Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 15
    Member
    iTrader
    0

Probleem met medehuurders

Wij (ik en men vriendin) zitten met een klein groot probleem:
    een dik jaar geleden hebben we besloten om samen met haar ouders een huis te huren dat groot genoeg was voor 2 gezinnen. zo gezegd zo gedaan. Nu zijn we een jaar later, en zowel haar ouders als wij willen hier een einde aan maken. Het huurcontract is opgezegd, we betalen huur tot er een nieuwe huurder inkomt, maw dit kan Lang duren. Nu is haar pa van plan om binnen dit en een paar dagen al te vertrekken, en ook geen huur meer te betalen. Resultaat is dat ik en vriendin met een veel te hoge huur zitten dan goed voor ons is tot dit huis terug verhuurd is. Weet er misschien iemand of hier wettelijk gezien niets aan gedaan kan worden?? Haar ouders staan mee op de huurovereenkomst, en wij kunnen zo'n huur niet alleen aan...

Approved 9-lifer SpeedFreak.be's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Kan dit niet gewoon onderling worden opgelost?

Approved 9-lifer Wandering's schermafbeelding
    iTrader
    120 (100%)
    Als ze op het huurcontract staan als huurder, zullen ze toch moeten betalen, lijkt me? Tenzij jullie onder elkaar een regeling hebben getroffen en dit niet op papier staat...

Member AnthraX.PLayeR's schermafbeelding
    iTrader
    36 (98%)
    Kijk in uw contract. Logisch toch?

Member
    iTrader
    0
    er is onderling niets overeengekomen, hij stort de helft vd huur (en de rest vd rekeningen) door naar mij, ik betaal alles door. en dit verder onderling regelen lijkt me niet echt mogelijk, gezien de huidige explosieve sfeer...
    voor zover ik weet wil de huisbaas elke maand zen geld, maakt niet uit van wie?

Member eXoz's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Slechte regeling lijkt me. Nuja, praat erover als volwassenen? ^^

Member
    iTrader
    0
    één dezer dagen zullen we wel informatie halen bij huurdersbond, of wetswinkel ofzo, en hopelijk komen we er dan zo wel uit, anders komen er donkere maanden aan...

Member zipke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    En dat is met uw vriendin haar ouders?
    Ik zou een tafel nemen en een paar stoelen.

JPV
    JPV is nu online
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Kans is groot dat de huurdersbond zegt: je hebt geen probleem met een eigenaar, dus komen we niet tussen. Wetswinkel is wel iets.

Klopt het dat de situatie van jullie zo is (vooraleer ik reageer):
    jullie (zowel de ouders als jij EN je vriendin) hebben samen een huurovereenkomst getekend, waardoor er dus van beide een handtekening op staan.

Het gaat over een woning waar jullie gedomicilieerd zijn en waar ook je schoonouders gedomicilieerd waren. De huurovereenkomst is er ene voor 9 jaar (een standaardhuurovereenkomst).

Jullie hebben onderling geen enkele overeenkomst tussen elkaar gehad, maar jullie hebben wel regelmatige betalingen ontvangen via de rekening (=bewijsbaar).

Jullie hebben SAMEN aangetekend (of tegen afschrift) de huur opgezegd.

Jij en je vriendin komen nu nog overeen, je vriendin heeft nu ook problemen met het gedrag van haar ouders?
    Sent From My Brain Using Common Sense

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Kans is groot dat de huurdersbond zegt: je hebt geen probleem met een eigenaar, dus komen we niet tussen. Wetswinkel is wel iets.

Klopt het dat de situatie van jullie zo is (vooraleer ik reageer):
    jullie (zowel de ouders als jij EN je vriendin) hebben samen een huurovereenkomst getekend, waardoor er dus van beide een handtekening op staan.

Het gaat over een woning waar jullie gedomicilieerd zijn en waar ook je schoonouders gedomicilieerd waren. De huurovereenkomst is er ene voor 9 jaar (een standaardhuurovereenkomst).

Jullie hebben onderling geen enkele overeenkomst tussen elkaar gehad, maar jullie hebben wel regelmatige betalingen ontvangen via de rekening (=bewijsbaar).

Jullie hebben SAMEN aangetekend (of tegen afschrift) de huur opgezegd.

Jij en je vriendin komen nu nog overeen, je vriendin heeft nu ook problemen met het gedrag van haar ouders?
    Zo is het. Er staan dus 4 handtekeningen onder een contract. Of het een 9 jarig contract is, weet ik niet, dit staat niet expliciet vermeld, het is wel zo dat we binnen het tweede jaar ofzeggen, en dus al 2 maanden huur als schadevergoeding moeten betalen, dus ik vermoed dat het dan wel over zo'n type contract gaat. Mijn vriendin heeft evenveel problemen met haar ouders als ik. We zijn hier ook met 4 gedomicilieerd, en ik heb elke maand van hara pa de helft van de huur (e.d.) ontvangen, en elke maand naar den huisbaas doorgestuurd. We hebben ook per aangetekende zending opgezegd.

De huurdersbond zal misschien niets kunnen doen, maar hopelijk bij wetswinkel wel, anders zal het het vredegerecht worden vrees ik.

Member GhO$T's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Wat de opzeg betreft, er is toch een vaste opzegperiode eens je het contract hebt opgezegd? De verhuurder kan u toch niet verplichten van huur te blijven betalen tot hij een nieuwe huurder gevonden heeft?

Member t34mkill3r's schermafbeelding
    iTrader
    -1 (0%)
    als de 4 personen die het huis huren alle 4 hun handtekening op het officiele document geplaatst hebben, zijn die 4 personen verplicht hun deel van de huur te betalen.
    tenzij er een ander contract (dan wss onderling) is opgemaakt waar dit betwist kan worden.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GhO$T Bekijk bericht
    Wat de opzeg betreft, er is toch een vaste opzegperiode eens je het contract hebt opgezegd? De verhuurder kan u toch niet verplichten van huur te blijven betalen tot hij een nieuwe huurder gevonden heeft?
    Dat is ook wat ik dacht, zelfs nog op het moment dat we de opzegbrief verstuurden. we hadden zelfs al een andere woning gevonden, maar op het moment dat we dat gingen nemen, vernamen we dat het toch zo is, met die huur, zelfs toen we naar de huurdersbond belden, zeiden ze dat het inderdaad zo is... raar maar waar

t34mkill3r: dat is ook wat ik hoop, dan is het namelijk opgelost...

JPV
    JPV is nu online
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kaapee Bekijk bericht
    Zo is het. Er staan dus 4 handtekeningen onder een contract. Of het een 9 jarig contract is, weet ik niet, dit staat niet expliciet vermeld, het is wel zo dat we binnen het tweede jaar ofzeggen, en dus al 2 maanden huur als schadevergoeding moeten betalen, dus ik vermoed dat het dan wel over zo'n type contract gaat. Mijn vriendin heeft evenveel problemen met haar ouders als ik. We zijn hier ook met 4 gedomicilieerd, en ik heb elke maand van hara pa de helft van de huur (e.d.) ontvangen, en elke maand naar den huisbaas doorgestuurd. We hebben ook per aangetekende zending opgezegd.

De huurdersbond zal misschien niets kunnen doen, maar hopelijk bij wetswinkel wel, anders zal het het vredegerecht worden vrees ik.
    dan zal het normaal over een standaard huurovereenkomst gaan en kan je perfect opzeggen mits schadevergoeding van 2 maanden en 3 maanden vooropzeg. Ik zie niet in waarom de huurdersbond iets anders zou zeggen.

Ivm het conflict met je schoonouders: daar sta je uiteindelijk voor een rechtbank sterk, lijkt me. Zij zijn normaal verplicht om de helft van het bedrag op te hoesten, aangezien je door de overschrijvingen redelijkerwijs wel een mondelinge afspraak over de huur kan bewijzen. Zij kunnen op die manier niet argumenteren dat ze bvb niks betaalden, maar in ruil de inkopen deden en bvb het kuiswerk voor zich namen (de bewijslast hiervan ligt bij hen).

contacteer de wetswinkel voor meer informatie over de procedure voor een vrederechter. Indien je je schoonouders een aangetekende brief stuurt, probeer te wachten tot ze verhuisd zijn, een aangetekende brief naar je eigen adres sturen (ook al is het op iemand anders' naam) is niet zo ideaal.

Member
    iTrader
    0
    Ok. we zullen zowizo nog wel langs huurdersbond gaan, want ik wil dat er daar iemand ons contract bekijkt (ad telefoon is dit niet zo simpel). Dan kunnen we eventueel de manier van opzeggen nog betwisten.

Wat men schoonouders betreft, hoop ik idd dat we het sterkste staan, er gaan inderdaad op regelmatige basis ongeveer dezelfde bedragen van zijn naar mijn rekening, telkens het begin vd maand.

Begin december zullen we zien wat er gebeurt...

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten