Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 42

Discussie: Geheugen trainen

Member
    iTrader
    7 (100%)

Geheugen trainen

Hoe train je je geheugen totdat je een 'perfect' geheugen hebt?
    Ik heb niet zo'n sterk geheugen,ik kan niet direct iets onthouden..
    Ik heb gehoord door visualiseren,maar ik heb geen sterk visualisatievermogen..
    Hoe train je dat?

Member Iemand's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Als ik een nummer moet onthouden, bv een gsm nummer, splits ik dat in duizendtallen, zeg die 2 keer luidop en meestal kan ik dat dan wel

Als ik voor school iets moet onthouden is dat leren leren :d

Approved 9-lifer Unpro's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Brain trainer op de DS
    Approved

Approved 9-lifer Fristii's schermafbeelding
    iTrader
    0
    dit is wel interesting.

Heb zo ooit een reportage gezien over een man die een ongeval had gehad en zen geheugen kwijt was. Nu had die van zen dokters oef. gekregen om da trug te trainen.

Na een tijd is dat terug in orde gekomen, maar de man in kwestie is daar niet gestopt, hji is gewoon blijven verdergaan met trainen (zoals een atleet zen spieren traint).

Hij is dan een paar keer op rij geheugenkampioen van Amerika geworden. Kon echt wel indrukwekkende dingen.

Toen waren er ook een deel profs die zeiden dat men de geest evenzeer kan trainen, net zoals spieren van het lichaam.
    Ze zijn er toen wel allemaal vergeten bij te zeggen hoe..
    Laatst gewijzigd door Fristii; 23 juli 2008 om 00:23 Reden: typo
    *insert sig here*

Approved 9-lifer
    iTrader
    12 (100%)
    Associatie en verbeelding. Belangrijkste dingen voor een goed geheugen.

Approved 9-lifer Huasheng's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skateskate Bekijk bericht
    Hoe train je je geheugen totdat je een 'perfect' geheugen hebt?
    Ik heb niet zo'n sterk geheugen,ik kan niet direct iets onthouden..
    Ik heb gehoord door visualiseren,maar ik heb geen sterk visualisatievermogen..
    Hoe train je dat?
    Op vlak van studeren: lezen, schrijven en (luidop) spreken.
    Op algemeen vlak, bijvoorbeeld een GSM-nummer, er een trucje bij uitvinden, er trachten een zekere regelmaat in te zien.
    Als kind deed 'k vaak een spelletje: ik zag een auto, leerde de nummerplaat vanbuiten, tien minuten later checkte ik of ik de nummerplaat nog wist, een uur later checkte ik dat weer. OF soms gaf ik mezelf een rekenoefening (bijv. 37 x 45) en trachtte ik dat zo snel mogelijk op te lossen. ... Waarmee een kind zich niet allemaal kan bezighouden
    Daag je brein uit
    Laatst gewijzigd door Huasheng; 23 juli 2008 om 00:42
    Huasheng

Member Hitman200's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Huasheng Bekijk bericht
    Op algemeen vlak, bijvoorbeeld een GSM-nummer, er een trucje bij uitvinden, er trachten een zekere regelmaat in te zien.
    Als kind deed 'k vaak een spelletje: ik zag een auto, leerde de nummerplaat vanbuiten, tien minuten later checkte ik of ik de nummerplaat nog wist, een uur later checkte ik dat weer. OF soms gaf ik mezelf een rekenoefening (bijv. 37 x 45) en trachtte ik dat zo snel mogelijk op te lossen. ... Waarmee een kind zich niet allemaal kan bezighouden
    Het enige dat ik moest onthouden als kind was de knopjes voor de cheats te activeren op mijn playstation.

Member
    iTrader
    15 (100%)
    Ik onthoud het best dingen als ik ze associeer met een beeld.

Approved 9-lifer
    iTrader
    20 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hitman200 Bekijk bericht
    Het enige dat ik moest onthouden als kind was de knopjes voor de cheats te activeren op mijn playstation.
    same
    We Remember them with pride,
    Those mighty reds of Shankly's side.
    And Kenny's boys of '88,
    There's never been a side so great.

Member kisthechef's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Bud: "Credit is a sacred trust, it's what our free society is founded on. Do you think they give a damn about their bills in Russia?" Otto: "They don't pay bills in Russia, it's all free." Bud: "All free? Free my ass. What are you, a f*ckin' commie? Huh? Otto: "No, I ain't no commie." Bud: "Well, you better not be. I don't want no commies in my car. No Christians, either."

Approved 9-lifer Delirium's schermafbeelding
    iTrader
    35 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hitman200 Bekijk bericht
    Of alle toetsencombinaties voor de moves in Mortal Kombat

Approved 9-lifer ?therapy?'s schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fristii Bekijk bericht
    Toen waren er ook een deel profs die zeiden dat men de geest evenzeer kan trainen, net zoals spieren van het lichaam.
    Meditatie me dunkt.

Approved 9-lifer
    iTrader
    221 (99%)
    Daag je brein uit
    Ik deed (en nog altijd ) hetzelfde. En de laatste tijd doe ik veel zelfs Gewoon rekensommen enzo als ik mij verveel. Kundet u voorstellen? En da in de vakantie

Omda ge nu nummerplaat zegt. Kwist niet dat ze nu de nummerplaten omgekeerd uitgaven. Normaal ist eerst letters dan cijfers, en bij hem ist 020-AAC. Kvind maar raar om te zien lol.

Crew Member Preske's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Weblogs
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fristii Bekijk bericht
    dit is wel interesting.

Heb zo ooit een reportage gezien over een man die een ongeval had gehad en zen geheugen kwijt was. Nu had die van zen dokters oef. gekregen om da trug te trainen.

Na een tijd is dat terug in orde gekomen, maar de man in kwestie is daar niet gestopt, hji is gewoon blijven verdergaan met trainen (zoals een atleet zen spieren traint).

Hij is dan een paar keer op rij geheugenkampioen van Amerika geworden. Kon echt wel indrukwekkende dingen.

oefening tiens...
    De kapotte layout van Dark-skin beu? Installeer dan mijn style-fix. Op zoek naar betere leesbaarheid in de Light-skin? Dan is deze style-fix voor jou.

QUOTE by Killer Queen : Thanks.. Das, Gij zijt misschien gedocumenteerd, maar ik maak dat goed door ervaring.
    People say I have a big ego, but really my ego is tiny in comparison with my enormous talented genius

Approved 9-lifer Fristii's schermafbeelding
    iTrader
    0
    no shit , ze waren gewoon niet echt specifiek. Meer bedoelde ik er niet mee
    *insert sig here*

Member nTFs's schermafbeelding
    iTrader
    113 (100%)
    Kruiswoordraadsels is een goed begin als je je geheugen wil trainen.
    I5-2500K | DP67BG | 7950 Vapor-X

Approved 9-lifer wouter_dc's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Daag je brein uit
    Ik onthoud nooooit meer nummerplaten.
    Heb 6 jaar geleden op dropping er ooit een vanbuiten geleerd. Ik heb die altijd onthouden, tot vorige week die auto voor het appartement van mijn grootouders stond Die plaat achtervolgt mij nog steeds

Member
    iTrader
    0
    Hehe ik kende vroeger veeeelll moves van MK.

Om iets blijvend te onthouden is denk ik herhaling de key. Serials, Wachtwoorden, gebruikersnamen. Allemaal dingen die ik onthou door herhaling.

Mijn collega's zeggen dat mijn geheugen zo lek is als een zeef. Maar als ze ooit een probleem hebben dat ze weten van ooooooiitt hebben we dat nog gehad dan ben ik wel de eerste waarbij ze komen vragen.

Ik weet van mezelf, korte termijn geheugen bij mij is een zeef. Lange termijn daarintegen is extreem goed. En in dat lange termijn geheugen komt meestal de grootste onbenullige kennis eerst.

Daarom als iemand iets weet om korte termijn geheugen te trainen zet het hier ook maar.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wouter_dc Bekijk bericht
    Ik onthoud nooooit meer nummerplaten.
    Heb 6 jaar geleden op dropping er ooit een vanbuiten geleerd. Ik heb die altijd onthouden, tot vorige week die auto voor het appartement van mijn grootouders stond Die plaat achtervolgt mij nog steeds
    Ik heb dat ook met voetbalmatch Belgie-Duitsland. Scheidsrechter die ooit een penaltie niet gefloten heeft: Kurt Ruthlesberger. Heb die naam 1 keer gehoord, zelfs geen moeite gedaan om die te onthouden. Toch blijft die mij al heel de tijd achtervolgen. Ik wil er ook vanaf. Ik zie zelfs nie graag voetbal ;-)

Member kisthechef's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [F6]_Z_ Bekijk bericht
    Hehe ik kende vroeger veeeelll moves van MK.

Om iets blijvend te onthouden is denk ik herhaling de key. Serials, Wachtwoorden, gebruikersnamen. Allemaal dingen die ik onthou door herhaling.

Mijn collega's zeggen dat mijn geheugen zo lek is als een zeef. Maar als ze ooit een probleem hebben dat ze weten van ooooooiitt hebben we dat nog gehad dan ben ik wel de eerste waarbij ze komen vragen.

Ik weet van mezelf, korte termijn geheugen bij mij is een zeef. Lange termijn daarintegen is extreem goed. En in dat lange termijn geheugen komt meestal de grootste onbenullige kennis eerst.

Daarom als iemand iets weet om korte termijn geheugen te trainen zet het hier ook maar.
    Proficiat, u heeft exact hetzelfde brein als mij.

Man, dit komt bekend voor!
    Bud: "Credit is a sacred trust, it's what our free society is founded on. Do you think they give a damn about their bills in Russia?" Otto: "They don't pay bills in Russia, it's all free." Bud: "All free? Free my ass. What are you, a f*ckin' commie? Huh? Otto: "No, I ain't no commie." Bud: "Well, you better not be. I don't want no commies in my car. No Christians, either."

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten