Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 119
    Member
    iTrader
    1 (100%)

Wanpraktijken Spelletjesgarnaal

Het begon met het lezen van een advertentie op hun website. Spelletjesgarnaal zocht een nieuwe PS2 reviewer. Aangezien ik zonder werk zat (ik was toen al een tijdje weg bij TG), kwam een job als freelancer wel geroepen. Ik reageerde en kreeg een gunstig antwoord. Spelletjesgarnaal bood als tegenaanbod een financiële vergoeding per artikel. Dit bedroeg 10 euro en zou in een totaalsom per kwartaal uitbetaald worden (occasionele arbeid). Van oktober vorig jaar tot januari dit jaar schreef ik 13 artikels, waaronder 1 preview en 12 reviews. Daarna hield ik het bij SG om persoonlijke reden voor bekeken. Er werd geen wrok nagelaten, er was dus helemaal geen sprake van ruzie tussen beide partijen. Op dat moment had ik van mijn ‘financiële vergoeding’, met een totaalbedrag van 130 euro, nog niets gezien. Uiteraard werd mij beloofd dit zo snel mogelijk uit te betalen.

Ik ben de eerste 3 maand zeer geduldig geweest. Na deze periode heb ik herhaaldelijk mails gestuurd naar Garnaal, maar kreeg zelden iets terug. Uiteindelijk heb ik hem persoonlijk aangesproken en kreeg ik een zeer kort antwoord waarin hij liet verstaan dat mijn betaling mee op de stapel lag en snel vereffend zou worden. Nadien heb ik nog mails gestuurd, maar kreeg helemaal geen antwoord meer.

Ondertussen zijn we meer dan 6 maand verder en nog steeds heb ik geen euro gezien. Dit terwijl er de voorbije maanden enkele nieuwe werkkrachten bij SG zijn bijgekomen en de activiteit op de site zijn gewone gang blijft gaan. Overigens staat op de website nog steeds een advertentie waarin men een freelancer zoekt met als aanbod een financiële vergoeding (http://www.spelletjesgarnaal.be/shrimpers/jobs.php).

Ik heb lang genoeg gewacht met dit bekend te maken, maar de situatie sleept nu al net iets té lang aan. Daarom wil ik jullie toch wel even attent maken op de wanpraktijken binnenshuis Spelletjesgarnaal. Geld zal ik hoogstwaarschijnlijk toch nooit meer zien, maar dan heb ik het toch op deze manier een beetje kunnen rechtvaardigen. Tenzij er natuurlijk nog iets is wat ik kan ondernemen, maar dat betwijfel ik.

Member Bubbling Zombie's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Wel, had je een contract? Indien ja, misschien kan je via legale weg wel iets forceren ofzo?

Member 2 many soldiers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik zou gewoon beginnen dreigen ofzo. Desnoods zeggen dat je naar hun bureau komt je geld zelf afhalen

Member Howitzer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Zonder een contract sta je nergens, dan kunnen ze bij hoog en laag beweren dat je bijvoorbeeld niets hebt gedaan

Member Boris Barowski's schermafbeelding
    iTrader
    0
    die artikels zijn niet verdwenen prolly

hebben die een forum? laat hun users het weten !
    mail de huidige reviewers eens, om hen te waarschuwen,
    maar mail eerst eens naar die gast zelf voor je hiermee begint, mss is dreigen al genoeg

rot voor u natuurlijk
    B.

Member
    iTrader
    0
    Waarom Telenet Games verlaten?!

Member nTFs's schermafbeelding
    iTrader
    113 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kipp^Smith
    Waarom Telenet Games verlaten?!
    die betaalden ook niet

Member Blad3z's schermafbeelding
    iTrader
    2 (67%)
    werken zonder contract doet ge best bij mensen die ge heeeeeel goed kent.. anders niet

Member ChfZ | Hanky's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hou al uw mails van (die van u en die van hen) bij

neemt screenshotjes van uw reviews op hunne site, zoda ge bewijs hebt da ge die wel degelijk gemaakt hebt, anders kunne ze die nog van de site remove en hebde geen been om op te staan.

Verder zou'k zoals hierbove al vermeld da allemaal is vermelden op hun forum en nen dreigmail sture.

Als ze zegge da ge betaald wordt voor artikels te schrijven, moete ze ook maar betale.

Member konijn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Wie is er nu zo dom om te freelancen zonder contract?

EDIT: als het trouwens echt om freelance gaat (en dus niet om een vorm van loonarbeid), dan zal je zelfstandigenstatuut waarschijnlijk meer kosten dan die €130, niet echt de moeite om je moe om te maken dus.

Member Prumpy [PIE]'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Vind je jezelf nu niet een beetje zielig om dit hier te posten? Het laat zien dat je nogal volwassen bent geworden.

Member Blue Thunder's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    ik vindt daar weinig zielig aan, het laat zien dat bij SG toch niet alles naar behoren loopt en dat ze dan toch niet moeten zetten dat je een vergoeding krijgt als je toch geen krijgt.

Als je al 6 maand moet wachten op dat geld, dan begrijp ik zijn reactie dit hier te posten zodat iedereen er weet van krijgt.

Member FiReSe7eN's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ik vind daar alles zielig aan. En vooral dom. Zonder contract werken is dom.

Member Prumpy [PIE]'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hier bij de "concurentie" posten zodat hij hier meer status krijgt ?

Hij heeft een punt hoor. Maar ipv het onderling te regelen gaat hij het hier posten. Wat gaat hij ermee bereiken: een hoop volk van hier gaat zeggen dat hij gelijk heeft. Dat en niets meer. Wat maakt het dus uiteindelijk uit dat hij het post? Totaal niets.
    De strijd tussen bezoekers van TG en SG zal wel blijven. Dit is gewoon nog een beetje aanwoekeren, wat dus op zich best laag is.

Member HeLLBirD's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Het is inderdaad best zielig. Zeg het op zijn minst op het SG-forum.
    (Ter uwer info, iedereen op de redactie heeft 7 maand gratis gewerkt, ondermeer tijdens uw maanden. Dus het is niet een persoonlijke wraakactie om u niet te betalen.)

Member Quxan's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    TriX heeft gelijk imo...

je moet niet beloven dat je gaat betalen als je nie betaald (binnen de afgesproken termijn), contract of geen contract; de voorwaarden waren duidelijk voor beide partijen...

en als verklaring geven dat iedereen gratis gewerkt heeft in die periode vind ik best zielig, mij zouden ze alleszinds niet troosten met zo'n uitleg. Als ze geen geld hebben om personeel/freelancers te betalen, dan moeten ze ook geen vacatures opstellen.

En waarom is het zielig om het op een concurrerend forum te posten? Misschien zitten hier ook mensen die van plan waren om voor Spelletjesgarnaal te werken, zo zijn die mensen nu ook gewaarschuwd.

Mja, kga me er verder niet mee bemoeien, 't is mijn zaak niet.

Member dêsh''s schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Als je zonder contract hebt gewerkt vrees ik dat je je geld niet meer zal zien.

Member HeLLBirD's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quxan
    1. en als verklaring geven dat iedereen gratis gewerkt heeft in die periode vind ik best zielig, mij zouden ze alleszinds niet troosten met zo'n uitleg. Als ze geen geld hebben om personeel/freelancers te betalen, dan moeten ze ook geen vacatures opstellen.

2. En waarom is het zielig om het op een concurrerend forum te posten? Misschien zitten hier ook mensen die van plan waren om voor Spelletjesgarnaal te werken, zo zijn die mensen nu ook gewaarschuwd.
    1. Dat was geen uitleg. Ik sprak zelfs niet in naam van Garnaal. Ik zei gewoon een feit.
    2. Als je SG zou gevolgd hebben vandaag, dan zou je weten dat de "geldproblemen" opgelost zijn.
    Laatst gewijzigd door HeLLBirD; 10 augustus 2004 om 13:28

Member Quxan's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HeLLBirD
    2. Als je SG zou gevolgd hebben vandaag, dan zou je weten dat de geldproblemen opgelost zijn.
    gelukkig maar

Member konijn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    [11:57:52] <@Garnaal> hehe
    [11:58:03] <@Garnaal> yeah maar nu worden ze weer vergoed
    [11:58:13] <@Garnaal> hij heeft gewoon slecht moment gekozen om het af te trappen
    [11:58:15] <@Garnaal> bad timing!

De mens is een kleuter, zal je leren hem op zijn woord te geloven

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten