou het spaargeld vanaf volgende maand weer beginnen opbouwen. Dat is dan weer het voordeel van leningen hier, ik betaal amper 6000 kronen per maand af op een loon van 28000.

Maar ik had dat dus allemaal niet kunnen doen zonder eerst een hoop gespaard te hebben.
    *** Also sprach Zarathustra ***

Member DeMoN's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Rond m'n 18e denk ik samen gaan wonen met m'n broer terwijl we allebei nog naar school gingen. Was eigenlijk wel een ramp Iets teveel vrijheid ineens terwijl we allebei nog een sociaal leven hadden en maten vaak ook thuis bleven. Met als gevolg veel met maten rondhangen of gamen ipv naar school te gaan

Dan uiteindelijk op m'n 19-20ste alleen gaan wonen in Antwerpen. Financiëel wat moeilijk aangezien ik niets had gespaard dus eerst op uitkering teruggevallen en opleiding gaan volgen, maar stillaan kwam dat allemaal wel goed. Gewoon op uw tanden bijten.
    Nadeel van de financïële druk was wel dat ik m'n sociaal leven wat verloren ben. Na al die jaren ligt focus dan ook meer op m'n werk. Maarja, als je van thuis een centje mee krijgt kan je zo'n problemen wel vermijden. Of als je lang thuis kunt blijven plakken terwijl ge werkt kan je ook wel sparen. Bij ons waren ze niet rijk thuis dus 't was allemaal in feite vooraf bepaald.

Approved 9-lifer xDama's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mickelangelo Bekijk bericht
    Denk dat vele huurders zichzelf in de vingers snijden wanneer:
    1. ze een te hoge huurprijs nemen met een bescheiden wedde/loon (1300-1400 euro)
    2. ze niet voldoende in reserve hebben. Denk dat een €10.000 op de spaarrekening (zonder de inboedel die aangekocht moet worden) wel een must is.
    3. ze boven hun stand leven.

Met 1300-1400 netto en een 10.000 euro aan de kant zou je toch "makkelijk" rond moeten komen als alleenstaande in een appartement van 500-600 als huurprijs.
    10000 EUR opzij voor te gaan huren? Ligt het nu aan mij, of is dat best krankzinnig veel? Hoe meer je opzij hebt staan, hoe beter, maar dat als minimum plaatsen lijkt me toch redelijk hoog?

Tegelijkertijd snap ik jouw redenering wel niet dat je 10000 EUR opzij moet hebben staan, maar met een nettoloon van 1300/1400 EUR wel een appartement van 600 EUR kan huren. Dan ga je volgens mij toch geregeld aan je spaarpotje moeten zitten als je daar alleen in woont.

Wat hier daar feitelijk de algemene gedachte rond? Stel dat je gaat samenwonen op een appartement, met een netto gezamenlijk inkomen van 2700 EUR. Hoeveel geld heb je dan best 'opzij' staan voor je volledige verhuis? (dus geen maandelijkse kosten, maar de 'éénmalige' kosten zoals waarborg, meubels, etc...)

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xDama Bekijk bericht
    10000 EUR opzij voor te gaan huren? Ligt het nu aan mij, of is dat best krankzinnig veel? Hoe meer je opzij hebt staan, hoe beter, maar dat als minimum plaatsen lijkt me toch redelijk hoog?

Tegelijkertijd snap ik jouw redenering wel niet dat je 10000 EUR opzij moet hebben staan, maar met een nettoloon van 1300/1400 EUR wel een appartement van 600 EUR kan huren. Dan ga je volgens mij toch geregeld aan je spaarpotje moeten zitten als je daar alleen in woont.

Wat hier daar feitelijk de algemene gedachte rond? Stel dat je gaat samenwonen op een appartement, met een netto gezamenlijk inkomen van 2700 EUR. Hoeveel geld heb je dan best 'opzij' staan voor je volledige verhuis? (dus geen maandelijkse kosten, maar de 'éénmalige' kosten zoals waarborg, meubels, etc...)
    Jij neemt natuurlijk de twee uitersten van mijn bewering. Zal ik dat dan ook even doen :met €1400 kan je toch een appartement huren van 500 euro zonder aan je spaargeld te komen als je wat "zuinig" leeft. 900 euro zou dan toch echt wel voldoende moeten zijn voor je variabele kosten. Die 10.000 euro zie ik dan meer als een buffer voor onverwachte kosten, ziekstes,... Ik spaar sowieso door tot ik aan 50.000 euro zit vooraleer ik verhuis, wil hiermee zeker zijn dat ik ondanks vele mogelijke tegenslagen even verder kan.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten