Misschien niet echt wetenschappelijk onderbouwd, maar hier past het volgens mij het beste.
Al lange tijd hebben ik en deheer Murphy (voornamelijk zijn wet dan) een haat-liefde verhouding met een zwaar gebrek aan liefde.
Hij lijkt echt gelijk te hebben, ik overzie elk klein detail, maar toch ontsnapt er ergens altijd wel eentje, en dat eentje helpt dan weer ALLES om zeep.
Iederee weet dat de wet van Murphy, kort en bondig, constateert dat ALS er iets mis kan gaan, het ook mis ZAL gaan.
Nu mijn uitbreiding hier op is: de kans dat er iets misgaat is recht evenredig met het aantal dingen dat goed gaat.
Gaat er 1 ding goed voor je, dan zou het zo wel eens kunnen blijven.
Gaan er echter 5 dingen na elkaar goed voor je, wees dan maar zeker dat er weer een zware tegenslag zit aan te komen die
A) 1 van die 5 of alle 5 die goede dingen ongedaan maakt
B) iets compleet ongerelateerd en onverwacht om zeep helpt
Nooit kunnen dus eens een aantal dingen gewoon goed gaan en zo blijven...
Wat mij echter ook opvalt zijn - wat ik noem - stroomversnellingen in het leven. Periodes van echt maanden waarin er niks noemenswaardig gebeurt, gevolgd door een periode van enkele weken waarin evenveel gebeurt als de 2 voorbije jaren (zowel goede als slechte dingen)
Dit gaat echter compleet onafhankelijk van het soort periode, het heeft dus niets te maken met examens, een nieuwe stap nemen in je leven,...
Deze soorten periodes hebben uiteraard ook een impact op je leven en vormen een gebeurtenis op zich, maar brengen nooit veel minder vaak een kettingreactie van gebeurtenissen op gang.
Vandaar mijn vragen:
A) geloof jij in de wet van Murphy? zoja in welke mate, zonee, waarom niet?
B) komt mijn theorie van stroomversnellingen je bekend voor? of ben ik echt de enige die hiervan last heeft (want ja, meestal is het meer last dan iets anders)
PS voor zij die het niet interesseert of een nutteloze discussie lijkt, leuk voor jullie, maar ik moest men theorie ff toch wel ergens kwijt, en dan lijkt me deze plek interessanter als bijv Zwam om er nog iets nuttigs uit te krijgen

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren
, euromillions winnen. Always look on the bright side of life! LA-LA-LALALALA