U bent hier: Home > Forum
9lives | internet

Populair: Diablo III | StarCraft 2 | Tekken 6 | Assassin's Creed 2
9Lives - rss - contact - nieuwsbrief - sitemap

9Lives - next generation gaming Log in of Registreer

Paswoord vergeten?

Ga terug   9lives - Games Forum > Algemene Fora > Algemene Discussies

Algemene Discussies - Algemene en serieuze vragen & discussies horen hier thuis.
Luchtigere zaken horen thuis in de 9lives Lounge.

Bekijk resultaten enquête: Facebook is
louter een hype 778 59,12%
een echte meerwaarde 538 40,88%
Aantal stemmers: 1316. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

LinkBack Discussietools Zoek in deze discussie Discussie waarderen
Oud 4 januari 2009, 00:12   #201  
vinh is offline vinh
vinh's schermafbeelding
Member
iTrader: 1 (100%)
[0/10] vinh just joined
vandaag facebook officieel een profiel aangemaakt (heractiveerd eigenlijk, had dat al snel snel aangemaakt om is te checken wat het was maar vond het maar brol). Al die idiote meldingen irriteren me best wel omdat het enrom afleid, tis als een dag allemaal, eigenlijk totaal niet boeiend maar omdat de mens van nature nieuwsgierig is klikte den hele tijd rond.
Enfin heb het aangemaakt voor de fotos, is wel keihandig. Zeker om is te checken of er geen te foute foto's van mezelf online staan... En bon jah, ge ziet mensen van vroeger terug ma of da nu echt een meerwaarde is... De mensen van voorheen die echt boeiden zie ik nu nog. De anderen zijn daarom niet minder tof ma ieder gaat zn weg. Vind het maar nostalgisch. Het is een aanvulling maar toch niet mijn ding om er helemaal weg van te zijn (damn ik word precies oud...)

Ma hoe zet ik al dienen brol uit op de frontpage? ik wil ni al die comments zien van anderen op anderen hun fotos... en da taggen ook, da een ander een ander tagged boeit ni.
Met citaat reageren

Oud 5 januari 2009, 00:40   #202 (permalink)  
Phil is offline Phil Stuur een bericht via MSN naar Phil
Phil's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 2 (100%)
[1/18] Phil just joined
Imo is facebook erg goed. Als ge ver van een groot deel van uw vrienden woont, is het moeilijk om echt in contact te blijven. Facebook helpt daar erg hard bij.

Was ook best wel handig om feestjes enzo te organiseren in m'n studentenjaren (gezien op 1 persoon na, m'n hele vriendengroep van Leuven op facebook zat)
Met citaat reageren
Oud 5 januari 2009, 01:39   #203 (permalink)  
gizmo666 is offline gizmo666
Member
iTrader: 79 (98%)
[10/24] gizmo666 just joined
wat ik ook grappig vind op facebook en netlog zijn mensen die zich voordoen als bekende mensen bv een profiel van maurice engelen, prins filip, marco bailey, tanja dexters enz...
en de mensen zijn natuurlijk onozel genoeg om die in hun vriendenlijst te hebben. lindsey pfaff zit ook op netlog

ook nog iets onozel meegemaakt, een vriendin van een meisje waarmee ik op school heb gezeten voegt me toe, ze is van gent.
ik vraag of ik haar ken. ze antwoordt van niet maar elkaar leren kennen. ik weiger vriendelijk met de boodschap dat ik voorlopig enkel mensen zoek die ik ken of gekend heb. heeft ze mij geblokkeerd ze mensen leren kennen wil ik wel maar dan toch iets dichter in de buurt

Laatst gewijzigd door gizmo666; 5 januari 2009 om 06:56
Met citaat reageren
Oud 5 januari 2009, 09:35   #204 (permalink)  
Tha_nOn is offline Tha_nOn
Tha_nOn's schermafbeelding
Member
[15/45] Tha_nOn just joined
en dan had ge nekeer kans op een vriendin
Met citaat reageren
Oud 5 januari 2009, 09:48   #205 (permalink)  
Member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tha_nOn Bekijk bericht
en dan had ge nekeer kans op een vriendin
meer dan msn of netlog zou dat toch niet worden want ik ga me niet regelmatig verplaatsen met 2 treinen en 2 uur onderweg daarvoor ze
Met citaat reageren
Oud 5 januari 2009, 09:49   #206 (permalink)  
snake880 is offline snake880
snake880's schermafbeelding
Member
[3/23] snake880 just joined
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gizmo666 Bekijk bericht
meer dan msn of netlog zou dat toch niet worden want ik ga me niet regelmatig verplaatsen met 2 treinen en 2 uur onderweg daarvoor ze
Voor uw "hobby" doe je dat toch ook. Een vriendin moet je gewoon zien als een gratis variant
Met citaat reageren
Oud 5 januari 2009, 09:50   #207 (permalink)  
Member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snake_880 Bekijk bericht
Voor uw "hobby" doe je dat toch ook. Een vriendin moet je gewoon zien als een gratis variant
ik ga daarvoor toch niet naar gent? het verste dat ik daarvoor al ben geweest is naar brussel, das een half uur met 1 trein
Met citaat reageren
Oud 5 januari 2009, 09:51   #208 (permalink)  
BuBbA is nu online BuBbA Stuur een bericht via MSN naar BuBbA
BuBbA's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 4 (100%)
[8/27] BuBbA just joined
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snake_880 Bekijk bericht
Voor zijn "hobby" is da maar sporadisch ne keer, voor een vriendin gebeurd da waarschijnlijk nét iets meer.
Met citaat reageren
Oud 5 januari 2009, 10:00   #209 (permalink)  
Tha_nOn is offline Tha_nOn
Tha_nOn's schermafbeelding
Member
[15/45] Tha_nOn just joined
so? en das een wisselwerking ze, den ene keer komt zij af, den andere keer gij, en ge blijft ne langere tijd samen
+ voor nu mag da toch bij msn enzo blijven? twas gewoon wa babbelen en zevere tegen elkaar da die wou doen, precies of ge dan direct bij haar in gent moet staan

