|
||||||
| Algemene Discussies - Algemene en serieuze vragen & discussies horen hier thuis. Luchtigere zaken horen thuis in de 9lives Lounge. |
![]() |
|
|
LinkBack | Discussietools | Zoek in deze discussie | Discussie waarderen |
|
|
#1 | ||||
|
|
Supermarkten in het buitenland
Door de stijgende prijzen in de supermarkt hier wordt het steeds meer en meer gedaan. Boodschappen doen net over de grens in Frankrijk, Nederland of Duitsland. Ik probeer mijn ouders nu te overtuigen om dat te doen. Volgens een onderzoek zijn in Nederland producten tot 11% goedkoper dan hier en soms nog meer.
Zijn er hier nog mensen die in het buitenland -en meerbepaald Albert Heijn in Nederland- gaan inkopen doen. Kost het veel aan brandstof? Wat kopen jullie dan zoal en hoeveel besparen jullie dan gemiddeld? |
||||
|
|||||
|
|
#4 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Pakt dat dat 15 euro kost aan bezine.. Stel dat je voor 300 euro inkopen doet; 11 % = 33 euro winst Nuja, uiteindelijk is het niet echt de moeite, maar stel dat je alcohol, sigaretten, en dan nog een hoop inkopen dat niet slecht worden, kan je mischien wel iets meer er op "verdienen" |
|||||
|
||||||
|
|
#5 (permalink) | ||||
|
aangezien wij +-30min moeten rijden om naar de Jumbo ofzo te gaan in Nederland (Reusel dacht ik?) doen we dat soms wel eens.
maar dan eerder voor een andere aanbod aan producten. het kan wel serieus goedkoper uitvallen als ge bvb drinken gaat halen. |
||||
|
|||||
|
|
#6 (permalink) | ||||
|
Ik passeer daar geregeld en koop mij altijd een fles Spa en een brood aan respectievelijk €0,70 en €0,40 in de AH. Voor de rest zijn de prijzen veelal gelijk, hoor. De koekjes etc. toch.
Al vind ik de Nederlandse winkels (buiten Blokker en Bart Smit) wel leuker dan hier. |
||||
|
|||||
|
|
#7 (permalink) | ||||
|
wij kopen al onze drank in holland, is 10min rijden dus zeker de moeite. ik zal aan men ma het verschil is vragen maar das een serieus verschil + dat ge daar dan ook nog is geld terugkrijgt als ge die flessen terug binnen brengt. tzijn zo van die harde plastieke flessen, komen uit duitsland want er sta altijd duitse tekst op
![]() |
||||
|
|||||
|
|
#11 (permalink) | |||||
|
Citaat:
![]() Tenzij dage in één keer inkopen gaat doen voor een maand ofzo, dan kan da mss wel is voordelig uitkomen. |
|||||
|
||||||
|
|
#12 (permalink) | |||||
|
|
Citaat:
![]() |
|||||
|
||||||
|
|
#13 (permalink) | ||||
|
Wij halen hier altijd drank in NL voor een paar maanden, das dan wel een dikke twee winkelkarren vol.
Zit wel statiegeld op plastic flessen (denk 0,25€), dus die moete wel bijhouden. Als je het kunt doen, why not? |
||||
|
|||||
|
|
#14 (permalink) | ||||
|
Wij gaan soms wel naar Nederland of Duitsland. Maar ik moet zeggen dat de prijzen in vergelijking met Colruyt niet zo heel groot zijn. Duitsland is nog goedkoper dan Nederland dat wel. Je hebt er natuurlijk wel veel andere producten, en daar doen we het nogal is voor. Ofwel dingen in bulk aankopen zoals rijst, pasta en stuff die lang goed blijft.
Voor mij maakt de naft niet uit, want heb bedrijfswagen Maar voor de meeste mensen is het gewoon de moeite niet om bv 100km enkele rit te doen tenzij je echt veel ineens haalt misschien. Je moet niet enkel de benzine rekenen, maar ook de 2 uur reistijd (halve dag dus) die je kwijt bent.Veel hangt duw el af van de reistijd, als je 10km van de grens woont is het natuurlijk altijd interessant. |
||||
|
|||||
|
|
#16 (permalink) | ||||
|
de reden waarom de prijzen hier ook al duurder zijn dan in onze buurlanden
is ook al door prijsafspraken. daar ben ik bijna 100% zeker van. de controle organen die er bestaan (lees: niet) hebben bijna geen enkele macht en als ze iets doen, dan dreigen de bedrijven met dure juridische rechtzaken. waardoor ze hun mond houden. bah. tijd dat ze die controle organen eens wat meer macht geven. moesten ze prijs afspraken vinden, zou ik dat grootwarenhuis een heel gepeperde rekening sturen en ze sluiten tot ze de prijzen naar beneden halen, zodat ze wat dalen in prijs (wel nog genoeg om winst te maken, maar niet overdreven) ook altijd raar, veminderde koopkracht, veel meer geld nodig om iets te betalen, en toch hebben die grootwarenhuizen ieder jaar meer en meer winst. duidelijk iets mis mee
|||||
|
|
#17 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Die fraude is moeilijk op te sporen dan die prijsafspraken tussen de bedrijven. Als je vlak aan de grens woont is het de moeite om naar nederland of duitsland te shoppen, moet je lange afstand doen is dit niet meer rendabel hoor. |
|||||
|
||||||
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|