Pagina 1 van 10 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 193
    Member Jedi M.S.'s schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)

Kost en inwoon: hoeveel?

Hoi,
    Ik vroeg mij juist eens af (voor degenen die fulltime werken en nog bij hun ouders wonen) hoeveel jullie jullie ouders per maand betalen aan kost en inwoon, en wat dat bedrag allemaal omvat (water/gas/electriciteit, eten, kleren, ... ).
    Blijkbaar bestaan er daar nergens regeltjes rond van hoeveel dit zou moeten zijn, en m'n ouders weten niet echt wat gevraagd. Ze willen niet te weinig vragen (wat logisch is), maar ook niet te veel.

Thanks

Banned
    iTrader
    0
    300 €

kost, inwoon, electriek, voeding,...
    enigste wat ngo zelf te doen is is kleding + dokter

ik ken mensen die nix moeten afgeven en dat vind ik absurd. je ouders verliezen tenslotte kinderbijslag + stuk van hun loon

Member Santa's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Hoe zouden daar in godsnaam regeltjes over kunnen bestaan?

Beslis gewoon over een bedrag met hun dat de kosten die je hun oplevert dekt, in rekening genomen met hoeveel je beslist. Misschien willen ze je kosten wat laag houden zodat je goed kan sparen ofzo.

Voor de rest neem je gewoon de ouderlijke gasrekening/elektriciteitsrekening/waterrekening/voedselrekening/.. en ge deelt die door het getal dat u billijk lijkt. Bvb gedeeld door 5 als je met 4 bent in huis.

Member freeza's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    250€ ongeveer denk ik...
    en daarin is dan inbegrepen elektriciteit, verwarming, water, internet en voeding...

Bij ons is het eigelijk dan wel de gewoonte dat je een deel van het geld dan terugkrijgt als je alleen gaat wonen...

Als dit niet het geval zou zijn zou ik toch niet snel meer dan 250 - 300€ willen geven want in de paar jaar dat je nog thuis woont is het imo de bedoeling dat je al ferm wat geld probeert aan de kant te zetten om dan een huis te kopen...

Member
    iTrader
    0
    Ik moet niks afgeven, en moest ik kinderen hebben, ik zou niks vragen ook niet.
    These scores indicate that you are a tough-minded moderate progressive; this is the political profile one might associate with a liberated atheist. It appears that you are cynical towards religion, and have a suspicious and unsympathetic attitude towards humanity in general.

Member Time's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    250€ hier. Kost, inwoon (electr, water, inet, ...). Kledij betaal ik zelf sinds ik werk, wat me ook logisch lijkt.
    WANN DU DEINE PFERDEKOPF NICHT GESCHLOSSEN HALT GEHEN WIR DU EINEM FACIAL GIEBEN

Approved 9-lifer PureFun's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    1
    Logisch gezien lijkt het me niet nuttig om kost&inwoon aan je ouders te betalen. Het is de bedoeling tijdens je jonge jaren te sparen zodat je later zelf aan 'huis, trouwen, kinderen' kunt doen. Tenzij de ouders met geldproblemen kampen zullen ze imo geen problemen hiermee hebben tenzij de inwonende profiteert van de hangmat natuurlijk. Natuurlijk zou ik niet overdrijven en al te lang thuis inwonen maar zolang je thuis woont vorm je in bepaalde mate 1 gezin en zulke koper-verkoper financiŽle interacties horen niet thuis in een gezinssituatie.

Uiteindelijk erf je geld terug, met waarschijnlijk wat minussen door belasting op erfenis(?). Zelf zou ik later allessinds geen geld vragen aan mijn kinderen tenzij ik opmerk dat ervan geprofiteerd wordt.
    I'm a beautiful and unique snowflake

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Ik betaal ook 250 euro (en dat is een spotprijsje gezien restaurantuitgaven e.d. worden betaald ).

Banned
    iTrader
    0
    ik vind da echt ni logisch als je ni betaald of als ze het gewoon teruggeven als je alleen gaat wonen. als er een kind werk valt er een deel van het loon + kinderbijslag weg. dat deel moet toch voor een stuk opgevangen worden? en in sommige gevallen is het weggevalen deel veel meer dan 300 euro.
    ik kan verstaan als je ouders heel rijk zijn, maar bij een doorsneegezin is dat toch wel een kleine "ramp" als er opeens pakweg een deel van het loon wegvalt. en om dat geld dan terug te krijgen achteraf, da wil zeggen dat ze dat geld dan ook niet mogen gebruiken, aangezien ze het dan sparen voor jou. dus om dan toe te komen met minder geld voor het zelfde aantal personen, is dan toch ni echt van zelfssprekend. das de eindjes aan elkaar knopen. mss dat je ouders da ni willen toegeven in je bijzijn ofzo

Member Fire-D's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Daar bestaan echt wel regels voor, mijn ma had da ooit is uitgeknipt uit een
    boekske en ik kan u verzekeren dat da veel geld is!

Ik moet maar 300€ afgeven thuis, ik heb alles, electriciteit, internet, eten, was
    en strijk gedaan.. Moet alleen nog mijn kleren kopen en dokter enz betalen.

Banned
    iTrader
    0
    idd men ma had da ook es bekeken en kwam ook op een 300 uit. en geloof me das vree goedkoop. als je alleen woont en alles zelf moet betalen, ga je ineens veel meer mogen dokken.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PureFun Bekijk bericht
    Logisch gezien lijkt het me niet nuttig om kost&inwoon aan je ouders te betalen. Het is de bedoeling tijdens je jonge jaren te sparen zodat je later zelf aan 'huis, trouwen, kinderen' kunt doen. Tenzij de ouders met geldproblemen kampen zullen ze imo geen problemen hiermee hebben tenzij de inwonende profiteert van de hangmat natuurlijk. Natuurlijk zou ik niet overdrijven en al te lang thuis inwonen maar zolang je thuis woont vorm je in bepaalde mate 1 gezin en zulke koper-verkoper financiŽle interacties horen niet thuis in een gezinssituatie.

Uiteindelijk erf je geld terug, met waarschijnlijk wat minussen door belasting op erfenis(?). Zelf zou ik later allessinds geen geld vragen aan mijn kinderen tenzij ik opmerk dat ervan geprofiteerd wordt.

Idd zo redeneer ik ook, als je ouders het echt moeilijk zouden hebben, dan kun je idd best geld afgeven, maar anders sparen maar, ge zult het meer nodig hebben dan hen.
    These scores indicate that you are a tough-minded moderate progressive; this is the political profile one might associate with a liberated atheist. It appears that you are cynical towards religion, and have a suspicious and unsympathetic attitude towards humanity in general.

Member Psychodweep's schermafbeelding
    iTrader
    182 (100%)
    Heeft het niet eerder te maken met verantwoordelijkheid op te nemen ??
    Je gaat werken en je woont bij je ouders. Daardoor moeten zij meer belasting betalen bovendien nog es jou onderhouden.
    Ik vind dan dat je je deel moet afgeven aan je ouders.
    Of zij nu financiŽle problemen hebben of niet, doet er niet toe.

Approved 9-lifer maxdevis's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
    Heeft het niet eerder te maken met verantwoordelijkheid op te nemen ??
    Je gaat werken en je woont bij je ouders. Daardoor moeten zij meer belasting betalen bovendien nog es jou onderhouden.
    Ik vind dan dat je je deel moet afgeven aan je ouders.
    Of zij nu financiŽle problemen hebben of niet, doet er niet toe.
    idd,

ik zie niet in waarom je zou profiteren van anderen als je zelf het geld hebt om op je eigen benen te staan.
    Thuis wonen en werken is zowieso al een financiŽle ruggesteun, ik zie niet in waarom je de kosten die je maakt niet zelf zou betalen.

Om eerlijk te zijn, thuis wonen en werken en niets betalen aan je ouders noem ik profiteren van de goodwill van die mensen.
    Zij moeten ook werken om die kosten te betalen.

Member [TFT]Poky's schermafbeelding
    iTrader
    15 (94%)
    ik heb het hier juist gevraagd en ik zou niks moeten betalen.

Miss zou ik vrijwillig betalen maar dat ben ik ni zeker.

Ik vind het ergens niet normaal om geld te vragen van u kinderen...
    Tenzij als het financieel wat zwaar is of als ge zelf keiveel energie verbruikt ofzo

Member
    iTrader
    12 (100%)
    Het bedrag is gedaald van 250€ naar 150€.
    Reden omdat we nu met twee betalen. En 500€ netto binnenkrijgen was voor hen iets te veel.

Op zich is dit ongeveer de kost van voeding, electriciteit enzo.

Ik vind het ergens niet normaal om geld te vragen van u kinderen...
    Electriciteit, eten, verwarming,... is allemaal gratis zeker.

Approved 9-lifer
    iTrader
    51 (100%)
    Als je thuis bv €300 betaald per maand dan heb je voor de rest geen kosten meer (tenzij je nog uitgaat enzo, mss benzine voor den auto enzo). Dus als je zelf je ouders betaald kan je normaal nog een mooi bedrag opsparen. Of wil iedereen die niks betaald €1000+ sparen per maand?

Member Anvilke's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Ik betaal hier €200...vind ik meer dan normaal, zij hebben ook zolang voor mij betaald enzo dus...
    I am Hardcore By Nature !
    /!\WARNING/!\ : Ik Ben Gabber, ONTWIJK MIJ : /!\WARNING/!\
    [WestVlaamsBelang]

Member blacky's schermafbeelding
    iTrader
    7 (89%)
    €250 hier, en ook vind ik dit dood normaal, waarom is het absurd om geld te vragen aan uw kinderen? Mensen die dit zeggen zijn ego's in mijn ogen.

Approved 9-lifer TiZon's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thales Bekijk bericht
    je ouders verliezen tenslotte kinderbijslag + stuk van hun loon
    ok, ze verliezen hun kinderbijslag vour jouw (net iets meer dan 100 EUR voor het eerste kind van niet-gescheiden, niet-gehandicapte ouders), maar ze verliezen zeker geen stuk van hun loon...
    PSN:TiZon Website Facebook Gallery YouTube Last.fm Twitter

Pagina 1 van 10 12345 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten