U bent hier: Home > Forum
9lives | internet

Populair: Diablo III | StarCraft 2 | Tekken 6 | Assassin's Creed 2
9Lives - rss - contact - nieuwsbrief - sitemap

9Lives - next generation gaming Log in of Registreer

Paswoord vergeten?

Ga terug   9lives - Games Forum > Algemene Fora > Algemene Discussies

Algemene Discussies - Algemene en serieuze vragen & discussies horen hier thuis.
Luchtigere zaken horen thuis in de 9lives Lounge.

Bekijk resultaten enquête: Facebook is
louter een hype 778 59,12%
een echte meerwaarde 538 40,88%
Aantal stemmers: 1316. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

LinkBack Discussietools Zoek in deze discussie Discussie waarderen
Oud 18 december 2008, 18:25   #161  
Lord Kveldulv is offline Lord Kveldulv
Lord Kveldulv's schermafbeelding
Member
iTrader: 2 (100%)
Lord Kveldulv heeft vermelding van reputatie uitgeschakeld
Ik heb hier alles niet gelezen maar bon.
Ik ben niet tegen vooruitgang, integendeel. Veel gadgets en nieuwe snufjes heb ik lang, soms jaren, voor de doorsnee belg er nog maar van gehoord heeft. Maar of facebook nu vooruitgang is of niet, who knows. Het zal wel een tijd stand houden maar op den duur gaat men dat ook weer ontgroeien of er komt iets geheel nieuws. Voor mij hoeft het in ieder geval allemaal niet. Midden jaren 90 heb ik mij laten overhalen om ICQ te gebruiken. Maar dat was dan in feite enkel maar om huiswerk door te geven (dat toen nog gefaxt werd via modemkes ). Pas veel later in het hoger heb ik bijna verplicht een msn account genomen om bestanden in de les door te sturen, iedereen had het. Zoveel jaar later heb ik nog altijd een kleine lijst met alleen mensen die ik irl ken en in feite nooit meer mee chat. Ik heb er op andere manieren contact mee en de meesten gebruiken het zelfs niet meer.
GSM hetzelfde, ik was één van de laatsten in mijn vriendenkring en dan nog onder druk van een ex. Tot vorig jaar kwam ik toe met 20 euro belwaarde per jaar (en toen kwam de huidige misses ). Ik geef niemand mijn nr als het niet moet. En ik haat sms'en.
Waarom dan met facebook beginnen? Wens ik mijn privé leven ook echt privé te houden. Je gaat mijn echte naam ook nergens op het internet vinden. Je gaat ook geen enkele foto van mij vinden. Die het moeten weten die weten het toch allemaal en niemand anders heeft daar zaken mee. Driekwart van m'n vriendenkring staat er op. Dertigers of bijna dertigers. Dus ik schat het wel wat hoger in dan een jongerenhype. M'n vriendin zit er tot mijn grote spijt sinds een paar weken ook op. En in haar naïeviteit heeft ze er wat te veel info over haarzelf opgezet. Ze zou beter moeten weten. Ze heeft afgelopen zomer nog een stalker gehad waartegen ze klacht heeft moeten indienen. Die wist ook alles van haar via internet en toen had ze nog geen facebook. Tijdje terug krijg ik op het werk van werknemers van een klant van ons een gewoon casual mailtje. Ze wisten dat m'n vriendin en ik aan het uitkijken waren voor een huis. Waar. Wanneer en hoeveel kinderen we willen. Dat m'n lief wel een knap gezichtje heeft. Dat ze ne toffe job doet. Medeleven voor familiale problemen. Ect ect. Ze waren dus op de facebook van m'n misses gestoten. Toeval zal het zeker niet geweest zijn hen kennende. Punt is, ik kan die mensen niet eens uit staan. Die horen van mij niks persoonlijks te weten. Dat zijn puur zakelijke contacten en dat wens ik zo te houden. Wie weet wie er nog allemaal op zit te kijken. Ondertussen heeft ze alles er wel weer afgehaald.
Je kiest natuurlijk zelf welke info je er allemaal op zet. Maar sommige mensen zijn ronduit naief of weten gewoon niet beter. Die info zal vroeg of laat tegen hen gebruikt worden. Er was pas nog die reportage op een of canvas, whatever, en ja mijn baas zit ook op facebook. Het bedrijf staat zelfs op facebook. Bij stagiairs en sollicitanten wordt er uiteraard ook een beetje research gedaan. Maar wij zijn gelukkig nog jonge mensen die daar niemand op gaan beoordelen. Ik ben ooit op een sollicitatie gesprek aangekomen in kostuum maar zonder jaske. Het was verdorie 35° en had da in de auto laten liggen. Begint die kerel mij daar bijna uit te kafferen omdat ik da jaske nie aan had. Onaanvaardbaar naar klanten toe blablabla. Khad natuurlijk de job niet. Als zo ne stijve hark ietwa bezwarende dingen ziet op uwe facebook of eender wat, don't even bother.
Mijn privacy is heilig en die wordt niet te grabbel gegooid zelfs niet het kleinste detail. En het contact met m'n vrienden onderhoud ik wel op andere manieren. Ik heb liever 5 echte vrienden dan 100 facebook 'vrienden'. Ik ben er mij van bewust dat dit voor een stuk in mijn persoonlijkheid zit maar voor een groot stuk ook omdat ik als job al bezig geweest ben met bepaalde info te harvesten. Dan denk ik bij mezelf, laat ze maar doen de kippetjes. Maar mij niet gezien.
Met citaat reageren

Oud 18 december 2008, 19:21   #162 (permalink)  
Gromme is offline Gromme Stuur een bericht via MSN naar Gromme
Gromme's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 19 (100%)
Weblogartikelen: 1
[2/17] Gromme just joined
Wie zit hier eigenlijk allemaal bij de FB groep van 9Lives?

Facebook is best leuk om constant te volgen wat andere doen. Met name foto's en dergelijke. Ook leuk gadget om mensen terug te vinden die je al even niet meer hebt gezien.
Met citaat reageren
Oud 18 december 2008, 19:47   #163 (permalink)  
protnie is offline protnie Stuur een bericht via MSN naar protnie
protnie's schermafbeelding
Banned
iTrader: 1 (100%)
[0/12] protnie just joined
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gromme Bekijk bericht

Facebook is best leuk om constant te volgen wat andere doen. Met name foto's en dergelijke. Ook leuk gadget om mensen terug te vinden die je al even niet meer hebt gezien.
Er is daar toch topic (of hoe je het ook noemt) waarin je je nickname kan plaatsen?
Met citaat reageren
Oud 18 december 2008, 20:22   #164 (permalink)  
Bosvos is offline Bosvos Stuur een bericht via MSN naar Bosvos
Bosvos's schermafbeelding
Member
iTrader: 14 (100%)
[0/12] Bosvos just joined
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gromme Bekijk bericht

ik!

ik ben echt lid en fan van ontelbare dingen
Met citaat reageren
Oud 19 december 2008, 01:13   #165 (permalink)  
Massman is offline Massman Stuur een bericht via MSN naar Massman
Massman's schermafbeelding
Member
iTrader: 30 (100%)
Weblogartikelen: 2
[0/10] Massman just joined
Aangezien ikzelf niet verder ga dan een Facebook account te hebben, waar ik verder niks zinnigs me doe, hier effe verder op ingaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cura Bekijk bericht
er wordt hier nergens gebashed, het is een gezonde discussie met als doel de vaardigheden van arifiene om haar mening naar voor te brengen te verfijnen

wat wel waar is, is dat het hier niet thuis hoort..
daarom even het laatste wat ik over dit onderwerp zal zeggen:
uw eerste quote zegt dat mensen die niet meedoen aan facebook niet meegaan met hun tijd, wat voor het grootste deel van de bevolking opgenomen wordt als een belediging, want de meeste mensen willen vooruitgaan en niet stilstaan.. je vergelijkt het dan onterecht met een GSM, wat niet waar is aangezien een GSM geen hype is maar echt wel vooruitgang
Om eerlijk te zijn, als er hier één zaak contradictorisch (of contradictoir) is, is het jouw opmerking naar Arifiene toe over het zogezegd ontbreken van haar vaardigheden om een mening duidelijk naar voor te brengen; Arifienes post is, naar mijn bescheiden mening, een pak duidelijker dan de jouwe.

De eerste quote gaat inderdaad over het feit dat bepaalde mensen Facebook gaan zien als een verplichting, terwijl het dat absoluut niet is. De analogie van de GSM is trouwens daar een goed voorbeeld van, tenminste als je gaat vergelijken met de periode waarin deze steeds populairder werden bij de 'gewone bevolking'. Niet iedereen kon zich een GSM veroorloven, niet iedereen wilde altijd bereikbaar zijn, echter ... de informatie-uitwisseling via bijvoorbeeld SMS zorgde er wel voor dat mensen die een GSM in hun bezit hadden, sneller op de hoogte waren van de laatste nieuwtjes. Op dit moment onstaat een soort van sociale druk waaraan sommige wel, andere niet aan weerstaan. De motivatie (financieel, principieel, ...) om die druk al dan niet te weerstaan doet in dit geval niet terzake.

Facebook kan op een gelijke manier aanzien worden, zijnde een middel om informatie uit te wisselen waarbij je als deelnemer (in de maatschappij) wel of niet van gebruik kunt maken. Zoals sommigen al aangegeven hebben: het wordt steeds meer gebruikt, dus wordt de druk om het zelf óók te gebruiken ook groter. Langs beide kanten vind je meer dan valide argumenten om je keuze te beargumenteren (of justificeren, 't is maar hoe je't ziet): het is inderdaad een vrij goed middel om in contact te blijven met mensen, zij het dat er uiteraard problematische situaties kunnen ontstaan indien je jezelf té bloot geeft. Daartegenover heb je inderdaad het hype-gevoel, mede omdat Facebook de laatste weken verschillende keren het nieuws heeft gehaald.

Uiteindelijk draait het allemaal om een persoonlijke afweging van de verschillende pro's en contra's. Ben je er voor, dan maak je maar een account aan, ben je er tegen, dan niet. Geen interesse in wat anderen te zeggen hebben, gebruik het gewoon als contactlijst en lees de berichten niet ... het is allemaal vrij gemakkelijk hoor ;-).

Oh ja,

Citaat:
als conclusie zeg je dan "ieder z'n ding", maar zoals ik al gezegd heb gaat bijna niemand de beslissing nemen om zomaar stil te staan en niet meedoen aan de vooruitgang (behalve uit religieuze overwegingen en dergelijke).
Er zijn ontelbare voorbeelden van mensen die bewust kiezen om geen deel uit te maken van een bepaalde stroming in de technologische vooruitgang zonder dat daar een religieuze of spirituele reden voor is. Gewoon bewust kiezen om tegen de stroom in te gaan is écht wel dagdagelijkse kost hoor ... hell, zonder mensen die bewust een andere keuzes gaan maken, wordt het héél lastig om vooruitgang te boeken.

Citaat:
eigenlijk is het uw manier om te beginnen met een vrij agressieve statement om dan te eindigen met een (contradictorische) statement waarin je jezelf preventief indekt tegen reacties die op de eerste quote kunnen komen.
Een hele straffe analyse van die post hoor ... jammer dat ze eigenlijk nergens op slaat. Voor zover ik kan zien, hebben uw opmerkingen weinig te maken met de inhoud van de posts die je aanhaalt. Je poging om om uit te leggen hoe precies de redeneerfout in elkaar zit, gaat volledig de mist in ... Indien je nuttige informatie te delen hebt, go ahead. Wil je iemand bekritiseren omwille van de persoon, laat dat achterwege.
Met citaat reageren
Oud 19 december 2008, 09:26   #166 (permalink)  
cura is offline cura
Member
[0/12] cura just joined
waarom gaan mensen toch eigenlijk verder in op discussies waar alles over gezegd is?
uw post staat vol met meningen die je als feiten naar voor brengt, feiten die niets met de hele discussie te maken hebben (om te tonen dat je niet wereldvreemd bent? goed voor jou!) en reproducties van wat ik reeds gezegd heb (maar dan doen alsof het iets nieuws is? vreemd!). ik raad u aan om de discussie eens opnieuw te lezen, overigens vrij komisch om jou te zien zeggen dat IK de mist in ga terwijl jij blijkt geen meter voor u te kunnen zien, meer dien ik daar eigenlijk niet op te zeggen
Met citaat reageren
Oud 19 december 2008, 11:12   #167 (permalink)  
Illcat is offline Illcat Stuur een bericht via MSN naar Illcat
Illcat's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 19 (100%)
[1/17] Illcat just joined
Facebook vind'k persoonlijk best wel handig dus jah een meerwaarde om contact te houden met mensen dat ge nie dag in dag uit ziet , oude vrienden, klasgenoten terug es te zien enzo van die stuff...

En ge toont zelf wat er zichtbaar kan/mag zijn, maar veel mensen hebben daar geen weet van.
Met citaat reageren
Oud 19 december 2008, 12:03   #168 (permalink)  
Member
Citaat:
waarom gaan mensen toch eigenlijk verder in op discussies waar alles over gezegd is?
Omdat je op een publiek forum post.

Citaat:
uw post staat vol met meningen die je als feiten naar voor brengt, feiten die niets met de hele discussie te maken hebben (om te tonen dat je niet wereldvreemd bent? goed voor jou!) en reproducties van wat ik reeds gezegd heb (maar dan doen alsof het iets nieuws is? vreemd!).
Point them out!

Je gebruikt vage begrippen om, waarschijnlijk, intelligent over te komen. Ik ben er niks mee en ook jij niet; ben ik ergens fout, quote de fout en leg duidelijk uit waarom ik fout ben, desnoods in PM. Zonder zever, ik wacht op een post waarin ik meningen met feiten verwar (en waarom dat slecht is in deze discussie), hoe die uiteindelijk niks met de discussie te maken hebben en welke reproducties van uw post ik aanhaal als zijnde nieuwe informatie.

Citaat:
ik raad u aan om de discussie eens opnieuw te lezen, overigens vrij komisch om jou te zien zeggen dat IK de mist in ga terwijl jij blijkt geen meter voor u te kunnen zien, meer dien ik daar eigenlijk niet op te zeggen
Ongetwijfeld even komisch voor jou als deze post is voor mij. Opnieuw, toon mij waarom ik geen meter voor mij kan zien.

Trouwens:
Citaat:
... om dan te eindigen met een statement waarin je jezelf preventief indekt tegen reacties ...
gevolgd door:
Citaat:
daarmee is dan ook alles hierover gezegd
Je posts getuigen van weinig doorzicht in je eigen mening, waardoor er inconsistenties ontstaan. Ga niet oeverloos kritiek spuwen, AUB.
Met citaat reageren
Oud 19 december 2008, 15:35   #169 (permalink)  
pay&go is offline pay&go Stuur een bericht via Instant Messenger naar pay&go
pay&go's schermafbeelding
Member
iTrader: 3 (100%)
[0/10] pay&go just joined
Geen meerwaarde, enkel puur amusement.
Met citaat reageren
Oud 22 december 2008, 23:01   #170 (permalink)  
james2 is offline james2
Member
james2 heeft vermelding van reputatie uitgeschakeld
Voor mij is het ook een meerwaarde. Je kan in contact komen met mensen die je lang geleden niet meer gezien hebt (als je tenminste de achternaam nog weet).

Iemand een idee trouwens hoe ik kan weten welke vriend juist is vertrokken. Ik bedoel gisteren bv had ik 100 vrienden en vandaag 99. Ik zit mij al bepaalde tijd af te vragen wie er zou kunnen vertrokken zijn.
Met citaat reageren
Oud 23 december 2008, 01:56   #171 (permalink)  
Glexx is offline Glexx
Glexx's schermafbeelding
Member
iTrader: 2 (100%)
[1/12] Glexx just joined
Juist ene aangemaakt. Ik snap er geen klote van.
Met citaat reageren
Oud 23 december 2008, 02:03   #172 (permalink)  
Gattuso8 is offline Gattuso8
Gattuso8's schermafbeelding
Member
iTrader: 10 (100%)
Gattuso8 heeft vermelding van reputatie uitgeschakeld
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door james2 Bekijk bericht
Iemand een idee trouwens hoe ik kan weten welke vriend juist is vertrokken. Ik bedoel gisteren bv had ik 100 vrienden en vandaag 99. Ik zit mij al bepaalde tijd af te vragen wie er zou kunnen vertrokken zijn.
Vraag ik me ook af.

Ik vind het een meerwaarde enkel kost het teveel tijd om je facebook echt bij te houden.
Met citaat reageren
Oud 23 december 2008, 10:25   #173 (permalink)  
Bontus is offline Bontus Stuur een bericht via MSN naar Bontus Stuur een bericht via Skype™ naar Bontus
Bontus's schermafbeelding
Member
[3/53] Bontus is very helpful
Nog ne toffe application-tip:
Nations.

Ge wordt president (of eender welke titel ge kiest) van uw eigen virtuele natie (kies zelf vlag/land/munteenheid/...) en dan krijg je elke dag één issue waarop je een optie uit enkele keuzes van mogelijke antwoorden moet kiezen.
Bijvoorbeeld:
Citaat:
Educators have complained that student discipline has been declining in classrooms as parents increasingly shirk their duties and leave disciplinary action up to teachers. Classroom disruptions and incident reports are at an all-time high. The Department of Education is asking you to take action to restore order in schools. Do you:
  • Do nothing? There is nothing to be done - the government cannot take the place of good parenting.
  • Empower school administrators to expel any students whom they believe to be persistent troublemakers?
  • Give teachers the right to impose corporal punishment on students, and send each faculty member a government-issued paddle?
  • Station a police officer at each school who will act to preserve order in the halls and respond quickly to any student disruptions?
Uit uw beslissing groeit dan uw natie met bepaalde waardemeters die je zo hoog mogelijk wil krijgen zoals gezondheidszorg bijv.
Met citaat reageren
Oud 23 december 2008, 10:53   #174 (permalink)  
shiftyke is offline shiftyke Stuur een bericht via MSN naar shiftyke
shiftyke's schermafbeelding
Approved 9-lifer
[2/27] shiftyke just joined
application-tip: pet society, de facebook-wow met schattige diertjes

ik vind het best handig, ik had een vriend die in peru zat en dat was heel handig om dan mee in contact te blijven en foto's te zien, ok via mail gaat dat ook, maar das iets omslachtiger om dat met jan en allemaal bij te houden
Met citaat reageren
Oud 23 december 2008, 11:25   #175 (permalink)  
Bontus is offline Bontus Stuur een bericht via MSN naar Bontus Stuur een bericht via Skype™ naar Bontus
Bontus's schermafbeelding
Member
[3/53] Bontus is very helpful
Weet er iemand hoe je een bericht kan sturen naar alle leden van een groep (op facebook) als je zelf geen admin van die groep bent?

Ik vrees dat het niet mogelijk is.
Met citaat reageren
Oud 23 december 2008, 12:04   #176 (permalink)  
BleKKie is offline BleKKie Stuur een bericht via MSN naar BleKKie
BleKKie's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 8 (100%)
[0/86] BleKKie is very helpful
Dat zal wel niet mogelijk zijn reteiP, om spam te voorkomen.

Sommige mensen voegen dan ook nagenoeg iedereen toe uit 'Mensen die je misschien kent' aan hun facebook waardoor ze dan 250 'vrienden' of meer hebben Ikzelf voeg dan ook alleen maar mensen toe (meestal dat zelfs niet - anderen voegen mij toe) die ik effectief ken, waar ik tegen praat als ik ze (nog eens zou) tegenkom(en) irl.
Met citaat reageren
Oud 23 december 2008, 12:09   #177 (permalink)  
KoenDK is offline KoenDK
Member
KoenDK heeft vermelding van reputatie uitgeschakeld
waar ik persoonlijk ZOT van kom, is de spam die ik ontvang via netlog en facebook
blijkbaar vanaf je een vriend hebt die dj is, of uitbater is van een café/dancing, of wat weet ik nog allemaal, moeten ze allemaal hun events doorsturen via PM

Met citaat reageren
Oud 23 december 2008, 12:22   #178 (permalink)  
gentille is offline gentille
gentille's schermafbeelding
Crew Member
[11/42] gentille just joined
Ik heb een facebook maar of het nu echt een meerwaarde is weet ik niet echt. Soms is het handig andere keren kan ik me wel ergeren aan al die meldingen die je constant krijgt voor van alles en nog wat
Met citaat reageren
Oud 23 december 2008, 14:39   #179 (permalink)  
james2 is offline james2
Member
james2 heeft vermelding van reputatie uitgeschakeld
Heeft niemand een idee hoe ik kan onderzoeken welke persoon is vertrokken? Dus bv gisteren had ik 100 vrienden en vandaag 99 => om uit te zoeken wie deze persoon was die is weggegaan? Als je al zoveel vrienden hebt is het wel moeilijk om dit te onderzoeken, en ik heb echt geen idee.
Met citaat reageren
Oud 23 december 2008, 15:40   #180 (permalink)  
Member
Waarom wil je weten wie je vriend niet meer wil zijn? Aangezien je al moet zoeken wie het precies is, doet vermoeden dat het geen échte vriend is ...
Met citaat reageren
Reageren

Labels
facebook

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten