Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 63

Discussie: Gaming PC 2000€

Member Brick Top's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Weblogs
    1

Gaming PC 2000€

Hallo iedereen,

Ben op zoek naar een nieuwe gaming pc. Met de verkoop van m'n huidige pc hoop ik een budget van om en bij de 2000€ te kunnen vrijmaken. Mag iets meer zijn, mag iets minder zijn.

PC zal gebruikt worden voor huis, tuin -en keukengebruik. En gaming. Er zal bovendien gegamed worden op één scherm aan een resolutie van 1920 x 1200.

Laat mij duidelijk stellen dat ik weinig verstand heb van hardware. Toch heb ik getracht zelf al iets samen te stellen omdat ik niet wil overkomen als de luilak die jullie al het werk laat doen. Voor de prijzen heb ik mij gebaseerd op de prijzen van mijn lokale gameboer. Voor de keuze van onderdelen heb ik mij gebaseerd op reviews, fora en totale willekeur. Jullie advies is dan ook meer dan welkom.

Case: Fractal Design Define R4 Black Pearl OF Cooler Master Silencio 652 OF Coolermaster CM 690 III (90€)
    CPU-cooler: Noctua NH-D14 (85€)
    CPU: Intel Core i5-4670K / 3,4GHz (223€)
    Moederbord: Gigabyte GA-Z87X-UD5H (203€)
    RAM: Corsair Vengeance LP 16 GB DDR3-1600 Kit (162€)
    Voeding: Corsair Enthusiast Series TX 850 Watt (V2) (116€)
    SSD: Samsung 840 Pro Series 256GB Basic (218€)
    HDD: Seagate Barracuda 7200.14 2TB (80€)
    GPU: R290X of 780Ti (600€)
    Optische drive: Samsung SH-224DB (15€)
    Soundcard: ASUS Xonar D1 (60€)
    Assemblage: (30€)

Totaal: €1882

What do you guys think?

• Welke onderdelen zouden jullie vervangen?
    • Goede keuze van CPU/Moederbord? Daar ken ik nu is echt niks van se.
    • Moet dat RAM 'low profile' zijn? Ik heb precies ergens gelezen dat dat soms wel nodig is om niet in de weg te zitten van je CPU-cooler.
    • HDD goed qua keuze? 't Is het goedkoopste modelletje maar die kreeg precies wel goede reviews, daarmee.
    • 780Ti of R9 290x, ik weet het nog niet. Lichte voorkeur voor Nvidia maar ben eigenlijk aan 't wachten op de versies met custom coolers

Zaken zoals besturingssysteem, scherm, muis etc. heb ik niet nodig.

Alvast bedankt voor mogelijke antwoorden, ik stel jullie hulp ten zeerste op prijs. Prettig weekend iedereen!

B.T.

Member
    iTrader
    7 (100%)
    Ziet er een mooie setup uit, paar vragen/opmerkingen:

- Je koost voor een relatief duur moederbord. Er zijn zeer goede mobo's te koop voor veel minder.
    - 850W voeding, overkill qua voeding kan geen kwaad, maar voor één graka en een vrij zuinige CPU is 850W wel aan de zeer ruime kant. Een 80plus gold voeding van 650-700W zou mij eerder bekoren in dit geval.
    - GPU: 290x en 780ti zijn aan elkaar gewaagd maar alweer vraag ik mij af of dit zin heeft voor een resolutie van "slechts" 1900x1200. Denk je in de niet al te verre toekomst een groter of meerdere schermen aan te schaffen? Dan hebben die grafische pk's wel zin. Anders zou ik eerder richting GTX770 of R9 280 denken om te gamen op die resolutie. Als je toch het allernieuwste wil, de R9 290 zonder X kost 100€ minder en is bijna even snel. Wel wachten op de versies met betere koelers.
    - Soundcard, bepaalde reden hiervoor? Een goed moederbord heeft tegenwoordig zeer goede onboard audio.

Member
    iTrader
    7 (100%)
    Bij alternate zou ik dit bestellen bvb

http://www.greenringer.net/various/config.png

iTrader
    16 (100%)
    Weblogs
    1
    Bedankt voor de uitgebreide feedback!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
    Ziet er een mooie setup uit, paar vragen/opmerkingen:

- Je koost voor een relatief duur moederbord. Er zijn zeer goede mobo's te koop voor veel minder.
    - 850W voeding, overkill qua voeding kan geen kwaad, maar voor één graka en een vrij zuinige CPU is 850W wel aan de zeer ruime kant. Een 80plus gold voeding van 650-700W zou mij eerder bekoren in dit geval.
    - GPU: 290x en 780ti zijn aan elkaar gewaagd maar alweer vraag ik mij af of dit zin heeft voor een resolutie van "slechts" 1900x1200. Denk je in de niet al te verre toekomst een groter of meerdere schermen aan te schaffen? Dan hebben die grafische pk's wel zin. Anders zou ik eerder richting GTX770 of R9 280 denken om te gamen op die resolutie. Als je toch het allernieuwste wil, de R9 290 zonder X kost 100€ minder en is bijna even snel. Wel wachten op de versies met betere koelers.
    - Soundcard, bepaalde reden hiervoor? Een goed moederbord heeft tegenwoordig zeer goede onboard audio.
    • Voor het moederbord heb ik gewoon het modelletje gekozen dat mijn lokale gameboer gebruikt in zijn 'prefab' gamesystemen. Maar andere/goedkopere suggesties zijn welkom! Het moederbord dat ik nu heb gekozen is gewoon overkill bedoel je?
    • Qua voeding heb ik gewoon dezelfde gekozen als in mijn huidige pc. Maar als ik met minder/goedkoper ook gesteld ben, des te beter! Wat zijn zo de goede merken/modellen? De kans dat ik ooit een tweede grafische kaart ga steken is relatief klein...
    • Ik heb maar gekozen voor een high-end kaart omdat ik iets of wat 'future proof' wil zijn. Denk jij dat ik BF4 met pakweg een R9 280 of GTX770 even vlot ga kunnen draaien?
    • Heb momenteel ook die soundcard en merk toch het verschil. Heb redelijk deftige speakers aan m'n pc hangen en voor het geld dat zo'n soundcard kost, is het verschil toch 'noemenswaardig'. Mijn pc (lees: moederbord) is ondertussen al wel twee jaar geleden aangekocht...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
    Bij alternate zou ik dit bestellen bvb

http://www.greenringer.net/various/config.png
    Thanks!

Member
    iTrader
    1 (100%)
    16GB vind ik eerlijk gezegd nog altijd overkill. Ja, er is budget voor, maar dat wil niet zeggen dat je je geld moet weggooien. Zelfs 8GB krijg je met gewoon wat gamen niet gemakkelijk vol. Als je later wil uitbreiden kan dat nog altijd, maar 16GB hoeft aanvankelijk imo niet.
    Mobielinformatie.com: Ben jij een mobiele Viking? Dan geniet je nu van gratis televisie overal!

iTrader
    16 (100%)
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BramVroy Bekijk bericht
    16GB vind ik eerlijk gezegd nog altijd overkill. Ja, er is budget voor, maar dat wil niet zeggen dat je je geld moet weggooien. Zelfs 8GB krijg je met gewoon wat gamen niet gemakkelijk vol. Als je later wil uitbreiden kan dat nog altijd, maar 16GB hoeft aanvankelijk imo niet.
    Als ik geld kan besparen zonder in te boeten qua prestaties offer ik graag 8GB RAM op hoor.

Member Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Zeker, die 16GB heb je niet nodig. Op dit moment is ram ook gewoon duur, dus ik zou 8Gb nemen.

BF op die resolutie draai je met gemak met een GTX770 op ultra.. GTX780Ti is gewoon niet te verantwoorden, tenzij je 3 schermen gaat of 1440p..

Pak dan de voeding uit je huidige pc als dat toch dezelfde is??

Anders is een deftige 600w zeker voldoende. Kijk eens naar deze, da's een heerlijke voeding, gaat meerdere systemen overleven

Seasonic G-650 4x PCIe, Kabel-Management

Je kan ook voor de Bronze gaan, die is €20 goedkoper. Maar bovenstaande is echt wel een beest Die zal waarschijnlijk als je daar 700+ watt van vraagt nog niet flauw gaan doen
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

Member
    iTrader
    7 (100%)
    lol, ik had precies dezelfde gekozen in de bovenstaande config

iTrader
    16 (100%)
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Zeker, die 16GB heb je niet nodig. Op dit moment is ram ook gewoon duur, dus ik zou 8Gb nemen.

BF op die resolutie draai je met gemak met een GTX770 op ultra.. GTX780Ti is gewoon niet te verantwoorden, tenzij je 3 schermen gaat of 1440p..

Pak dan de voeding uit je huidige pc als dat toch dezelfde is??

Anders is een deftige 600w zeker voldoende. Kijk eens naar deze, da's een heerlijke voeding, gaat meerdere systemen overleven

Seasonic G-650 4x PCIe, Kabel-Management

Je kan ook voor de Bronze gaan, die is €20 goedkoper. Maar bovenstaande is echt wel een beest Die zal waarschijnlijk als je daar 700+ watt van vraagt nog niet flauw gaan doen
    Thanks! Ik ga er rekening mee houden.

Die discussie betreft de GPU. Het is inderdaad zo dat ik game op slechts één scherm aan een resolutie van 1920 x 1200. Als ik zo alles op high/very high settings kan draaien aan een deftige framerate ben ik meer dan tevreden.

Wat is dan volgens jullie de beste keuze, rekening houden met de toekomst? Nu een GTX770/R9 280X kopen en die dan binnen een jaar, anderhalf jaar weer upgraden voor een kaartje uit dezelfde prijsklasse. Of nu een killer-GPU (780Ti en consoorten) kopen en daar een paar jaar op teren. Moet wel eerlijk zeggen... Een kaart van 600+ euro's ga ik écht niet zo snel vervangen. Daar is ze te duur voor.

Wat is dan volgens jullie de beste keuze op lange termijn?

iTrader
    6 (100%)
    Uiteindelijk is het met dergelijk materiaal, in de high-end categorie, véél meer betalen voor weinig extra prestaties in verhouding.

Ik koop altijd een kaart net onder het high-end segment, omdat die voor mijn vereisten meestal net goed genoeg zijn voor een jaartje of 2-3.

Van crossfire/sli opstellingen blijf ik uit ervaring gewoon weg.

Een deftige GTX770 (lees: aftermarket cooler/overclockversie ofzo) is voor uw doeleinden méér dan voldoende. Dat is nu ook geen trage kaart meer hé, een erg snelle feitelijk

Zo'n 780Ti is waarschijnlijk een raspaard, maar of het die meerprijs waard is... (€600 is tbh een beetje absurd.)

Ik zou voor deze gaan:

http://www.alternate.be/EVGA/GeForce.../?tk=7&lk=6044

Heb atm de 670FTW en dat ding is zó stil met de performance van een reference gtx680.

4GB is uiteindelijk ook weer wat overkill, maar heb de indruk dat die kaart voornamelijk in 4GB versies komt..
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

Member
    iTrader
    0
    290x / 780Ti voor 1920 *1080 / 1200 is GEEN overkill.... dat mensen dit nog denken toont dat ze er niet teveel van snappen.

Gaan voor een 290x / 780Ti. Die hebben weldegelijk hun meerwaarde tov hun kleinere broertjes zekers als je wat details will kranken in sommige games.

Als ge dan toch 280x /770 zou pakken, dan zou ik voor de 280x gaan. Dezelfde performance maar veel goedkoper.

Member
    iTrader
    0
    Waarom geen I7? ( heb er ook niet zo veel verstand van, dit is een oprechte vraag) lol

iTrader
    6 (100%)
    @feedback:

Triestig dat je dit zegt hoor

Ik geef al jaren advies omtrend pc's en lees hier nogal wat over, als hobby, dan hier wat komen rondbazuinen dat we er niks van kennen is wat flauw, maar goed:

Ikzelf zit hier met ocharm een GTX670FTW op 2560x1440, en dat ding doet het niet eens zo slecht.

Leer eens prijs/kwaliteit denken ipv enkel performance.

natuurlijk zal een 780Ti voor nóg meer pracht en praal kunnen zorgen, maar denk even na: €600 voor een kaart die over een dik jaar evengoed zal presteren als het mid-highrange segment van dan.

In een high-range segment kom je nu eenmaal (en dat is met alles zo) op een punt dat je véél meer betaald voor een kleiner percentage aan performance-winst.

(Dat is zo met hardware, met tv's, met hifi, ...)

@ 3lCr0dE:

Een i7 heeft als enige meerwaarde 'Hyperthreading', een technologie die zelden ondersteund wordt, tenzij door specifieke programma's.

De meerprijs dus absoluut niet waard, tenzij het net dát is wat je zoekt.

Member zaj's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    omdat veel games die extra threads niet gebruiken.

koop u 2 keer een pc Van 1000 euro en je kunt gemakkelijk 6-8 jaar verder met dat budget als je na 3-4 jaar een nieuwe koopt ipv 1 keer een pc van 2000 euro te kopen die je toch moet upgraden naar 5 jaar en slechter zal zijn als als die 2de computer die je koopt na 3/4 jaar..

mijn 5 jaar oude pc van 820 euro waarvan 3 jaar later enkel enkel de 8800gt van geupgrade is omdat hij last had van artifacts naar een 5850(+300 euro) met 4gb(+40euro) ram bij men 2gb bijgestopt trekt hier zelf alles nog op ultra/high aan 40 fps op 1920x1080..

mensen die geldbewust zijn moeten echt niet meer dan 1200-1300 uitgeven euro aan een systeem want alles erna is performance/€ afschuwelijk. je betaald bijna het dubbele voor slechts performance verbetering van 10 max 20%
    Laatst gewijzigd door zaj; 27 december 2013 om 18:41

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    ...
    Hij wil er 2000 euro aan geven voor een game pc. Dan kun je heus wel over die prijs/performance kijken. Het doet er hier eigenlijk niet toe hoelang jij al "advies" heeft.
    Ikzelf volg het hele gebeuren ook al jaren en weet best dat je performance winst niet altijd groot is tov de lichtere modellen. Je moet niet zomaar zeggen "lage resolutie is het niet waard om een top GPU te hebben. Voor multi monitor heb je imo al te weinig aan 1 780Ti / 290x en moet je voor deftige performance naar Crossfire / SLI gaan.

Als je het van het wil, koop een topmodel (hij heeft het geld ervoor over dus why not, als is de performance winst niet zo groot).

Mij gaje nooit horen zeggen dat iemand met een lager budget een dergelijsk iets moet doen.

Anyways: "Leer eens prijs/kwaliteit denken ipv enkel performance."
    Als je wat op dit forumdeel zit en men posts volgt..... denk eens na he

Member
    iTrader
    2 (100%)
    @topic starter

Solid systeem.
    meer moet daar niet op gezegd worden
    maybe uw koeler vervangen door een Corsair H80i, maar dat is persoonlijke voorkeur.
    - Pc specs -
    Rampage IV Formula ROG 3930x 4.8 ghzCorsair H100iCorsair + 16 gb Gskill ripjas z 2133mhz EVGA 780TI Classified SLI 27" ASUS PB278Q 1440p AX1200WAtt, Samsung 840 Pro 256gb, Corsair F60gb, 300gb Veloci + 6x1tb + 3x2tb + 1x4tb, lianli v2120x, asus xonar stx, galaxy S3
    Marantz PM8003 + Bower & Wilkins cm1, Soon: cm9, cmc, ASW10CM

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door f33db4ck Bekijk bericht
    Hij wil er 2000 euro aan geven voor een game pc. Dan kun je heus wel over die prijs/performance kijken. Het doet er hier eigenlijk niet toe hoelang jij al "advies" heeft.
    Ikzelf volg het hele gebeuren ook al jaren en weet best dat je performance winst niet altijd groot is tov de lichtere modellen. Je moet niet zomaar zeggen "lage resolutie is het niet waard om een top GPU te hebben. Voor multi monitor heb je imo al te weinig aan 1 780Ti / 290x en moet je voor deftige performance naar Crossfire / SLI gaan.

Als je het van het wil, koop een topmodel (hij heeft het geld ervoor over dus why not, als is de performance winst niet zo groot).

Mij gaje nooit horen zeggen dat iemand met een lager budget een dergelijsk iets moet doen.

Anyways: "Leer eens prijs/kwaliteit denken ipv enkel performance."
    Als je wat op dit forumdeel zit en men posts volgt..... denk eens na he
    Uw posts zal ik allerminst volgen.

Dus als ik mijn huis bouw met een budget van om en bij de 300K, dan moet dit ook op, ook al kan ik evengoed/mooi bouwen met 50K minder? Dat is toch geen goede redenering imo.

Jij begint hier over multi-monitor, terwijl ten eerste de TS dit niet beoogt, en ten tweede dat uiteindelijk ook 3x 1920x1080 is.

Maar goed, geen zin om hierover te discussiëren, dus ik laat het hierbij. Ontopic terug.

Member
    iTrader
    0
    voor 1900 hebt ge de zwaarste alienware dekstop

Member
    iTrader
    0
    Hmm ok, bedankt voor het antwoord ik wist dat niet

Member
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door f33db4ck Bekijk bericht
    290x / 780Ti voor 1920 *1080 / 1200 is GEEN overkill.... dat mensen dit nog denken toont dat ze er niet teveel van snappen.
    Sorry maar als je wat reviews leest is het duidelijk dat een GTX770 of 7970/280X het heel goed doen op 2560x1440 resolutie zelfs in de nieuwste games. Dat je geen 8x AA en ultra uber detail zal moeten zetten, OK. Ik kom zelf van een 7970 op 2560x1440 en dat ging dermate goed dat 1920x1200 super moet draaien met zo'n kaart als je even rekent hoeveel minder pixels dat zijn!

TS gaf al aan dat hij bij deze resolutie blijft dus een megadure kaart heeft echt geen zin qua prijs/prestatie. De topkaarten kosten altijd veel meer dan ze extra aan performance leveren. Als er binnen anderhalf of 2 jaar games uitkomen die niet geweldig bollen op een 770 or 280x dan kan hij nog "upgraden" naar een subtop kaart die tegen dan wel 780ti prestaties zal leveren. Liever 2x een kaart van 300 dan één van 600 in dit geval hoor (restwaarde is er ook nog)

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten