Weergegeven resultaten: 1 t/m 18 van 18
    Member
    iTrader
    0

Welke pc past het meest bij mij?

Hallo iedreen

Ik wil binnekort mischien een nieuwe pc kopen omdat men oude al meer dan 4 jaar oud is en hij is ook al bijna kapot. En ik vroeg me af welke pc het meest bij me past.
    Ik zoek een pc waar ik games zoals minecraft,World of Warcraft,gta San andreas enz. goed en met bijna geen lag kan spelen. Ik wil men pc ook gebruiken voor te studeren of dingen voor school te maken met microsoft office.
    De prijs liefst zo goedkoop mogelijk. Het besturingssysteem maakt niet zo veel uit.
    Owja voor dat ik het vergeet liefst ook zo stil mogelijk.
    Laatst gewijzigd door 1azlef1; 28 juni 2012 om 12:38

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1azlef1 Bekijk bericht
    De prijs liefst zo goedkoop mogelijk.
    Een max budget zou toch wel handig zijn.

Het besturingssysteem maakt niet zo veel uit.
    Of je er wel of geen windows bij wilt is toch ook wel fijn om te weten.

Member
    iTrader
    0
    Liefst windows en max 750 euro.

Member
    iTrader
    0
    Nog een voorkeur voor of Belgische of Nederlandse winkels.

Member
    iTrader
    0
    Belgische normale winkels dus niet online.

Member
    iTrader
    6 (100%)
    en hij is ook al bijna kapot

Wat zijn normale winkels? De makro ? Krefel ? Vandenborre?

Ik vind het spijtig dat ge u zelf het plezier ontzegd om je computer volledig naar je hand te zetten.

Member
    iTrader
    0
    Met normale winkels bedoel ik winkels die geen web shops zijn.
    En wat bedoelt u met naar je hand te zetten?

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Met normale winkels bedoel ik winkels die geen web shops zijn.
    En wat bedoelt u met naar je hand te zetten?
    Onlineshops bieden vaak veel meer aan qua artikels en aanpasbaarheid. Jij kiest alle onderdelen, laat ze zo opsturen of laat ze daar in elkaar zetten. Dat gaat bij de lokale pc-boer ook wel, maar die is 1. sowieso duurder 2. sowieso verouderd 3. weet er waarschijnlijk niet zo hιιl veel van (wat is er nieuw, wat is het beste prijs/kwaliteit etc.)

De onlineshops hebben vaak ook een fysieke winkel (bv. Alternate, Tones ...) en dan kan je online bestellen en daar zelf je PC gaan halen maar voor veel mensen is dat tijdverspilling en voor rond de tien euro (als ik me niet vergis) krijg je het naar thuis gestuurd.

Veel mensen wantrouwen webshops. Niet doen. Of ja, wel doen maar niet op een hypocriet niveau. Googel gewoon de winkel die je zoekt, een review ervan of iets dergelijks, en je weet onmiddellijk veel meer.
    Mobielinformatie.com: Ben jij een mobiele Viking? Dan geniet je nu van gratis televisie overal!

Member
    iTrader
    0
    Ok maar mag ik eindelijk is een voorstel welke pc dat er bij mij zou passen?

Member
    iTrader
    16 (100%)
    http://tones.be/cart/pdf
    Daar komt nog 70 euro bij als je hem ineen laat zetten ginder.

Als je niet veel hardeschijfruimte nodig hebt, dan kan je de harde schijf vervangen door een ssd.
    Er zijn nog andere upgradeopties (ram-cpu-graka).

Ik heb trouwens een mini-itx case genomen (dwz een klein model), je moet nog eens zien of de grafische kaart daar in past, maar ik denk het wel.

Als zo'n kleine case u niet interesseert kan je ook een grote case pakken en een ander moederbord. Dan bespaar je mogelijk nog enkele euros.

108288 KINGSTON 4GB 1333mhz Kvr1333d3n9/4g € 24,99 1 € 24,99
    108138 LIAN LI Pc-q07b € 48,99 1 € 48,99
    109849 ASUS Hd6870 Dc/2di2s/1gd5 1GB Gddr5 € 178,99 1 € 178,99
    112943 WESTERN DIGITAL 500GB 64MB Intellipower Wd5000azrx Cavia... € 74,99 1 € 74,99
    112973 ASUS P8h77-i Ddr3 Socket 1155 Mini-itx Intel® H77 € 104,99 1 € 104,99
    110045 INTEL Core I3 2100 32nm 2 Cores 4 Threads 3.1ghz 3MB Lga ... € 118,99 1 € 118,99
    107520 MICROSOFT 64 Nl Windows 7 Home Premium 64bit Oem € 99,99 1 € 99,99
    112496 CORSAIR 500w Cx500 V2 Builder Series Cmpsu-cx500cxv2 € 59,99 1 € 59,99
    Totaalprijs € 711,92

Als je die stiller wilt: gelid tranquillo processorkoeler.
    Maar je begrijpt het al, gaming pc en stil gaan meestal niet samen. Zeker niet voor het opgegeven budget...
    Laatst gewijzigd door Davion; 29 juni 2012 om 19:50

Member
    iTrader
    6 (100%)
    Elke pc met een i5 en 8GB ram zal wel ruim voldoende denk zelf met de onboard grafics

Geen kat die weet wat er verkocht word in Hamme / Dendermonde en of je voor een prefab ( acer / HP) samengesteld ( huismerk lokale pc boer) of bij assemblage welke componenten voorhanden zijn.

Misschien is werken met ubuntu en een win7 vm een ideetje zodat hij binnen een jaar of drie niet bijna kapot is.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kevinbog Bekijk bericht
    http://tones.be/cart/pdf
    Daar komt nog 70 euro bij als je hem ineen laat zetten ginder.

Als je niet veel hardeschijfruimte nodig hebt, dan kan je de harde schijf vervangen door een ssd.
    Er zijn nog andere upgradeopties (ram-cpu-graka).

Ik heb trouwens een mini-itx case genomen (dwz een klein model), je moet nog eens zien of de grafische kaart daar in past, maar ik denk het wel.

Als zo'n kleine case u niet interesseert kan je ook een grote case pakken en een ander moederbord. Dan bespaar je mogelijk nog enkele euros.

108288 KINGSTON 4GB 1333mhz Kvr1333d3n9/4g € 24,99 1 € 24,99
    108138 LIAN LI Pc-q07b € 48,99 1 € 48,99
    109849 ASUS Hd6870 Dc/2di2s/1gd5 1GB Gddr5 € 178,99 1 € 178,99
    112943 WESTERN DIGITAL 500GB 64MB Intellipower Wd5000azrx Cavia... € 74,99 1 € 74,99
    112973 ASUS P8h77-i Ddr3 Socket 1155 Mini-itx Intel® H77 € 104,99 1 € 104,99
    110045 INTEL Core I3 2100 32nm 2 Cores 4 Threads 3.1ghz 3MB Lga ... € 118,99 1 € 118,99
    107520 MICROSOFT 64 Nl Windows 7 Home Premium 64bit Oem € 99,99 1 € 99,99
    112496 CORSAIR 500w Cx500 V2 Builder Series Cmpsu-cx500cxv2 € 59,99 1 € 59,99
    Totaalprijs € 711,92

Als je die stiller wilt: gelid tranquillo processorkoeler.
    Maar je begrijpt het al, gaming pc en stil gaan meestal niet samen. Zeker niet voor het opgegeven budget...
    Over dat het stiller moet zijn is alleen bij normaal gebruik zoals bij het luistere naar muziek of het versturen van een e-mail enz.
    En ik wil een kant en klare pc geen die ik zelf moet samen stellen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 9lives UNI Bekijk bericht
    Elke pc met een i5 en 8GB ram zal wel ruim voldoende denk zelf met de onboard grafics

Geen kat die weet wat er verkocht word in Hamme / Dendermonde en of je voor een prefab ( acer / HP) samengesteld ( huismerk lokale pc boer) of bij assemblage welke componenten voorhanden zijn.

Misschien is werken met ubuntu en een win7 vm een ideetje zodat hij binnen een jaar of drie niet bijna kapot is.
    Ja ik dacht ook zo aan win7 maar ubuntu lijkt me nogal nieuw ik zie hier op het forum wel mensen over ubuntu praten maar eigenlijk snap ik niet wat er zo goed aan is.
    Laatst gewijzigd door Davion; 29 juni 2012 om 22:50

Member
    iTrader
    16 (100%)
    Die is kant en klaar als ge die daar laat ineensteken... Ge kunt die afhalen in St Martens Latem in ne fysieke winkel.

Anyhow, dit misschien:

Is grafisch wat minder, maar ook wel goedkoper. En is kant en klaar! Edit wel geen fysieke winkel.
    Misschien mediamarkt/Makro/... Bij de lokale pc-boer gaat ge nie veel vinden voor die prijs...

Member
    iTrader
    6 (100%)
    Zover waren we al mee. Maar ik vrees dat er hier maar weinig liefhebbers zitten van grootwarenhuis pc's. Het leeuwendeel zal wellicht gaan voor zelfassemblage. De reden is gewoon omdat ze veel liever zelf bepalen wat de mogelijkheden zijn van een pc.

Als je kiest voor een leuk pakket van bv Hp dan beperk je jezelf reeds bij de aankoop als het aankomt performance. Iemand die kiest voor assemblage zal recentere technieken en een performanter systeem kunnen krijgen. Dat zegt u misschien nu niets maar het maakt wel een wereld van verschil. Een ssd usb3 wat extra ram een betere koeling aan lager toerental betere onderdelen ik zeg maar wat. Voor al die zaken die je niet vandaag maar misschien wel volgend jaar gaat doen.

Een andere optie is bij een lokale pc-boer een samengestelde pc kopen, maar die zien er meestal niet uit.

Of bij dezelfde pc boer zelf een laten samenstellen en ik denk dat de meesten voor deze optie gaan als ze hem al niet zelf samensteken, want dat is eigenlijk het leukst om een pc te kopen. Persoonlijk vind ik heb je daar het meest aan en het is poepsimpel. Zo is mijn beestje ruim 12 jaar oud en nog steeds kan ik er geen afscheid van nemen.

Aan u om een blinkend en gelikt uitziend hopeloos verouderd systeem te kopen of een "high end" systeem met i5 ssd 128 Gb 8 gb ram en verstelbaar ips scherm.

Uiteraard lijkt windows het meest aangeraden, wellicht gratis of bijna voor studenten en voor het officepakket valt er wellicht ook zoiets te regelen.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kevinbog Bekijk bericht
    Die is kant en klaar als ge die daar laat ineensteken... Ge kunt die afhalen in St Martens Latem in ne fysieke winkel.

Anyhow, dit misschien:

Is grafisch wat minder, maar ook wel goedkoper. En is kant en klaar! Edit wel geen fysieke winkel.
    Misschien mediamarkt/Makro/... Bij de lokale pc-boer gaat ge nie veel vinden voor die prijs...
    .
    Die pc lijkt me wel een die ik zoek en de prijs valt ook mee.
    Ps ik denk niet dat er hier dicht bij mij een pc boer is.
    En mischien stel ik men pc wel zelf samen wat in dit topic al vermelt is.
    En nog een kleine vraag: kan je buiten het samen stellen van een desktop ook een laptop samen stellen?

Member
    iTrader
    82 (100%)
    Elke laptop bestaat uit een basis model. Dit zit erin, en gedaan.
    Maar bij merken zoals Dell of BTO kun je wel nog verder een aantal componenten configureren. Zoals een andere cpu, meer geheugen, ander scherm,... in de mate van het mogelijke.

Member
    iTrader
    0
    voor het bovenvermelde budget ga je geen deftige zelf samen te stellen laptop vinden denk ik (heb er niet veel ervaring mee)
    En inderdaad pre build systemen bevatten vaak verouderde componenten en je kan vaak voor de prijs van een pre build systeem een veel beter zelf samengesteld systeem in elkaar flansen. Lokale pc winkels hebben vaak geen specifieke onderdelen in hun voorraad waardoor je alles zal moeten bestellen tegen vaak hogere prijzen.
    En als je schrik hebt om hem alleen in elkaar te steken kan je altijd aan iemand die in je buurt woont en er wat van kent vragen om hem even na te kijken of gewoon internet gebruiken staat ook veel op van assemblage van pc's.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jerreke Bekijk bericht
    voor het bovenvermelde budget ga je geen deftige zelf samen te stellen laptop vinden denk ik (heb er niet veel ervaring mee)
    En inderdaad pre build systemen bevatten vaak verouderde componenten en je kan vaak voor de prijs van een pre build systeem een veel beter zelf samengesteld systeem in elkaar flansen. Lokale pc winkels hebben vaak geen specifieke onderdelen in hun voorraad waardoor je alles zal moeten bestellen tegen vaak hogere prijzen.
    En als je schrik hebt om hem alleen in elkaar te steken kan je altijd aan iemand die in je buurt woont en er wat van kent vragen om hem even na te kijken of gewoon internet gebruiken staat ook veel op van assemblage van pc's.
    Ik zou er wel een kunnen samen stellen maar ik heb weinig ervaring met een moeder bord en een grafische video kaart.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten