Pagina 49 van 208 EersteEerste ... 394546474849505152535999149 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 961 t/m 980 van 4156
    Approved 9-lifer Mephisto's schermafbeelding
    iTrader
    69 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arifiene Bekijk bericht
    Kattenvoer gewoon kopen in zakken van tien kilo, dat blijft goed en is zoveel goedkoper. Bovendien kan ik je een site doorsturen die gratis aan huis levert én goedkoper is dan in de winkel (en ok ja, wij krijgen ook nog een procentje ). Met tien kilo komt je zes maand toe voor één kat (volwassen kat eh).
    Zooplus?
    Ik heb al gemerkt dat de prijzen tussen .nl / .be / .de en .co.uk nogal verschillen. Krijg jij (katzoekthuis zeker?) bij allen een procentje?
    Of gaat het om een andere site? Hoe dan ook, stuur de link maar door.

En bedankt voor je advies.

Member Arifiene's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
    Zooplus?
    Ik heb al gemerkt dat de prijzen tussen .nl / .be / .de en .co.uk nogal verschillen. Krijg jij (katzoekthuis zeker?) bij allen een procentje?
    Of gaat het om een andere site? Hoe dan ook, stuur de link maar door.

En bedankt voor je advies.
    Ja, Zooplus .
    Normaal bij nl, als je besteld via onze site (gewoon Adopteer een kat of kitten bij Kat zoekt thuis Vzw => links en klikken op zooplus).
    Nl is normaal goedkoper dan .be, .de kan ook goedkoop zijn maar reglmatig klachten ivm gescheurde dozen en beschadigde koopwaar. Co.uk is ook goedkoop, maar klachten ivm levertijd en verkeerde goederen :/. Plus: Het verschilt echt voor élk object, goed uitpluizen dus.
    En ja, tis Kat zoekt thuis die een procentje krijgt, niet ik .

Laat weten wat je beslist hebt eh .

Member iamhollywood's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    @Babs & Hollywood, jullie hebben toch beide een kitten alleen in huis genomen, right? Hebben jullie niet het idee dat die soms wat eenzaam is?
    Goh kweeni, onze Balou voelt zich echt heer en meester in huis. Mijne vriend denkt dat het geen goed idee is er een tweede bij te nemen, volgens hem voelt Balou zich best ok op deze manier. Onlangs is de fokster op bezoek geweest, zij denkt dat een tweede kan maar niet noodzakelijk is, haar ma dacht dan weer dat Balou absoluut geen tweede kat zou aanvaarden omdat hij zich effenaf gedraagt als de koning in huis. Sommige katten kunnen dan weer niet zonder een speelmaatje, de moeder van onze fokster heeft serieus afgezien met haren Brit, die maakte opzettelijk dingen stuk om aandacht op te eisen, eens een tweede kat in huis was dit gedaan, hij had zijn bezigheid.

Maar ik ga wel een tweede kitten bijhalen. Hij is 4 dagen op 7 overdag alleen thuis en dat voel je. Hij maakt ons 's nachts geregeld wakker om te knuffelen, hij volgt mij overal (komt tijdens het avondeten naast mijn bord liggen terwijl hij niet op tafel mag, komt voor de deur van de toilet schreeuwen, wil absoluut mee naar de badkamer, springt gedurig op het keukentablet terwijl ik aan het koken ben, springt op de strijkplank tijdens het strijken, etc best allemaal gevaarlijk!), hij daagt ons uit als hij even geen aandacht krijgt door dingen te doen waarvan hij maar al te goed weet dat het niet mag (en hij weet dat het niet mag want hij kijkt ons aan met een blik van 'zou ik?', wanneer ge u recht zet spurt hij fier weg). Volgens mijn vriend is dat mijn schuld omdat ik hem te fel in de watten leg en gaat Balou enkel slecht reageren op een kitten omdat hij zich koning voelt.

Het is nogal dubbel.. ik vermoed dat hij zichzelf goed bezig houdt overdag en zich best gelukkig voelt. Maar je voelt wel dat op werkdagen hij dubbel zoveel aandacht opeist dan anders (in het weekend maakt hij ons niet wakker!). Heb ook wat schrik voor zijn reactie tov een tweede kitten maar wil het toch proberen. Het was misschien ideaal geweest om er meteen 2 te nemen maar zoals Ari reeds zei was dit veel te duur. Achteraf gezien vind ik het weer moeilijk om een fokker te contacteren, wanneer je meer zicht krijgt op het ras zie je zoveel gevaren en fouten. Ga wachten op ons fokster haar volgend nestje, ben ik zeker dat ik goed zit en als het echt niet klikt zal zij niet moeilijk doen om het kitten een nieuwe thuis te zoeken, zij is niet enkel bekommerd om het tweede kitten maar ook om haar Baloutje. Maar dat betekent wel dat we pas in de zomer een 2e kitten zullen hebben .

Hangt imo wat af van kat tot kat.

Kattenvoer gewoon kopen in zakken van tien kilo, dat blijft goed en is zoveel goedkoper. Bovendien kan ik je een site doorsturen die gratis aan huis levert én goedkoper is dan in de winkel (en ok ja, wij krijgen ook nog een procentje ). Met tien kilo komt je zes maand toe voor één kat (volwassen kat eh).
    Ze zijn érg cute!
    Ik blijf erbij: For the cat's sake (en ook die van u, dan heb je elk eentje om te knuffelen ), gewoon twee nemen.
    Jawadde, ik doe met 4 kilo net geen 2 maand . Hij komt wel neig aan maar een Brit heeft een zwaar postuur en hij is vroeggecastreerd. Denk niet dat hij dikker is dan de gemiddelde Brit van zijn leeftijd. De dierenarts zei enkel bij zijn laatste prikje 'die britten hebben toch allemaal nen dikke kop eh', zal het wel ok zijn zeker?

Member glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Onze twee katten hebben echt superveel aan elkaar. We hebben ze niet tegelijk gekocht (de ene was al 3 of 4 jaar), maar ze zijn echt gehecht aan elkaar. Ze knuffelen heel veel, wassen elkaar constant en 's ochtends of als ze eens een zotte bui hebben rennen ze achter elkaar, ze zoeken elkaar dus echt heel veel op.

iTrader
    69 (100%)
    Laat weten wat je beslist hebt eh .
    Het worden deze 2: broer en zus

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iamhollywood Bekijk bericht
    ...Balou...
    Je zult er zeker niet slecht mee doen een 2de kitten te halen. Zo'n aanhankelijke kat is natuurlijk ook wel fijn, maar als je merkt dat hij soms eenzaam is, zou ik het toch ook proberen.

Straks een mega grote bestelling op zooplus plaatsen.

Approved 9-lifer Babs's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    @Babs & Hollywood, jullie hebben toch beide een kitten alleen in huis genomen, right? Hebben jullie niet het idee dat die soms wat eenzaam is?
    Onze Sushi (Flos) is eentje die zijn eigen goesting wilt doen. Hij is geen plakkerige kat, dus ge moet afwachten om te zien waar hij goesting in heeft.

De eerste weken dat we hem hadden zat ik wel thuis, dus dan heeft hij nooit echt veel eenzaamheid gekend. Sinds deze week zit hij alleen thuis, en begin ik ook wel wat te merken dat hij savonds meer zit te miauwen naar ons.
    Ik denk wel nie dat hij er van afziet, dus ik denk in zijn geval dat het geen probleem is om hem alleen te laten.

We hebben sowieso nog ons Pluche (konijn). Blijkt nu de laatste dagen dat Pluche Sushi héééél erg leuk vind ...
    We betrappen Pluche er meerdere malen op dat hij bovenop Sushi zit

Proficiat!
    I am woman, hear me roar
    Project 1995 Classic Mini 1.3i SPI

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iamhollywood Bekijk bericht
    Jawadde, ik doe met 4 kilo net geen 2 maand . Hij komt wel neig aan maar een Brit heeft een zwaar postuur en hij is vroeggecastreerd. Denk niet dat hij dikker is dan de gemiddelde Brit van zijn leeftijd. De dierenarts zei enkel bij zijn laatste prikje 'die britten hebben toch allemaal nen dikke kop eh', zal het wel ok zijn zeker?
    Britjes zijn zwaarder eh .
    Das normaal ze.

Je zult er zeker niet slecht mee doen een 2de kitten te halen. Zo'n aanhankelijke kat is natuurlijk ook wel fijn, maar als je merkt dat hij soms eenzaam is, zou ik het toch ook proberen.

Straks een mega grote bestelling op zooplus plaatsen.

Goeie beslissing

iTrader
    18 (100%)
    Mn woorden waren nog niet vuil, of ik kwam thuis en vond mijn vriend die een heleboel moest opruimen in de living

Blijkbaar is onze Sushi teveel verwend geweest als ik thuis was en tijd voor hem had. Tbeestje had met onze plant zitten spelen, en chokotofs uit een schaal gehaald om mee te spelen (is chocolade trouwens ook giftig voor een kat zoals bij een hond?).

Welke speeltjes hebben jullie waarmee de kat zich "uren" mee kan bezighouden? De pluim op de stok is nog steeds de grote favoriet, maar dat geldt natuurlijk niet als we niet thuis zijn (om ermee te zwaaien).
    De krapbalen hebben (van hetgeen we al gezien hebben) ook nog niet zoveel succes. Misschien kunnen we dat nog een beetje meer stimuleren.

Kmoet wel zeggen dat ik hem de laatste tijd al wat vlotter kan vastnemen. Hij heeft dan wel nog zon beetje van die "ik zoek een uitweg oogjes"
    Sam zegt dat hij wel nog aanhankelijker zal worden, ik denk nochtans dat hij bijna zijn topniveau van aanhankelijkheid heeft bereikt.

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Babs Bekijk bericht
    Mn woorden waren nog niet vuil, of ik kwam thuis en vond mijn vriend die een heleboel moest opruimen in de living

Blijkbaar is onze Sushi teveel verwend geweest als ik thuis was en tijd voor hem had. Tbeestje had met onze plant zitten spelen, en chokotofs uit een schaal gehaald om mee te spelen (is chocolade trouwens ook giftig voor een kat zoals bij een hond?).

Welke speeltjes hebben jullie waarmee de kat zich "uren" mee kan bezighouden? De pluim op de stok is nog steeds de grote favoriet, maar dat geldt natuurlijk niet als we niet thuis zijn (om ermee te zwaaien).
    De krapbalen hebben (van hetgeen we al gezien hebben) ook nog niet zoveel succes. Misschien kunnen we dat nog een beetje meer stimuleren.

Kmoet wel zeggen dat ik hem de laatste tijd al wat vlotter kan vastnemen. Hij heeft dan wel nog zon beetje van die "ik zoek een uitweg oogjes"
    Sam zegt dat hij wel nog aanhankelijker zal worden, ik denk nochtans dat hij bijna zijn topniveau van aanhankelijkheid heeft bereikt.
    Chocolade is inderdaad giftig .

Ik raad een 'Kong Wubba' aan (ook te koop op Zooplus). Ze worden er hier knettergek van.

Oh, maar ik denk dat Sam gelijk heeft .

iTrader
    18 (100%)
    Chocolade is inderdaad giftig .

Ik raad een 'Kong Wubba' aan (ook te koop op Zooplus). Ze worden er hier knettergek van.

Oh, maar ik denk dat Sam gelijk heeft .
    Goed, ik had de chokotofs weggezet tot overmaat van ramp bij Sam, maar nu heb ik tenminste een deftig excuus

Kheb zojuist weer een leuke bestelling geplaatst op Zooplus, en ik heb wat extra speeltjes (kerstcadeautjes ook ), een lasertje en een flashy Kong Wild tails.
    Daarnaast nog een deftige zak Royal Canin en kattenbakvulling, en we zijn weer goed voor een paar maandjes.

Ik hoop dat Sam deze keer gelijk heeft Het moet geen enorme knuffelpoes worden, maar af en toe een stressreducerende knuffel van het beestje zou mij deugd doen

iTrader
    69 (100%)
    Nu Babs Royal canin vermeldt, welke voeding geven jullie zoal? Sanabelle zou ook goed droogvoer zijn? Geven jullie dan ook regelmatig natvoer (meer vocht)? Iemand andere aanraders/tips?

Onze kat thuis (bij ouders) kreeg/krijgt altijd royal canin, hills, eukanuba achtige toestanden (hair&skin, adult, hairball, mobility uiteindelijk ). Natvoer heeft ie een tijd niet meer gehad, tegenwoordig terug wel, maar dat zijn meer doorsnee supermarkt merken tbh (), waar hij eigenlijk verzot op is zijn de zakjes natvoer uit de aldi (zeer lopend...).

iTrader
    18 (100%)
    Nu Babs Royal canin vermeldt, welke voeding geven jullie zoal? Sanabelle zou ook goed droogvoer zijn? Geven jullie dan ook regelmatig natvoer (meer vocht)? Iemand andere aanraders/tips?

Onze kat thuis (bij ouders) kreeg/krijgt altijd royal canin, hills, eukanuba achtige toestanden (hair&skin, adult, hairball, mobility uiteindelijk ). Natvoer heeft ie een tijd niet meer gehad, tegenwoordig terug wel, maar dat zijn meer doorsnee supermarkt merken tbh (), waar hij eigenlijk verzot op is zijn de zakjes natvoer uit de aldi (zeer lopend...).
    De onze krijgt Royal Canin kitten momenteel, maar we gaan overschakelen op de Indoor (want het wordt al een grote kater!).
    We mengen dit met een goedkoper merk, en de kat heeft daar geen problemen mee, kommetje is altijd mooi leeg.

Elke week krijgt hij een zakje natvoer. We hebben momenteel nog een hele voorraad Whiskas zakjes van een promotie Eerst likt hij de saus eraf en later begint hij aan de vleesjes.

Btw, heeft het nut van een kat te straffen? Wij spuiten Sushi soms nat als hij iets doet wat niet mag, maar heeft dat effect? Krijgt hij dan geen afkeer van ons?
    En heeft er ooit iemand al een kat trukjes geleerd?

iTrader
    69 (100%)
    Elke week krijgt hij een zakje natvoer. We hebben momenteel nog een hele voorraad Whiskas zakjes van een promotie Eerst likt hij de saus eraf en later begint hij aan de vleesjes.
    Dat doet de Birmaan thuis ook, bedelen om eten en dan enkel de saus eraf likken.

Echt trukjes heeft hij nooit geleerd (kom er toch niet meteen op), in zijn jonge jaren apporteerde hij wel.

Member Gonzo's schermafbeelding
    iTrader
    17 (95%)
    Btw, heeft het nut van een kat te straffen? Wij spuiten Sushi soms nat als hij iets doet wat niet mag, maar heeft dat effect? Krijgt hij dan geen afkeer van ons?
    Stiekem doen, zodat hij nie ziet da gij het doet. Simpeler gezegd dan gedaan, maja. Heeft bij de mijne toch geholpen... (al durven ze soms nog op de meubels kruipen, ze weten goe genoeg da het nie mag want als ik mij dan rechtzet stuiven ze weg )

Wa ik soms ook doe is hen bij hun nekvel pakken en mee de kop tegen de grond duwen... (gewoon tegenhouden, nie kloppen ) Zo houden tot ze niemeer tegenspartelen, dan lossen en nog wa aaikes geven

Terugkomen doen ze altijd, zelfs al zitten ze eens 5 of 10 minuten kwaad te kijken...
    Now playing: Ni No Kuni, Rayman Legends, Tearaway. PSN: VinceVDB

"Het leven is te kort om mee nen diesel te rijden." - ComputerVista
    Er zijn geen zekerheden meer in 't leven.

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alola Bekijk bericht
    Onze Layla is hier ondertussen dik anderhalf jaar en die wordt nog elke dag aanhankelijker. Ze werd van straat geplukt op een leeftijd van 1 à 1,5 jaar met een nestje kittens en via het asiel kwam ze hier terecht (pleegadres). Dag per dag winnen wij nog altijd haar vertrouwen, en soms kan ze plots weer even doodsbang zijn (vb. vuurwerk), maar beetje bij beetje wordt ze een enorme knuffelkat. Grote doorbraak was voor mij deze zomer, toen ze bij mij zelfs onder het dekbed durfde te kruipen in bed ... Ze komt nu ook altijd automatisch bij ons liggen, waar we ook zitten (zelfs het toilet ) en geniet duidelijk van de aandacht die ze krijgt. Gewoon geduld hebben dus en tonen dat het fijn is bij jullie ... Wij willen haar nog leren dat vastpakken helemaal niet zo eng is - als ze zelf op ons kruipt, is alles prima, maar bijvoorbeeld de trap opwandelen met haar, daar houdt ze echt niet van.

Het is trouwens een poes die nog een tweede aandachtspuntje heeft: haar behoefte doen. Sinds een maand of vier gaat dat niet meer altijd goed, pakweg 1 à 2 keer per week gaat ze op een badmat of handdoek in plaats van op de kattenbak. We hebben al van alles geprobeerd, sprays (goeie - in de kattenbak - en slechte - op de badmat), andere kattenbakkorrels, haar buiten laten (dat haat ze, ze is een echte binnenkat), een tweede kattenbak plaatsen (want we hebben ook een van haar zoontjes gehouden), elke dag korrels verversen ... Maar telkens je denkt 'ja, het is voorbij', doet ze het weer eens.

Ze gaat trouwens enkel naar het toilet als niemand haar kan storen, maar in de badkamer is ze dan ook op haar gemak.

Als iemand tips heeft: ze zijn welkom.
    En dat alles trouwens terwijl haar zoon bijna netjes op het toilet ging, op 1 stap na.
    (Ter info: hiermee waren we vorig jaar begonnen, stap per stap, maar we zijn gestopt na stap 2 omdat het niet goed ging voor Layla).
    Best eens laten testen (urinetest). Kan een blaasontsteking of gruis zijn.

Ik geef Sanabelle aan de grote poezen, Royal canin kittens aan de kleintjes.

En heeft er ooit iemand al een kat trukjes geleerd?
    Een kat negeren is de beste straf die je kan geven.
    Bvb: Hij springt op tafel, zet hem er gewoon af. Hij zal nog eens proberen, gewoon eraf zetten, en volhouden, desnoods even apart steken. Niéts zeggen ondertussen, want praten = aandacht geven en daar doen ze t voor.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo Bekijk bericht
    Stiekem doen, zodat hij nie ziet da gij het doet. Simpeler gezegd dan gedaan, maja. Heeft bij de mijne toch geholpen... (al durven ze soms nog op de meubels kruipen, ze weten goe genoeg da het nie mag want als ik mij dan rechtzet stuiven ze weg )

Wa ik soms ook doe is hen bij hun nekvel pakken en mee de kop tegen de grond duwen... (gewoon tegenhouden, nie kloppen ) Zo houden tot ze niemeer tegenspartelen, dan lossen en nog wa aaikes geven

Terugkomen doen ze altijd, zelfs al zitten ze eens 5 of 10 minuten kwaad te kijken...
    Euhm, een kat neem je als mens NOOIT in het nekvel.
    Dat doet pijn en bovendien is dat vel daar niet voor gemaakt.
    En néé, je kan dat niet vergelijken met een moederkat, die doet dat trouwens ook niet maar als de kittens groter zijn.
    Je suis blonde, et alors?
    http://www.katzoektthuis.be

Approved 9-lifer Jack-in-the-box's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Hoelang blijft een kat eigenlijk doorgroeien?

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jack-in-the-box Bekijk bericht
    Hoelang blijft een kat eigenlijk doorgroeien?
    Een gewone huiskat is in een jaar volledig volgroeid.
    Bepaalde rassen (zoals Maine Coon) pas na 3 jaar.

Member Ge0force's schermafbeelding
    iTrader
    69 (100%)
    Weblogs
    10
    Onze kat is nogal een buitendier, er ligt achter ons huis dan ook een grote wei waar hij kan jagen. Vroeger lieten we 'm na het avondeten buiten, en kwam ie meestal rond middernacht terug aan de deur zitten als wij gaan slapen.

De laatste tijd wil ie echter om de haverklap van binnen naar buiten en omgekeerd. Laat ik hem binnen dan wil ie na 5 minuten weet buiten, waarna hij nog eens vijf minuten later weer binnen wil. De tijd van braaf wachten aan de deur is ook al voorbij, tegenwoordig gaat dit gepaard met hard irritant gemiauw, tegen het glas kloppen en het hout van de deur krabben. Een kattenluik is geen optie omdat de achterdeur grotendeels glas is en hij ook muizen binnen brengt. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ge0force Bekijk bericht
    Onze kat is nogal een buitendier, er ligt achter ons huis dan ook een grote wei waar hij kan jagen. Vroeger lieten we 'm na het avondeten buiten, en kwam ie meestal rond middernacht terug aan de deur zitten als wij gaan slapen.

De laatste tijd wil ie echter om de haverklap van binnen naar buiten en omgekeerd. Laat ik hem binnen dan wil ie na 5 minuten weet buiten, waarna hij nog eens vijf minuten later weer binnen wil. De tijd van braaf wachten aan de deur is ook al voorbij, tegenwoordig gaat dit gepaard met hard irritant gemiauw, tegen het glas kloppen en het hout van de deur krabben. Een kattenluik is geen optie omdat de achterdeur grotendeels glas is en hij ook muizen binnen brengt. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?
    Een hond heeft een baas, een kat heeft personeel .

Maw: Niets.
    Laat hem binnen, en hij blijft binnen tot s ochtends, en laat hem buiten, hij blijft buiten tot s avonds (nu wel een slecht idee, want het is erg koud).
    Je hebt hem hem 1 keer toegestaan, nu is het erg moeilijk terug af te leren...

Approved 9-lifer demon326's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3
    http://www.plaatjesdump.nl/upload/95...1bae7b5f94.jpg

Een van onze schatjes in de sneeuw, hun eerste sneeuw ooit

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten