Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
    Approved 9-lifer tb-303's schermafbeelding
    iTrader
    0

Vraagje over dag/nachttarief elektriciteit

Ik verhuis volgende week.
    Daar zijn nieuwe elektrische kachels geplaatst en de huisbaas zei dat daar ook een extra "conteur" (als ik het goed schrijf) geplaatst worden zodat die kachels op nacht tarief kunnen opwarmen.
    Nu had ik me laten vertellen dat wannner dat zo is je 2 draaiende schijven zou moeten hebben in je elektriciteitskast.

Nu ben ik eens gaan kijken en die kachels staan er al maar in de elektriciteitskast zie ik maar zo 1 draaiende schijf, maar daar staan wel 2 metertjes boven, met respectievelijk kwh1 en kwh2 ernaast.

Mag ik ervan uitgaan als er twee metertjes zijn dat er dan toch al een appart dag en nacht tarief is of heeft dat er niets mee te zien en moet er wel degelijk zo 2 draaiende schijven te zien zijn?

Vraag het op een paar forums omdat noch de huisbaas noch die installateur bereikbaar zijn de komende weken maar ik dat wel zeker wil zijn tegen dat ze daar staan met het huurcontract om te tekenen.

Alvast merci maar aub mensen die er niets van kennen, onthoud u van commentaar

Member Matt.'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Normaal hebt ge 2 metertjes en dan zit daar nog een chip in die bepaalt wanneer het dag- en nachttarief is.
    Waar ik werkte (maar da was niet voor Eeklo alleszins) moesten we altijd een stickerke plakken op die chips waar opstond welk soort het was en als het met dag- en nachttarief was enzo... Dus mss kunt ge es kijken als daar geen stickerkes opplakken of dergelijke.
    Als 'k mij nie vergis is er ook nog een verschil met een boiler ofzo, ze hebben nooit echt uitgelegd waarvoor dat diende. Enige dat we moesten doen was 't juiste programma naar die chip kopiëren en dat meterbord in elkaar steken.
    Elke overeenkomst in deze post met bestaande personen, gebeurtenissen, plaatsen of entiteiten berust op louter toeval. Alle personages, gebeurtenissen, plaatsen en entiteiten zijn fictief en verhouden zich op geen enkele manier tot werkelijk bestaande personen, gebeurtenissen, plaatsen of entiteiten.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matthi_182 Bekijk bericht
    Normaal hebt ge 2 metertjes en dan zit daar nog een chip in die bepaalt wanneer het dag- en nachttarief is.
    Waar ik werkte (maar da was niet voor Eeklo alleszins) moesten we altijd een stickerke plakken op die chips waar opstond welk soort het was en als het met dag- en nachttarief was enzo... Dus mss kunt ge es kijken als daar geen stickerkes opplakken of dergelijke.
    Als 'k mij nie vergis is er ook nog een verschil met een boiler ofzo, ze hebben nooit echt uitgelegd waarvoor dat diende. Enige dat we moesten doen was 't juiste programma naar die chip kopiëren en dat meterbord in elkaar steken.
    Dus 2 meters, en je bedoeld met 2 meters zo 2 reeksen getallen?
    Of bedoel je nu 2 van die draaiende schijven?
    Want daar ligt mijn verwarring , bij mij pa thuis staat er 2 reeksen getallen maar onder iedere reeks getallen zon draaiend schijfje, daar er bij mij ook twee reeksen getallen zijn maar maar 1 zon draaiende schijf.

Administrator Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Weblogs
    12
    Als nachttarief wordt aangeschakeld wordt er over het net een puls gestuurd (een 5bit code op 1347Hz voor de kenners) en begint de juiste meter te tellen. Net het omgekeerde 's ochtends. Er is dus maar één ferrarismeter (schijf), maar twee tellers. Alles werkt dus volledig automatisch, je hoeft je nergens zorgen om te maken.

Die puls kan je overigens ook gebruiken om je elektrische verwarming te doen aanslaan, heb je geen timers nodig, geen problemen met wisselende uren etc ... Je hebt normaal gezien een gestuurde uitgang aan je conteur waaraan je een relais kan hangen.

Vroeger werden inderdaad meters met dubbele schijven gebruikt, maar toen waren ze nog niet zo slim om daar een elektronisch circuit in te steken.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/Twitter: @Epyon_01P

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Als nachttarief wordt aangeschakeld wordt er over het net een puls gestuurd (een 5bit code op 1347Hz voor de kenners) en begint de juiste meter te tellen. Net het omgekeerde 's ochtends. Er is dus maar één ferrarismeter (schijf), maar twee tellers. Alles werkt dus volledig automatisch, je hoeft je nergens zorgen om te maken.

Die puls kan je overigens ook gebruiken om je elektrische verwarming te doen aanslaan, heb je geen timers nodig, geen problemen met wisselende uren etc ... Je hebt normaal gezien een gestuurde uitgang aan je conteur waaraan je een relais kan hangen.
    Ah k mercikes dan zal het wel in orde zijn.
    Toch nog een klein vraagske Epyon, hoe kan ik checken dat dat ook wel degelijk is ingeschakeld, via electrabel?
    Of mag ik ervan uitgaan als die meterjes met getalletjes beide verlopen na een dagje mijn intrek genomen te hebben dat dat zeker ok is?

Banned leonzo's schermafbeelding
    iTrader
    3 (80%)
    klant worden bij electrabel, facturen x - tijd niet betalen, eandis komt langs installeert voor jou gratis en voor niks een budget meter, betaal x-aantal facturen aan eandis, ga terug bij electrabel klant worden + waarborg 250€ betalen, is het minimum.

Gratis installatie van een dag en nachtmeter gefixt en het heeft u niks gekost =)
    Wel niet aan te raden voor mensen met een zaak (mbt graydon). Privé is no problemo.

Administrator Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Weblogs
    12
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tb-303 Bekijk bericht
    Toch nog een klein vraagske Epyon, hoe kan ik checken dat dat ook wel degelijk is ingeschakeld, via electrabel?
    Of mag ik ervan uitgaan als die meterjes met getalletjes beide verlopen na een dagje mijn intrek genomen te hebben dat dat zeker ok is?
    Als die beide verlopen is het in orde. Zo'n dingen missen niet . Anders moet je tijdens nachttarief maar es zien welk meterke er verloopt, als je echt zeker wil zijn .

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Als die beide verlopen is het in orde. Zo'n dingen missen niet . Anders moet je tijdens nachttarief maar es zien welk meterke er verloopt, als je echt zeker wil zijn .

k thnx man

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten