|
||||||
| Algemene Discussies - Algemene en serieuze vragen & discussies horen hier thuis. Luchtigere zaken horen thuis in de 9lives Lounge. |
| Bekijk resultaten enquête: Facebook is | |||
| louter een hype |
|
778 | 59,12% |
| een echte meerwaarde |
|
538 | 40,88% |
| Aantal stemmers: 1316. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
LinkBack | Discussietools | Zoek in deze discussie | Discussie waarderen |
|
|
#1 | ||||
|
Facebook: hype of echte meerwaarde
Het bestaat al enkele jaren, maar sinds enkele maanden kan je er echt niet meer om heen: Facebook is hot!
Vormt Facebook volgens jullie een echte meerwaarde op het internet, of is het gewoon een van de vele hypes en spreekt niemand er binnen 2 jaar nog over? |
||||
|
|||||
|
|
#2 (permalink) | ||||
|
Louter een hype
Zie andere 'netwerksites', livejournal was bijvoorbeeld een paar jaar geleden hot bij de emokids, nu kijkt er bijna niemand nog naar om of is het alleszins niet meer zo bekend. Ik betrap me er echter wel op datk toch wel een paar keer per dag mijn Facebook check ^^ |
||||
|
|||||
|
|
#3 (permalink) | ||||
|
Facebook is een sociaal netwerk als een ander, en deze netwerken zijn nu eenmaal hot. Ik zit er al erg lang op, leren kennen via mensen van erasmus. En daarom is het gewoon handig en leuk om met hen in contact te blijven (in die zin wel een meerwaarde), alsook met je vrienden. Het voordeel van facebook vindt ik overigens dat het vooral draait rond je vrienden die je irl kent. Wat bij andere sociale netwerken vaak het geval niet is (cfr. myspace/netlog).
|
||||
|
|||||
|
|
#9 (permalink) | ||||
|
Waarom niet een beetje van beide?
Ik geloof niet in een langdurig bestaan van het zwaar overschatte facebook (-> hype), maar tegelijkertijd geeft het toch wel enige meerwaarde om met bepaalde mensen in contact te blijven. Zelf vind ik facebook maar crap tbh, al is het af en toe leuk om te zien wie wie kent . |
||||
|
|||||
|
|
#10 (permalink) | ||||
|
Inderdaad, zeker qua gebruikvriendelijkheid. Maar dat hangt ook van je doeleinden af. Als muziekartiest beat myspace nog altijd z'n concurrenten, quasi alle producers, bands en dj's zijn er aanwezig. En er zijn ook al genoeg alternatieven gekomen (virb, soundcloud, ..)
|
||||
|
|||||
|
|
#11 (permalink) | ||||
|
Facebook is beter dan myspace enzo vind ik. omdat je eigenlijk meer contact houd met je echte real life vrienden. Ook zonder nicknames enzo, zoals op netlog / myspace
|
||||
|
|||||
|
|
#13 (permalink) | ||||
|
|
Ik ben er ook nog niet zolang op. Heb nooit interessen gehad om dingen zoals MySpace te joinen.
Maar Facebook was zeer handig omdat er al veel mensen die ik kende bij waren. Buiten dat ziet het er ook professioneel uit wat ik beter vind. Heb ook terug contact met mensen van vroeger. ![]() |
||||
|
|||||
|
|
#18 (permalink) | ||||
|
FB is beter imo omwillle dat er echte namen worden gebruikt, het oogt volwassener dan netlog ofzo, het heeft een veel groter netwerk internationaal, en je kan beter bijhouden waar sommige vrienden die je al een tijd niet hebt gezien ze zitten, wat ze doen, waar ze werken,...
Uitnodigingen versturen is ook handig. |
||||
|
|||||
![]() |
| Labels |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|