Het begon met het lezen van een advertentie op hun website. Spelletjesgarnaal zocht een nieuwe PS2 reviewer. Aangezien ik zonder werk zat (ik was toen al een tijdje weg bij TG), kwam een job als freelancer wel geroepen. Ik reageerde en kreeg een gunstig antwoord. Spelletjesgarnaal bood als tegenaanbod een financiële vergoeding per artikel. Dit bedroeg 10 euro en zou in een totaalsom per kwartaal uitbetaald worden (occasionele arbeid). Van oktober vorig jaar tot januari dit jaar schreef ik 13 artikels, waaronder 1 preview en 12 reviews. Daarna hield ik het bij SG om persoonlijke reden voor bekeken. Er werd geen wrok nagelaten, er was dus helemaal geen sprake van ruzie tussen beide partijen. Op dat moment had ik van mijn ‘financiële vergoeding’, met een totaalbedrag van 130 euro, nog niets gezien. Uiteraard werd mij beloofd dit zo snel mogelijk uit te betalen.
Ik ben de eerste 3 maand zeer geduldig geweest. Na deze periode heb ik herhaaldelijk mails gestuurd naar Garnaal, maar kreeg zelden iets terug. Uiteindelijk heb ik hem persoonlijk aangesproken en kreeg ik een zeer kort antwoord waarin hij liet verstaan dat mijn betaling mee op de stapel lag en snel vereffend zou worden. Nadien heb ik nog mails gestuurd, maar kreeg helemaal geen antwoord meer.
Ondertussen zijn we meer dan 6 maand verder en nog steeds heb ik geen euro gezien. Dit terwijl er de voorbije maanden enkele nieuwe werkkrachten bij SG zijn bijgekomen en de activiteit op de site zijn gewone gang blijft gaan. Overigens staat op de website nog steeds een advertentie waarin men een freelancer zoekt met als aanbod een financiële vergoeding (http://www.spelletjesgarnaal.be/shrimpers/jobs.php).
Ik heb lang genoeg gewacht met dit bekend te maken, maar de situatie sleept nu al net iets té lang aan. Daarom wil ik jullie toch wel even attent maken op de wanpraktijken binnenshuis Spelletjesgarnaal. Geld zal ik hoogstwaarschijnlijk toch nooit meer zien, maar dan heb ik het toch op deze manier een beetje kunnen rechtvaardigen. Tenzij er natuurlijk nog iets is wat ik kan ondernemen, maar dat betwijfel ik.

LinkBack URL
About LinkBacks