Zo, nu de woede wat bekoelt is en de Ethias verzekeraar de deur uit ga 'k mijn oor eens te luister leggen.
8 maand geleden is de boiler op de verdieping boven ons gebarsten. Onze meubels hebben zichtbare schade opgelopen. Uiteraard meteen contact opgenomen met de syndicus en de verzekeraar, de waterkraan gaan toedraaien en als onze meubels opgehoogd.
Ethias zelf doet niks en zegt ons dat we een bestek moeten laten opmaken. Zo gezegd, zo gedaan. Pas na 4-5 maand later hebben we beide bestekken binnen en nog eens 3 maand later krijgen we de Ethias verzekeraar over de vloer.
Uiteraard gaat die gierige vrek met geen van beide akkoord. Onze slaapkamer en living kosten alles bij elkaar net geen 10.000€ en dan gaan ze moeilijk doen over een bestek dat beneden de 2000€ ligt.
Op zich heb ik daar geen probleem mee, ware het niet dat ze geen alternatief bieden. Het enige dat ik kan doen is een nieuw bestek laten opmaken en dat opnieuw doorgeven waarna hij zich opnieuw niet akkoord kan verklaren.
Als ik me niet vergis tref ik hier hoegenaamd geen schuld. Het was niet onze boiler en wij hebben het bestek niet opgesteld. Ik word hier echter net niet uitgemaakt voor dief en leugenaar, dat terwijl ik gewoon doe wat zij vragen en doorgeef wat men mij geeft.
Nu wil ik wel eens weten of ik me tot een instelling kan wenden dewelke dergelijke geschillen behandelt. Ethias kan zich blijven niet akkoord verklaren, beide meubelwinkels kunnen blijven "foutieve" bestekken opmaken en intussen zijn we 5j verder, zijn de meubels geen zak meer waard en hebben mijn vriendin en ik het uit pure frustratie opgegeven.
Waarom moet ik überhaupt nog een verzekering nemen? Als ik me niet vergis betalen zij toch simpelweg de geleden schade terug (nl. de beide facturen die ik moet betalen als gevolg van de reparatie), waarna zij op hun beurt het geld terugvorderen van de tegenpartij, zijnde de verzekeraar van de eigenaar van het pand?
Dit zijn echte wanpraktijken zoals we ze gewoon zijn van het bankwezen. Nogmaals; kent iemand een instelling waartoe ik me kan wenden die dergelijke wanpraktijken kan aanvechten?

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren

. Toen mijn moeder dit zei was zijn antwoord dat we het wel konden laten doen door iemand in het zwart end at we wel nog wat materiaal hadden liggen. Maar is dat de bedoeling????
.Het raam staat nu nog altijd buiten,en zal er waarschijnlijk achter 10 jaar ook nog staan