en normaal gezien hebt ge voor een vriendin wel wa meer over, aangezien die ook veel meer toevoegt aan uw leven
Met citaat reageren
Oud 5 januari 2009, 10:10   #210 (permalink)  
Member
Citaat:
so? en das een wisselwerking ze, den ene keer komt zij af, den andere keer gij, en ge blijft ne langere tijd samen
+ voor nu mag da toch bij msn enzo blijven? twas gewoon wa babbelen en zevere tegen elkaar da die wou doen, precies of ge dan direct bij haar in gent moet staan

en normaal gezien hebt ge voor een vriendin wel wa meer over, aangezien die ook veel meer toevoegt aan uw leven
tja das wel waar, maar voorlopig wil ik enkel mensen die ik ken of gekend heb, tenzij 9live members of mensen uit mijn buurt.
Met citaat reageren
Oud 5 januari 2009, 10:10   #211 (permalink)  
BuBbA is nu online BuBbA Stuur een bericht via MSN naar BuBbA
BuBbA's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 4 (100%)
[8/27] BuBbA just joined
Citaat:

Iets meer misschien wel ja, maar geen 4 uur op de trein.

Ik zit dagelijks al 5 uur op de trein, tzal wel goed zijn zeker.
Met citaat reageren
Oud 5 januari 2009, 10:11   #212 (permalink)  
snake880 is offline snake880
snake880's schermafbeelding
Member
[3/23] snake880 just joined
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gizmo666 Bekijk bericht
tja das wel waar, maar voorlopig wil ik enkel mensen die ik ken of gekend heb, tenzij 9live members of mensen uit mijn buurt.
Das lief
Met citaat reageren
Oud 5 januari 2009, 12:22   #213 (permalink)  
Du-toube is offline Du-toube
Member
iTrader: 13 (100%)
[0/10] Du-toube just joined
Nja, heb het me ook een tijdje aangemaakt omdat alle vrienden het hebben
Facebook vind ik nog ok, netlog vind ik net iets te ... "ik zoek aandacht en viewers dus toon ik mijn borsten op elke foto" dus neen bedankt netlog
Met citaat reageren
Oud 5 januari 2009, 12:38   #214 (permalink)  
De SkeEvN is offline De SkeEvN Stuur een bericht via MSN naar De SkeEvN
De SkeEvN's schermafbeelding
Member
iTrader: 71 (100%)
[15/58] De SkeEvN is very helpful
trekt op niets imo zulke sites maarja...
Met citaat reageren
Oud 5 januari 2009, 13:43   #215 (permalink)  
S.conceiçao7 is offline S.conceiçao7 Stuur een bericht via MSN naar S.conceiçao7
S.conceiçao7's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 131 (100%)
[0/14] S.conceiçao7 just joined
hype.
maar ik ben dan ook een die hard netlogsletje
Met citaat reageren
Oud 5 januari 2009, 16:23   #216 (permalink)  
Adelbert is offline Adelbert Stuur een bericht via Instant Messenger naar Adelbert
Adelbert's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 6 (100%)
[3/21] Adelbert just joined
facebook is een hype op dit moment, maar ik zou niet verwonderd zijn dat dees blijft bestaan en aan populariteit winnen.

Toch ben ik bezorgt, ik ben geen hypocriet want ik gebruik facebook zelf, maar wat ik wil zeggen is dat mensen zo onverschillig omspringen met wat ze op netwerksites gelijk facebook zetten. En hoe ze met hun 'privacy' en beveiliging omspringen. Zo zijn er mensen die hun volledige leven op facebook zetten, foto's, video's, agenda's, planningen, hobby's, werk, school, ...., en die dat door jan en alleman toegankelijk maken.

Der is zo ongeloofelijk veel data, en informatie te vinden van mensen door gewoon maar eens een naam in te tikken. Stel je voor dat er aan datamining gedaan wordt door, in beste geval, reclamemakers. Die kunnen zo misbruik maken van wat je graag hebt, wat je graag doet, dat mensen op lange termijn in doosjes gestoken worden. Gij voldoet aan dat profiel, baf, gij krijgt die reclame.

Enige die ik als goeie raad kan geven is, mensen aub spring voorzichtig om met wie of wat je op facebook/netlog/linkedln/myspace/.... zet. Zet bij uw privacy instellingen toegankelijkheid op "alleen voor vrienden", en spring voorzichtig om met wie je als vriend accepteerd. Het gaat er niet om van "ik heb meer facebook vrienden dan jij, haha".

-Bert
Met citaat reageren
Oud 5 januari 2009, 19:13   #217 (permalink)  
Member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adelbert Bekijk bericht
facebook is een hype op dit moment, maar ik zou niet verwonderd zijn dat dees blijft bestaan en aan populariteit winnen.

Toch ben ik bezorgt, ik ben geen hypocriet want ik gebruik facebook zelf, maar wat ik wil zeggen is dat mensen zo onverschillig omspringen met wat ze op netwerksites gelijk facebook zetten. En hoe ze met hun 'privacy' en beveiliging omspringen. Zo zijn er mensen die hun volledige leven op facebook zetten, foto's, video's, agenda's, planningen, hobby's, werk, school, ...., en die dat door jan en alleman toegankelijk maken.

Der is zo ongeloofelijk veel data, en informatie te vinden van mensen door gewoon maar eens een naam in te tikken. Stel je voor dat er aan datamining gedaan wordt door, in beste geval, reclamemakers. Die kunnen zo misbruik maken van wat je graag hebt, wat je graag doet, dat mensen op lange termijn in doosjes gestoken worden. Gij voldoet aan dat profiel, baf, gij krijgt die reclame.

Enige die ik als goeie raad kan geven is, mensen aub spring voorzichtig om met wie of wat je op facebook/netlog/linkedln/myspace/.... zet. Zet bij uw privacy instellingen toegankelijkheid op "alleen voor vrienden", en spring voorzichtig om met wie je als vriend accepteerd. Het gaat er niet om van "ik heb meer facebook vrienden dan jij, haha".

-Bert

op facebook is het automatisch dat je profiel enkel kan bekeken worden door je vrienden.
netlog kan je kiezen tussen: vrienden, vrienden van vrienden, netlog leden of iedereen
Met citaat reageren
Oud 6 januari 2009, 08:59   #218 (permalink)  
KoenDK is offline KoenDK
Member
KoenDK heeft vermelding van reputatie uitgeschakeld
ik heb vroeger jaaaaren tennis gespeeld (ik spreek over meer dan 10j geleden), welnu dat is de kracht van facebook, ik heb al mijn vrienden van toen gevonden en kan nu effe komen piepen en kijken wat ze nu allemaal uitsteken

verder dan dat gaat het niet vind ik, alleen al die hatelijke zin 'what are you doing today'

pff

dat mensen dat nog invullen... overlaatst zette er een aandachtsvrouwke op haar facebook:
Ellen kan haar wagen niet starten wegens de kou en wacht op hulp...

hoe gaat dat dan? je kan niet naar je werk, moet wachten, start je pc op, facebook, en vult dat daar dan in??????? GET A LIFE FFS!

en facebook dient voor contact met je vrienden? komaan, bull! die zie ik irl hoor
Met citaat reageren
Oud 6 januari 2009, 09:14   #219 (permalink)  
Block is offline Block
Block's schermafbeelding
Member
iTrader: 3 (100%)
[0/10] Block just joined
Volgens mij een groot stuk een hype, maar op zich is dat geen probleem. Internet bij de meeste mensen thuis is 80% voor ontspanning (hier is dat niet anders).
Met citaat reageren
Oud 6 januari 2009, 12:23   #220 (permalink)  
ElBramo is offline ElBramo
ElBramo's schermafbeelding
Member
[1/15] ElBramo just joined
Kvind facebook echt interessant omdat ge echt het sociaal netwerk ziet. Ge ziet echt wie wie kent en mensen waarvan ge niet wist dat die die persoon ook kennen. Bijvoorbeeld vandaag postte ik een foto van mijn kindertijd erop (ik op plechtige communie tussen andere communicanten), zie ik dat iemand zichzelf ook op die foto getagd heeft, tagt die persoon andere mensen die daar ook op staan enz. Op die manier komt ge echt mensen tegen waarvan ge niet wist dat ge dermee verbonden was.
En ander voorbeeld is om 2 mensen op dezelfde foto te zien en ge kent ze beide maar ge had totaal geen idee dat die elkaar kenden.
Met citaat reageren
Reageren

Labels
facebook

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten