Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 87
    Member Massis's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)

Wet van Murphy - stroomversnellingen des levens

Misschien niet echt wetenschappelijk onderbouwd, maar hier past het volgens mij het beste.

Al lange tijd hebben ik en deheer Murphy (voornamelijk zijn wet dan) een haat-liefde verhouding met een zwaar gebrek aan liefde.
    Hij lijkt echt gelijk te hebben, ik overzie elk klein detail, maar toch ontsnapt er ergens altijd wel eentje, en dat eentje helpt dan weer ALLES om zeep.

Iederee weet dat de wet van Murphy, kort en bondig, constateert dat ALS er iets mis kan gaan, het ook mis ZAL gaan.

Nu mijn uitbreiding hier op is: de kans dat er iets misgaat is recht evenredig met het aantal dingen dat goed gaat.

Gaat er 1 ding goed voor je, dan zou het zo wel eens kunnen blijven.
    Gaan er echter 5 dingen na elkaar goed voor je, wees dan maar zeker dat er weer een zware tegenslag zit aan te komen die
    A) 1 van die 5 of alle 5 die goede dingen ongedaan maakt
    B) iets compleet ongerelateerd en onverwacht om zeep helpt

Nooit kunnen dus eens een aantal dingen gewoon goed gaan en zo blijven...

Wat mij echter ook opvalt zijn - wat ik noem - stroomversnellingen in het leven. Periodes van echt maanden waarin er niks noemenswaardig gebeurt, gevolgd door een periode van enkele weken waarin evenveel gebeurt als de 2 voorbije jaren (zowel goede als slechte dingen)
    Dit gaat echter compleet onafhankelijk van het soort periode, het heeft dus niets te maken met examens, een nieuwe stap nemen in je leven,...
    Deze soorten periodes hebben uiteraard ook een impact op je leven en vormen een gebeurtenis op zich, maar brengen nooit veel minder vaak een kettingreactie van gebeurtenissen op gang.

Vandaar mijn vragen:
    A) geloof jij in de wet van Murphy? zoja in welke mate, zonee, waarom niet?
    B) komt mijn theorie van stroomversnellingen je bekend voor? of ben ik echt de enige die hiervan last heeft (want ja, meestal is het meer last dan iets anders)

PS voor zij die het niet interesseert of een nutteloze discussie lijkt, leuk voor jullie, maar ik moest men theorie ff toch wel ergens kwijt, en dan lijkt me deze plek interessanter als bijv Zwam om er nog iets nuttigs uit te krijgen

Member DesorteD's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    dees komt mij wel bekend voor:

altijd als ik iets enorm goed meemaak: dat ge gaat slapen met het gevoel van "it doesn't get any better", dan zal ik de volgende dag wel met men voeten op de grond worden gezet door een of andere gebeurtenis gerelateerd aan wat er de dag daarvoor is gebeurd.

Member Fighting Hobbit's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ok, ik zal het zo uitleggen, ik wilde graag iemand zien, zat daar al lang op te wachten en vorige week ha dik mijn kans daarvoor. Maandag is het er dan niet van gekomen omwille van een misverstand. Dan was er die week een tweede zeer reële kans en ook toen bleek dat de persoon in kwestie er niet was. Het si een beetje een trieste liefdeshistorie, maar sinds 30 juni is het doemsenario onherroepelijk begonnen. Alles wat zo'n beetje kongebeuren zodat ik haar niet meer zou zien of er contact mee zou hebben is gebeurd.

Ander voorbeeld, we gingen paintballen zaterdag, de organisator van die paintbal was vergeten ons op te schrijven, dus we moesten van mol naar berendrecht. Gaan dan maar aan het zilvermeer aan de bushalte staan, er reed alleen geen bus. Dus te voet naar het station (uurtje stappen). Dan de trein genomen, in antwerpen centraal een half uur naar de bus moeten zoeken. Bijna alle sis die dag misgelopen.
    Anders gezegd, ik had absoluut mijn week niet vorige week en die geschifte wet was in grote maten van toepassing...
    Entropy isn't what it used to be

Approved 9-lifer Razzia's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Weblogs
    1
    Ja, ik geloof daar wel in. Der loopt altijd wel iets fout wanneer het net niet zou mogen gebeuren.

Zoals vorig weekend toen mijn oma haar bankkaart aan mij gaf en net DAN ik mijn portefeuille verlies op straat.

Member KULeest's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dikke zever

Er zijn toch ongelooflijk veel dingen die je op een dag doet die WEL lukken terwijl die ook niet mochten mislukken... Onbewust merkt ge het dan niet, en als er iets mislukt dan gade achteraf altij zo terugdenken van "wéo, da meende ni da dees mislukt op het moment dat juist...bla...bla"

Member [BAT] Hydra's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Omgekeerd gaat ook: Een gelukje hebben dat je niet verwacht. Iemand die je graag hebt ontmoeten en zien dat het hard klikt, of een 10 halen op computergrafieken , euromillions winnen. Always look on the bright side of life! LA-LA-LALALALA

Approved 9-lifer passero's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Weblogs
    3
    Dan is er een paradox van kweet nie wie en die zegt:

ALS de wet van murphy zal mislukken, dan ZAL hij mislukken...

Volgens mij is het gewoon het leven en heeft weinig met wetten te maken ofzo. Niemand heeft alleen maar geluk of alleen maar pech vandaar dat je altijd wel iets zal voorhebben als je denkt dat het niet beter kan worden

Je kan het ook omgekeerd bekijken:
    Als alles verkeerd gaat, dan zal er wel iets zijn dat u terug moed geeft of u terug beetje doet zweven en dit is ook meestal zo.

That's just life...

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door passero
    Volgens mij is het gewoon het leven en heeft weinig met wetten te maken ofzo.
    Als toekomstige natuurkundige moet ik u hier toch eventjes zwaar tegenspreken...

Member Bontus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Wat er zeker klopt volgens mij is dat als iemand goed bezig is, pakweg een voetballer tijdens een wedstrijd, en hij krijgt positieve commentaar.
    Dan zul je zien dat hij daarna bij zen volgende actie een fout gaat maken, dom balverlies of dergelijke.

iTrader
    5 (100%)
    Weblogs
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fighting Hobbit
    Als toekomstige natuurkundige moet ik u hier toch eventjes zwaar tegenspreken...
    lap zeg en ik die dacht dat (toekomstige) natuurkundige zich enkel baseerden op wetten die effectief bewezen zijn...

Mag ik dan even het bewijs van de wet van murphy aub

iTrader
    5 (100%)
    Weblogs
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door reteiP
    Wat er zeker klopt volgens mij is dat als iemand goed bezig is, pakweg een voetballer tijdens een wedstrijd, en hij krijgt positieve commentaar.
    Dan zul je zien dat hij daarna bij zen volgende actie een fout gaat maken, dom balverlies of dergelijke.
    heeft weinig met murphy te maken... is puur psychologie

iTrader
    0
    lap zeg en ik die dacht dat (toekomstige) natuurkundige zich enkel baseerden op wetten die effectief bewezen zijn...

Mag ik dan even het bewijs van de wet van murphy aub
    Lees die quote in mijn vorige bericht nog eens, je zegt dat het leven zich niet gedraagt volgens wetten. In die zinimpliceert niets dat je het enkel over de wet van Murphy hebt

Member Mosh's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ja, zoals een gesmeerde boterham die altijd met de 'beplakte' kant op de grond valt

Member KN-StrideR's schermafbeelding
    iTrader
    0
    "alles wat mis kan gaan, zal mis gaan"
    uitbreiding:
    "Op de meest ongepaste moment mogelijk."

Member Bontus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    heeft weinig met murphy te maken... is puur psychologie
    de persoon in kwestie moet die commentaar niet horen, dan nog blijkt dat altijd zo uit te komen.
    Dan is het ofwel telepatische pschychologie of toch iets anders.

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [BAT] Hydra
    Omgekeerd gaat ook: Een gelukje hebben dat je niet verwacht. Iemand die je graag hebt ontmoeten en zien dat het hard klikt, of een 10 halen op computergrafieken , euromillions winnen. Always look on the bright side of life! LA-LA-LALALALA
    QFT

Kheb ook soms het gevoel dat alles tegengaat ze, ma nooit de moed laten zakken, der zijn altijd mensen die het erger hebben, klinkt mssch cliché, ma het is verdomme wel waar.

vo de rest : Life is full of misery and pain - and then you die.

edit: ik vind het trouwens maar laf om alles wat misgaat op wetten te steken.
    Laatst gewijzigd door killgore; 5 september 2006 om 09:58

Member bhaalspawn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fighting Hobbit
    Lees die quote in mijn vorige bericht nog eens, je zegt dat het leven zich niet gedraagt volgens wetten. In die zin impliceert niets dat je het enkel over de wet van Murphy hebt
    Mss lees ik de zin anders maar ik interpreteer het als 'dat is gewoon het leven en (Murphy) heeft niets met wetten te maken.'

Nuja de eerste keer heb ik het ook fout gelezen (Leven ipv Murphy)
    Prolly omdat er geen onderwerp staat in het 2e zinsdeel

OT: Aan deze wet geloof ik niet hoewel ik er de laatste tijd toch aan begin te twijfelen.
    Ik hoop alleen dat die evenredigheidsstelling klopt want als dat zo is zit ik safe de komende maanden en ga ik één van de gelukkigste personen op aarde zijn

iTrader
    5 (100%)
    Weblogs
    3
    ik zal mijn zin even herformuleren voor de natuurkundigen onder ons

Dat dingen fout gaan heeft niets met murphy te maken, het is gewoon het leven.

iTrader
    0
    ik zal mijn zin even herformuleren voor de natuurkundigen onder ons

Dat dingen fout gaan heeft niets met murphy te maken, het is gewoon het leven.
    Ok, daar kan ik mee leven
    Laatst gewijzigd door Fighting Hobbit; 5 september 2006 om 10:06

Member Bjorn's schermafbeelding
    iTrader
    27 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mosh
    Ja, zoals een gesmeerde boterham die altijd met de 'beplakte' kant op de grond valt

das zever, heeft met de hoogte van de tafel te maken.

Ontopic: wet van murphy is dikke zever imho, ge gaat het gewoon veel makkelijker onthouden als het misloopt dan als ge ne goeien dag hebt -_-

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten