|
||||||
| Algemene Discussies - Algemene en serieuze vragen & discussies horen hier thuis. Luchtigere zaken horen thuis in de 9lives Lounge. |
| Bekijk resultaten enquête: Facebook is | |||
| louter een hype |
|
778 | 59,12% |
| een echte meerwaarde |
|
538 | 40,88% |
| Aantal stemmers: 1316. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
LinkBack | Discussietools | Zoek in deze discussie | Discussie waarderen |
|
|
#41 | ||||
|
al die mensen die al veel verloren contacten terug gevonden hebben, spreken jullie daar dan nu mee af (en dan heb ik het niet over de "woah het is weer eens lang geleden, laten we verplicht afspreken!"-ontmoetingen) of is dat gewoon contact via internet dat hersteld is?
|
||||
|
|||||
|
|
#42 (permalink) | ||||
|
Kdoe daar al niet aan mee ik. Als ik iemand nodig heb bel ik hem gewoon of in het buitenland een e-mail/msn. Ma zelf zo'n blog hebben of wa weet ik daar, en wekelijks foto's posten van wat ge gedaan hebt....nee merci. Kzit al genoeg achter de pc zonder die shit, laat staan dat ik nog een e-sociaal leven opbouw daar.
Nja, ieder zijn ding. Jammer dat ik die reportage van koppen heb gemist over facebook. |
||||
|
|||||
|
|
#44 (permalink) | |||||
|
Citaat:
ik had eerst een Netlog maar ik ergerde mij daar zo enorm aan al die sletjes en johhny's. en toen hadden we met ons jaar een Facebook-groep voor examenvragen en dan moest ik wel volgen en heb ik er 1 aangemaakt. |
|||||
|
||||||
|
|
#45 (permalink) | |||||
|
Citaat:
|
|||||
|
||||||
|
|
#46 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Een goeie 20% heb ik ondertussen al teruggezien en het was best leuk, ééntje (een backpacker) die ik 15 jaar geleden uit het oog verloren ben is hier al twee keer blijven crashen bij mij thuis Het is zelf zo dat ik velen van hen nu beter leer kennen dan dat het toen het geval was. Dus voor mij is het zeker een meerwaarde. :-) Wat mij wel opvalt is dat iedereen verdikt is ![]() |
|||||
|
||||||
|
|
#47 (permalink) | ||||
|
Het is gewoon alle 2, iedereen is de laatste maanden plots constant bezig met facebook, dus duidelijk een hype. Maar tegelijk is het wel handig om met vanalle mensen in contact te blijven die je anders niet meer tegenkomt.
Vergelijken met netlog is ook zinloos, netlog is gewoon een populariteitswedstrijd voor klein kinders geworden. Facebook is echt een sociale netwerksite zoals die bedoeld zijn. |
||||
|
|||||
|
|
#48 (permalink) | |||||
|
Citaat:
En de rest berichtjes sturen hoe t gaat met hen, wat ze tegenwoordig doen enzo. Je kunt sowieso onmogelijk met iédereen die je kent een even goed contact onderhouden, dus ik zie daar geen graten in. |
|||||
|
||||||
|
|
#51 (permalink) | ||||
|
Goed om foto's te sharen enzo... maar echt contact houden met mensen die ge niet ziet kunt ge daar toch niet mee? Ge post nekeer iets op hun 'wall', en daar blijft het dan meestal bij.
Ik stem zeker op HYPE (als het al op Koppen komt vind ik het al ver gaan), gewoon omdat het teveel gehypet wordt. Ik zit vrij veel op internet, maar de media hebben altijd de intentie van dingen te veel te hypen. Ik had bijvoorbeeld nog niet veel van 'Second life' gehoord voor het in de krant enzo kwam. En nu spreekt ook niemand er meer over. Facebook zal wel blijven bestaan, maar het 'nieuwe' gaat er snel af gaan. |
||||
|
|||||
|
|
#52 (permalink) | ||||
|
'k Vind Facebook minder gebruiksvriendelijk dan Netlog.
Al die idiote invites ook altijd. Voor gorpeswekren wordt Facebook bij ons ook wel gebruikt, al dan niet intensief. Kan interessant zijn. |
||||
|
|||||
|
|
#53 (permalink) | ||||
|
stond over't laatst in de krant dat controleurs van belastingen of verzekeringe fzo meestal hun klanten gaan opzoeken op facebook om te zoeken naar leugens , bv iemand da zakenreisje doet op firma zijn koste en dan zag de controleur op zijn Facebook da het eigenlijk ma een gezellig familiereisje was
![]() |
||||
|
|||||
|
|
#54 (permalink) | ||||||
|
Citaat:
![]() 't Is uitgebreider dan Netlog, ma 'k zou nie weten wa er niet gebruiksvriendelijk aan is. Meer opties = sowieso uitgebreidere interface, ma 't is nu nie dat die nie duidelijk is eh. ![]() Citaat:
Grote kans dat 't dus in een of ander sensatiegazetje was. We noemen geen namen. ![]() |
||||||
|
|||||||
|
|
#58 (permalink) | ||||
|
Kgebruik FB en NL, maar mijn keuze blijft enerzijds toch bij NL
Veel simpeler, alles makkelijk te vinden, maar idd, tis ne kindertuin soms... a ge sommige fcking tecktoniccers hun profiel bekijkt... Beuh ![]() Mrja, FB is idd uitgebreider, veel mensen dka al jaren ni meer heb gezien erop tegengekomen enzo, altij handig, maar ZO verwarrend Al die applicaties die ge wel of ni "geinstalleerd" hebt staan etc, dingen die maar half ervan werken of onmogelijk te vinden zijn int begin... Tis wennen ![]() |
||||
|
|||||
|
|
#59 (permalink) | ||||
|
Ik vind facebook prachtig.
Het heeft een veel volwassenere uiterlijke dan netlog/hyves, omdat de meeste facebookers ook 18+ zijn. De functie 'mensen die je misschien kent' is ook prachtig, zo heb ik via facebook weer contact kunnen maken met enkele oud klasgenoten van in het lager. Vooral die 'macht' die je kan hebben, wat ik daar mee wil zeggen, dat je tot op de man toe kunt bepalen wie wat ziet op je profiel/foto's/info. Het spijtige is dan weer dat taggen ![]() Btw: Is het mogelijk op facebook, om sommige berichten die op je profiel zijn geplaatst, niet zichtbaar te maken voor sommige van je vrienden? Facebook >> Hyves >>>>>> netlog. Handige sociale netwerksite, die ik dagelijks check. Wel niet aan te raden als je op zoek bent naar werk/of werkt & je baas een 'vriend' is. (zie maar die vele krantenartikels.) Maar die sociale netwerksite's zijn niet meer dan een hype.
|||||
![]() |
| Labels |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|