Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
    Member
    iTrader
    25 (100%)

Alternate.be standaard configuraties of eigen ontwerp?

Hey,

Als iemand van jullie even tijd heeft, zou ik hem/haar graag volgende vraag voorleggen...

Context :
    Ik vermoed dat mijn huidige gaming pc wat op z'n laatste benen loopt, en ben zo zachtjesaan op zoek naar vervanging. Ik weet wel iets van PC's af, maar niet genoeg om er zelf alle componenten te selecteren, en al helemaal niet - denk ik - om er zelf één in elkaar te steken. Anderzijds zegt iedereen dat de game pc's die je in de winkel koopt, eigenlijk geen goede prijs-kwaliteit verhouding bieden & dat het beter is om bij een online provider als alternate of azerty te kijken.
    Dat heb ik dus gedaan, maar de keuze is wel overweldigend vind ik. Anderzijds zag ik op alternate.be wel een aantal configuraties staan die er wel interessant uitzien :

Hier - ALTERNATE - null - ALTERNATE Utopia P210,
    Hier - ALTERNATE - null - ALTERNATE Venus P210
    En hier - ALTERNATE - null - ALTERNATE Zenit P210

Mijn bedoeling is om ook de komende jaren nieuwe games op top settings te kunnen spelen & blu-rays te kunnen bekijken. Ik speel een beetje vanalles - van grafisch intensieve fps games tot indies en flightsims, complexe strategiegames (type paradox),... Een heel goede grafische kaart lijkt me dus nodig (iets dat nvidia physx ondersteunt), maar ik weet niet goed wat de pros en contras zijn van i5 en i7 processoren. Liefst wel een ssd voor het OS, en (belangrijk) de PC zou zo stil mogelijk moeten zijn.

Zijn de configuraties waar ik naar verwees goed? Bieden ze waar voor hun geld of zijn er (kleine?) aanpassingen nodig om één en ander beter op elkaar af te stemmen? Of moet ik toch iets from scratch samenstellen zoals andere posters hier doen? Budget zou ik in elk geval tot ca. 1700 eur willen beperken.

Dank,alvast, voor jullie hulp & tijd!

Approved 9-lifer dimio111's schermafbeelding
    iTrader
    34 (100%)
    De enige pc die nog in aanmerking komt is eigenlijk deze omdat je vraagt naar nvidia physics, en die andere pc's hebben amd kaarten.

Het verschil tussen i5 en i7 is hyperthreating. dit wil zeggen dat beide cpu's 4 core's hebben.
    Maar een i7 gaat de pauze tussen elke clocktick kunnen benutten om ook iets te berekenen.
    Dus krijgt deze 4 virtuele cores bij.
    Deze virtuele cores zijn compleet nutteloos voor games, maar wel handig als je veel video decoding doet, of photoshop, of gamedesign...
    Doe je die dingen niet is de i5 zeker aangeraden. deze wordt ook niet zo warm, dus stillere koeling mogelijk :-)

Voor de rest zijn die systemen van alternat zeker ok, maar als je zelf wat in mekaar flanst ben je vast nog iets goedkoper af voor net dat tikkeltje beter, en zal je een case naar eigen smaak kunnen nemen.

ik heb nu ff niet genoeg tijd om wqt voor je in mekaar te steken, maar ik volg dit vanavond nog eens op

Member
    iTrader
    25 (100%)
    Dank alvast voor dit eerste antwoord. Voel je niet verplicht om hier teveel tijd in te steken, maar ik zie alvast uit naar je suggesties.

Dit gezegd - ik dacht aan physx omdat ik nu eenmaal al een paar nvidia kaarten gehad heb, en die gewoon ben. Ik ben echter niet met het merk getrouwd, of zo, dus als er beter alternatieven zijn dan sta ik daar zeker voor open!

Member 9lives UNI's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swaain Bekijk bericht
    Of moet ik toch iets from scratch samenstellen zoals andere posters hier doen?
    Dat lijkt me nu net het leukste deel van een nieuwe pc kopen waarmee ge het meest plezier uit uw centen haalt.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten