Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
    Member pamperke's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)

Advies bij upgrade CPU & ssd

Ik zou dus mijn systeem upgraden met een nieuw moederbord, nieuwe CPU, geheugen en een ssd.

Voor de CPU twijfel ik tussen de i5 en i7 3770 @ 3.4 GHz. Ik game eigenlijk vooral en bewerk af en toe een filmpje. Ik weet dat meestal de i5 aangeraden wordt omdat die ruim voldoende presteert, maar weet dat ik graag een jaar of 5 6 doe met mijn systeem.
    Daarom ben ik geneigd de i7 te kiezen, om in de toekomst dan minder snel te upgraden? Is dat redelijk of vinden jullie dat geen goed idee?

Dan zou ik ook een ssd kopen (Samsung 830 reeks, 128gb). Nu zie ik dat daar een gewone versie van bestaat en een desktop upgrade versie? Welke moet ik hebben? Zit daar altijd een sata kabel bij?

Bedankt! :-)

Member
    iTrader
    14 (100%)
    Als je toch films bewerkt heeft een 3770k ook wel zijn nut. Dus is die keuze te rechtvaardigen, zeker toekomstgericht.
    Samsung 830 desktop versie komt waarschijnlijk met een 2.5'' bracket om die op een 3.5'' plaats te mounten.
    Wat is de rest van je huidige systeem? Moederbord? Grafische kaart?

Member pamperke's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kevinbog Bekijk bericht
    Als je toch films bewerkt heeft een 3770k ook wel zijn nut. Dus is die keuze te rechtvaardigen, zeker toekomstgericht.
    Samsung 830 desktop versie komt waarschijnlijk met een 2.5'' bracket om die op een 3.5'' plaats te mounten.
    Wat is de rest van je huidige systeem? Moederbord? Grafische kaart?
    Ik heb ondertussen beslist om toch maar gewoon de i5 te kiezen. 't is nu niet dat ik zo veel filmpjes bewerk, dus globaal denk ik toch niet zoveel snelheidswinst te halen voor die extra euros.

Mijn mobo ga ik ook upgraden naar de asrock z77 extreme 4. Geheugen ga ik upgraden naar 8gig.

2 harde schijven heb ik nog en de grafische kaart moet ook nog eventjes wachten op een upgrade, ik heb nu een gtx275.
    Dit alles moet passen in een antec p180

Wat betreft de ssd, als die bracket het enige verschil is dan koop ik wel de gewone versie en een aparte bracket. Spaart mij weer 30€ uit :-)

Approved 9-lifer dimio111's schermafbeelding
    iTrader
    34 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pamperke Bekijk bericht
    Ik heb ondertussen beslist om toch maar gewoon de i5 te kiezen. 't is nu niet dat ik zo veel filmpjes bewerk, dus globaal denk ik toch niet zoveel snelheidswinst te halen voor die extra euros.

Mijn mobo ga ik ook upgraden naar de asrock z77 extreme 4. Geheugen ga ik upgraden naar 8gig.

2 harde schijven heb ik nog en de grafische kaart moet ook nog eventjes wachten op een upgrade, ik heb nu een gtx275.
    Dit alles moet passen in een antec p180

Wat betreft de ssd, als die bracket het enige verschil is dan koop ik wel de gewone versie en een aparte bracket. Spaart mij weer 30€ uit :-)
    het enige verschil is die bracket idd :-)
    en nee er zit geen sata kabel bij die ssd. altans bij mij toch niet XD

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten