Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 66

Discussie: Vlaams onderwijs

Member
    iTrader
    0

Vlaams onderwijs

Dat het Vlaams onderwijs bij de top van de wereld behoort is alom gekend, maar is dat werkelijk voor iedereen zo uitstekend?

Is dat niet al meteen de bakermat voor de hedendaagse gestresseerde maatschappij?

Zou het niet beter zijn moesten we het niveau van het lager/middelbaar onderwijs wat verlagen om zo iedereen de kans te geven om vlekkeloos hun middelbaar te doorstaan?

Is het normaal dat er zoveel zijn die hun jaar dubbelen?(met als gevolg dat er veel zijn die schoolmoe zijn tegen hun laatste jaar middelbaar onderwijs)

Nu aan de andere kant zal het ook wel zo zijn dat de reden waarom we zo'n sterke economie hebben is omdat we zo'n hoog onderwijsniveau hebben, maar ik vind de prijs die we ervoor betalen toch wel duur

Statistieken

Daar staan enkele interessante statistieken (vooral die van 'behaald diploma' zijn toch wel schokerend, tenminste als ik ze goe interpreteer )

Member zaffah's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    in de bedrijfswereld wordt er ook meer en meer van de mensen gevraagd. School is een goeie voorbereiding.

Ik ben ook al blijven zitten, no biggy. Was gewoon omdat ik er niet genoeg voor deed. En dit is voornamelijk ook de reden waarom er zoveel hun jaar dubbelen denk ik.

er zijn ook teveel mensen die aso volgen omdat ze moeten van hun ouders ofzo, of ze volgen de groep. Ik weet nog toen ik in het 6e studiejaarke zat dat 95% naar aso ging. daarvan zit nu nog 50% in aso ofzo. Het heeft hem ook te maken met de foute studiekeuze, miss moet de begeleiding nog wat beter?

Member zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Nog verder verlagen? het niveau zakt nu al zienderogen :|

talen zijn slecht gekend, 8 uur wiskunde is +/- afgeschaft, etc.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Ik zie niet in hoe het niveau van het onderwijs gecorrelateerd is aan de mate stress waaraan een leerling onderhevig is. Iemand die niet erg sterk is in onthouden, zal misschien met heel veel moeite slagen in humane wetenschappen, terwijl een slimmerik al freewheelend slaagt in de richting Latijn-Wiskunde. De kans dat die eerste slaagt aan unief is echter groter dan dat de tweede dat doet. Iemand die gewoon is om te werken, zal veel minder moeite hebben om zich aan te passen aan een veeleisende omgeving dan iemand die dat niet gewoon is, ongeacht z'n intellectuele baggage.

Het niveau van het ASO zelf hangt trouwens sterk af van welke richting je volgt en in welke school. Toen ik Latijn-Wiskunde kreeg, kreeg ik slechts drie uur Frans per week, maar we zagen evenveel leerstof als leerlingen die een talenrichting volgden en vijf uur Frans op hun bord kregen voorgeschoteld, zelfs de examens waren identiek. Omgekeerd zagen zij dan weer een pak minder fysica en wiskunde wat dus niet echt klopt.

Iedereen moet maar voor zichzelf bepalen welke richting hem het best ligt. De opgedrongen keuze om ASO te doen (en bij voorkeur Latijn) heeft meer negatieve dan positieve gevolgen: je begint te twijfelen aan je capaciteiten, als je niet kan volgen, verlies je interesse, ... Het is geen schande om dan TSO of BSO te doen. Er zullen veel loodgieters zijn die meer verdienen dan een ingenieur...

De meeste richtingen hebben een duidelijk uitgestippelde lijn die ze volgen en zijn meestal wel doenbaar. Een uurtje per dag werken, lijkt me nu niet echt onoverkomelijk. Ik heb trouwens veel respect voor leerlingen die IndustriŽle Wetenschappen volgen, die krijgen 36 uur les per week, terwijl de rest van de 32 uur-gangers al zitten klagen dat ze te veel werk hebben en laat het lessenpakket nu bijna hetzelfde zijn...

We leven nu eenmaal in prestatiegerichte maatschappij waar stress een inherent fenomeen aan is. Later zal je er zeker en vast ook mee geconfronteerd worden. Is het niet een deadline als bureaujob, dan wel het minimum aantal stuks dat je moet afwerken als je aan de lopende band staat. In dat opzicht hebben we het hier nog relatief goed in vergelijking met pakweg Japan. Daar ligt het zelfmoordcijfer schrikbarend hoog omdat de prestatiedrang daar zo onmenselijk hoog ligt.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zaffah
    in de bedrijfswereld wordt er ook meer en meer van de mensen gevraagd. School is een goeie voorbereiding.

Ik ben ook al blijven zitten, no biggy. Was gewoon omdat ik er niet genoeg voor deed. En dit is voornamelijk ook de reden waarom er zoveel hun jaar dubbelen denk ik.

er zijn ook teveel mensen die aso volgen omdat ze moeten van hun ouders ofzo, of ze volgen de groep. Ik weet nog toen ik in het 6e studiejaarke zat dat 95% naar aso ging. daarvan zit nu nog 50% in aso ofzo. Het heeft hem ook te maken met de foute studiekeuze, miss moet de begeleiding nog wat beter?
    het CLB zit vol met impotente nitwits, daar zou mss idd wel wat mogen veranderen
    Vooral dan naar de eerste jaren van het middelbaar toe, want op die leeftijd ben je meestal nog nie helemaal in staat om je eigen capaciteiten in te schatten. Anyway op die leeftijd zijn je ouders de beste raadgevers denk ik en nie het CLB.

Member Time's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    ik vind het niveau van lesgeven nu al wat ondermaats tbh... vooral dan het niveau van sommig leerkrachten

Member wlibaers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MyDyingBride
    Dat het Vlaams onderwijs bij de top van de wereld behoort is alom gekend, maar is dat werkelijk voor iedereen zo uitstekend?

Is dat niet al meteen de bakermat voor de hedendaagse gestresseerde maatschappij?
    Vanwaar de veronderstelling dat hoog niveau noodzakelijk meer stress betekent? Misschien voor mensen die de verkeerde richting kiezen.

Zou het niet beter zijn moesten we het niveau van het lager/middelbaar onderwijs wat verlagen om zo iedereen de kans te geven om vlekkeloos hun middelbaar te doorstaan?
    Dat hangt ervan af wat de bedoeling van het onderwijs is: zorgen dat iedereen een papiertje krijgt om zijn/haar gevoel van eigenwaarde wat op te krikken, ongeacht hoe slecht ze het gedaan hebben, ofwel is het de bedoeling mensen nuttige zaken bij te brengen, en te evalueren hoe goed dit lukt. Ik denk dat het tweede interessanter is.

Trouwens, in het middelbaar onderwijs is er een zeer ruime keuze, ASO, TSO, BSO, en dan nog wat speciale scholen voor gehandicapten e.d. Binnen die algemene verdeling is er dan nog een ruime mogelijkheid om richtingen te kiezen. Als iemand daarbinnen echt niets kan vinden dat min of meer lukt, dan heeft die persoon echt wel een probleem.

We kennen ook wel de gevallen van de leerling(e) die in de verkeerde richting zit, maar niet mag overstappen omdat de ouders vinden dat niet in Latijn-Grieks afstuderen een schande voor de familie zou zijn of zo. Dat is een probleem van bepaalde gezinnen, niet van de school.

Is het normaal dat er zoveel zijn die hun jaar dubbelen?(met als gevolg dat er veel zijn die schoolmoe zijn tegen hun laatste jaar middelbaar onderwijs)
    Zie hierboven.

Nu aan de andere kant zal het ook wel zo zijn dat de reden waarom we zo'n sterke economie hebben is omdat we zo'n hoog onderwijsniveau hebben, maar ik vind de prijs die we ervoor betalen toch wel duur

Statistieken
    En welke prijs zouden we betalen als we er niet mee doorgaan? Vergelijk de in die statistieken eens met de Franstalige gemeenschap. En bekijk de situatie in WalloniŽ eens.

Daar staan enkele interessante statistieken (vooral die van 'behaald diploma' zijn toch wel schokerend, tenminste als ik ze goe interpreteer )
    Daar staat bij "bevolking 15 jaar en meer". Dus inclusief een hoop mensen uit een periode toen je je middelbaar niet moest afmaken maar al sneller mocht gaan werken.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waldorf
    Ik zie niet in hoe het niveau van het onderwijs gecorrelateerd is aan de mate stress waaraan een leerling onderhevig is. Iemand die niet erg sterk is in onthouden, zal misschien met heel veel moeite slagen in humane wetenschappen, terwijl een slimmerik al freewheelend slaagt in de richting Latijn-Wiskunde. De kans dat die eerste slaagt aan unief is echter groter dan dat de tweede dat doet. Iemand die gewoon is om te werken, zal veel minder moeite hebben om zich aan te passen aan een veeleisende omgeving dan iemand die dat niet gewoon is, ongeacht z'n intellectuele baggage.

Het niveau van het ASO zelf hangt trouwens sterk af van welke richting je volgt en in welke school. Toen ik Latijn-Wiskunde kreeg, kreeg ik slechts drie uur Frans per week, maar we zagen evenveel leerstof als leerlingen die een talenrichting volgden en vijf uur Frans op hun bord kregen voorgeschoteld, zelfs de examens waren identiek. Omgekeerd zagen zij dan weer een pak minder fysica en wiskunde wat dus niet echt klopt.

Iedereen moet maar voor zichzelf bepalen welke richting hem het best ligt. De opgedrongen keuze om ASO te doen (en bij voorkeur Latijn) heeft meer negatieve dan positieve gevolgen: je begint te twijfelen aan je capaciteiten, als je niet kan volgen, verlies je interesse, ... Het is geen schande om dan TSO of BSO te doen. Er zullen veel loodgieters zijn die meer verdienen dan een ingenieur...

De meeste richtingen hebben een duidelijk uitgestippelde lijn die ze volgen en zijn meestal wel doenbaar. Een uurtje per dag werken, lijkt me nu niet echt onoverkomelijk. Ik heb trouwens veel respect voor leerlingen die IndustriŽle Wetenschappen volgen, die krijgen 36 uur les per week, terwijl de rest van de 32 uur-gangers al zitten klagen dat ze te veel werk hebben en laat het lessenpakket nu bijna hetzelfde zijn...

We leven nu eenmaal in prestatiegerichte maatschappij waar stress een inherent fenomeen aan is. Later zal je er zeker en vast ook mee geconfronteerd worden. Is het niet een deadline als bureaujob, dan wel het minimum aantal stuks dat je moet afwerken als je aan de lopende band staat. In dat opzicht hebben we het hier nog relatief goed in vergelijking met pakweg Japan. Daar ligt het zelfmoordcijfer schrikbarend hoog omdat de prestatiedrang daar zo onmenselijk hoog ligt.
    Mja er is nog altijd een verschil met de Japanse maatschappij, het feit dat er daar veel zelfmoorden zijn berust vaak nog op oude tradities, maar dat staat dan ook weer in relatie met het falen op gebied van werk, school, etc...
    Maar de sociale problematiek is idd wel alarmerend daar.

Member Zeta Reticula's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waldorf
    Ik lach mijn broek af. Dat is dus niet waar wat je zegt. Mijn ervaring is dat degenen die in het middelbaar reeds hard werkten zijn afgevallen, omdat ze te veel moesten werken op uniev en het niet meer aan konden. En degenen die toen geen kloot deden zijn beginnen werken en blijven over.

Dat is waar. Soms hangt het niveau zelf van de leraar af, persoonlijk vind ik dat heel erg.

Het is inderdaad geen schande. Een technisch diploma kan wat betekenen in onze technologische maatschappij. We hebben meer techniekers nodig dan pakweg kunsthistorici hť...

Iedereen zaagt en klaagt

Laatst gewijzigd door Zeta Reticula; 4 augustus 2005 om 21:34

Member zaffah's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik denk niet dat het onderwijs moeilijker wordt maar ik denk dat de jeugd luier en luier wordt.

Vroeger waren er geen computers en misschien 1 TV in de hele straat. Nu worden we constant afgeleid door gsm, tv, computer, een druk sociaal leven. We moeten hiervoor tijd vrijmaken en daarom gaan we minder voor school beginnen doen.

schoolmoeheid heeft meer te maken met verwendheid denk ik. We denken dat het allemaal zomaar in onze schoot zal vallen, mamie en papie zullen ons wel helpen financieren, ...

uiteindelijk moet je het nog zelf maken. En hier heb je het meeste kans op met een goed diploma, of je moet echt hard willen werken en een eigen zaak oprichten.

nouja, al die luxe maakt ons blind. Er zijn landen die moorden zouden plegen voor zo'n onderwijs te krijgen. Ik denk dat we gerust mogen zeggen dat ons onderwijs heel goed is. en relatief goedkoop (wij moeten alleen maar de boeken kopen). Ook hogeschool en universiteit zijn betaalbaar geworden. Vroeger was dit enkel en alleen maar voor de rijke mensen.

De regering zou een manier moeten vinden om de jongeren terug warm te krijgen voor school. Ik denk dat er weinig zijn die echt graag naar school gaan. Misschien een beloning geven voor degene die het secundaire onderwijs in 6 jaar kunnen voltooien? Een goede stimulans zou alvast een goed begin zijn. (misschien de 120Ä die ze voor 'zwangere rokende vrouwen die proberen te stoppen' geven aan de studenten geven )

Member zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Trouwens, voor men begint over het feit dat latijn niet nuttig zou zijn enzo..

Kijk in die link van de topicstarter deze statistiek eens ==> "Percentage leerlingen dat de eindtermen haalt opgesplitst naar optiegroep en geslacht" (staat ergens onderaan)

Dat (grote) verschil met moderne verrast me wel

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeta Reticula
    Ik lach mijn broek af. Dat is dus niet waar wat je zegt. Mijn ervaring is dat degenen die in het middelbaar reeds hard werkten zijn afgevallen, omdat ze te veel moesten werken op uniev en het niet meer aan konden. En degenen die toen geen kloot deden zijn beginnen werken en blijven over.
    Laat het me zo stellen: het hangt voor 25% van intelligentie af en 75% van motivatie. Ik ken genoeg leerlingen die uit een acht uurs wiskunderichting kwamen en even dachten om snel een universitair diploma op te rapen. Een heel jaar feesten en twee maandjes afzien, dachten ze. Ik hoef er geen tekeningske bij te maken dat dit geheel anders uitpakte... Daarentegen zijn er genoeg gevallen bekend van leerlingen die uit een niet zo sterke opleiding komen, maar wel een universitair diploma hebben behaald, meestal zelfs zonder te dubbelen... OK, je moet geen Informatica gaan doen als je slechts drie uur wiskunde hebt gekregen, maar motivatie is zoveel belangrijker dan intelligentie.

Member Genious's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Weblogs
    1
    het systeem klopt niet helemaal imo:
    het aso is te algemeen en het tso is onmiddelijk veel te specifiek.

aan de andere kant vind ik het maar goed dat je in wiskundige aso richtingen nog wat taal hebt (zelfs te weinig imo), maar aan de andere kant heb je dan weer uberslimme gasten die het aso niet aankunnen omdat ze alleen maar in taal of wiskunde goed zijn
    het is allemaal niet zo simpel.

het beste zou zijn dat iedereen zijn uren kan kiezen, maar dat is gewoon niet realiseerbaar.

algemeen vormende vakken zouden weg kunnen vallen, ik bedoel dan specifieker:
    esthetica: de helft er van ziet ge in geschiedenis, nobody gives a shit, behalve een paar uitzonderingen die er zich voor boeien (kunnen ze evengoed gamen geven of automechaniek, het grootste deel gaat het nooit gebruiken, er zijn maar een paar die er zich voor interesseren en het draagt niet bij tot een nuttige vorming)
    sport: met 2*50 minuten per week (omkleden inc) gaat ge echt niet veel helpen + welke sporten een persoon graag doet is ook te sterk variŽrend (dans, balsporten, watersporten, athletiek, in teams of individueel...), men moet gewoon veel meer de mogelijkheid geven voor naschools sporten (ook in het realiseerbare, bvb geen taken of toetsen tegen de donderdag zodat er minder mensen zich van gaan weerhouden wat te bewegen de woensdag)

sommige andere vakken moeten zich meer gaan toespitsen op hun core business: in een vak als Nederlands bvb moeten ze u niet gaan doen blokken wat de kenmerken zijn van stijlstromingen 800 jaar geleden, heeft geen vormend nut en geeft u geen inzicht in de dingen + niemand let er op stijlstromingkenmerken als em leest

grote groepswerken moeten verdwijnen: wij zijn de helft van de tweede trimester bezig geweest met te luisteren naar elkanders presentaties van nobelprijswinnaars tijdens godsdienst, dat wil dus zeggen dat constant 90% van de klas +-op inactief staat en er veel tijd verloren gaat (een leerkracht moet dat in theorie sneller en efficiŽnter kunnen geven)

dat schept al veel meer tijd, die kent men dan toe aan grote vakken en men geeft elke leerling 2 opties voor die extra uren van dat vak te gebruiken:
    - training: het verder er in stampen/inoefenen van hetgene dat gezien is, deze optie zou heel wat helpen voor vele mensen
    - uitdieping: verder ingaan op de leerstof, meer de details.

uiteindelijk hetzelfde diploma, maar dan wel met vermelding van welke vakken je wat meer in de diepte bent gegaan en welke niet. (of zelfs dat niet, sommige dingen moet je voor jezelf willen)

ik spreek nu natuurlijk over ASO omdat ik niets weet van de andere stromingen.

het financiŽle: dat er zoveel geld gaat naar onderwijs (de helft van het budget van de Vlaamse regering, kan dat?) is een goede zaak:
    - je vormt de toekomstige maatschappij
    - goed opgeleide mensen zijn altijd gewenst (eventueel interesse van uit het buitenland? )
    - aantrek van technologie-industrie (jaja, kweet wel, India, maar juist een reden te meer om hier knappe koppen te kweken)
    - mensen betalen denk ik wel redelijk makkelijk belastingen voor het onderwijs, het gaat bij de meesten ook over hun kinderen he.
    Gelieve de flauwe opmerkingen rond mijn nick - if any - voor uzelf te houden.
    Het is intussen bijna 10 jaar geleden dat ik hier registreerde en was toen veeleer een inside joke.

Approved 9-lifer lttuvix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    (kunnen ze evengoed gamen geven of automechaniek, het grootste deel gaat het nooit gebruiken, er zijn maar een paar die er zich voor interesseren en het draagt niet bij tot een nuttige vorming)
    err nu voel ik me toch beledigt... ik heb 3 jaar automechanica gevolgt en ge zegt dat het niet nuttig is ... als het niet nuttig is waarom rijden er dan zoveel auto's rond en zijn er altijd mensen die naar garages gaan
    geef ASO wa meer praktijk dat ze ook me hun handen kunnen werken
    BSO krijgt wiskunde en ASO krijgt niet eens 1 uurtje handen arbeid ... vind dat jammer
    is zoals vlamingen frans verplicht krijgen en walloniers da nie in hun lessenrooster hebben staan ... nuja soit opletten wat je zegt maatje maar automechanica is ZEER moeilijk en ZEER uitgebreid...

Approved 9-lifer DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lttuvix
    err nu voel ik me toch beledigt... ik heb 3 jaar automechanica gevolgt en ge zegt dat het niet nuttig is ... als het niet nuttig is waarom rijden er dan zoveel auto's rond en zijn er altijd mensen die naar garages gaan
    BSO krijgt wiskunde en ASO krijgt niet eens 1 uurtje handen arbeid ... vind dat jammer
    is zoals vlamingen frans verplicht krijgen en walloniers da nie in hun lessenrooster hebben staan ... nuja soit opletten wat je zegt maatje maar automechanica is ZEER moeilijk en ZEER uitgebreid...
    dat vind ik nu wel een gedacht ze. In ASO 1 of 2 uren praktijk geven. Der zijn er redelijk veel van ASO die hogeschool automechanica willen doen. Het is jammer dat ze nooit iets van echte handenarbeid of met een machine gewerkt hebben.
    Ge kunt dit in een keuzevak steken ofzo. 2 uren handenarbeid of 2 uren esthetica.

Crew Member Tweak37's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tsjerno
    dat vind ik nu wel een gedacht ze. In ASO 1 of 2 uren praktijk geven. Der zijn er redelijk veel van ASO die hogeschool automechanica willen doen. Het is jammer dat ze nooit iets van echte handenarbeid of met een machine gewerkt hebben.
    Ge kunt dit in een keuzevak steken ofzo. 2 uren handenarbeid of 2 uren esthetica.
    Ik heb helemaal geen esthetica
    das enkel in eht vrije net zeker... maja daar is de echte 8 uur wiskunde ook afgeschaft... tgaat achteruit

Member
    iTrader
    13 (100%)
    Ik heb toch het idee dat er nog veel schort aan ons onderwijs. Veel leerlingen hebben te kampen met schoolmoeheid en een deel van de leerkrachten in het middelbaar onderwijs vond ik niet bekwaam genoeg.

Zoals Genious al zij mag esthetica wel een beetje weggesnoeid worden. Sommige stukken daarin zijn wel interessant voor de algemene vorming maar een deel daarvan heb je misschien ooit al tijdens geschiedenis gezien. Maar veel hangt ook van de leerkracht af, voor esthetica hadden wij een nogal losse leerkracht die weinig les gaf en veel vertelde..

En voor taalvakken mag er wel eens een verbod komen op het vanbuiten leren van teksten. Zo waren er voor sommige examens vragen over teksten die we vanbuiten moesten leren. Of bijvoorbeeld bij mondeling examen Duits zat er een vraag tussen over enkele gedichten. Zulke dingen hebben volgens mij toch weinig waarde.

Banned Hmgrwngd's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lttuvix
    in een thread over het Vlaams Onderwijs een kanjer van een dt-fout maken...

Member
    iTrader
    0
    het niveau in het secundair onderwijs is zeker niet te hoog, ik heb hele tijd geen reet gedaan en ben er (toegegeven, soms met hakken over de sloot) altijd door geweest (ooit 1 herexamen voor frans) in de richting wetenschappen - wiskunde (8u) .. het enige vak waar ik me logischerwijze voor inzette was wiskunde

ASO moet niet specifieker of met handenarbeid omdat het nogsteeds een doorstroomrichting is, in tegenstelling tot TSO, als er zijn in ASO die automechanika willen volgen zitten ze gewoon verkeerd en is dat (cru gezegd) pech voor hen.. de rest die ASO volgt moet daar niet onder lijden
    in het hoger onderwijs zou men het eventueel wat specifieker mogen maken, ik begin volgend schooljaar aan mn laatste jaar toegepaste informatica in hogeschool west-vlaanderen en met de kennis die ik daar opdoe vrees ik dat geneen bedrijf me zal aanvaarden, zo oppervlakkige leerstof
    Laatst gewijzigd door Sharur; 5 augustus 2005 om 03:08

Approved 9-lifer lttuvix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    sharur da hangt van school tot school af ge hebt lakse scholen en scholen die u als ge zoals ge zegt met de hak over de sloot over geraakt u laten zitten

trouwens... je vind het niet moeilijk maar je haalt altijd maar net 50 dan... niet echt iets om trots op te zijn he dat bewijst niets dat jeje vak te meester kunt integendeel dat bewijst dat ge surft op zee van geluk... ze zouden ipv 50% 60% moeten maken
    en tbh mag er wel wa meer handenarbeid zijn in aso want sommige klanten komen met (in mijn geval auto's) klagen over de domste dingen wat simpelweg een losse schroef betekent... zoiets vind ik heel ergen kdenk door een uurtje handenarbeid te geven da optelossen... hadden ooit in men school een petitie gehouden en wa bleek geen enkel aso'er was in staat een simpel vogelhuiske te maken... laat staan weten hoe ge moet vijlen en tbh zijn zon dingen toch wel het minste... nuja das maar mijn gedacht

ik begin volgend schooljaar aan mn laatste jaar toegepaste informatica in hogeschool west-vlaanderen en met de kennis die ik daar opdoe vrees ik dat geneen bedrijf me zal aanvaarden, zo oppervlakkige leerstof
    och ik heb bso gedaan en niemand wilt me wegens geen ervaring... (stage telt blijkbaar niet als ervaring ) een kennis van me heeft burgerlijke ingenieur gevolgt... ze zeggen hetzelfde tegen hem..

kvrees dat ze dat eerder gaan zeggen ipv onvoldoende kennis
    Laatst gewijzigd door lttuvix; 5 augustus 2005 om 09:43

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten