Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
    Member thugangel's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)

De opleiding Elektrotechnieken

Yuw allemaal,

Ik zou graag weten of hier mensen zijn die de richting elektrotechnieken volgen (aldanniet in Khlim/diepenbeek).
    k heb dit jaar mijn diploma A2 elektrotechnieker behaald aan tihh hasselt en ben dus van plan om verder te studeren (A1 en wie weet miss tot master).
    k heb dus de richting elektrotechnieken gedaan (4jaar: 3-4-5-6), k heb 2h wiskunde gehad /week, wat wel bitter weinig is.
    1 en 2 september zijn er bijlessen wiskunde te volgend in khlim zelf , waar k zeker bij gaan zijn ( zal vooralproblemen hebben metmijn wiskunde aangezien ik zoweinig wiskunde heb gehad i know ).
    k zou dus graag willen weten hoe dat de school zelf echt is volgens de studenten zelf.
    of de richting goed is voor werk in de toekomst. ( k dacht toch dat er techniekers nodig waren )
    ik had het aan mijn leerkrachten gevraagd een paar maanden voor 't einde van 't jaar.
    sommigen reageerden : ' och? gaat ge da echt proberen? t gaat wel echt moeilijk zijn? denkt ge da ge da gaat halen? '
    sommigen reageerden ' het gaat wel echt moeilijk worden, maar als de motivatie er is en ge werkt er keihard voor dan moet het u wel lukken '

Natuurlijk kunnen jullie niet weten of ik de richting aankan of niet.
    maar graag wat info over de school en studierichting .

mvg,
    Lilpac

Member Darkness's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    2uur wiskunde is natuurlijk heeeeel weinig, ik twijfel of ge dat met 2 dagen bijles kunt ophalen

dee
    dee is offline
    Member dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik heb elektrotechnieken in het middelbaar gedaan en zit nu in het laatste jaar van bachelor elektro-mechanica. Hoogst wss na dit nog ff 2 jaar voor ingenieur.
    Niets is onmogelijk.
    De inhaallessen op de hs zijn rommel. Ik heb daar exact 2 uur gezeten voor ik ben gaan lopen. Het hoogtepunt van de dag was pythagoras (ik zit wel niet op de khlim maar zo veel zwaarder zal hunne wiskunde nu niet zijn)

Weet je wat de grootste oorzaak is op falen?
    1/ Feestjes en niet veel naar de les gaan. Dus juist voor het examen pas gaan zien waar ze mee bezig waren.
    2/ Nooit leren leren. Iets dat wel een probleem zal zijn voor u. Middelbaar is nu niet zo moeilijk en hs in wezen ook niet. Het grootste verschil zit in de hoeveelheid.

Mijn 'plan' tijdens het jaar. Niets doen en gewoon de lessen volgen. (vakantie nemen) Als de examens eraan komen beginnen voorbereiden en tijdens de examen periode mijn eigen opsluiten.

En i.v.m. wiskunde. Het eerste jaar zeker bijhouden tijdens het jaar zelf. Zaken als integralen, afgeleiden en differentialen zijn niet moeilijk maar je leert dat enkel met oefeningen te doen. En serieus, wtf maakt nu oefeningen als het niet verplicht is? ff wat discipline is dus nodig.

Edit: Ja, techniekers zullen er altijd nodig zijn. Uiteindelijk gaat de stroom niet op een magische wijze in uw bedrijf verdeeld geraken. Je begint bij de transfo van de elektr. maatschappij die elektriciteit moet om te beginnen al ruw voorbereid worden. 300V of 500V (meestal 300V maar er zijn toch nog een paar bedrijven die op 500V werken) Die gaat dan naar verdeel ruimtes waar alle aftakkingen gebeuren en wat zeer belangrijk is het vermogen balanceren. (welke kring krijgt wat) En beveiligingen.
    Dit is nog maar een klein stuk van de elektriciteit door een maatschappij geleverd. Er zijn ook bedrijven die hun eigen elektriciteit maken. Weer zijn er vanalle voorzieningen nodig.
    Uw beroep zal nog wel even bestaan.
    Laatst gewijzigd door dee; 13 augustus 2005 om 18:00

Member thugangel's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    2uur wiskunde is natuurlijk heeeeel weinig, ik twijfel of ge dat met 2 dagen bijles kunt ophalen
    is ook de bedoeling niet, het is onmogelijk om in die 2dagen alles op te halen.
    ze gaan rap over alles, zodat k eventueel nog thuis wat zelf kan studeren.
    daarom ga k die 2dagen ook naar daar. dan heb k nog een 2weken om wat natekijken van wat we daar tijdens die 2dagen zien .

Ik heb elektrotechnieken in het middelbaar gedaan en zit nu in het laatste jaar van bachelor elektro-mechanica. Hoogst wss na dit nog ff 2 jaar voor ingenieur.
    Niets is onmogelijk.
    De inhaallessen op de hs zijn rommel. Ik heb daar exact 2 uur gezeten voor ik ben gaan lopen. Het hoogtepunt van de dag was pythagoras (ik zit wel niet op de khlim maar zo veel zwaarder zal hunne wiskunde nu niet zijn)
    hoeveel uren wiskunde had jij dan /week? ook maar 2?

Weet je wat de grootste oorzaak is op falen?
    1/ Feestjes en niet veel naar de les gaan. Dus juist voor het examen pas gaan zien waar ze mee bezig waren.
    2/ Nooit leren leren. Iets dat wel een probleem zal zijn voor u. Middelbaar is nu niet zo moeilijk en hs in wezen ook niet. Het grootste verschil zit in de hoeveelheid.
    kzal altijd aanwezig zijn hoor ( ja tenzij k ziek word fzo ).

Mijn 'plan' tijdens het jaar. Niets doen en gewoon de lessen volgen. (vakantie nemen) Als de examens eraan komen beginnen voorbereiden en tijdens de examen periode mijn eigen opsluiten.
    mijn plan is alles bijhouden , elke dag toch de lessen wat nakijken ( moet lukken ).
    wanneer de examenperiode eraankomt goed voorbereiden en tijdens de examenperiode idd men eigen opsluiten .

En i.v.m. wiskunde. Het eerste jaar zeker bijhouden tijdens het jaar zelf. Zaken als integralen, afgeleiden en differentialen zijn niet moeilijk maar je leert dat enkel met oefeningen te doen. En serieus, wtf maakt nu oefeningen als het niet verplicht is? ff wat discipline is dus nodig.
    zal k zeker doen,
    kheb ne goeie maat die mij met wiskunde zeker zal helpen ( heeft zelf em gevolgt en heeft dus een veel betere wiskunde als mij hij gaat mij daar goed mee kunnen helpen )

mvg,
    thugangel

dee
    dee is offline
    Member dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thugangel
    is ook de bedoeling niet, het is onmogelijk om in die 2dagen alles op te halen.
    ze gaan rap over alles, zodat k eventueel nog thuis wat zelf kan studeren.
    daarom ga k die 2dagen ook naar daar. dan heb k nog een 2weken om wat natekijken van wat we daar tijdens die 2dagen zien .

hoeveel uren wiskunde had jij dan /week? ook maar 2?
    Ja.

kzal altijd aanwezig zijn hoor ( ja tenzij k ziek word fzo ).

mijn plan is alles bijhouden , elke dag toch de lessen wat nakijken ( moet lukken ).
    wanneer de examenperiode eraankomt goed voorbereiden en tijdens de examenperiode idd men eigen opsluiten .
    Resistance is futile

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten