Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 40 van 66
    Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Saf!
    Ik heb dus enkele vraagjes ivm bepaalde richtingen op de hogeschool. Ik nam het middelbaar niet altijd even serieus en heb al heel wat fouten gemaakt, daar draag ik nu de gevolgen van. Na een tijd te stoppen met school ben ik in bso kantoor beland waar het net iets te makkelijk is... Nu wil ik na mijn 7de kantoor graag nog iets verder gaan studeren op de hoge school, ik besef heel goed dat mijn richtingkeuze beperkt is aangezien ik in kantoor geen wiskunde kreeg en het niveau van Frans erg laag lag.

Zijn er richtingen waarvoor je haast geen basiskennis voor nodig hebt? Welke richtingen zijn zowiezo uit den boze? Ik dacht misschien aan criminologie of psychologie... of is dat wat te hoog gegrepen?

Nog even een message aan diegene die schoolmoe zijn: doorbijten want zonder dat papiertje ben je niets! Iedereen die gestopt is met school zal je vertellen dat dit de domste beslissing van hun leven was. So stay in school and don't do drugs children
    Tof dat ge zoveel inzet vertoont, maar het is niet alsof je met inzet alleen erdoor gaat zijn op de hogeschool. Veel succes though, you're gonna need it.

Member
    iTrader
    13 (93%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Careless
    Nu heb ik een vraagje, ik wil later psychologie doen maar zit nu in handel. Zou ik het kunnen halen met de nodige inzet denk je? Ale ik zou echt dat willen studeren.
    Laat ik wel zeggen dat ik echt een héél luie periode heb gehad en in principe latijn zou aan kunnen maar ik doe gewoon niets. Dus kan het wel aan door veel vanbuite te leren enzo.
    Zolang je niet vervalt in je oude gawoontes - lijkt me simpel dus ik doe niets - kan dat wel lukken, ja. Zelfdiscipline is van een onschatbare waarde.

Member Hellrabbit's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Santa|
    Ik ken ook enorm veel van de vakken die ik al gekregen heb. Maar dit is gewoon omdat ik tijdens het jaar in de les goed meevolgde, nota's nam, alles bijhield, herhaalde (lees herlas) tijdens herfst/pasen en las/leerde tijdens blok en voor examen.

Misschien is het zo dat mensen die pas in gang schieten een maand voor de blok veel uit hun hoofd moeten leren, maar ik leer persoonlijk niets uit mijn hoofd.

Het is me met andere woorden ook je reinste onzin dat rechten zulke 'blokrichting' is, aangezien bij de meeste vakken 80% lezen en interpreteren van je codex is.

Ik zou zelfs durven zeggen dat rechten één van de richtingen is met minder blokwerk doordat je codex, andere wetteksten enzo mag meenemen naar het examen. Hell mijn examen Europees Recht was open boek?!

Dit tov geneeskunde etc..

Mooie post, jammer dat je het verknoeit in je allerlaatste zin

Banned
    iTrader
    0
    Je diploma heeft zo geen zak te maken met je intelligentie.
    Ik ken genoeg mensen die uit luiheid BSO Kantoor gedaan hebben die intelligenter zijn dan sommigen met een diploma van Latijnse

Member Santa's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hellrabbit
    Mooie post, jammer dat je het verknoeit in je allerlaatste zin
    Als ik een andere richting genoemd had was het wel goed ofzo?
    Het is gewoon zo naar wat ik er van hoor (verschillende kameraden die geneeskunde doen) dat wat zij bvb voor anatomie op één jaar moeten uit hun hoofd blokken (want veel begrijpen is er daar niet aan) meer is dan wat ik over al mijn vakken uit mijn hoofd moet leren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door televetforum
    Ik ken genoeg mensen die uit luiheid BSO Kantoor gedaan hebben die intelligenter zijn dan sommigen met een diploma van Latijnse
    Je kan daartegenover dan weer niet ontkennen dat het niet erg 'intelligent' is zo lui te zijn dat je met je toekomst speelt

Banned Myst!Q's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maatje
    Een BSO leerling die slaagt op hogeschool/unief is bijna zo goed als nihil.
    Ik lees hier veel maar tot nu toe is het de grote waarheid. Het kan maar het is echt heel uitzonderlijk.
    En al die zever van die jongen kan het wel maar heeft een verkeerde keuze gemaakt is echte van je reinste onzin. Als je in BSO terecht komt moet je al niet veel doen voor school, laat staan da ze daar echt moeten leren en dan ga je plots een richting aan de unief gaan meevolgen ?

Het is jammer dat je ideeën zo de grond in geboord worden maar het wordt misschien eens tijd dat je met beide voeten op de grond gezet wordt ? Of denk je dat jij de enige leerling bent die in zo een situatie terecht gekomen is. Waarom zien we geen BSO leerlingen in het hoger/unief denk je zelf ? Ook al ben je intelligent ..

We hebben in ons klas welgeteld 1 student die van een lagere TSO richting komt en die kan wel mee maar verdomd hard werken thuis waarmee ik wil zeggen dat het voor een BSO student op de unief nog harder zal worden. Zal je wel om kunnen gaan met al die vrijheid ? Don't do drugs, jaja, op de campussen kunt ge er SOMS niet naast kijken.

iTrader
    8 (100%)
    Inderdaad.
    In ons eerste bachelor zat er ook een leerling uit TSO. Die kwam dan wel naar alle lessen en deed op zijn niveau zijn best, maar het was gewoon niet goed genoeg.
    Wat niet wil zeggen dat het uitgesloten is dat je in een hogeschool/universitaire richting waar je niet teveel voorkennis vereist is, slaagt als je véél inzet toont en veel werkt.

Toch maar voor gaan zou ik zo zeggen. Maar dan van de eerste keer goed

Banned Myst!Q's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Inderdaad.
    In ons eerste bachelor zat er ook een leerling uit TSO. Die kwam dan wel naar alle lessen en deed op zijn niveau zijn best, maar het was gewoon niet goed genoeg.
    Wat niet wil zeggen dat het uitgesloten is dat je in een hogeschool/universitaire richting waar je niet teveel voorkennis vereist is, slaagt als je véél inzet toont en veel werkt.

Toch maar voor gaan zou ik zo zeggen. Maar dan van de eerste keer goed
    Maarja, ik zeg niet dat de threadstarter totaal geen kansen heeft maar het zal godverd hard worden hoor
    Hoe lang zal hij het volhouden ? Is hij bereid zijn vakanties op te offeren voor te leren ? Voor de meeste is dit niet zo evident, zeker niet als nog nooit hebt moeten leren in je vakanties en alle vrijheid hebt die je wilt

Member Virz's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Je bent niet intelligent als je door luiheid BSO kantoor gaat doen.

Trouwens @ Threadstarter: mooi hoe je jezelf herpakt! Ik merk ook wel dat de nodige imotivatie aanwezig is.
    Dus wens ik je veel succes Nothing is impossible..

iTrader
    0
    Als ik een andere richting genoemd had was het wel goed ofzo?
    Het is gewoon zo naar wat ik er van hoor (verschillende kameraden die geneeskunde doen) dat wat zij bvb voor anatomie op één jaar moeten uit hun hoofd blokken (want veel begrijpen is er daar niet aan) meer is dan wat ik over al mijn vakken uit mijn hoofd moet leren.

Nee hoor, ik volg zelf geen geneeskunde

Maar ik vind het gewoon wat straf dat ge eerst zo van leer trekt tegen een bewering van iemand die blijkbaar niet enorm veel kennis van zake heeft en daarna krak dezelfde opmerking maakt met evenveel achtegrondinformatie over die richting.
    Laatst gewijzigd door Hellrabbit; 10 september 2006 om 21:51

Banned
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Virz
    Je bent niet intelligent als je door luiheid BSO kantoor gaat doen.
    Ik heb BSO Kantoor gedaan via de middenjury omdat ik schoolmoe was.
    Als ik dit niet had gedaan zat ik in 5handel ipv 1e bachelor.

Toon me nu eens aan wat daar niet intelligent aan is?

iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hellrabbit
    Nee hoor, ik volg zelf geen geneeskunde

Maar ik vind het gewoon wat straf dat ge eerst zo van leer trekt tegen een bewering van iemand die blijkbaar niet enorm veel van kennis van zake heeft en daarna krak dezelfde opmerking maakt met evenveel achtegrondinformatie over die richting.
    Ja is wel waar, de laatste zin was er teveel aan. En ik weet ook wat jij studeert hoor meneer de bio-ingenieur in spe
    Het irriteert me gewoon mateloos dat iedereen zit te zeiken dat je in Rechten alles uit je hoofd moet leren. Tot sommigen (including mijn zus haar lerares frans verleden jaar) die zelfs verkondigen dat je je wetboeken uit je kop moet leren

iTrader
    8 (100%)

Dat is toch totaal naast de kwestie. Feit dat hij en ik wilden aantonen was dat je het niet echt een 'intelligente' beslissing kan noemen onder het mom van je luiheid af te studeren in een richting ver onder je niveau.
    In die mate is de persoon die zich inzet en slaagt in klassieke humaniora toch 'intelligenter' dan diegene die het bovenstaande laat gebeuren. Of niet?

Banned
    iTrader
    0
    Dat is toch totaal naast de kwestie. Feit dat hij en ik wilden aantonen was dat je het niet echt een 'intelligente' beslissing kan noemen onder het mom van je luiheid af te studeren in een richting ver onder je niveau.
    In die mate is de persoon die zich inzet en slaagt in klassieke humaniora toch 'intelligenter' dan diegene die het bovenstaande laat gebeuren. Of niet?
    Ik weet niet als het zo intelligent is om veel meer moeite te moeten doen om je ASO diploma in handen te krijgen.
    Voor mij is diploma SO gewoon de deur naar hoger onderwijs, dus kan het me geen reet schelen welke diploma dat is

Member Virz's schermafbeelding
    iTrader
    0

Tja schoolmoe.. ik ging ook met tegenzin elke dag naar school. Leerkrachten wisten dat.. ouders zijn dikwijls naar school moeten gaan maar toch heb ik het volgehouden en geleerd wanneer het nodig was. Het gaat om je toekomst..enja miss ben jij een uitzondering maar je gaat me niet wijsmaken dat het intelligent is om door luiheid met je toekomst te spelen en BSO kantoor te gaan doen..

Banned
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Virz
    Tja schoolmoe.. ik ging ook met tegenzin elke dag naar school. Leerkrachten wisten dat.. ouders zijn dikwijls naar school moeten gaan maar toch heb ik het volgehouden en geleerd wanneer het nodig was. Het gaat om je toekomst..enja miss ben jij een uitzondering maar je gaat me niet wijsmaken dat het intelligent is om door luiheid met je toekomst te spelen en BSO kantoor te gaan doen..
    Als je intelligent genoeg bent kun je alles aan wat je wil, ongeacht welke richting je gedaan hebt in het middelbaar.
    Als je natuurlijk minder intelligent bent en je hebt echt een goeie basis nodig om hoger onderwijs aan te kunnen is het natuurlijk minder intelligent.

Ik denk dat dit redelijk juist is

iTrader
    8 (100%)
    Ik weet niet als het zo intelligent is om veel meer moeite te moeten doen om je ASO diploma in handen te krijgen.
    Voor mij is diploma SO gewoon de deur naar hoger onderwijs, dus kan het me geen reet schelen welke diploma dat is
    Dan verschillen we van mening
    Ik ben zeer tevreden dat ik Latijn-Wetenschappen gedaan heb. Ik heb nu zelfs profijt van mijn latijn, aangezien het volgens bepaalde personen doorschijnt in mijn schrijven.

Member **Timme**'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    @ topicstarter:
    Ik wil je niet ontmoedigen, maar bij ons in 1e bach Marketing zaten er ook enkele uit BSO kantoor en ze waren bijna op alle vakken gebuisd. Hoewel ik wel de indruk had dat ze hun best deden, maakten alle taken, waren telkens aanwezig, hoe hard ze studeerden weet ik nu niet. Dus het zal niet makkelijk zijn, maar het is wel mogelijk. Veel succes met wa je ook gaat doen in ieder geval.

iTrader
    0
    Ja is wel waar, de laatste zin was er teveel aan. En ik weet ook wat jij studeert hoor meneer de bio-ingenieur in spe
    Het irriteert me gewoon mateloos dat iedereen zit te zeiken dat je in Rechten alles uit je hoofd moet leren. Tot sommigen (including mijn zus haar lerares frans verleden jaar) die zelfs verkondigen dat je je wetboeken uit je kop moet leren
    Oei, khad nie eens gezien da gij het waard

(ik ben zo een lastig mens dat enkel naar mensen hun avatar kijkt, dus veranderen kan verwarrend werken )

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Ik kom uit het BSO onderwijs, niet omdat ik schoolmoe was ofzo die richting die ik specifiek wou doen kon je enkel in het BSO onderwijs.

Geloof me als ik opnieuw mocht kiezen deed ik ASO of op zijn minst TSO gewoon om die basis te hebben.

Ik heb na de lagere school gewoon een verkeerde keuze gemaakt en TSO gaan doen, die richting die ik toen deed boeide me helemaal niet en toen voor schilder-decorateur-restorateur gegaan wat je enkel in het BSO onderwijs kan doen. Dat boeide me wel maar ik wilde meer.

Na jaren van vakantie jobs in de bouw zag ik in dat je verdomd hard moet werken voor een loon dat niet in verhouding was met je uren/prestaties die je klopt.

Ik ga dus nu naar mijn 2de jaar Toegepaste Informatica op hogeschool niveau, ik heb mijn 1ste jaar wel (half) gebubbeld gewoon omdat ik te weinig heb gedaan. Je denkt van het lukt wel maar dan komt uiteindelijk de aap uit de mouw.

Inmiddels weet ik wel dat ik er voor moet werken en programmeren is nu ook niet mijn lievelingsvak maar door het ergste zijn we heen en het zal wel lukken. Wat me wel opviel is dat mijn talenkennis merkbaar beter is dan pakweg 60% van mijn klas maar dat is ook nooit een probleem voor mij geweest eerder de wiskunde maar daar ben ik nu ook vanaf.

Als je van een BSO richting komt zou ik toch adviseren om naar een hogeschool te gaan omdat de hoeveelheid leerstof en de lessen op zich meer doenbaar zijn dan op een unief (logisch ook).

Je moet het wel echt willen en er voor willen werken anders loopt het fout af, maar probeer het zowiezo als je het wilt en laat je niet ontmoedigen door anderen. Als je echt interesse hebt in een richting zal je er ook rapper iets voor doen en is het zeker doenbaar.

Succes in ieder geval.

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten