Enige tijd geleden had ik een enorm glimlach moment maar ben het vergeten posten
Ik zat op logement bij mijn neef en we zaten met een heleboel andere neven en nichten drankspellen te spelen. Mijn neef echter kon het zich niet permitteren om alcohol te drinken omdat hij de dag erna met zijn vader bloed ging geven aan het rode kruis.
Enfin, de volgende dag had ik een kater (niet extreem maar ik voelde het toch wel) en ik besloot gewoon mee te gaan naar het rode kruis om mijn neef en nonkel te steunen bij hun (reeds 10e keer) bloed te geven. We stonden dan in lijn aan te schuiven om de administratie af te handelen voor mijn neef en nonkel terwijl een vrouw mij benaderde: "En waarom sta jij hier? Kom jij geen bloed geven?" Waarop ik met een ratelende stem antwoordde: "Nee ik denk niet dat het verantwoord is dat ik bloed ga geven omdat ik gisterenavond teveel heb gedronken mevrouw."
Diezelfde vrouw was zo verbaasd over mijn verantwoordelijkheidszin om geen bloed te geven daar er nog restanten alcohol in zouden kunnen zitten. Ze vertelde haar verhaal door aan andere mensen die daar stonden waardoor ze mij allemaal met een glimlach aankeken en ophemelden.
Dit terwijl mijn neef en nonkel aanzienlijk aan het verzwakken waren door hun vermindering van het bloed in het lichaam dat weggepompt werd naar het zakje.
Long story short: Zwaar dronken zijn met een kater tot gevolg, geen bloed geven rondom mensen die allemaal bloed aan het geven zijn en er nog de held uit komen!

LinkBack URL
About LinkBacks