Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: LED TV - 32"

Member The Frak's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

LED TV - 32"

Zoals zovelen hier ben ik op zoek naar een (nieuwe) TV. Voor mij is vooral beeldkwaliteit belangrijk, extra features zoals Smart TV en 3D spreken mij niet direct aan.
    Qua grootte had ik gedacht aan een 32". 37" - 40" is misschien mogelijk maar dan wordt het wat krap met mijn huidige luidsprekers (Marantz Imperial 7g).

- Budget: €500 (hoger kan indien een reeks hoger beter is prijs/kwaliteit gezien)
    - liefst een mat-scherm of semi-glossy, ik ben geen fan van reflecties
    - 32" tot 37"/40" max
    - analoge audio out, evt. via headphone out (heb een oude versterker)
    - treffelijke luidsprekers voor gewoon tv-kijken, bij films schakel ik m'n stereo wel in

Modellen die tot nu toe mijn aandacht hebben:
    - Sony EX650: weinig reviews te vinden maar over de HX750 zijn de meeste relatief positief dus ik hoop dat dit instapmodel in dezelfde lijn presteert
    - Sony EX720: ouder model, maar staat in de recommended lijst van flatpanelshd
    - Panasonic ET5: IPS-paneel met goed kijkhoeken, passieve 3D (goedkope brillen), goede ervaring met Panasonic DVD-recorder hier thuis
    - Samsung ES6100: goede media-support via USB, Samsung heeft naar 't schijnt relatief veel mogelijkheden om het beeld goed in te stellen

Naar wat ik lees is de Smart TV van Samsung bij de betere, maar is dit in België wel van toepassing? Zaken als Netflix werken hier (spijtig genoeg) toch niet.
    Van Sony lees ik dat ze relatief neutrale kleuren hebben, wat me wel aanspreekt. Ook het design is vrij neutraal.

Opmerkingen zijn welkom!

Approved 9-lifer Mr. Humphries's schermafbeelding
    iTrader
    16 (94%)
    Of eventueel deze: http://www.redcoon.be/index.php/cmd/...ps_32PFL6007H/

Die heeft ietwat het betere geluid door de gewone boxen.

Of deze: http://www.redcoon.be/index.php/cmd/...NICS_32LM620S/

Member The Frak's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Die Philips had ik eerder al tegengekomen. Ambilight spreekt me wel aan; tv kijken in een volledig verduisterde kamer is vrij vermoeiend voor mijn ogen, dus ik heb altijd wel ergens een licht branden.
    Op tweakers lees ik echter veel berichten over een trage interface en bugs in de software. Dit kan in theorie verholpen worden met updates, maar ik besteed niet graag zoveel geld aan een onafgewerkt product.

LG sprak me in eerste instantie vooral aan omwille van de Plex-app, maar blijkbaar werkt deze enkel via het netwerk (niet via USB) en heeft deze soms problemen met cachen. Nog eens onderzoeken, want de prijs is zeker niet slecht.

Hoe zit het met de andere modellen die ik in gedachten had? Sla ik ergens de bal mis, zaken die ik misschien nog in het achterhoofd moet houden bij het kiezen?

Ik ben onlangs dit artikel tegengekomen. Ik dacht om via antenne naar één en canvas te kijken maar ... blijkbaar wordt er binnenkort overgeschakeld naar DVB-T2. Als ik het goed voor heb is de LG de enige met een dergelijke tuner. Kan ik met zo'n DVB-T2 tuner ook nog de gewone DVB-T signalen oppikken?

Het lijkt mij vreemd dat andere merken dit niet ondersteunen. Is LG echt de enige?
    Laatst gewijzigd door Davion; 28 juli 2012 om 21:14

Approved 9-lifer mister__ID's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Redelijk hoog budget voor wat je maar zoekt Je hebt nog 3 dagen solden over, je zult vast wel ergens een TV vinden voor een goedkopere prijs.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten