Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 33
    Member YellinD's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)

belastingsbrief invullen: tips n tricks

Zoals zovele anderen ga ik deze maand mijn belastingsbrief invullen.
    Nu hoor ik elk jaar weer geruchten van mensen van 'dit kan je aftrekken en dat kan je aftrekken' maar ik krijg nooit te horen WIE dat mag en HOE je het invult

Zijn er hier mensen die coole tips n tricks hebben?
    Ik heb het niet over pensioensparen en hypotheekleningen en zo, die ken ik al, meer dingen in den aard van gsm kosten, internet, benzine,... stuff like that, normale dingen voor normale mensen

Is het trouwens de moeite om u studiejaren te regulariseren? Kost veel geld en het is aftrekbaar, maar haal je er voordeel uit in the long run?

Member
    iTrader
    13 (93%)
    gsm, internet, benzine,... Volgens mij kan je dat niet inbrengen.

iTrader
    4 (100%)
    dacht dat het iets te maken had met gebruik voor beroepsdoeleinden of zo... Vandaar de vraag dus of mensen iets meer over weten. Ik probeer al paar weken de kerel da ik ken te bereiken die af en toe zoiet vertelde maar krijg hem ni vast. vanavond is proberen te bellen

Member Peeceefobie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    He kunt dat aftrekken, da zijn dan de werkelijke kosten. Normaal krijgen mensen een forfaitaire aftrek (wordt in schijven berekend op je gewoon loon).

Maar als je je werkelijke kosten wil aftrekken, moet je van alles een bewijs hebben -> kasticket met datum en prijs.

edit: dit geldt alleen maar voor beroepsinkomsten!

iTrader
    4 (100%)
    Ik heb denk ik een stuk gevonden waarover die vriend van mij het heeft:
    Link

Maar ja, met welke zaken moet ge allemaal in orde zijn om dat in te vullen (kwestie dat het ni in u gezicht ontploft als ze u controleren) want bvb mijn gsm gebruik ik grotendeels tijdens het werk en ook thuis durf ik nog wel eens wat werk verzetten... en elke euro dat ik kan aftrekken is een gewonnen euro.

Iemand met kennis van zaken of enkele concrete voorbeelden?

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Weblogs
    1
    Ik kan me herinneren dat een leerkracht zei dat hij één tiende van zijn verwarmingskosten, zijn krantenabonnement, internetabonnement enz. aftrok omdat hij dat nodig had voor zijn werk. Misschien ben je daar iets mee?

Member Disa's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shellshock
    Ik kan me herinneren dat een leerkracht zei dat hij één tiende van zijn verwarmingskosten, zijn krantenabonnement, internetabonnement enz. aftrok omdat hij dat nodig had voor zijn werk. Misschien ben je daar iets mee?

Leerkrachten zijn een geval apart. Deze mogen hun bureau/werkplaats in mindering brengen van hun belasting om dat ze daar werk verrichten. (verbeteren, lessen opstellen, etc ...) Logischerwijs zou dat doorgetrokken kunnen worden naar alle mensen die thuis werken, of dit het geval is ben ik echter verre van zeker. Ik weet dat ze hier thuis ook een paar dingen in mindering brengen.

Ik dacht ook dat ge een bepaalde forfetaire aftrek kreeg (een bepaald bedrag/percent dus).

Ik denk dat ge best eens aan een fiscalist vraagt wat allemaal mogelijk is.

D

iTrader
    4 (100%)
    mja, dat van die leerkrachten is idd waar
    onze pa trekt ook vanalles af omdat ons ma leerkracht is, zelfs onze facturen van pc onderdelen etc zet hij leifst op ons ma hare naam, omdat ze pc en internet voor haar schoolwerk gebruikt en dan kan hij daar deel van aftrekken...
    Maar ja, nu moet ik zelf belastingen betalen, dus ik ben op zoek naar zo'n trukskes voor de gewone werknemer die veel bezig is met zijn werk, ook buiten de uren

heb nu toch al enkele 'leads', nu nog iemand vinden die er iets van kan maken

Is wel maar voor volgend jaar feitelijk, want in 2005 deed ik nog lome 9-to-5 job. Maar dan kan ik nu al alles bijhouden om in 2006 een zo'n juist mogelijk getal in te vullen

Member Kermit's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ge kunt eens naar uwe gazettenwinkel of boekhandel gaan om de belastinggids van test-aankoop aan te schaffen, kost 16 euro, maar is naar het schijnt wel de moeite waard (maar ik spreek niet uit ervaring)
    "Deze staat vol nuttige informatie en tips om geen euro belasting te veel te betalen." volgens hun site http://www.test-aankoop.be/map/src/391891.htm
    onze bankdirecteur gebruikte deze

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kermit
    ge kunt eens naar uwe gazettenwinkel of boekhandel gaan om de belastinggids van test-aankoop aan te schaffen, kost 16 euro, maar is naar het schijnt wel de moeite waard (maar ik spreek niet uit ervaring)
    "Deze staat vol nuttige informatie en tips om geen euro belasting te veel te betalen." volgens hun site http://www.test-aankoop.be/map/src/391891.htm
    onze bankdirecteur gebruikte deze
    Thanks for the tip!!

Member
    iTrader
    0
    een echte "tip" is dat door professionele zogenaamde "tax accountants" zoals "Ernst & Young" te laten doen. Maar ik denk dat dat te duur gaat uitvallen, maar dan moet je tenminste niets meer doen

Banned
    iTrader
    0
    Ik heb de mijne ook laten invullen door onze boekhouder dusja..

Member Emerxill's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YellinD
    Ik heb denk ik een stuk gevonden waarover die vriend van mij het heeft:
    Link

Maar ja, met welke zaken moet ge allemaal in orde zijn om dat in te vullen (kwestie dat het ni in u gezicht ontploft als ze u controleren) want bvb mijn gsm gebruik ik grotendeels tijdens het werk en ook thuis durf ik nog wel eens wat werk verzetten... en elke euro dat ik kan aftrekken is een gewonnen euro.

Iemand met kennis van zaken of enkele concrete voorbeelden?
    In princiepe moet ge alles kunnen staven adhv facturen of rekeningen.
    Dus als ge alles kunt staven zit ge goed Maar bepaalde zaken zijn gewoonweg niet na te gaan...
    Mijne pa (militair) die rekende ook alles aan wat em kon. Droogkuis van zijn uniformen, computer als studiemateriaal, zijn km's,...
    Hij voegt gewoon een bijlage toe aan zijn aangifte (na het juiste vakje ingevuld te hebben denk ik )
    Het schijnt wel dat als ge niet aan +/-2000 eur werkelijke kosten komt ist nutteloos om da aan te geven want dan komt fortaitair beter uit.
    Voor de rest berekent de fiscus toch voor u uit wat het voordeligst is: forfaitair of werkelijke beroepskosten (da hebben ze mij toch in het middelbaar wijsgemaakt )

Ik zit een beke in dezelfde situatie als gij, ben mij ook aant voorbereiden voor de aangifte van dit jaar
    Ik heb wel als voordeel dat mijn huidige werkgever al mijn kosten netto vergoed. Maar bij mijn toekomstige wg heb ik geen gsm meer

Member NapalmBenny.'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Bij ons vult de bank die in , kost niets en bespaart een hoop ellende .

Member ComputerVISTA's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Ik steek da binnen bij men bankdirekteur en klaar is kees.

Member zotteluc's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    denk niet dat dat de bedoeling is van threadstarter.

bankdirecteur zal uwen brief wel (redelijk) correct invullen, maar zal zeker niet proberen het onderste uit de kan te halen wat mogelijk is qua aftrekbaarheid enzo

iTrader
    4 (100%)
    weten de belastingen welke netto specialekes ge allemaal krijgt van u werk?
    wij krijgen ook een paar netto-vergoedingen, een ervan is een zogezegde 'communicatievergoeding' maar die volstaat ni om al mijn gsm rekeningen van mijn telefoons uit/naar holland te betalen... als ik van die som al iet kan recupereren, ben ik al blij

Maar eerst die test-aankoop-gids is doornemen en zien of ik er iets van opsteek

Member Messias.'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Is ingevuld door de vakbond, kost niets, werkt prima. Ik zal misschien niet elke euro ontdoken hebben die mogelijk was, maar: #care.

Belastingsontduiken is de enige echte belgische nationale sport.

Member NapalmBenny.'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zotteluc
    bankdirecteur zal uwen brief wel (redelijk) correct invullen, maar zal zeker niet proberen het onderste uit de kan te halen wat mogelijk is qua aftrekbaarheid enzo

Als gewone bediende of arbeider ga je echt niet veel kunnen aftrekken hoor.

Member
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Messias.

Belastingsontduiken is de enige echte belgische nationale sport.
    idd en dan klagen dat jaar erna weer een belastingsverhoging wordt doorgevoerd

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten