Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
    Member nico's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)

terugbetaling na aankoop

Beste forumleden,
    Ik heb een vraag ivm het terugbetalen van een artikel dat we hebben aangekocht in een schoenenwinkel :-)
    aangekocht op zondag 20 sept

even schetsen :
    Mijn vriendin koopt laarzen en na 2h gedragen te hebben komt die hak zomaar los. ik ben serieus op mijn tenen getrapt en wil elders andere laarzen kopen voor haar dan in die winkel.
    Heb die winkel gebeld en het enige wat ze willen doen is een bon geven twv het aangekochte bedrag (+200euro)

Enig idee of je recht hebt op een terugbetaling?
    Heeft er iemand enkele wetteksten ter beschikking?

Ik weet het is een domme vraag maar als een winkel niet aan mijn verwachtingen voldoet, wil ik er niets anders meer kopen

Bedankt voor de mogelijke reacties.

Approved 9-lifer HighWire's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Weblogs
    2
    Ik weet wel da ze bij een defect goed een vergoeding moeten geven, maar hoe ze die geven, daar zijn de winkels vrij in geloof ik... (Kan me hier in vergissen ze)

Nuja, als de winkel zegt da ze enkel een bon geven, dan vrees ik da ge het daarmee zult moeten stellen

Member Sp66d D6mon's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Terug naar de winkel gaan, daar je geld terug eisen en als ze dat niet je stem serieus verheffen. Verkopers kunnen er absoluut niet tegen dat je op die manier andere klanten wegjaagt. Dan zullen ze wel toegeven.

Approved 9-lifer Zelete's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Ja de onnozelaar gaan uithangen dat zal zeker helpen. Ik snap niet hoe zo mensen kunnen denken eigenlijk, uw eigen ff belachelijk staan maken voor ne schoen.

Als ex verkoper kan ik u meedelen dat wij ook maar gewone mensen zijn en onze job doen.

En nu de goede manier:

Vraag gewoon de baas/bazin ff te spreken. Die zijn verantwoordelijk voor de gang van zaken en de regels en dergelijke, en ZIJ kunnen ook zaken door de vingers zien eventueel.

Member sw1ss's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Word dat normaal niet met de fabriek geregeld ipv met de winkel zelf? Heb ook wel eens iets aan de hand gehad met een pull ofzo waar draadjes van loskomen en toen had ik gewoon een nieuwe van het fabriek uit gekregen hoor.

En in een andere winkel kopen heeft nu imo ook niet veel nut aangezien die schoenenwinkel zijn spullen ook maar ergens aankoopt en ge dus een even grote kans hebt dat er iets stuk gaat in een andere winkel. Sommige mensen moeten eens wat minder snel op hun tenen getrapt zijn en het ook eens van de andere kant bekijken.

Platinum Member GaMe®'s schermafbeelding
    iTrader
    85 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico Bekijk bericht
    (+200euro)
    Wat een dure laarzen!

JPV
    JPV is offline
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico Bekijk bericht
    Beste forumleden,
    Ik heb een vraag ivm het terugbetalen van een artikel dat we hebben aangekocht in een schoenenwinkel :-)
    aangekocht op zondag 20 sept

even schetsen :
    Mijn vriendin koopt laarzen en na 2h gedragen te hebben komt die hak zomaar los. ik ben serieus op mijn tenen getrapt en wil elders andere laarzen kopen voor haar dan in die winkel.
    Heb die winkel gebeld en het enige wat ze willen doen is een bon geven twv het aangekochte bedrag (+200euro)

Enig idee of je recht hebt op een terugbetaling?
    Heeft er iemand enkele wetteksten ter beschikking?
    het gaat hier over de wettelijke garantie (ok, er is nog een andere mogelijkheid, maar laten we het simpel houden).

een redelijk simpele tekst hierover:
    Wet op de garantie

Kort gezegd: in de eerste 6 maanden heb je recht op kosteloze herstelling van het gebrek. je hebt niet zomaar recht op een gedeeltelijke/volledige terugbetaling, tenzij de herstelling of vervanging onmogelijk blijkt.

Member nico's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Jullie zijn bedankt voor de reacties.
    Ik ben absoluut niet het type dat een winkel zal bijeenroepen om iets te bekomen.
    Ben nog altijd overtuigd dat een beleefde dialoog bij de meeste mensen het beste resultaat teweegbrengt.

Member Sp66d D6mon's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Gewone dialoog is in de meeste situaties idd het efficiëntst, behalve als het om geld gaat. Zowel verkopers als managers hebben één doel: geld. Als je beleefd blijft en geen vaste klant bent in de winkel zullen ze je proberen af te wimpelen met foefkes en excuuskes en een bon om terug daar te komen kopen.

Ok, een klein gedeelte van verkopers zal eerlijk zijn, maar hier moet je niet op rekenen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten