Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 69
    Member SeppeSeppe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    K denk eerder geen zakgeld deze week zodat 'm nie naar de cinema kan
    en dan die zoon: 'alsk niet naar de cinema mag, dan ga ik morgen naar de fnac en pik nog een dvd'ke

Approved 9-lifer Implar's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Als je het wil riskeren om te stelen, steel dan iets die het waard is.
    Een film kan je zonder probleem van internet halen, branden op een dvd, hoesje printen,...
    Je ziet bijna niet dat het geen gekochte DVD is.

Verder, ik zou het toch aan mijn vrouw/vriendin/whatever vertellen. Als het uitkomt zal ze niet enkel boos zijn op je zoon, maar ook op jou.
    Nothing to see here, move along.

Member Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    57 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SeppeSeppe Bekijk bericht
    en dan die zoon: 'alsk niet naar de cinema mag, dan ga ik morgen naar de fnac en pik nog een dvd'ke
    En dan krijgt 'm weer geen zakgeld en weer dvd stelen, geen wonder dat al die jeugddelinquenten nie uit die vicieuze cirkel raken
    Life's swinging hard, but I'm swinging harder

Approved 9-lifer Dennoman's schermafbeelding
    iTrader
    107 (98%)
    Weblogs
    33
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SeppeSeppe Bekijk bericht
    Hey ma ge lacht ermee, maar de beveiliging van de Fnac trekt toch wel op geen kloten.

Ooit doodgewoon die winkel binnengekomen en 't alarm ging af aan de deur, ik had buiten mijn gsm, sleutels en portefeuille (de gebruikelijke Heilige Drievuldigheid zonder dewelke ik de deur niet uitga) niet eens iets bij me. Hebben ze 't alarm afgezet en ondertussen maar tientallen mensen binnen en buiten lopen. Geen idee hoeveel dingen er gepikt hadden kunnen worden in de tijd da ze in mijn jaszakken aan 't kijken waren. Geniale insteek ook, BINNENKOMEN met iets dat ge daar gepikt hebt. Ik mag dan wel te boek staan als verstrooid, maar zo erg heb ik het nog niet gehad

Ander extreem ook: met 2 usb-sticks buitengelopen terwijl ik er maar eentje gekocht had, omdat die verpakkingen perfect in elkaar gehaakt waren :') Ik wou die ene nog terugbrengen, maar voor al die keren dat ik in de Fnac strontservice kreeg voor teveel geld hield ik 'm lekker
    ~ "You don't see faith healers working in hospitals for the same reason you don't see psychics winning the lottery." ~

Member Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Denk niet dat die naar de politie zullen gaan, dat is wsl dagelijkse realiteit, waar geen gevolg meer wordt aan gegeven, of het moet erger zijn dan 1 dvd.
    Laatst gewijzigd door Oldskooler; 23 november 2009 om 00:07
    These scores indicate that you are a tough-minded moderate progressive; this is the political profile one might associate with a liberated atheist. It appears that you are cynical towards religion, and have a suspicious and unsympathetic attitude towards humanity in general.

Member SeppeSeppe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    misschien dat we diene jongen wat tips moeten geven ivm diefstal?

een eerste: als de waarde van het verlangde goed kleiner is dan 100 euro, pik dan van je vader. die gaat toch niet naar de flikken. en waarschijnlijk hangt er in huis ook geen security camera.

Approved 9-lifer W!mpix's schermafbeelding
    iTrader
    88 (100%)
    Dat iemand mij corrigeert als ik het verkeerd heb eh...

Die winkelier kan afspreken met u wat hij wilt, als gij iets steelt doet gij schade aan de maatschappij, en vervolgt het parket u. (als de winkelier aangifte doet he) Dan maakt het niks meer uit wat gij onderling afgesproken hebt, juist de winkelier is vergoed maar soit.

Diefstal is wanbedrijf, wordt geconventionaliseerd door blanco strafblad en bla bla bla. No way dat die zijn examens daar zouden onder lijden. Ze gaan hem sowieso niet wegsteken (waar wel?) en qua geldboete zal het ook gene vette zijn.

Maximum is strafblad, maar ik betwijfel of ge zelfs daarvan veel zou horen.

Oh ja, die jong kreeg van mij geen speelgoed bij sinterklaas.
    Dit als excuus gebruiken om slechte punten te halen... Sorry, maar dan zou het toch echt wel dikken ambras zijn hoor :P

Edit: huiszoeking is not-done, en verjaringstermijn is zoals gezegd 5 jaar voor wanbedrijven, maar als da geconventionaliseerd (zeer wrs het geval) wordt is dat 6 maanden.
    Laatst gewijzigd door W!mpix; 23 november 2009 om 01:23
    Xbox Live en PSN: Acer113 Steam: W!mpix
    3DS (en pokémon) Friendcode: 2337-3116-3417

Member fearlessfunky's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennoman Bekijk bericht
    Chapeau dat ge hem niet met zijn klikken en klakken buiten stampt alvast.

Ik zou me eerder zorgen maken over de technische kant van de zaak, zoals KO al aanhaalt. Dit ruikt volgens mij zelfs een beetje naar chantage. Ik vind het niet helemaal koosjer dat men dreigt met een aangifte bij de politie enkel wanneer hij niet betaalt. Ofwel geef je hem aan, ofwel regel je het onderling. Dat lijkt me nog het meest fatsoenlijk.

Geef hem voor de zekerheid nog maar eens deftig onder zijn kloten en zeg dat hij nu niet moet janken over de mogelijke gevolgen. Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten en moest de politie hem alsnog een boete geven, moet die natuurlijk helemaal uit eigen zak betaald worden.
    Ja,want kinderen kunnen en mogen geen fouten maken , jij zal vast later een super ouder worden

Niet dat ik het goed praat ,maar je kinderen ervoor buitensmijten , laat me niet lachen .

Ik zou me ten andere niet teveel zorgen maken , denk dat de prioriteit van de politie wel ergens anders ligt .

Als ik je jou een goede tip echter kan geven ,ga als ouder naar de winkel en bied je verontschuldigingen ,desnoods schriftelijk, aan .
    Goodwil is erg veel ,en die eigenaars zijn ook mensen en zullen deze reactie aprecieren , neem je zoon maar mee en laat hem zichzelf ook excuseren ; zo toon je dat ook hij verantwoordelijkheid draagt .

Maak je verder niet teveel zorgen , ook al geeft de winkeleigenaar je zoon aan , de kans dat hij daadwerkelijk moet voorkomen is , inachtname van het feit dat hij verder een blanco verleden heeft , zeer klein .
    Als het toch zo ver zou komen , is een berisping de meest waarschijnlijke maatregel .

Groeten
    f£@rL£SS

Member fearlessfunky's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Laat ons zeggen dat de overgrote meerderheid ouders van het type jongeren dat dvd's pikt in winkels niet meteen kaas heeft gegeten van het ouderschap

Daarom vind ik dat dus al heel grootmoedig.
    En U baseert zich op welke wetenschappelijke feiten ?
    Het zijn ten andere flagrante leugens , en als criminoloog weet ik hierover wel degelijk waarover ik spreek .
    Gelieve geen volledige groep mensen te stigmatiseren op basis van individuele gevallen (veralgemeningsfout iemand ?)
    f£@rL£SS

Member Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    57 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fearlessfunky Bekijk bericht
    Ja,want kinderen kunnen en mogen geen fouten maken , jij zal vast later een super ouder worden
    Ben het voor het grootste deel toch met denno eerst, fouten maken is 1 ding, maar stelen is in mijn ogen nie zomaar een fout da iedereen maakt op het pad des levens (even filosofisch doen). Kinderen weten van jongs af an dat stelen not done is, dus da is geen gewone levensfout in mijn ogen. Toegegeven, ik zou de mijne ook nie de 1ste keer buitengooien, maar de 2 de keer vliegt 'm toch hoor.
    Life's swinging hard, but I'm swinging harder

Member Arifiene's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Laat ons zeggen dat de overgrote meerderheid ouders van het type jongeren dat dvd's pikt in winkels niet meteen kaas heeft gegeten van het ouderschap

Daarom vind ik dat dus al heel grootmoedig.
    Off topic: Srry denno, maar dat is zever.
    Van 14-16 jarigen is er 50% die wekelijks gaat stelen. De ouders weten er vaak gwn niets van.
    Peer pressure ken je wel zeker?
    Toen ik nog in New Look werkte stond de politie daar iedere week, en ik heb de pv'tjes (getuige) om het te bewijzen.
    Je suis blonde, et alors?
    http://www.katzoektthuis.be

Member vanrumst's schermafbeelding
    iTrader
    229 (100%)
    Ik dacht dat er van winkeldiefstal pas sprake kan zijn als het goed uit de winkel wordt genomen, dus de moment dat je de deuren gepasseerd bent. Natuurlijk heeft hij de verpakking al doorbroken, dus poging tot zal ook wel strafbaar zijn. Maar denk nu wel niet dat de eigenaar zich hiermee gaat bezig houden. Die zal hopen dat de dader zijn lesje geleerd heeft en dat hij de schrik te pakken heeft en zich er niet meer aan gaat wagen. De examens van de kerstvakantie zullen al helemaal geen probleem zijn, en denk niet dat je voor dergelijke zaak naar een rechtbank moet gaan, ze hebben hier al achterstand genoeg.

Ik zou het wel zelf ook aan mijn partner vertellen, die heeft daar evenveel recht op om het te weten en achteraf als het uit komt is het alleen maar gezever.

Approved 9-lifer Dennoman's schermafbeelding
    iTrader
    107 (98%)
    Weblogs
    33
    Ik prijs de man over hoe hij zijn kind opvoedt, waar zit dan toch in godsnaam het probleem?

Jullie leggen een causaal verband terwijl ik er geen heb aangebracht. Ik zeg dat kinderen die dvd's stelen meestal geen ouders gaan hebben die zich er zulke zorgen over maken. Voor zover ik er ervaring mee heb, worden zulke mensen niet alleen door de vriendengroep gemaakt, maar ook door de gezinsomgeving (as in: de jeugdcriminelen op school kwamen uit een flink marginaal gezin).

Dat men probeert het recht te zetten, is goed en bewonderenswaardig. Ik snap echt niet waar plots het hele probleem is nu.
    ~ "You don't see faith healers working in hospitals for the same reason you don't see psychics winning the lottery." ~

Member _Nothing_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    vraagske ... weet je waarom hij het heeft gedaan?
    Wat was juist de straf?

gewoon nieuwsgierig

Member Fatalix's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Wie steelt er nu alleen het dvdke. Zonder hoeske faalt dat toch. Kunde evengoed downloaden.

:"<
    -13 December 2004-

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Regels voor berichten