Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 34
    Member
    iTrader
    0

openbare verkoop: bod intrekken wegens verkeerde info?

Ik heb recentelijk het hoogste bod gehaald op een openbare verkoop aangaande 2 loten.

Lot1: huis 29are 175.000
    Lot2 weiland 43are met mogelijkheid tot bouwen woning 51.000

Nu, waarom zijn deze zo goedkoop? De trein antwerpen-brussel loopt langs het huis en hoogspanning rechter over het huis.
    Voor het huis waren zeer weinig geïnteresseerden, daar het huis volledig prefab is en het dak lek en niet sterk genoeg om leien te ondersteunen. (momenteel enkel roofing)
    Voor ons was dus duidelijk de oppervlakte van belang, omdat we opnieuw zouden bouwen.

Het 2de lot liep tot ongeveer 20.000 gestaag op dankzij paardenliefhebbers. De resterende 31.000 werd gehaald door een persoon die achteraf een van de verkopers bleek te zijn.

Alles liep goed, niets werd weerhouden en na 14dagen zouden we weten of de loten definitief hadden.

Er is uiteindelijk een hoger bod binnengekomen op het huis met een minimumverhoging van 6.200 via een gerechtsdeurwaarder, door -inderdaad- de verkopers ...
    Daar word je alleszins absoluut niet blij van, zeker omdat je weet dat dit geen oprecht bod is.

Dit is echter niet alles, een navraag bij de gemeente deed blijken dat op het weiland absoluut niets gebouwd mag worden en dat we dus met een veel te dure landbouwgrond opgescheept zaten.
    Nu is het zo, dat in de gedrukte versie van de notaris WEL staat dat er een woning gebouwd mag worden. (Bijlage)

publicatie: bossenstraat65-lint | Flickr - Photo Sharing!

Nu zou ik allerliefst gewoon mijn bod willen intrekken, aangezien de verkopers met ons aan het sollen zijn.
    Is er iemand die hier ervaring mee heeft of alvast goede raad inzake hoe ik dit best aanpak?

Member CuRv3's schermafbeelding
    iTrader
    9 (91%)
    advocaat nemen lijkt me

Member Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    57 (100%)
    Serieus, is echt het 1ste da in uw kop kwam "goh, dat ga ik eens op 9lives vragen se". Ga naar ne advocaat ffs.

Member makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Gewoon stoppen met bieden. Met wat geluk gaan de verkopers het bod nog eens verhogen en dan ben je er vanaf. Win je het toch, gewoon negeren en NIET betalen. En dan actie verkopers afwachten en dan hen lik op stuk geven.

Member
    iTrader
    0
    je zegt dat er een hoger bod binnengekomen is, is dat op het huis of op de grond? Op het onroerend goed waar het hoger bod van 6200 euro is gedaan, daar ban je nu sowieso al van af.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Win je het toch, gewoon negeren en NIET betalen. En dan actie verkopers afwachten en dan hen lik op stuk geven.

Als je bij een openbare verkoop het hoogste bod hebt gedaan en je betaald niet dan komt daar nog een staartje aan hoor! Dan zullen ze het opnieuw te koop aan bieden en mag je het verschil opleggen indien het lager gaat.

Member Durin's schermafbeelding
    iTrader
    0
    In de publiciteit van de notaris staat dat er een stedenbouwkundige vergunning is uitgereikt in 1972; nergens dat er mag gebouwd worden.

Daarenboven leest hij het lastenkohier voor de biedingen voor en licht hij het desgevallend nog toe; waarin ook zal vermeld zijn dat geen garantie kan worden gegeven omtrent de mogelijkheid het goed te bebouwen.

Damn, voor ge iets koopt of op iets biedt denkt ge toch twee seconden na?

Member Arifiene's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Durin Bekijk bericht
    In de publiciteit van de notaris staat dat er een stedenbouwkundige vergunning is uitgereikt in 1972; nergens dat er mag gebouwd worden.

Daarenboven leest hij het lastenkohier voor de biedingen voor en licht hij het desgevallend nog toe; waarin ook zal vermeld zijn dat geen garantie kan worden gegeven omtrent de mogelijkheid het goed te bebouwen.

Inderdaad...
    En zeker als je een weiland ofzo koopt moet je de ruimtelijke bestemming hiervan nagaan.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Durin Bekijk bericht

"uitgereikte stedenbouwk. verg. dd. 6/02/1978 voor het bouwen van een woning ;"

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hellmut Bekijk bericht
    Als je bij een openbare verkoop het hoogste bod hebt gedaan en je betaald niet dan komt daar nog een staartje aan hoor! Dan zullen ze het opnieuw te koop aan bieden en mag je het verschil opleggen indien het lager gaat.
    Ja klopt, maar de verkopers hebben ZELF ook een paar keer geboden op hun eigendom (zowel op hun huis als op de grond). Dat is fraude en verboden bij wet! De verkoop is dus gewoon wettelijk ongeldig, mits de TS kan bewijzen dat de verkopers effectief vals gespeeld hebben.

Member Durin's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aLBa Bekijk bericht
    "uitgereikte stedenbouwk. verg. dd. 6/02/1978 voor het bouwen van een woning ;"
    Wat dus wil zeggen dat er in 78 een bepaald woonproject mocht worden gerealiseerd.

Niet dat ge der nu nog moogt op bouwen.

Waarom doe ik eigenlijk de moeite? ...

Member
    iTrader
    0
    Ja klopt, maar de verkopers hebben ZELF ook een paar keer geboden op hun eigendom (zowel op hun huis als op de grond). Dat is fraude en verboden bij wet! De verkoop is dus gewoon wettelijk ongeldig, mits de TS kan bewijzen dat de verkopers effectief vals gespeeld hebben.
    Het zit iets ingewikkelder in elkaar: er zijn 6 verkopers -de kinderen- en de vrederechter komt er dan ook nog eens aan te pas.

iTrader
    0
    Het zit iets ingewikkelder in elkaar: er zijn 6 verkopers -de kinderen- en de vrederechter komt er dan ook nog eens aan te pas.
    Ah okay, maar dat had je er eerst niet bijgezegd hé? Ja dan weet ik het ook niet zo goed. Best even (gratis) rechtsadvies inwinnen dan. Dit forum is niet geschikt om ingewikkelde vragen te stellen hé? Wij zijn geen advokaten.

iTrader
    4 (100%)
    Ah okay, maar dat had je er eerst niet bijgezegd hé? Ja dan weet ik het ook niet zo goed. Best even (gratis) rechtsadvies inwinnen dan. Dit forum is niet geschikt om ingewikkelde vragen te stellen hé? Wij zijn geen advokaten.
    Durin is notaris.
    Lijkt me dat hij wel gepast is om antwoord te geven .

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arifiene Bekijk bericht
    Durin is notaris.
    Lijkt me dat hij wel gepast is om antwoord te geven .
    Maw als ik het goed begrijp. Tenzij de TS kan bewijzen dat de verkoper zelf geboden heeft of kan bewijzen dat familie in opdracht van de verkoper opgeboden heeft ZONDER van plan te zijn geweest, de woning effectief te kopen --> om de prijs kunstmatig op te krikken, is de TS dus gebonden aan de grond die hij gekocht heeft? (Het huis heeft ie niet gewonnen)

Member Meneer Vos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb recentelijk het hoogste bod gehaald op een openbare verkoop aangaande 2 loten.

Lot1: huis 29are 175.000
    Lot2 weiland 43are met mogelijkheid tot bouwen woning 51.000

Nu, waarom zijn deze zo goedkoop? De trein antwerpen-brussel loopt langs het huis en hoogspanning rechter over het huis.
    Voor het huis waren zeer weinig geïnteresseerden, daar het huis volledig prefab is en het dak lek en niet sterk genoeg om leien te ondersteunen. (momenteel enkel roofing)
    Voor ons was dus duidelijk de oppervlakte van belang, omdat we opnieuw zouden bouwen.

Het 2de lot liep tot ongeveer 20.000 gestaag op dankzij paardenliefhebbers. De resterende 31.000 werd gehaald door een persoon die achteraf een van de verkopers bleek te zijn.

Alles liep goed, niets werd weerhouden en na 14dagen zouden we weten of de loten definitief hadden.

Er is uiteindelijk een hoger bod binnengekomen op het huis met een minimumverhoging van 6.200 via een gerechtsdeurwaarder, door -inderdaad- de verkopers ...
    Daar word je alleszins absoluut niet blij van, zeker omdat je weet dat dit geen oprecht bod is.

Dit is echter niet alles, een navraag bij de gemeente deed blijken dat op het weiland absoluut niets gebouwd mag worden en dat we dus met een veel te dure landbouwgrond opgescheept zaten.
    Nu is het zo, dat in de gedrukte versie van de notaris WEL staat dat er een woning gebouwd mag worden. (Bijlage)

publicatie: bossenstraat65-lint | Flickr - Photo Sharing!

Nu zou ik allerliefst gewoon mijn bod willen intrekken, aangezien de verkopers met ons aan het sollen zijn.
    Is er iemand die hier ervaring mee heeft of alvast goede raad inzake hoe ik dit best aanpak?

Haha, nog iemand uit Lint
    In dat stuk grond waren mijn ouders ook geïnteresseerd totdat ze inderdaad te horen kregen dat er NIET gebouwd mocht worden op het weiland.

Member Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    De reden, waarom het zo goedkoop is, is omdat het agrarisch gebied is.
    Niet zozeer vanwege die trein neem ik aan : p

Als je zoiets leest, kan je best eerst navraag doen, en niet eerst bieden en dan pas navraag doen.

Sommigen, kuch namelijk onze juristen en co, zullen mensen debiel vinden, wie denken dat hier mag gebouwd worden. Maar dan spreek je over een heel groot deel van de bevolking, want een bouwvergunning is een bouwvergunning denkt men.

In ieder geval, als er niet woonzone of zo staat, best u eerst informeren.
    Laatst gewijzigd door Oldskooler; 5 december 2010 om 09:34

Member Don-Robo's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Of ge onderneemt nu al actie (advocaat ter hand nemen) of je doet niets en betaalt ook niet en wacht de reactie van de tegenpartij af. Gaan zij kosten maken (advocaat) of gewoon opnieuw aanbieden.

Ik zou best advocaat nemen want anders kan het u veel geld gaan kosten.

iTrader
    4 (100%)
    Maw als ik het goed begrijp. Tenzij de TS kan bewijzen dat de verkoper zelf geboden heeft of kan bewijzen dat familie in opdracht van de verkoper opgeboden heeft ZONDER van plan te zijn geweest, de woning effectief te kopen --> om de prijs kunstmatig op te krikken, is de TS dus gebonden aan de grond die hij gekocht heeft? (Het huis heeft ie niet gewonnen)
    Yesh.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oldskooler Bekijk bericht

Als je zoiets leest, kan je best eerst navraag doen, en niet eerst bieden en dan pas navraag doen.

Sommigen, kuch namelijk onze juristen en co, zullen mensen debiel vinden, wie denken dat hier mag gebouwd worden. Maar dan spreek je over een heel groot deel van de bevolking, want een bouwvergunning is een bouwvergunning denkt men.

Nee, ik neem aan dat er veel mensen zijn die dat niet nagaan.
    Maar als de prijs effectief zo laag is moet je je toch gaan afvragen waaraan dat ligt... En no offense, maar ons land heeft een groot treinnet enzo, dus dat zal wel enige invloed hebben maar niet zoveel .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Don-Robo Bekijk bericht
    Of ge onderneemt nu al actie (advocaat ter hand nemen) of je doet niets en betaalt ook niet en wacht de reactie van de tegenpartij af. Gaan zij kosten maken (advocaat) of gewoon opnieuw aanbieden.

Ik zou best advocaat nemen want anders kan het u veel geld gaan kosten.

Nu actie ondernemen uiteraard.
    Of dacht je dat die verkopers niets gingen doen als ge niet betaalt ofzo? :/

Member bludgeoned's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oldskooler Bekijk bericht

Kuch, over zaken als grond informeer je toch best eens vooraleer je een bod uitbrengt. Je bent pas debiel als je geen info inwint.

Banned
    iTrader
    0
    dat hoger bod is door een stroman binnen gekomen?
    en waarom is de vrederechter erbij?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten