|
||||||
| Algemene Discussies - Algemene en serieuze vragen & discussies horen hier thuis. Luchtigere zaken horen thuis in de 9lives Lounge. |
| Bekijk resultaten enquête: Facebook is | |||
| louter een hype |
|
778 | 59,12% |
| een echte meerwaarde |
|
538 | 40,88% |
| Aantal stemmers: 1316. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
LinkBack | Discussietools | Zoek in deze discussie | Discussie waarderen |
|
|
#101 | ||||
|
Tuurlijk heeft het een meerwaarde. Ik ga me niet uitspreken over de meerwaarde tov alternatieven zoals Myspace, wat ook een meerwaarde heeft.
Ivm screenen. Komaan zeg, altijd zo negatief. Wat je doet buiten je werkuren is jou zaak he. Maar als ze zien dat je bijvoorbeeld 200 'vrienden' hebt, ook al is niet iedereen persé een vriend van je, kunnen ze daar wel andere dingen uit opmaken. Alles heeft zen goei en slechte kanten, niwaar? Idd zijn die foto's wel mogelijk intrusief tov andere communiteiten waar je deel uitmaakt. Ik ben bijv. niet zo happig om mijn game-ervaringen ofzo te documenteren op facebook, of posten als activiteit: "spellekes aan't doen", terwijl quasi 3% van mijn facebookvrienden zelf gamed. Dusja, ik vind het ook een beetje te 'universeel'. Het veronderstelt dat je één identiteit hebt. In realiteit heeft men vaak echter meerdere identiteiten, en dit komt niet tot uiting in facebook. Wel bijv. in Myspace, youtube of whatever. Youtube is ook VEEL onpersoonlijker. |
||||
|
|||||
|
|
#102 (permalink) | ||||
|
Youtube is dan ook geen sociaal netwerk site.
Soms heeft die onpersoonlijkheid wel charmes, zoals chan4. Niet dat ik daar gebruik van maak, maar mensen kunnen erg open praten als ze denken dat ze anoniem zijn. |
||||
|
|||||
|
|
#105 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Toch bedankt voor uw heel erg nuttige bijdrage! We appreciëren het heel erg dat je ons uitscheldt voor meelopers!Edit: lvl 80 bloodelf, weet ge, ik ben lvl2000, want ik kom nie buiten eh, 'k heb alleen vriendjes op facebook. |
|||||
|
||||||
|
|
#106 (permalink) | ||||
|
Facebook is iets heel leuk, zo kan je bv mensen vinden die je al heel lang nie meer gezien hebt ofzo. 95% van de vriendenlijst op mijn facebook ken ik persoonlijk en
@insta, sry hoor ma als ik zo uw post lees en uw sig zie betwijfel ik of je zelf wel veel buitenkomt... |
||||
|
|||||
|
|
#107 (permalink) | |||||
|
Citaat:
(of is het niet zo? Ik ben allesinds als op foto's van onbekende mensen geraakt via via) -- Bij de poll stond ook beter: Een hype, maar eentje met meerwaarde. Had onlangs nog een artikel gelezen over het "verzamelen" van vrienden. Op een bepaald moment bereikt dat ook z'n top, en gaan mensen zich volledig omkeren. Echt alleen de echte vrienden bijhouden. Defriending noemden ze het; Hier een klein artikeltje (al is het niet volledig accuraat) 'Defriending' online - Philosophy and Life
Oh noes! Laatst gewijzigd door Delark; 16 december 2008 om 04:52 |
|||||
|
||||||
|
|
#108 (permalink) | |||||
|
Citaat:
me dunkt gaat deze thread hier meer over de interpretatie van meerwaarde afhankelijk van persoon tot persoon. misschien moet iedereen die het een meerwaarde vindt zeggen "in mijn leven heeft fotos van mensen die ik niet meer ken bekijken om te weten wat ze doen tegenwoordig een meerwaarde" en mensen die het geen meerwaarde vinden (want je kan het zowel een hype als een meerwaarde vinden, kutpoll) kunnen gewoon zeggen dat ze minder oppervlakkige dingen pas interpreteren als een meerwaarde in hun leven. ja ik ben partijdig maar je kan m'n post makkelijk een beetje tussen de regels lezen en onpartijdig opnemen waardoor het ook voor fans van facebook op iets slaat |
|||||
|
||||||
|
|
#109 (permalink) | ||||
|
het grote verschil tussen netlog en facebook is dat op facebook standaard enkel uw vrienden uw profiel kunnen bekijken. Bij netlog kan standaard iedereen op je profiel.
Dat zorgt voor een heel andere mentaliteit. Ik gebruik ze alletwee, en ze hebben alletwee hun voor - en nadelen. Geen hype maar een meerwaarde dus ![]() en ik denk niet dat die "hype" volgens sommigen, snel gaat overwaaien misschien als er een beter alternatief komt dat men daar op zal overschakelen, maar dat zie ik niet snel gebeuren... |
||||
|
|||||
|
|
#110 (permalink) | |||||
|
Citaat:
![]() |
|||||
|
||||||
|
|
#114 (permalink) | ||||||
|
Citaat:
En foto's met alcohol zijn sowieso FOUT Mijne vriend heeft zelf zijn chefs op facebook. Die mensen posten evenwel foto's en comments. En die durven mijne vriend ook al eens uitdagen tot een online spelletjes. Op mijn vakantiejob zat ook iedereen op facebook. Het bevordert op 1 of andere manier zelf de werksfeer, er worden groepen rond u bedrijf gevormd waarin ge persoonlijke ervaringen, voorkeuren, minpunten etc kunt delen. Met die groepen proberen bedrijven zelf nieuwe werkkrachten te lokken. Op mijn vakantiejob werd msn als communicatiemiddel gebruikt om informatie tussen de verschillende departementen op te vragen of om meetings te regelen. Meeste gebruikten hun gewoon msnadres met de bijhorende nicknames, afbeeldingen, msn-space etc. En ik spreek hier over het topmanagement ![]() Facebook, netlog, myspace, zelf 9lives, .. is er dan ook enkel gekomen als marketingmiddel. Normaal dat bedrijven er zich mee bezighouden. Citaat:
![]() Bestaat al jaren Waarom is het een trend om vb foto's te nemen in de paskamers van een kledingwinkel.. om da fotoke op hun nachtkastje te zetten? ![]() |
||||||
|
|||||||
|
|
#115 (permalink) | ||||
|
Ik heb zelf wel een Facebook en Netlog account maar gebruik deze zelden. Eigenlijk enkel om nieuwe vrienden te accepteren en wat foto's te bekijken. Mij zegt het dus niet veel...Maar ik denk dat het voor veel mensen wel een meerwaarde geeft, vandaar dat ik het tweede gestemd heb. Momenteel lijkt het misschien een hype, maar ik denk toch dat het wel een behoorlijke tijd zal blijven meedraaien. De gebruikers zullen naarmate ze ouder worden het misschien minder (alhoewel!?) of anders gaan gebruiken, maar nieuwe lichtingen zullen dan in de rij staan.
![]() |
||||
|
|||||
|
|
#117 (permalink) | ||||
|
Het aangeven van evenementen en verjaardagen een paar dagen voor ze plaatsvinden vind ik heel handig.
MSN gebruik ik nog amper door facebook. Op facebook is het makkelijker gewoon iets te vragen en antwoord te krijgen. MSN eindigt altijd in dat nutteloos 'chatten'. Minder positief is dat mijn vrienden alleen scheve foto's van mij op facebook zetten. Geeft een beetje een raar beeld t.o.v. mensen die ik niet zo goed ken. |
||||
|
|||||
|
|
#119 (permalink) | |||||
|
Citaat:
heb onlangs alle klasfoto's van het lager en kleuterschooltje geupload en nog verrassend veel mensen kunnen taggen ^^Heb voor nu zaterdag zelfs een kleine lagere schoolreünie georganiseerd via FB, omdat ik zo via via die mensen kan contacteren lukt me via MSN nooit imo |
|||||
|
||||||
|
|
#120 (permalink) | ||||
|
Goh, Facebook, 't is een fenomeen zoals er zoveel al geweest zijn zeker. Vind het echter wel een "goed" iets, al met mensen gesproken die ik al jaren niet meer gezien had bv. Plus, het is schitterend te misbruiken. Events en dergelijke die je kan aanmaken zijn tegenwoordig dé ultieme extra vorm van reclame voor bv feestjes in ons jh of een van onze fuiven etc. Je kan schatten hoeveel mensen er ongeveer zullen komen etc, plus het is een extra herinnering aan het gebeuren.
Ook krijg ik nu ineens veel meer foto's van mezelf te zien dan vroeger. Moest je vragen of ze die wouden doorsturen of iets dergelijk, nu is het simpel online gooien en taggen. Vind het wel een hype met meerwaarde. ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
| Labels |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|