Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
    Member
    iTrader
    21 (96%)

Ethias verzekering gezondheidszorg

Hi, door het aflopen van het arbeidscontract van mijn moeder loopt ook haar collectieve verzekering gezondheidszorg af...

We hebben de keuze om de verzekering op individuele basis voort te zetten en gaan dat ook omdat men moeder denkt dat het met de tijd bijna onmogelijk gaat worden om een ziekteverzekering te bekomen als je die nog niet hebt.

Dus Ethias, 3 formules nl:
    Medi-Next (geindexeerde jaarpremie +2000 €)
    Medi-Plus ( ongeveer 800 eur / jaar)
    Medi-Basis ( iets minder als 200 eur / jaar)

Details: Ethias - De Hospitalisatieverzekering : Wat moet u doen om tussenkomst te genieten?

Ik kan hier zeer weinig van, maar zou denken dat de Medi-Plus de beste keuze is? Medi-Next lijkt me wat te duur en ook niet echt zoveel interessanter

Of denken jullie er anders over?

Approved 9-lifer
    iTrader
    3 (100%)
    Medi-basis vind ik persoonlijk nutteloos: je moet je bij hospitalisatieverzekeringen verzekeren tegen kosten die je NIET kan dragen. Een max van 6200 per jaar is voor een gezin in principe te dragen.

Mediplus is niet SLECHT, maar persoonlijk zou ik toch voor medi-next gaan of een variant. Als dat bij Ethias echter 2000 euro kost per jaar, is dit wel héél veel. Informeer eens bij DKV of bij Fortis/AG Insurance. Wij (koppel van 30 jaar, zonder grote medische voorgeschiedenis) betalen voor een uitstekende verzekering bij Fortis (nu AG) 42 euro per maand.

Je ma zal natuurlijk een stuk ouder zijn en daarom ook een véél hogere beginpremie moeten betalen. Maar toch best eens naar een makelaar bellen?
    Sent From My Brain Using Common Sense

Member Slaxz's schermafbeelding
    iTrader
    0
    inderdaad, en pin u niet vast op 1 verzekeraar. Ethias heeft misschien de naam goedkoop te zijn, er zijn zeker genoeg concurrerende aanbiedingen en als er iets is moet je bij ethias meestal alles zelf regelen.
    Contacteer gewoon even een makelaar, die kent de beste aanbieding voor mensen met uw profiel .
    "Computer games don't affect kids, I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten