Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 66
    Member Bokskangoeroe's schermafbeelding
    iTrader
    39 (100%)

Hogeschool na BSO Kantoor?

Ik heb dus enkele vraagjes ivm bepaalde richtingen op de hogeschool. Ik nam het middelbaar niet altijd even serieus en heb al heel wat fouten gemaakt, daar draag ik nu de gevolgen van. Na een tijd te stoppen met school ben ik in bso kantoor beland waar het net iets te makkelijk is... Nu wil ik na mijn 7de kantoor graag nog iets verder gaan studeren op de hoge school, ik besef heel goed dat mijn richtingkeuze beperkt is aangezien ik in kantoor geen wiskunde kreeg en het niveau van Frans erg laag lag.

Zijn er richtingen waarvoor je haast geen basiskennis voor nodig hebt? Welke richtingen zijn zowiezo uit den boze? Ik dacht misschien aan criminologie of psychologie... of is dat wat te hoog gegrepen?

Nog even een message aan diegene die schoolmoe zijn: doorbijten want zonder dat papiertje ben je niets! Iedereen die gestopt is met school zal je vertellen dat dit de domste beslissing van hun leven was. So stay in school and don't do drugs children

Member Santa's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    In principe heb je voor rechten ook geen echte voorkennis nodig. Feit is wel dat je in al die richtingen frans en engels enzo krijgt. Maar dat is denk ik wel overbrugbaar.

Alles hangt, als je die richtingen wilt doen, af van je graad van 'intelligentie' en bereidwilligheid tot volledige inzet.

Member sir oinksalot's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    zit zowat in het zelfde schuitje, bij mij is het grootste probleem zowat mijn wiskunde (sinds het derde jaar niet meer gehad en toen was ik er al niet goed in) talen daarin tegen is geen probleem, ik beheerse de franse en engelse taal beter dan de nederlandse

Member Bokskangoeroe's schermafbeelding
    iTrader
    39 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sir oinksalot
    uitje, bij mij is het grootste probleem zowat mijn wiskunde (sinds het derde jaar niet meer gehad en toen was ik er al niet goed in) talen daarin tegen is geen probleem
    Ik heb ook schitterende cijfers voor Frans zonder er iets voor te doen... maar dat ligt meer aan het niveau van mijn richting dan aan mij >> in handel had ik meer middelmatige cijfers terwijl ik toch wel inspanningen leverde voor dat vak.

Anyhow, ik ga deze week eens langs KDG voor meer info. Zijn er trouwens nog mensen die na bso kantoor nog zijn gaan voortstuderen? Vertel je belevingen

Verwarmingselement Radiance's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Dat kan je op enkele weken opkrikken als je zelf wil he, ga naar ne 2e handsboekenwinkel & pak u daar de wiskunde boeken mee voor de jaren die je wil leren.

Member ComputerVISTA's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Bij De Slegte moet je die wel vinden

Bon chance btw!

Approved 9-lifer tinbie's schermafbeelding
    iTrader
    211 (99%)
    Weblogs
    1
    of ge nu aso, tso, kso of bso gedaan hebt
    ge kunt u inschrijven in de richting die ge wilt er zijn daar geen beperkingen op
    maar de slaagkansen zullen wel lager liggen als je van bso komt

ikzelf ben ik ook gestopt in mijn 3de graad tso
    maar na 2jaar me bedacht en terug naar tso gegaan...

ik heb al 1 jaar in het hoger vergooid, maar zou graag daar een ommekeer aan maken en dit jaar ook effectief slagen.

Neem een richting die u vooral intereseert en waarvan je zegt, daar wil ik me nu eens voor inzetten.

Ge hebt kantoor gedaan, waarom ga je dan geen bedrijfskunde studeren ?
    de Management richtingen en co.

Of Maatschappelijk werker (wetenschap?) aan de hogeschool.

Deze 2 zou ik je aanraden, bekijk ze eens en doe zeker een richting de je wat ligt/ waar je iets over weet/ en waar je je zeker voor wilt inzetten.
    Thank You Steve - 1955-2011

Member
    iTrader
    13 (93%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Santa|
    In principe heb je voor rechten ook geen echte voorkennis nodig.
    Ok, maar je moet wel enorm veel uit het hoofd leren. Iets waar in een BSO richting niet echt is op gefocused, je zal er dus terug gewend aan moeten raken.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Een BSO leerling die slaagt op hogeschool/unief is bijna zo goed als nihil. Je zult ervaren hoe groot het verschil is. Ik ken er iemand die BSO kantoor gedaan heeft en die is net afgestudeerd in master grafische ontwerpen.

Member rabsi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheCrow7
    Ok, maar je moet wel enorm veel uit het hoofd leren. Iets waar in een BSO richting niet echt is op gefocused, je zal er dus terug gewend aan moeten raken.
    bah persoonlijk denk ik dat deze persoon wel iets beter gaat zijt in richting met veel uit hoofd leren aangezien dat heel inzet related is .... dus als je je veel inzet is dat goed haalbaar

je moet namelijk niet over een fantastisch inzicht beschikken om ietske vanbuiten te leren

@threadstarter ik denk dat meeste richtingen in hoge school binnen je capaciteiten liggen (buiten bepaalde masters en meer wiskunde related richtingen) maar je zult je goed moeten inzetten... het zal zeker niet gemakkelijk zijn voor jou

Member
    iTrader
    13 (93%)
    Over de richtingen psychologie en criminologie. Ik weet dat die laatste erg zwaar is en bij de eerste komt wel wat wiskunde kijken zoals statistiek e.d.

Member Vrallie's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maatje
    Een BSO leerling die slaagt op hogeschool/unief is bijna zo goed als nihil. Je zult ervaren hoe groot het verschil is. Ik ken er iemand die BSO kantoor gedaan heeft en die is net afgestudeerd in master grafische ontwerpen.
    Lees eerst eens wat de threadstarter te vertellen heeft, hij is door zijn eigen fout in het BSO terechtgekomen en NIET omdat hij het niveau in TSO/KSO niet aankon, Het is praktisch onmogelijk om zijn kansen in te schatten maar dat ze nihil zijn zou ik nie durven zeggen.

Member ComputerVISTA's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Maar inzet is er al wel...

FLT
    FLT is offline
    Crew Member FLT's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Amai ik denk wel dat ge u dan SERIEUS zult mogen herpakken. Als iemand zegt dat hij de franse/engelse taal BEHEERST n dat hij in het TSO zit, dan schiet ik spontaan in de lach. Het niveau van die vakken is gewoon z laag in vergelijking met het ASO.

Goed ik zeg nu niet dat je al direct gedoemd bent in een richting als criminologie etc maar ik zou toch wel eens goed nadenken waar je aan gaat beginnen.

Mijn nicht heeft ook 6 jaar ASO latijn ingehaald omdat ze het kon gebruiken op de unief maar reken dan wel dat je niets anders zal mogen doen dan blokken.

Approved 9-lifer BuBbA's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Saf!
    Ik heb dus enkele vraagjes ivm bepaalde richtingen op de hogeschool. Ik nam het middelbaar niet altijd even serieus en heb al heel wat fouten gemaakt, daar draag ik nu de gevolgen van. Na een tijd te stoppen met school ben ik in bso kantoor beland waar het net iets te makkelijk is... Nu wil ik na mijn 7de kantoor graag nog iets verder gaan studeren op de hoge school, ik besef heel goed dat mijn richtingkeuze beperkt is aangezien ik in kantoor geen wiskunde kreeg en het niveau van Frans erg laag lag.

Zijn er richtingen waarvoor je haast geen basiskennis voor nodig hebt? Welke richtingen zijn zowiezo uit den boze? Ik dacht misschien aan criminologie of psychologie... of is dat wat te hoog gegrepen?

Nog even een message aan diegene die schoolmoe zijn: doorbijten want zonder dat papiertje ben je niets! Iedereen die gestopt is met school zal je vertellen dat dit de domste beslissing van hun leven was. So stay in school and don't do drugs children
    Je kan universiteit al zowiezo vergeten. Ook al heb je daar geen voorkennis voor nodig, je moet wel de mogelijkheden hebben om grote hoeveelheden leerstof op een korte periode te kennen. In het kort: je moet KUNNEN leren.

Voor de hoge school zijn er misschien wel enkele richtingen waarin je past maar ook daar, grijp niet te hoog. Richtingen die misschien wel haalbaar zijn zullen richtingen zijn zoals Toegepaste Informatica, Dierenzorg, ...

Criminologie en psychologie zijn een heel stuk te hoog gegrepen.

@ FLT: met uwe post schiet IK dan weer in de lach. Ooit al is aan gedacht dat je talen ook op andere plaatsen kan leren dan op school?

iTrader
    8 (100%)

Jij doet 99% zeker geen rechten. Ik doe het wel en ik zeg dat je het compleet mis hebt >_>

Member
    iTrader
    13 (93%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Santa|

Jij doet 99% zeker geen rechten. Ik doe het wel en ik zeg dat je het compleet mis hebt >_>
    Verklaar u nader.

Ik doe geen rechten, ik ken wel iemand die het gedaan heeft en die kent blijkbaar enorm veel zomaar van buiten.

Member diggie's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Ik ben uiteindelijk ook 'afgestudeerd' in de richting Kantoor (schoolmoeheid enz ...), maar ga nu wel naar mijn 3de bachelor Rechten aan de UGent.

Ik heb mijn eerste jaar wel opnieuw gedaan (het boeide mij allemaal maar matig & toen geen examens mee gedaan). Maar heb me daarna dus herpakt, dit jaar net geen eerste zit (een 8 & 9 op de kleinste vakken ).

Laat u dus vooreerst niets wijsmaken in de zin van 'dat gaat u nooit lukken'.

Je zit inderdaad met een achterstand, maar die is absoluut niet onoverkomelijk voor 'menswetenschappelijke' richtingen (bvb. Rechten, Psychologie, Filosofie, Geschiedenis ...)
    Voor 'exacte' wetenschappen lijkt het mij echter zr moeilijk omdat men daar vaak wl voorkennis vereist.

Zolang je echter gemotiveerd bent & bijgevolg een richting kiest die je daadwerkelijk interesseert is niets onmogelijk.

Approved 9-lifer Karre's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Weblogs
    5
    Over de richtingen psychologie en criminologie. Ik weet dat die laatste erg zwaar is en bij de eerste komt wel wat wiskunde kijken zoals statistiek e.d.
    Nu heb ik een vraagje, ik wil later psychologie doen maar zit nu in handel. Zou ik het kunnen halen met de nodige inzet denk je? Ale ik zou echt dat willen studeren.
    Laat ik wel zeggen dat ik echt een hl luie periode heb gehad en in principe latijn zou aan kunnen maar ik doe gewoon niets. Dus kan het wel aan door veel vanbuite te leren enzo.

iTrader
    8 (100%)
    Verklaar u nader.

Ik doe geen rechten, ik ken wel iemand die het gedaan heeft en die kent blijkbaar enorm veel zomaar van buiten.
    Ik ken ook enorm veel van de vakken die ik al gekregen heb. Maar dit is gewoon omdat ik tijdens het jaar in de les goed meevolgde, nota's nam, alles bijhield, herhaalde (lees herlas) tijdens herfst/pasen en las/leerde tijdens blok en voor examen.

Misschien is het zo dat mensen die pas in gang schieten een maand voor de blok veel uit hun hoofd moeten leren, maar ik leer persoonlijk niets uit mijn hoofd.

Het is me met andere woorden ook je reinste onzin dat rechten zulke 'blokrichting' is, aangezien bij de meeste vakken 80% lezen en interpreteren van je codex is.

Ik zou zelfs durven zeggen dat rechten n van de richtingen is met minder blokwerk doordat je codex, andere wetteksten enzo mag meenemen naar het examen. Hell mijn examen Europees Recht was open boek?!

Dit tov geneeskunde etc..

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten