Pagina 4 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 80 van 119
    Member
    iTrader
    0
    Er is wel degelijk kwaliteitsverschil in vergelijking met goedkopere ketens, in dit geval klopt de stelling goedkoop = duurkoop

Member
    iTrader
    3 (100%)
    Ik draag al zowat mijn hele leven een bril van 's ochtends tot 's avonds, en naar mijn mening zit er redelijk wat verschil tussen opticiens (ketens). Ikzelf ga naar een zelfstandige opticien hier in Geel, Verlinden, nog nooit klachten van gehad en super service. Eventuele herstellingen zijn bijna altijd gratis. Ik ben ook van gedacht dat bij brillen duurder dikwijls beter is, zeker qua montuur. Zoals hiervoor ook al aangegeven, besparen op glazen is bij mij ook not-done. Als je gewoon een leesbril of dergelijke hebt hoeven al die "opties" niet, maar als je dat ding de hele dag op je neus hebt staan dan is dat voor mij geen overbodige luxe.

Member sink's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    ik draag al een goeie 10 jaar een bril/lenzen..
    maar meer lenzen dan bril eigenlijk.. de bril draag ik enkel 's avonds als ik thuis ben, dus slechts enkele uurtjes per dag, die bril heb ik bij Hans Anders gekocht, en kostte via een promoactie slechts 100 euro incl. glazen.. het is uiteraard geen topmerk, maar kzou er ook perfect mee buiten kunnen komen

de lenzen bestel ik via internetlenzen.be en kosten mij maximaal 80 euro per jaar

Member antHraxx's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Kan iemand eigenlijk eens duidelijkheid scheppen: had gisteren discussie over iets

Als je een bril draagt met lichte sterkte (-0,75 a 1 ofzo)
    Gaan je ogen dan sneller achteruit als je
    A) Die bril draagt op elk moment dat je hem moet dragen (auto-tv-aula-als je naar buiten gaat-...)
    B) Zo weinig mogelijk draagt behalve op momenten dat hij echt nodig is (je kan iets niet goed lezen, autorijden e.d.)

Want ik hoor van verschillende mensen de 2 kanten.
    Misschien dat leeftijd ook van toepassing is: het ging hier over een 20-jarig iemand

Member Tha_nOn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    normaal heeft nen bril dragen geen invloed op achteruitgang ze (let wel, nen bril met een sterkte die goed is voor u eh, genen die te straf is)

maar op die leeftijd gaan veel mensen da wel zeggen omda da uw ogen zich pas beginnen stabiliseren vanaf 20-21 (dermee dat er ook een leeftijdsrestrictie (en/of stabilisatierestrictie) zit op laseroperaties
    ben zelf begonnen me nen bril op mijn 15 ofzo (-0.5) en die echt énkel dragen wanneer het echt niet kon, kheb da gestaag volgehouden tot -1.75 (mensen niet herkennen op straat, of de verkeerde mensen denken te herkennen :') ) en sindsdien continu gedragen en ik zit toch ook op -2.75/-3
    en tis nu pas dat ze zich een beetje aant stabiliseren zijn precies, anders was het elk jaar wel een pakske achteruit

Banned Quecera's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hatetn Bekijk bericht
    dat is niet belachelijk. wat moeten ze doen anders, een percentage geven zodat mensen die geld hebben meer korting krijgen?

je kan ook u bril bij de mutualiteit zelf halen. ik heb een bril van 500+ euro en een mijn lenzen die op jaarbasis 250 euro kosten. ik wil dat ook wel allemaal terug hebben omdat ik luxe wil
    Wist wel dat je een brilnerd was, viel te hard op

Approved 9-lifer Orchidee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Zo'n vijf jaar geleden me ook afgevraagd of mn zicht rapper zou verslechten door al dan niet een bril te dragen. In het CLB te horen gekregen dat mn ogen van allebei 10/10 naar 10/10 en 4/10 waren gegaan. "Best eens de oogarts bezoeken " zei ze. En inderdaad, blijkbaar was mn linkeroog fel verzwakt, ik denk dat het al -1,5 was. Aangezien ik daar geen last van had , vroeg ik of het wel nodig was om een bril te dragen. Ze zei niet echt, mijn zicht zou niet sneller achteruitgaan door er geen te dragen. Enkel tegen dat ik in auto moet rijden zou ze het wel aanraden.

Nu vijf jaar later misschien toch eens mn werk moeten van maken. Maar ik ondervind er wel geen last van.

Member Son Gokou's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Hier zit ik op -9,5 en -9 voor mijn ogen. Eén oog is altijd wat slechter geweest dan het andere. Qua model draag ik een nike bril. Totale kostprijs was 570 € maar krijg wel wat terug van de cm voor men glazen. Nu het meeste gaat hier van naar men glazen. Kosten 280 € voor 2 maar ze zijn wel verdund anders loop ik rond met bokaalglazen.

Een bril is tegenwoordig ook wel echt duur geworden hé. Met al die chichi montuurs die pas beginnen van 500 €.

Ik heb gekozen voor iets simpel van Nike maar wel uit titanuim omdat ik nogal eens ne onhandige kan zijn en ik ne stevige bril wil.

Member BraveHeart's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Voor brillen vermijd eye deal, hans anders, pearle & brilcenter het zijn allemaal dezelfde voddenketens.
    Voor een serieuze brillendrager ben je het beste af bij iemand die zijn zaak prive uitbaat, deze hebben nog de beste ervaring en je bent zeker dat je het geen hebt wat de oogarts u voorschrijft.

Mijn bril komt van een opticien die zijn zaak privaat uitbate, de volgende zal ook zo iemand worden.
    Ik heb gevallen genoeg gezien wat zo n brillenconcern u probeert aan te smeren, ze hebben 0.0 ervaring en zij hebben gelijk ook al is uw oogarts nog zo juist.
    Personeel dat niks kent van hun producten, allemaal jonge jobstudentjes, nee bedankt daar begin ik niet aan, ik ga liever naar een opticien met jaren ervaring in zijn stiel, dan daar mijn tijd en geld in een brillenconcern te steken.
    Laat u niet vangen met goedkope monturen en glazen voor een laag bedrag.
    Hun monturen zijn ook maar bagger kwaliteit, en ze geven meer voor design dan voor kwaliteit.

Member Guazala's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb hier al een paar keer zien staan dat zelfstandige zaken beter zijn dan de ketens. Ik denk dat dit in sommige gevallen mss wel zo is, maar zeker niet altijd. Ik draag al sinds kinds af een bril en ben altijd naar zelfstandigen gegaan. Op een bepaald moment begon ik last te krijgen van alles dubbel zien, met snel en veel hoofdpijn als gevolg. Mijn opticien zei toen dat daar niets aan te doen was.

Ik was eerlijk gezegd een beetje in paniek, want had daar echt veel last van. Ben toen onderweg een pearl binnengewandeld om daar ook eens te laten testen. Ik had hun niet verteld wat net het probleem was en de optieker vroeg zelf of ik dingen niet dubbel zag, met de mededeling 'dat zullen we dan eens verhelpen'. Zij hebben toen zonder problemen in het montuur dat ik had nieuwe glazen gezet (doen ze niet bij bv. Hans Anders). En ik heb ook mijn volgende bril bij hen gekocht.

De glazen zijn inderdaad niet super-goedkoop, maar de 69 euro per glas, is toch al veel minder dan de 150 euro per glas die mijn vorige optieker me aanrekende. Ik heb de indruk dat het ook glazen van goede kwaliteit zijn, wat betreft krassen enzo. Je krijgt ook een goede service nadien. Als er vuil tussen glas en montuur zit, maken ze dat gratis proper en ik geloof dat als je binnen het jaar nieuwe glazen nodig hebt dit gratis is.

Ik heb dus wel heel goede ervaringen met Pearl. Ik ben persoonlijk wel voor een duurder montuur gegaan. Heb een correctie van -7 en moet mijn bril dus constant dragen. 't Is zoals hierboven gesteld wordt, zeker geen bagger kwaliteit. Bij Pearl hebben ze zowel 'wit product' als merken dus dat is je eigen keuze.
    I don't have an attitude problem. You have a perception problem.

Member BraveHeart's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Het hangt puur af wie je voor je hebt, als gekend hier zijn die verkoopsters ook niet van de beste om advies te vragen.

Daar een eye check doen en dat als advies aanzien tegenover het geen wat de oogarts u voorschrijft, sinds wanneer hebben zij de kennis van de oogarts en mogen ze dat ten twijfel trekken ?
    Als het maar verkoopt zeker.

Approved 9-lifer dietrich0's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orchidee_x Bekijk bericht
    Zo'n vijf jaar geleden me ook afgevraagd of mn zicht rapper zou verslechten door al dan niet een bril te dragen. In het CLB te horen gekregen dat mn ogen van allebei 10/10 naar 10/10 en 4/10 waren gegaan. "Best eens de oogarts bezoeken " zei ze. En inderdaad, blijkbaar was mn linkeroog fel verzwakt, ik denk dat het al -1,5 was. Aangezien ik daar geen last van had , vroeg ik of het wel nodig was om een bril te dragen. Ze zei niet echt, mijn zicht zou niet sneller achteruitgaan door er geen te dragen. Enkel tegen dat ik in auto moet rijden zou ze het wel aanraden.

Nu vijf jaar later misschien toch eens mn werk moeten van maken. Maar ik ondervind er wel geen last van.
    Ik heb -1,5 en ik zie echt geen steek zonder lenzen/bril..
    Met de auto rijden zonder lenzen/ bril is voor mij gewoon zelfmoord

Member Cykron's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik ben dit jaar begonnen aan de opleiding "Optiek & Optometrie" en het eerste dat de docenten zeiden bij het kiezen van een stageplaats is zeker NIET bij voddenwinkels zoals Pearle en Hans Anders. De docenten zeiden zelf dat dit gewoon verkopers zijn zonder een diploma! Ze hebben gewoon intern een paar dagen opleiding gekregen maar dit kan je onmogelijk vergelijken met een deftige zelfstandige opticien die hiervoor gestudeerd heeft en erkend is.

Een zelfstandige opticien moet het diploma hebben om ingeschreven te zijn bij het RIZIV. Ketens hebben in theorie maar 1 opticien nodig om RIZIV nummer te hebben en gebruiken deze voor al hun filialen...

Member
    iTrader
    0
    Om op de titel te reageren: Neen.

Approved 9-lifer Orchidee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dietrich0 Bekijk bericht
    Ik heb -1,5 en ik zie echt geen steek zonder lenzen/bril..
    Met de auto rijden zonder lenzen/ bril is voor mij gewoon zelfmoord
    Nochtans is het zo hoor. Moesten beide ogen even slecht zijn, zou ik ook geen steek zien. Maar 't is alleen mn linker dat zo slecht is, rechts is nagenoeg perfect. Enige probleem kan mn dieptezicht zijn, al ondervind ik eigenlijk zelden problemen

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Mijn ma gaat naar nen oogarts en diene test haar, schrijft op een papierke wat ze nodig heeft, en zegt: ga maar gewoon nr de goedkoopste, komen toch allemaal van tzelfde, zolang ze geven wat hier staat ist ok.

Mijn ma ging vroeger ook nr de privé oogarts om monturen aan te passen als ze wat scheefgetrokken waren enzo. Oogarts zegt: dat is geld uit uw zakken slaan. Voorzichtig zelf plooien gaat perfect.

Ik denk dat er goeie privé en keten zaken zijn en slechte privé en keten zaken.

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stoomboot Bekijk bericht
    Met mijn eerste bril kon ik altijd achter mij kijken, indien daar een lichtbron was (of invallend licht) via de zijkanten van de binnenkant van mijn glazen.
    is toch zalig dat ge achter u kunt kijken?

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sneax Bekijk bericht
    is toch zalig dat ge achter u kunt kijken?
    Niet bepaald, want dan ziet ge door die reflectie in uw glas niet meer zo goed wat er zich voor u op die plaats zich bevindt.

Voor te spioneren zal het wel nuttig zijn, doch denk ik dat er dan andere middelen gebruikt zullen worden.

Approved 9-lifer Put_met_keren's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Bij ICT zat ik eens op de eerste rij vlak voor de lector.
    Ineens vraagt die aan mij: "ben jij bezig met tekstverwerking, x?
    En ik: ja ja
    Zij dan zo mega droog: Neen toch niet, ik zie het in de reflectie van uw bril.

Member Irriducibili's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mijn bril komt van Hans Anders, niet zo duur en kwaliteit.

Waar ik wel van omhoog moet kakken: die verkopers, kom je net terug van de oogarts, met het voorschrift, willen de verkopers per se uw ogen ook eens testen. krijg je als melding: ooow uw oogARTS zit er wel wat naast, ben je zeker dat je deze sterkte wil?

eeeeeuhm ok, ik verkies uw mening boven die van mijn arts

niet dus

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten