Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 25
    Member
    iTrader
    0

Een mobistar abonnement annuleren

Gisteren is mij in de mediamarkt een mobistar abonnement aangesmeerd. De my15, na het tekenen van het contract, kwam ik later nog tot de conclusie dat het geen goed idee was, waarom doet er niet toe, ik ben een beetje dom geweest. Maar goed, Ik ga dus terug naar de winkel, en die mensen zeggen: "Het is onmogelijk om het nu nog te annuleren, het is al doorgefaxt, je moet dit abonnement 24 maanden behouden", dit is zon 3-4 uur nadat ik het contract had getekent.

Ik ben naar huis gegaan, en na wat zoeken heb ik vastgesteld dat je een boete van 150 euro moet betalen indien je het nog wilt annuleren.
    Maar na wat zoeken vond ik ook dit: "Een abonnement ''verkocht'' via telefoon, internet, fax, aan de deur of op straat... dan kan je altijd binnen de 7 dagen opzeggen."

Wat ik dus te weten wil komen: Zijn er mensen die een gelijkmatige situatie hebben meegemaakt? Kan dit abonnement nog worden geannuleerd zonder boete?

Approved 9-lifer Implar's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Ik zou eerst (serieus) aandringen bij de helpdesk. Als dat niet helpt, een aangetekende brief sturen.

Member Psychodweep's schermafbeelding
    iTrader
    180 (100%)
    Ik weet niet dit geval valt onder de wet van verkoop op afstand. Als je zelf naar de winkel gaat en een contract tekent, geldt dit niet.
    Wat staat er in het contract ?

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Implar Bekijk bericht
    Ik zou eerst (serieus) aandringen bij de helpdesk. Als dat niet helpt, een aangetekende brief sturen.
    Jah, ik ga morgen dan eens een telefoontje plegen. Maar ik vond het echt wel raar dat die mensen direct zeiden, doorgefaxt, te laat. Want mijn sim kaart is nog niet eens geactiveerd, dat is pas over 7 dagen. En dan vind ik dat het mogelijk is om het nog te annuleren binnen de 7 dagen, wat misschien wel met die activatie te maken heeft.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
    Ik weet niet dit geval valt onder de wet van verkoop op afstand. Als je zelf naar de winkel gaat en een contract tekent, geldt dit niet.
    Wat staat er in het contract ?
    Het is een contract van 24 maanden, ik heb niets gevonden over het annuleren voordat de sim kaart geactiveerd is. Ik heb op 9lives gezocht, en vond dat het binnen de 7 dagen nog kon.

De situatie is dus, ik was in de media markt niet echt van plan om iets te kopen. Een mobistar ventje begint enthousiast over een abonnement, ik luister, hij vraagt men naam, daarna mijn passpoort, bankkaart, allemaal zonder dat hij zei dat hij mij dit abonnement ging bezorgen, en zonder dat ik zei, "Dit wil ik", maar ik weet niet wat mij bezielde dat ik zooo naief alles gaf, en gewoon 4 keer mijn handtekening zette. Het was redelijk dom ja.. maar een les is geleerd natuurlijk

Approved 9-lifer Lord Seth's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Damn JeffreyV, jij bent echt wel dom. Alee, hij vraagt u naar uw identiteitskaart, bankkaart en gij geeft dat zomaar? Beetje zwak van wil ofzo?

Het lijkt bijna onrealistisch, je was gewoon apathisch?

Aangetekende brief
    naar Mobistar HQ zenden en zeggen dat ge het abonnement niet wil. Je hebt 7 dagen de tijd.

Approved 9-lifer Selderijstok's schermafbeelding
    iTrader
    212 (99%)
    Abbo moet je altijd opzeggen met een aangetekende brief. Althans bij Mobi

Member Son Gokou's schermafbeelding
    iTrader
    34 (100%)
    korte pijn pakken en boete betalen of je abonnement houden. Had je eerlijk gezegt maar wat slimmer moeten zijn. Tenzij dit weer een forum troll is.

Member ceurrrix's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Zelfs trollen hebben recht op raad ! !

? ? ?

Bij gebrek aan Algemene voorwaarden voor de My15 (niet ? ?) op ,; Onlinehulp

gebruiken we de voorwaarden van de Tempo maar,(past best in m'n kraam),: Session timeout

Mopistar en 9lives mogen(kunnen ?) verbeteren indien onjuist

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Algemene voorwaarden

1.5. Verzakingsrecht

Wanneer de Overeenkomst is afgesloten op afstand (of zonder verstand, zou er mogen bijstaan) heeft de Klant het recht aan Mobistar mee te delen dat hij afziet van de Dienst,
    zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief, binnen de 7 werkdagen vanaf de dag die volgt op het sluiten van de Dienst,
    tenzij de Klant reeds de Dienst heeft geactiveerd. Binnen de 7 werkdagen nadat de Klant aan de Dienst heeft verzaakt, betaalt Mobistar
    de door de Klant desgevallend reeds betaalde kosten terug. Wanneer de Klant al een Simkaart ontving, worden deze kosten slechts
    terugbetaald op voorwaarde dat de Klant de Simkaart eerst ongeopend en in perfecte staat heeft teruggestuurd naar Mobistar en dit
    binnen de 7 werkdagen na ontvangst ervan. De verzendingskosten voor het terugzenden van de Simkaart zijn ten laste van de Klant.

Vandaag aangetekend opzeggen en zeker niks activeren de eerste 7 dagen is mijn raad.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JeffreyV Bekijk bericht

De situatie is dus, ik was in de media markt niet echt van plan om iets te kopen. Een mobistar ventje begint enthousiast over een abonnement, ik luister, hij vraagt men naam, daarna mijn passpoort, bankkaart, allemaal zonder dat hij zei dat hij mij dit abonnement ging bezorgen, en zonder dat ik zei, "Dit wil ik", maar ik weet niet wat mij bezielde dat ik zooo naief alles gaf, en gewoon 4 keer mijn handtekening zette. Het was redelijk dom ja.. maar een les is geleerd natuurlijk
    Ben je zeker dat ze u niet hebben gehypnotiseerd om u te laten tekenen ? ?
    Was je niet onder invloed van het een of ander ? ?
    Was het soms geen onweerstaanbare drang waaraan je niet kon weerstaan ? ?
    Heb je de hulp "van boven" of anderen niet nodig ? ?
    Laatst gewijzigd door ceurrrix; 13 november 2009 om 09:44
    Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
    http://www.museumoftalkingboards.com/WebOuija.html + Word Lingo =

http://wwwhelpdesksbe.blogspot.com/ is geboren

Member sneax's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Wss is het zo gegaan: u herlaad nu 15EUR, wel dat blijft hetzelfde maar ge krijgt dankzij een speciale promotie extra smskes, extra dit en dat en klinkt allemaal goed en dan merkt ge thuis dat het een abonnement is en een abonnement dat wil je nu eenmaal niet, ondanks alle voordelen, die verdwijnen dan in het niets!

(om die discussie nog is boven te halen )

Anyway, ge kunt zowiezo binnen de 7 dagen annuleren, zelfs langer in sommige gevallen.

Member
    iTrader
    21 (100%)
    Bij mediamarkt lopen inderdaad een hoop van die mobi aansmeerders rond. Is me de laatste keer trouwens gelukt om eentje te overtuigen om zelf Mobile Vikings te nemen

Member Rage's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    pff ik heb ook zoiets aan mijn been automatic reload van proximus

eerste 6 maanden was ik blij, voor €15 kreeg ik €30 belwaarde en ongelimiteerd sms. Nu is het maar €15 en free sms, maar bellen 50 cent

normaal switch ik de hele tijd van actie naar actie, nu moet ik een jaar met schijt zitten

Member Slaxz's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avenger 2.0 Bekijk bericht
    Bij mediamarkt lopen inderdaad een hoop van die mobi aansmeerders rond. Is me de laatste keer trouwens gelukt om eentje te overtuigen om zelf Mobile Vikings te nemen
    lol same

Approved 9-lifer a143290's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Exact hetzelfde meegemaakt

Ook in de MediaMarkt. Die verkoper beweerde dat die "My15" gewoon een soort uitbreiding was op uw herlaadkaart, geen abonnement dus. Bon, ik had het ook zitten he Na een dag of 2 krijg ik een brief in de bus à la "proficiat met uw abonnement" ^^" Ik DIRECT naar de klantendienst gebeld en de situatie uitgelegd: gezegd dat die verkoper niet zei dat het om een abonnement ging etc. Die hebben dat dan gelukkig direct ongedaan gemaakt en ik heb maar 1 rekening van 4 euro of zo ontvangen.

edit:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sneax Bekijk bericht
    Wss is het zo gegaan: u herlaad nu 15EUR, wel dat blijft hetzelfde maar ge krijgt dankzij een speciale promotie extra smskes, extra dit en dat en klinkt allemaal goed en dan merkt ge thuis dat het een abonnement is en een abonnement dat wil je nu eenmaal niet, ondanks alle voordelen, die verdwijnen dan in het niets!

(om die discussie nog is boven te halen )

Anyway, ge kunt zowiezo binnen de 7 dagen annuleren, zelfs langer in sommige gevallen.

Yup, zo zei hem het dus "alles blijft hetzelfde! enkel meer voordelen" tarara

Banned
    iTrader
    1 (100%)
    in fnac brugge zijn de die van mbstar er niet meer

Approved 9-lifer Tah_b00nz0r's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    in leuven hebben ze men vriendin da bijna twee wekend geleden ook aangesmeerd. alee ja ik stond er bij maar ik zag er zelf enkel maar voordeel in als je al een mobistar klant was.

nu is die nest nog altijd niet geactiveerd... als da nog ni actief staat maar het is al meer als 7 werkdagen geleden, dan kunt ge da ni meer annuleren zeker ik heb wijzig de boot afgehouden omdat da toch iets is wat ik op een twee drie niet beslis mja men vriendin kon weer moeilijk nee zeggen en ik zag er voor haar toch maar voordeel in.
    PSN :: zjerre

Approved 9-lifer a143290's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ahja: en vorige week in de GB Weer ene van Mobistar. Die spreekt mij aan en ik zeg direct: "nee bedankt, ik heb daar slechte ervaringen mee..." Die zo van: oei, wat is gebeurd dan? Bon, ik leg dat verhaal efkes in't kort uit. "Oei, ja, da's inderdaad een grove fout van die collega van mij. Die had u niet mogen beliegen, maar kan ik u misschien in deze formule interesseren om het goed te maken?" niks van

Approved 9-lifer Tah_b00nz0r's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    stel losers zijn het, die verkopers. ik heb mijne mond wel is open getrokken omdat hij drekt dacht dat da kluske geklaard was bij mij ons beiden toen. ik ben zowieso al ni happig naar een abo en of k dan 5€ meer betaal in een maand boeit mij nu is echt nix. kunt er tegenwoordig nog amper 3 pinte van drinke

Member Arifiene's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Prastepius Bekijk bericht
    in fnac brugge zijn de die van mbstar er niet meer
    Ze kregen nogal veel klachten, t zou me niet verbazen alst daarmee te maken heeft.
    In Fnac Gent staat nu links Proximus, en rechts Mobistar...

Approved 9-lifer skatemania's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mobistar zijn swso al afzetters, na afloop van abbo verwittigen ze niet en dan kom je de maand erachter op een factuur van ettelijke honderden euro's

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten