Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: abonnement opzeggen

Member lobotomix's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)

abonnement opzeggen

ik wil dus mijn abonnement opzeggen van proximus hier heb ik volgende uitleg van gevonde hoe ik het kan doen.

Proximus
    Als het contract van onbepaalde duur is, kan de klant op elk ogenblik zijn overeenkomst beëindigen via een aangetekende brief of door naar een telefoonwinkel van Belgacom of een door Proximus erkend agent te stappen. De beëindiging zal plaatsvinden binnen 15 kalenderdagen na ontvangst van de aanvraag van de klant. Het nog te betalen bedrag wordt berekend op basis van het aantal dagen dat de klant nog heeft gebeld.

Een contract afgesloten voor bepaalde duur zal door stilzwijgende verlenging vernieuwd worden voor een onbepaalde duur, ingeval de klant het contract niet heeft beëindigd één maand vóór de vervaldatum met een aangetekende brief.
    Indien de klant het contract van bepaalde duur opzegt vóór de vervaldag, moet de klant aan Proximus een vergoeding betalen, die het totaal bedraagt van de abonnementsgelden en de maandelijkse forfaitaire bedragen die betaald zouden moeten worden tot het einde van de aanvankelijke duur van het contract. Indien de klant dus bijvoorbeeld een contract voor 15 maanden heeft afgesloten en hij beëindigt zijn contract na 3 maanden dan moet hij het abonnementsgeld voor de overige 12 maanden betalen.

Conclusie
    Een beetje overdonderd door al deze informatie? Geen probleem, wij helpen je zelfs nog verder op weg: we stelden een voorbeeldbrief op, op basis waarvan je je eigen opzegbrief kan opstellen. Hieronder vind je nog de adressen van de verschillende operatoren.

mijn contract was dus voor 1 jaar, waarvan 8maanden gratis waren en waarvan ik nu al 5maanden betaal dus zit k al over 1jaar.
    Dus nu kan ik mijn abonnement opzeggen zonder extra kosten juist ?
    maar dan zit ik nog met de vraag als ik morgen mijn abonnement ga opzeggen naar een gekende proximus operator en dan achter de opzegging zou ik overschakelen naar mobistar.
    nu is de vraag moet ik wachten tot mijn proximus abonnement volledig afgesloten is of kan ik dan direct overschakelen naar mobistar ?

greetz

Member SoliD's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Als uw contract loopt vanaf 25 Mei 2007 dan valt uw contract onder de nieuwe wet en moogt gij uw opzegging op elk moment geven met een opzeggingstermijn van 1 maand. Dus dan moet ge nog n maand betalen en daarna is uw contract afgelopen.

Is uw contract ouder dan 25 mei 2007 dan moet ge eens in de contractclausules gaan kijken wat daar instaat qua opzeggingstermijnen.

En overschakelen gaat op elk moment imo, het is gewoon het geld dat ze nog willen hebben.

/edit: hoogstwaarschijnlijk valt uw contract dus onder de oude wetgeving, dus lees uw contractvoorwaarden maar eens goed na. Meestal is dat x aantal maand voor de verjaringsdatum opzeggen.

Member lobotomix's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    ok merci, zal ik straks is doen

Member JasperCLA's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Sorry dat ik dit topic omhoogstamp, maar een abo opzeggen dat pas in 2012 afloopt en waar ik ong een half jaar mee bel&sms van proximus, is dat mogelijk? :P

Approved 9-lifer exCite's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JasperCLA Bekijk bericht
    Sorry dat ik dit topic omhoogstamp, maar een abo opzeggen dat pas in 2012 afloopt en waar ik ong een half jaar mee bel&sms van proximus, is dat mogelijk? :P
    Ja, maar ge gaat wrs een opzegvergoeding moeten betalen... Hoeveel dat is, weetk ni juist

Approved 9-lifer Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Sowieso uw maandelijks bedrag uitbetalen tot in 2012. Ge gaat u maw blauw betalen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten