|
|
#1241 | ||||
|
Puni kan dit bevestigen!
|
||||
|
|||||
|
|
#1243 (permalink) | ||||
|
|
Vandaag weer een kebab gehaald, ik probeer echt om na het werk niets vettig meer te eten maar dat lukt helaas niet altijd. Vooral als ik een zware dag heb gehad op het werk durf ik wel eens naar eten grijpen.
T'is niet dat ik me er beter door ga voelen maarja... Toevallig dacht ik daarstraks ook nog aan citroensap om u maag te laten verkleinen, maar ik zou dan wel weer gaan denken dat het citroenzuur zéér nefast is voor u gebit... Of kan iemand dit ontkrachten? |
||||
|
|||||
|
|
#1246 (permalink) | |||||
|
Citaat:
te klikken ;-) da was dus nie slecht bedoeld ![]() en ik héb een enorm grote herseninhoud, en nen dikke nek , da weegt ook ![]() @thuiswoners: inderdaad, als de mammie elken dag kookt is het héél moeilijk om op te letten, en zeker als man gaan u ouders raar kijken als ge met een weegschaaltje begint aan tafel (van vrouwen is het imo meer sociaal aanvaard dat ze op dieet gaan)@128MB: ik heb eerder het omgekeerde, de krachttraining is vrij zwaar, ma de cardio valt goed mee. alleen heb ik het regelmatig voor dat da vermogen van da machien zó hard de lucht in schiet (omda mijn hartslag heel lang laag blijft) da ik gwn niemeer rond raak getrapt... (210 Watt bij fietsen bijv...) Laatst gewijzigd door Massis; 5 maart 2009 om 08:38 |
|||||
|
||||||
|
|
#1247 (permalink) | ||||
|
Heb een vraagje
Ikzelf zit ook wat boven mijn ideale gewicht,en ik ben nu eindelijk van plan om er eens iets aan te doen .Hier thuis hebben we een hometrainer staan. Zou dat veel effect geven mocht ik daar elke dag (of om de 2 dagen) eens een uurtje op fietsen? (het is een intervalprogramma) |
||||
|
|||||
|
|
#1248 (permalink) | ||||
|
voor mijn gewicht geeft ne gewone fiets-hometrainer ongeveer 600kcal per uur, dus theoretisch gezien valt ge ongeveer 1kg af per 12u da ge daarop traint
![]() ma als ge veel traint is uw metabolisme gewoon sowieso hoger. Ma't is zeker even belangrijk om deftig te eten => met 2x per week anderhalf uur fitnessen was er op 4 maand NIKS af bij mij. Met deftig te gaan eten was ik op een week al 2kg kwijt... |
||||
|
|||||
|
|
#1249 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Water mag je ook niet teveel drinken omdat het giftig is, maar dat neemt niet weg dat het gezond is met mate (anderhalve liter per dag in plaats van 8 liter per dag).
||||||
|
|
#1250 (permalink) | |||||
|
Citaat:
![]() |
|||||
|
||||||
|
|
#1251 (permalink) | |||||
|
Citaat:
![]() @massey-ferguson: dan gaat het zeker lukken als ge er de tijd voor kunt vrijmaken 45min per dag ofzo op de fiets (zoals iedereen hier zegt: beter hartslag rond de 120 en lang, dan hartslag 180 en maar 10 min) en gezonder eten en dan gaan de kilo's snel minderen! (natuurlijk afhankelijk van hoeveel ge er op overschot hebt...) |
|||||
|
||||||
|
|
#1252 (permalink) | |||||
|
Citaat:
en hartslag 180 en lang? dat is bij mij het geval |
|||||
|
||||||
|
|
#1255 (permalink) | ||||
|
ahum, ik kan perfect een 30-40 min lang aan hartslag 175 sporten, hoger mag ik niet gaan van de fitness instructeurs... mijn vriendin heeft in rust al een hartslag die 20-25 hoger ligt dan die van mij. Als ze sport schiet die onmiddelijk naar 155-160, ik heb daarentegen een hartslag van 55 in rust, en ik mag al serieus doorsporten eer die aan 140 komt...
|
||||
|
|||||
|
|
#1257 (permalink) | ||||
|
Ik heb hier eigenlijk niets te zoeken, maar ik wou jullie toch helpen omdat ik eens in een wetenschappelijk artikel gelezen heb dat ochtendtraining beter is om af te vallen, terwijl namiddag-/avondtraining het best was om spieren te ontwikkelen:
If you are exercising for sports performance and want to be able to achieve the highest possible intensities during your routine, then the optimal time to exercise is when your body temperature is at its highest. For most people, this is about 4p to 5p in the afternoon. On the other hand, your body temperature is at its lowest just before you wake, so rolling out of bed for an interval training session may not be the best idea. In addition, research has shown that your aerobic capacity, strength output, and sprint capabilities are also higher in the afternoon (but only by 4-5%). Conversely, morning exercise does has benefits. By jump-starting your metabolism and increasing your core temperature early in the day, you increase your post-exercise oxygen deficit and calorie-burning rate throughout the remainder of the day. Therefore, if you are trying to lose weight or burn fat, a morning exercise session can be highly effective. Psychologically, you may be more likely to exercise in the morning, versus after a hard day of work, when your mind and body may be tired or you may have too many other duties to fulfill. (Question: Should I exercise in the morning or the evening? | Ben Greenfield Fitness) Benefits Of Early Workouts - Exercising early is the only way to ensure that other chores that come up during the day won't keep your from missing your workout. - Surveys report that individuals who regularly exercised did so in the morning. So, if you're a morning exerciser, you're more likely to stick with it. - Research has shown that exercise increases mental sharpness for 4 to 10 hours post exercise. - Many women who exercise in the morning say they have more energy the rest of the day. - Some people claim that morning exercise regulates their appetite for the day, making them less hungry. Benefits Of Afternoon Or Evening Workouts - Previous research concluded that a late workout would disrupt sleep. New research has reported that this assumption is not valid. Researchers say that you can exercise up to 30 minutes before bedtime without disrupting sleep patterns. In fact, it may help you fall asleep faster. - Afternoon is the best time to exercise for optimal workout performance quality. Muscles are warm and more flexible in the afternoon. - Exercise is a good stress reliever after a long day. - Strength is at its peak in the afternoon. In the end, the best time for you to exercise is whatever works well for you. (BlueSuitMom.com: Health: Exercise - Morning Vs. Evening Workouts) En een iets wetenschappelijkere uitleg is te vinden op The Best Time to Train - Morning vs Evening Exercise - Exercise and Time of Day Mjah sorry, maar het betreffende artikel ben ik allang kwijt, dus ik heb maar het een en ander opgezocht dat er relatief betrouwbaar uitzag. Hopelijk zijn jullie er iets mee. |
||||
|
|||||
|
|
#1258 (permalink) | ||||
|
|
ik zou eigenlijk wel wat willen vermageren. ik vind van mezelf dat ik te dik ben maar volgens een leeftijdsgenote is dit niet zo en ze noemt dat een tonneke
maar ik wil het weg, ik wil terug slank zijn. ik ben 1m75 en ik weeg 90kg, dat was een paar maanden geleden want ik durf me ni meer wegen ik heb al een paar keer geprobeerd om te gaan sporten, fietsen, fitness gezonder eten en drinken maar alleen hou ik dat niet vol. ik had een fitnessabonnement voor een maand genomen en na 2 keer was ik het al beu . dus zijn er misschien mensen uit de buurt met hetzelfde probleem en die me willen helpen? want zoiets hou je alleen maar vol als je elkar steunt enzo. |
||||
|
|||||
|
|
#1259 (permalink) | ||||
|
Doorzettingsvermogen is alles, Gizmo. Ik kan wel begrijpen dat fitness saai kan worden als je het alleen doet, maar de rest zal toch vooral van uzelf moeten komen.
Had het in het begin ook met het lopen dat ik het saai vond en er tegen op zag, maar na nen tijd wordt ge daar wel aan verslaafd vind ik. Dus gewoon u over de drempel proberen te zetten en het zal allemaal wel lukken. |
||||
|
|||||
![]() |
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.9lives.be/forum/algemene-discussies/492471-overgewicht.html
|
||||
| Geplaatst door | For | Type | Datum | |
| Question: Should I exercise in the morning or the evening? | Ben Greenfield Fitness | This thread | Refback | 8 december 2009 13:38 | |
| overgewicht bij kinderen | BoardReader | This thread | Refback | 14 september 2009 13:31 | |
| ondergewicht | BoardReader | This thread | Refback | 19 mei 2009 10:34 | |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|