|
|
#121 | |||||
|
Citaat:
) |
|||||
|
||||||
|
|
#122 (permalink) | ||||
|
De wolken die onweer en hevige turbulentie veroorzaken, zijn de welgekende Cumulonimbus wolken. Deze heeft een verticale ontwikkeling, en kan van ground level, helemaal tot boven 20 000 voet gaan, dus zeker ook tot 38 000 ft ofzo.
Nog een fototje : http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=430320http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=347330 Voor de eerste keer in maanden : "The server is too busy" ![]() Laatst gewijzigd door Zorba; 26 juni 2005 om 23:04 |
||||
|
|||||
|
|
#123 (permalink) | |||||
|
Citaat:
|
|||||
|
||||||
|
|
#124 (permalink) | ||||
|
Bereid je maar voor op een onstuimige nacht
![]() ondertussen zijn er al onweersbuien in wallonie die langzaam naar vlaanderen trekken.. Hier kan je de blikseminslagen in de mot houden in deze regio: http://onweb.blids.de/blids/gpg/lex1...cts&nav2=spion |
||||
|
|||||
|
|
#126 (permalink) | ||||
|
tip:
Als het bliksemt en je electronische aparaten heb je lief trek dat de stekkers uit van alles. De zekeringen afzetten zal niet veel zin hebben daar zo een inslag een paar miljoen volt bevat en gewoon overslaat. Ook de uitgetrokken stekkers +- 1 meter of verder van je stopcontakten leggen omdat de stroomstoot nog steeds kan overspringen. Voor de rest heb ik geen schrik van bliksem ![]() |
||||
|
|||||
|
|
#130 (permalink) | |||||
|
Citaat:
zeker een donder gehad van 10 seconden, m'n bureau trilde zelfs ... ik voelde het gewoon alsof er een grote bass speaker was opgesteld dan nog die bliksem, maar die waren niet zo echt "wauw" |
|||||
|
||||||
|
|
#131 (permalink) | ||||
|
Paar maanden terug, twas wel wat stormachtig maar ik moest dringend weg met de auto. Ben rustig aan het rijden, kom aan een rood licht te staan en nog geen 2m voor me slaat de bliksem in op een straatlamp... Ik verschoot me ROT ! Alle elektriciteit viel weg in de buurt rondom ( inclusief het verkeerslicht ) en ik stond daar gewoon stomverbaasd met de auto.
Toen ik klein was zat ik eens in mn kamer, plots hoor ik de bliksem ergens keihard inslaan, moet vlakbij geweest zijn, TV springt op, robot wordt geactiveerd ( zo'n kleine toy robot ) en van die shit. Maanden lang bang geweest van onweer ![]() Paar jaar terug, sta met een kameraad aan het raam naar bliksem te kijken, slaat in vlak voor ons, was wel effe verblindend, en niet gezond voor de boom in kwestie ![]() En mijn grootmoeder ( zaliger ) heeft ooit een bolbliksem ervaren. Of dat verhaal waar was laat ik in het midden, maar ze had wel een pollepel gemaakt van een Duits vliegtuig dat was neergestort tijdens de oorlog ![]() Tot hiertoe mn belevenissen met onweer/bliksem... Bang ben ik niet, voorzichtig probeer ik wel te zijn ![]()
|
|||||
|
|
#133 (permalink) | |||||
|
Citaat:
bliksem is plezant om naar te zien, doe da eigenlijk wel heel graag bang ben ik zeker niet, ook niet voor mijn apparatuur, aangezien ik vlak achter mijn deur een kerk staan heb dusja .. |
|||||
|
||||||
|
|
#134 (permalink) | ||||
|
of je kan het onweer simpel hier volgen,look @ the strikes
http://www.weerstationaalst.be/bliksem.html |
||||
|
|||||
|
|
#140 (permalink) | |||||
|
Citaat:
heb het eens op tv gezien, nu neem ik enkel de woorden over van zo'n profesoren hé ![]() zo'n bolbliksem hebben ze al eens kunnen namaken, maar dan natuurlijk int klein, en zo'n ding kan dus, hoe gek het ook klinkt, zijn weg vinden. zo is zo'n bolbliksem langst een huis zijn muren gegaan, dan kwam er een uitsteeksel ( dus een muur die eruit steekt) en die bolbliksem ontwijkt ie zeer goed en daarna gaat ie gewoonweg verder. dan stak die de straat over, ging door een raam, maakt een weg door de kamer, en dan weer buiten naar de deur ![]() er was ook een madam die naar buiten aant kijken was, en opeens zag ze nen bol aankomen , en dienen bol schoot enkele centimeters naast haar, en ging recht uit de voordeur ![]() ook dan nog eens een gezin die dacht dat ze door UFO's werden aangevallen. ze zaten in hun auto, snachts, en opeens zien ze, worden ze bijna verblind, door het licht, dat boven hun auto blijkt te schijnen, en het wordt stikkend warm in die auto. ze stappen uit, en dan zien ze zo dat het een "bol" is, en dat dan meteen, precies intilligent, niet roekeloos, vertrekt. een dag later stond het in de gazet dat een gezin was aangevallen door UFO's, maar later bleek dat het simpelweg bolbliksem was die boven hun auto bleef hangen! ![]()
||||||
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|