Pagina 10 van 20 EersteEerste ... 67891011121314 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 136 t/m 150 van 289
    Approved 9-lifer Dennoman's schermafbeelding
    iTrader
    107 (98%)
    Weblogs
    33
    Heb hierover al met mijn ouders gepraat en ergens zouden zij toch wel een bedrag willen zien als ik blijf inwonen bij hen nadat ik werk gevonden heb. Dat bedrag ligt echter niet vast en zij hechten er meer waarde aan dat ik dingen doe om en rond huis om zo wat kosten te besparen. Ik zou dan ook afwisselend bijvoorbeeld voor de boodschappen kunnen betalen enzo.

Het idee van "huur" vinden zij toch wel wat overroepen.
    ~ "You don't see faith healers working in hospitals for the same reason you don't see psychics winning the lottery." ~

Member Arifiene's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stoffer Bekijk bericht
    autolening?

Allez ik bedoel op een huis lenen snap ik, maar zaken als een auto koop je toch best niet op lening?
    Second.

Soit: ik zal wss niets moeten afgeven.
    En tis maar best ook. Kheb destijds aan men 16 een job genomen om mezelf wat extra dingen te kunnen geven en extra te sparen, en sindsdien betaal ik quasi alles zelf. Dan had ik imo even goed kunnen niet werken en alles blijven krijgen.
    Je suis blonde, et alors?
    http://www.katzoektthuis.be

Member zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arifiene Bekijk bericht
    Second.

Soit: ik zal wss niets moeten afgeven.
    En tis maar best ook. Kheb destijds aan men 16 een job genomen om mezelf wat extra dingen te kunnen geven en extra te sparen, en sindsdien betaal ik quasi alles zelf. Dan had ik imo even goed kunnen niet werken en alles blijven krijgen.
    waar is de optie "niet werken en ook gewoon niks krijgen"?

het is niet omdat je niet werkt dat je alles krijgt, dan heb je gewoon niks.
    *** Also sprach Zarathustra ***

Member Arifiene's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    waar is de optie "niet werken en ook gewoon niks krijgen"?

het is niet omdat je niet werkt dat je alles krijgt, dan heb je gewoon niks.
    Niet waar, ik kreeg vrij veel kleren en schoenen etc moest ik nooit zelf betalen.
    Je suis blonde, et alors?
    http://www.katzoektthuis.be

Member zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arifiene Bekijk bericht
    Niet waar, ik kreeg vrij veel kleren en schoenen etc moest ik nooit zelf betalen.
    >_<

niet wat ik bedoelde
    *** Also sprach Zarathustra ***

Member Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Ik moet van mijn ouders niets betalen aan hen.

Ik geef hen wel mijn maaltijdcheques die ik krijg (80 euro)

Ik betaal wel zelf, mijn internet, mijn gsm, mijn auto kosten dit houdt in onderhoud van de auto, verzekering van de auto, tanken enz... dat is dan ook alles.
    Elke maand zet ik 700€ opzijn op mijn spaarrekening de rest van mijn loon blijft op mijn zichtrekening dat dient voor uitgaan, kleding, tanken enz....

Ik ben nu ook niet gebonden zoveel aan de huisregels ik mag uitgaan wanneer ik wil tot hoe laat ik ook wil alleen als ik maar stil thuiskom hehe

3DMark
    Playing: Dragonball Xenoverse(PS4) // GTA V, The Witcher 3, ARK (PC)
    PSN ID: Gentei0075 http://psnprofiles.com/GENTEI0075
    Gamertag: RazorBlade0075

Member admsnake's schermafbeelding
    iTrader
    116 (98%)
    - ik betaal 250 eigenlijk 2500 op jaar (nieuwjaar & verjaardagskorting)
    - normaal als ik ooit bouw/verbouw/koop krijg ik één bedrag (zoals zus)
    - niet enkel kinderbijslag valt weg, extra belasting ->iemand minder ten laste

+300 /mnd vind ik teveel van het goeie als de ouders het financieel aankunnen, maar er staat nergens vermeld of ze op het moment dat ze thuis weggaan, sponsering krijgen voor notaris of andere. (sommigen krijgen wel betaalde bedrag terug)

Iemand die bv al de jaren dat hij thuis woont niets afgeeft krijgt bij het verlaten van het nest dan niets?? terwijl iemand die x-jaar betaalt... Mss wordt door de ouders pas de beslissing genomen éénmaal de aankoop van hun proost er maar niet komt of lastig wordt.. Hotel-mama is pure luxe maar ook niet eindloos..
    De koppeltjes zullen mss eerder willen vertrekken thuis, mss is dit ook een belangrijke factor

Member Feignasse's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door admsnake Bekijk bericht
    Iemand die bv al de jaren dat hij thuis woont niets afgeeft krijgt bij het verlaten van het nest dan niets?? terwijl iemand die x-jaar betaalt...
    Niet noodzakelijk... Mijn zus heeft onlangs een appt gekocht en ouders hebben daar ook nog een klein deel toe bijgedragen. Nochtans zijn we ver van rijk. Ik weet dat ik voor eigen rekening spreek, maar ik vind het wel geweldig hoe ze bij ons thuis denken wat dat betreft xD

Member danzig_6's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    heb hier al een paar keer die zever gehoord van "het is toch niet mijn schuld dat mijn ouders kinderen wilden"

Van zo'n uitspraak krijg ik het op mijn heupen, dit wil dus zeggen dat je ouders voor alles wat met jou te maken heeft verantwoordelijk zijn? Dat je nooit op je eigen benen zal moeten staan want pappie en mammie zijn verantwoordelijk voor mij en zij moeten maar maken dat ik goed terecht kom?

Als je volwassen bent is er nog maar 1 verantwoordelijk voor jou en dat ben jijzelf! Als je kunt gaan werken mag je ook voor je eigen onderhoud betalen.
    Je zal er niet van doodvallen van 250-300 euro per maand aan je ouders te betalen, je kan nog altijd een schoon bedrag sparen als je niet te zot leeft.

De meesten onder ons zullen ook wel een steun in de rug krijgen van zijn ouders indien men een huis koopt.

Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stoffer Bekijk bericht
    autolening?

Allez ik bedoel op een huis lenen snap ik, maar zaken als een auto koop je toch best niet op lening?
    waarom niet? hoe koop je hem dan best wel? Niet iedereen heeft spaarcenten na het afstuderen .

Ik heb het geluk gehad een auto te winnen, maar anders had ik ook geleend. Dit omdat ik bij m'n eerste "vaste" job in Aalst werkte en dus een auto nodig had, als ik dan een goedkope oude tweedehandse had gekocht, had ik meer problemen gehad en wss ook in totaal meer kosten dan te lenen. (pas op, een nieuwe auto heb ik niet nodig, met een recente tweedehandse ging ik meer dan tevreden zijn).

(uiteindelijk heb ik die gewonnen auto aan m'n ouders gegeven, hebben ze me hun (renteloze) studielening kwijtgescholden en heb ik een tweedehandse van hen in de plaats gekregen.
    Sent From My Brain Using Common Sense

Banned bank's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RazorBlade0075 Bekijk bericht
    Ik moet van mijn ouders niets betalen aan hen.

Ik geef hen wel mijn maaltijdcheques die ik krijg (80 euro)

Ik betaal wel zelf, mijn internet, mijn gsm, mijn auto kosten dit houdt in onderhoud van de auto, verzekering van de auto, tanken enz... dat is dan ook alles.
    Elke maand zet ik 700€ opzijn op mijn spaarrekening de rest van mijn loon blijft op mijn zichtrekening dat dient voor uitgaan, kleding, tanken enz....

Ik ben nu ook niet gebonden zoveel aan de huisregels ik mag uitgaan wanneer ik wil tot hoe laat ik ook wil alleen als ik maar stil thuiskom hehe
    Zalig echt... Beter kan je nie hebben toch?
    Kvind het wel normaal dat je alle kosten die je maakt zelf betaald (auto/uitgaan/en al de rest)
    Ik ben bijna nooit thuis en geef 250, klopt toch nie
    "elektriciteits kosten" dikke zever ja, kverbruik niets thuis en alst donker is en ik kom in de living brand het licht zoiezo al omdat mijn ouders daar zitten ze, tis nie da het speciaal voor mij aanschiet.

dan zeggen ze dat ik zoveel mogelijk moet sparen, ik leef momenteel heel goed, ga vaak uit eten (niet op restaurant ofzo maar dan meer iets junkfood achtig), rij soms ver weg, ga veel uit, dat ga ik dan niet gaan laten!

Member Kr|stof's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Ik ben van mijn 16 jaar beginnen werken als jobstudent en later ook in de week als zelfstandig student en heb altijd 1/4 van alles wat ik verdien moeten afgeven voor kost en inwoon.

Binnen 2 maand ga ik wel verhuizen omwille van mijn werk

Approved 9-lifer Yones's schermafbeelding
    iTrader
    135 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door $anka Bekijk bericht
    @ stoned: veel succes echt waar. Als je 300 euro ongelooflijk gestoord vind ... ga ne keer grote inkopen doen in de colruyt (inclu wasmiddelen, ...) ben je al direct den helft van dat maandelijk budget kwijt. Ok nu ga jij zowizo van uwe toren staan blazen dat wasmiddel maar om de zoveel tijd gekocht moet worden. Das waar, maar het is elke week wel zo iets dat maar om de zoveel moet ...
    Met 300 euro kom je echt niet ver meer dezen tijd hoor.

En oja, verschiet niet van alle verzekeringen/taxen ed. dat loopt echt serieus op, ik ben er zelf ook van verschoten.

Ik zelf heb 250 euro moeten afgeven (of ik nu werk had of niet, ik moest dan maar gaan werken, maar dat was nooit een probleem).

ik ben er me uiteraard van bewust dat je met €300 niet op jezelf kan gaan wonen. Het gaat er bij mij gewoon om dat de drie kinderen samen €900 moeten afgeven (3 x €300). Voor € 900 kunde het toch al riskeren om zelf iets te zoeken?
    Sorry, .......... is een moderator/beheerder en je mag hem of haar niet op de negeerlijst zetten.
    Xbox Live: kTs Yones

Member Obs's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    €375 per maand, betaal meeste dingen zelf, behalve internet, en auto mag ik ook lenen als ik wil zonder te betalen maar als groene jongen maak ik daar nauwelijks gebruik van

Member GMotha's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SweetEmmaRose Bekijk bericht
    Ik snap ook eigenlijk ni goe waarom jullie ouders zoveel vragen (100+)..
    Erhm... zelfs 300 euro is niet eens onredelijk. Electriciteit, water, eten (of ge moet zelf al uw eigen boodschappen doen), het feit dat ge waarschijnlijk zelf niet moet kuisen etc...

Vergeleken met de kosten die ge eens ge't huis uit zijt moogt dokken, is dat weinig. Als ge besluit de rest van uw geld te versmossen ipv opzij te zetten is dat eigen probleem.

Ikzelf geef zoiets van een 350 voor de standaardvoorzieningen. Kleren, alles om en rond mijn auto, extra's etc... bestaal ik zelf.
    Ik spendeer vrij veel, maar die 350 is zeer acceptabel.
    Laatst gewijzigd door GMotha; 24 april 2009 om 10:34
    Sent from bla bla bla, bende merk-hoeren.

Pagina 10 van 20 EersteEerste ... 67891011121314 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten