Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
    Member G Flow's schermafbeelding
    iTrader
    0

Advies voor nieuwe GFX-kaart

Hallo,

Binnenkort ga ik een nieuwe pc samenstellen. Over de keuze van alle onderdelen ben ik volledig uit, alleen kan ik precies nog niet echt 100% de knoop doorhakken wat de GFX-kaart betreft.

De keuze ligt op het moment tussen:
    Sapphire Radeon HD7950 OC
    ALTERNATE - HARDWARE - Grafische kaarten - PCIe kaarten ATI/AMD - Radeon HD7000 - SAPPHIRE Radeon HD 7950 OC

en

Gigabyte GeForce GTX670 OC
    ALTERNATE - HARDWARE - Grafische kaarten - PCIe kaarten NVIDIA - GIGABYTE Geforce GTX 670 OC

Ik ben van plan om deze gewoon te gebruiken i.c.m. een 24" full hd monitor.

Als ik de algemene reviews mag geloven is de GTX670 algemeen beter dan de HD7950 (allebei op stock), maar omdat deze kaarten allebei OC-versies zijn, maakt het wat moeilijker. Ze zijn, naar mijn weten, nog niet rechtstreeks tegenover elkaar getest. Dus ik weet nog niet 100% op welke level deze kaarten zich bevinden. Ik heb de hardware-markt al lange tijd niet meer gevolgd, Dus elke input is zeker meer dan welkom.

Klopt dit beeld dat ik ondertussen heb?
    Deze Sapphire kaart = +/- HD7970 & GTX670 (stock)
    De Gigabyte kaart = +/- HD7970(Ghz-edition) & GTX680 (stock)

Ik zoek dus de kaart die mij het meeste "bang for buck" kan geven. Ook voor de komende paar jaartjes. Ik heb geen merkvoorkeur en heb al beide merken in bezit (gehad). één generatie was nividia de betere keus en de ander AMD/ATI.

Ik ben ook geen persoon die veel verschillende (soorten)/vaak games speelt, maar als ik speel wil ik het perfect of toch zo perfect mogelijk spelen (it's a part of the whole game-experience, right?). Games/franchises (Huidig en naar toekomst toe) waar mijn interesse naar uit gaat: BF3, Half-Life, Assassins Creed, Splinter-Cell, Crysis, Medal of Honor, ..

PS1: Wel merk je dat dat de Sapphire meer geheugen en busbreedte heeft (3gb via 384bit vs 2gb via 256bit). Denk je dat dit gegeven naar de (nabije) toekomst toe een (grote) factor kan spelen?

PS2: Van wat ik hier en daar lees, lijkt het precies dat ATI zich met deze laatste generatie van kaarten een beetje in de voet heeft geschoten? driver-support/issues, CrossFire-support, Prijs/Prestatie. Klopt dit?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en meningen. Alvast bedankt!
    Corsair Obsidian 650D | i7-3820 4x3,7Ghz & Zalman CNPS12X | Asus P9X79 | 16Gb Corsair Vengeance LP DDR3-1600 CL8 | Gigabyte GeForce GTX670 OC 2Gb

OCZ VERTEX4 SSD 256Gb | WD Green 1TB

Member Golla's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Ik heb sinds gisteren een Gigabyte GTX670 OC

Momenteel heb ik ze al kunnen overclocken tot 1090Mhz GPU clock en 6108Mhz Memory clock

Standaard : 980Mhz en 6008Mhz

Hoger is nog mogelijk maar heb nog niet getest..

Ze zou zelfs in 3dmark11 hoger scoren als een GTX680

Gigabyte GTX 670 OC Version *HANDS ON*

iTrader
    0
    Thanx voor uw input Golla. Klinkt alvast veelbelovend! Bedankt.
    Kan je me misschien ook iets vertellen over de temperaturen van deze kaart in je corsair-case? Ik ga voor mijn nieuwe pc de Corsair Obsidian 650D halen.

iTrader
    8 (100%)
    Dat weet ik u vanavond te zeggen. Ben nu niet thuis.

Temperatuur gaat niet overdreven zijn denk ik, ik zit met 2 120mm fans vooraan, 1 onderaan, 1 achteraan, 1 op de zijkant en
    2 bovenaan van de h100 waterkoeling.

Member
    iTrader
    9 (100%)
    Ik was blij toen ik van mijn 7950 af was en de gtx 670 erin stak.
    toch ben ik van mening dat je met de Sapphire Radeon HD7950 OC de meeste bang for buck hebt toekomstgericht als je cf/sli wil gaan doen de gtx670 in sli gaan gebruiken zie ik het nu niet van in wegens het geheugen en de 256 bit hoe je het draait of keert 2x 670 in sli blijft 2gb ram op 256 bit tov 2x 7950 in cf is 3 gb ram op 384 bit

Ga je geen sli/cf doen dan raad ik de gtx670,verder vind ik de prijzen wel duur die je linkt ik heb mijn 7950 oc 340 betaald,en dit was nog niet het goedkoopst toen.
    Laatst gewijzigd door jabo; 12 augustus 2012 om 13:40

iTrader
    0
    @Golla: Haha geen probleem hoor. Bedankt! Ben gewoon eens benieuwd naar een real-life voorbeeldje

@jabo: Idd. Beiden zijn ongetwijfeld sterke kaarten (zeker in hun price-range en vergeleken met hun grote broertjes) Maar net als jij, zijn de meeste reviews ook van oordeel dat de algemene winnaar toch de GTX670 is. (ook in SLI vs CF blijkbaar) Dus dat maakt de keuze voor mij dan ook al makkelijker. Samen met jullie input ga ik toch voor de Gigabyte GeForce GTX670 deze keer.

Thanks guys.

iTrader
    8 (100%)
    Na 45min te gamen ( Niet overdreven zwaar spel )

http://i48.tinypic.com/kexder.jpg

Hier zie je ook dat de GPU 100Mhz erbij heeft en de Memory 125Mhz zonder problemen.

Kan nog hoger hoor, Ik heb MSI afterburner er weer afgesmeten en EVGA in de plaats gezet

Member donutClown's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    ik heb de Gigabyte GV-R797OC-3GD besteld voor €377(incl verzending, nederlandse webshop) is mss ook nog een optie?
    komt iets goedkoper uit dan die 7950 en een stuk dan die 670, overclockt ook nog eens gemakkelijk
    Laatst gewijzigd door donutClown; 12 augustus 2012 om 18:51

iTrader
    0
    @Golla: Thanx om dit even na te gaan en te posten. Zoals verwacht is de koeler van deze kaart uitstekend (ook in combinatie met je case). Prachtig. Geniet er maar van! PS: ik merk dat je je performance van je kaart regelt met, wat ik vermoed, third party-software. Zijn deze beter? (qua management, opties, nauwkeurigheid e.d.) want heeft nVidia standaard ook een soort van "AMD Catalyst Center" waar je alles hieromtrent kan regelen?

@donutClown: Bedankt voor deze tip! Dit is idd een uitstekende kaart. (Deze versie had ik persoonlijk nog niet eens opgemerkt.) Dus even een paar benchmarks opgezocht van deze kaart en vergeleken met de de andere Gigabyte-kaart (GTX670 OC) en zoals ik al vermoedde zijn beide kaarten gewaagd aan elkaar. Het verschil in fps is verwaarloosbaar en algemeen gezien presteert de GTX670 OC (wat) beter op Full HD.

Op Alternate.be is deze kaart jammer genoeg zelfs 10euro duurder dan de GTX670 OC. Aangezien ik al ervaring heb met de goede (klanten)service van Alternate, ga ik mijn onderdelen nogmaals van deze winkel kopen. Kan je me anders de website eens meedelen van deze nederlandse webshop? Altijd interessant natuurlijk.

Member donutClown's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G Flow Bekijk bericht
    @Golla: Thanx om dit even na te gaan en te posten. Zoals verwacht is de koeler van deze kaart uitstekend (ook in combinatie met je case). Prachtig. Geniet er maar van! PS: ik merk dat je je performance van je kaart regelt met, wat ik vermoed, third party-software. Zijn deze beter? (qua management, opties, nauwkeurigheid e.d.) want heeft nVidia standaard ook een soort van "AMD Catalyst Center" waar je alles hieromtrent kan regelen?

@donutClown: Bedankt voor deze tip! Dit is idd een uitstekende kaart. (Deze versie had ik persoonlijk nog niet eens opgemerkt.) Dus even een paar benchmarks opgezocht van deze kaart en vergeleken met de de andere Gigabyte-kaart (GTX670 OC) en zoals ik al vermoedde zijn beide kaarten gewaagd aan elkaar. Het verschil in fps is verwaarloosbaar en algemeen gezien presteert de GTX670 OC (wat) beter op Full HD.

Op Alternate.be is deze kaart jammer genoeg zelfs 10euro duurder dan de GTX670 OC. Aangezien ik al ervaring heb met de goede (klanten)service van Alternate, ga ik mijn onderdelen nogmaals van deze winkel kopen. Kan je me anders de website eens meedelen van deze nederlandse webshop? Altijd interessant natuurlijk.
    om aan lagere prijs onderdelen te kopen doe je dit best via nederlandse webshops als je daar geen problemen mee hebt.
    makkelijk te doen via tweakers en zelf lijsten aan te maken (heb je ook ergens de optie om te zetten met verzending naar belgie, kan je nog is op laagste prijs sorteren ook)
    over de kaart ik had ergens gelezen dat je bij overklokken bijna aan de prestaties van de gtx 680 zou kunnen geraken (vind dit niet direct terug)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch
    https://maxict.nl/product/3376396/gi...ign=pricewatch

je kan mss ook op alternate.nl kijken
    Club 3D Radeon HD 7970

edit:
    mss interessant om naar te kijken
    http://www.anandtech.com/bench/Product/618?vs=555
    http://tweakers.net/reviews/2639/1/a...e-sneller.html
    GHZ edition = geklokt op 1GHZ zoals die gigabyte versie
    Laatst gewijzigd door donutClown; 12 augustus 2012 om 22:43

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten