|
||||||
| Algemene Discussies - Algemene en serieuze vragen & discussies horen hier thuis. Luchtigere zaken horen thuis in de 9lives Lounge. |
| Bekijk resultaten enquête: Facebook is | |||
| louter een hype |
|
778 | 59,12% |
| een echte meerwaarde |
|
538 | 40,88% |
| Aantal stemmers: 1316. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
LinkBack | Discussietools | Zoek in deze discussie | Discussie waarderen |
|
|
#21 | |||||
|
Citaat:
Netlog gebruik ik amper nog, da's meer de kindertuin ofzo .Facebook vind ik wel handig met Bowling Buddies en Mafia Wars, tijdens een dood moment kunt ge u een beetje bezighouden ![]() Facebook > Netlog (maar dat verbaast niemand ) |
|||||
|
||||||
|
|
#22 (permalink) | ||||
|
Ik gebruik zelf al een tijdje facebook, veel van mijn vrienden hebben het, dus het is wel leuk om foto's van feestjes enzo te bekijken. Ik heb ook vrienden die ik niet zo regelmatig zie, zoals één van ijn beste vrienden die al een half jaar op wereldreis is. Via facebook kan ik dan foto's van hem op reis zien, je blijft wat op de hoogte,...
Gezien in nogal geïnteresseerd ben in statistische mechanica is facebook ook een interessant gegeven op zich. Ahja, nog vergeten; als activiteitenverantwoordelijke van een studentenkring maak ik ook wel reclame voor activiteiten via facebook (heel makkelijk, goedkoop en je bereikt veel mensen).
|||||
|
|
#25 (permalink) | ||||
|
dankzij facebook ben ik weer in contact gekomen met mensen die ik al jaren niet meer gehoord heb, dus ja, voor mij is facebook een meerwaarde. wel verschoten toen mijn baas eens zei dat hem gezien had dat ik fan ben van topgear op mijn facebook
die was daar op geraakt omdat de firma in mijn profiel staat ![]() |
||||
|
|||||
|
|
#26 (permalink) | ||||
|
Ik heb er me lange tijd van weggehouden, maar nu ik er toch op zit vind ik het wel handig. Contact houden met vrienden en familie die je anders bijna niet spreekt (door afstand enzo), je blijft op de hoogte van wat ze doen.
En daarbij is het wel handig om af te spreken, groepen mensen vinden met dezelfde interesses/problemen/... Facebook is er imo toch meer op gericht om iets te gebruiken voor uw vriendenkring (in tegenstelling tot myspace en netlog enz). |
||||
|
|||||
|
|
#27 (permalink) | ||||
|
Bwa, meerwaarde... Er zijn honderden community-sites en de meesten zijn gewoon een vervanging voor een eigen website. Basicly interesseert het me niet (neemt niet weg dat ik een netlog page heb, louter om mensen te pesten en bepaalde verjaardagen ni te vergeten *schaamte*).
|
||||
|
|||||
|
|
#28 (permalink) | |||||
|
Citaat:
![]() Ik vind het makkelijker om met vrienden die ge minder ziet ook nog in contact te blijven. Ok van de meeste heb ik wel hun msn maar dan moet ge al tegelijkertijd online zijn, terwijl mailen ietsje omslachtiger is dan gewoon op zijn facebook een berichtje achter te laten. + Er zitten wel nog leuke dingkes (spelletjes, ...) in om tijdens de dode momenten eens te doen voor 5 min |
|||||
|
||||||
|
|
#29 (permalink) | |||||
|
Citaat:
je ziet waar mensen mee bezig zijn, het is handig om foto's up te loaden. + alle andere crap waar internet van leeft samen. Kortom ik zeg meerwaarde. Heb al meer dan een jaar een facebookpagina, vooraf vond ik het maar stom maar ik check het toch elke dag. Sinds die chat mogelijk is is het ook handig om snel iemand aan te spreken. |
|||||
|
||||||
|
|
#31 (permalink) | ||||
|
Meerwaarde imo.
- Veel mensen die ge weinig/niet ziet waarmee ge kunt contact houden. - Veel volwassener/professioneler/uitgebreider dan andere networking sites. Ge kiest zelf voor wie ge uw profiel openstelt, kiest zelf welke meldingen je wilt krijgen, weinig mensen met nicknames, ... - Komt af en toe in 't nieuws. Onlangs bv. de groep voor "studententreinen". (Pikken dan enkele politici op in, waardoor er nu wel degelijk extra treinen komen voor studenten op vrijdag en zondag.) |
||||
|
|||||
|
|
#33 (permalink) | ||||
|
Ik opteer voor hype maar dat is eerder omdat het mij persoonlijk niks zegt.
Als andere mensen daar nu nut aan hebben dan is da goed Maar ik hoor het soms een beetje teveel naar mijn zin. |
||||
|
|||||
|
|
#36 (permalink) | ||||
|
Ik vind het wel een meerwaarde hebben, toch zeker tov netlog en andere consoorten.
Facebook gebruik ik vooral om foto's te bekijken van vrienden en feestjes. En om te weten welke activiteiten er allemaal aankomen. Daarnaast gebruik ik het ook om met mijn 2 nichtjes en neefje te converseren die in New York wonen. |
||||
|
|||||
|
|
#38 (permalink) | ||||
|
@mach1en: Spellekes moet ge apart "activeren" en kunt ge ook weer verwijderen, dus als ge nie wilt meedoen met een/alle van die spellekes dan activeert ge die gwn nie.
![]() @GeneH: Voor mensen die (tijdelijk) in 't buitenland zitten is da idd ook handig. Heb nu een neef die tijdelijk werkt in Boston, dus wnr die slaapt ben ik wakker en omgekeerd ongeveer, dus dan zijn zo'n dingen wel handig. Voor hem ook veel simpeler dan naar iedereen te moeten mailen enzo.Mensen die het een hype vinden, maken wss er zelf geen gebruik van dan? Hebben jullie dan geen nood aan de vermelde voordelen in dit topic? ![]() |
||||
|
|||||
|
|
#40 (permalink) | ||||
|
Facebook is een prachtig platform imo, heb al veel verloren contacten terug vanonder het stof gehaald, met verre kennissen, vroegere close vrienden ...
Zij die het een hype vinden zien het misschien iets te veel als een myspace/netlog-kloon, maar dat is het zeker niet. Als je het gebruikt waarvoor het bestemd is tenminste ... Ik heb ook amper 1 of 2 applicaties staan, en alle update-notificaties staan af. Supermakkelijk allemaal. |
||||
|
|||||
![]() |
| Labels |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|