Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 22
    Crew Member epsilon's schermafbeelding
    iTrader
    0

High-end desktop gezocht

Hallo,

Ik zat al een tijdje in mijn hoofd met het idee om een nieuwe high-end desktop pc samen te stellen, wegens het plots kapot gaan van mijn laptop (heb enkel een ipad momenteel) is dit project in een stroom versnelling gekomen. De laatste jaren heb ik enkel gebruik gemaakt van low end laptops dus ben er wat uit wat er tegenwoordig allemaal beschikbaar is. Vandaar deze topic.

Vereisten:
    Surfen + office
    Gamen(flightsims, bf3,...)
    Relatief future proof zijn (3 tal jaar)

Budget: ca 1500 euro incl monitor. (zit wat rek in het budget)

Mijn voorstel ter uwer goedkeuring:
    Asus P8Z77-V €169,90
    Intel Core i5-3570K. €222,90
    Scnth mugen 2 Rev B. €37,90
    2x4096MB G.Skill Ripjaw X DDR3-1600. €50,90
    Samsung 830-series SATA 128gb €109,90
    Samsung HD103SJ 7200rpm 32mb 1000gb. €76,90
    Asus GeForce GTX670 2048mb. €424,90
    Corsair GS600 80-plus voeding. €72,90
    corsair carbide 500r black case € 109,90
    BD-DVD LG BH10LS38 retail. €76,90
    Samsung C23a550u LED monitor. €189,00
    €1542

Vroeger ben ik altijd heel tevreden geweest over Asus moederborder en samsung HDs, vandaar de keuzes hierboven.

Eventueel de SSD vervangen door de 64gb versie? De monitor ben ik ook nog niet zeker van. Ook de beschikbaarheid van de grafische kaart kan een probleem zijn.
    Andere voorstellen?

Mvg,

Member
    iTrader
    3 (100%)
    Hou er rekening mee dat de Scythe Mugen 2 niet echt vriendelijk is voor geheugenlatjes met grote heatspreaders. Kan zijn dat het lukt maar zou toch low profiles pakken voor de zekerheid.

Voeding zou ik ook wel veranderen naar Corsair TX/XFX 650W-750W. Naargelang of je de kaarten nog gaat overklokken of niet.
    i7 860 / ASUS P7P55D / 8 GB DDR3 1333 MHz / Noctua NH-U12P SE2 / XFX 6950 2GB / Crucial M4 64Gb / 1 TB Samsung Spinpoint F1 / 1TB Hitachi / 500GB WD / CoolerMaster ACTS / Tagan 650W / Dell U2311H

Member
    iTrader
    1 (100%)
    - Ga je overklokken?
    - Wil je SLI-mogelijkheden behouden of niet?
    Mobielinformatie.com: Ben jij een mobiele Viking? Dan geniet je nu van gratis televisie overal!

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Twinturbo Bekijk bericht
    Hou er rekening mee dat de Scythe Mugen 2 niet echt vriendelijk is voor geheugenlatjes met grote heatspreaders. Kan zijn dat het lukt maar zou toch low profiles pakken voor de zekerheid.
    .
    Scythe Shuriken zou zeker passen dan? Is wat compacter

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BramVroy Bekijk bericht
    - Ga je overklokken?
    - Wil je SLI-mogelijkheden behouden of niet?
    Overklokken wil ik wel wat mee experimenteren maar zeker niet zwaar.
    Mogelijkheid tot SLI wil ik wel openlaten om over 2 jaar ofzo een kaart bij te steken eventueel.

Member
    iTrader
    3 (100%)
    Dan zou ik eerder het geheugen vervangen. Kingston HyperX / Corsair XMS3 of Vengeance LP.

Is het de bedoeling om zwaar te gaan overklokken?
    i7 860 / ASUS P7P55D / 8 GB DDR3 1333 MHz / Noctua NH-U12P SE2 / XFX 6950 2GB / Crucial M4 64Gb / 1 TB Samsung Spinpoint F1 / 1TB Hitachi / 500GB WD / CoolerMaster ACTS / Tagan 650W / Dell U2311H

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Twinturbo Bekijk bericht
    .
    Is het de bedoeling om zwaar te gaan overklokken?
    nee, zeker niet zwaar. Dus ik zal de koeler laten en het geheugen vervangen door 2x 4096MB Kingston HyperX Blu 1600MHz. Is dezelfde prijs.

Member
    iTrader
    6 (100%)
    Ik zou de rek gebruiken voor een scherm van eizo of een ultrasharp dell geval.

Den eerste die ik hier met een bd-dvd zie

Member
    iTrader
    3 (100%)
    Ik zou inderdaad kijken voor een Dell U2312/U2412/U2711 afhankelijk van resolutie die je wilt. Resp. 1920x1080 / 1920x1200 / 2560x1440.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 9lives UNI Bekijk bericht
    Ik zou de rek gebruiken voor een scherm van eizo of een ultrasharp dell geval.

Den eerste die ik hier met een bd-dvd zie
    Ik snap echt niet wa er zo bijzonder is aan een blu ray speler :/ kheb er zelf één zitten en nog nooit gebruikt. Ik ga echt geen films kijken op mijn pc als ik een televisie heb. Rippen kan je wel doen maar de films staan ook op het internet ... voor de rest is dat gewoon useless ...
    CPU: phenom II x4 955 BE MOBO:asus evo m4a785td-v
    GPU:asus EAH4870 1gb CASE:cm storm scout(red lights)
    RAM:Corsair XMS3 8GB DDR3 (CMX8GX3M2A1600C9) PSU:cooler master real power M520
    HDD: samsung f3 1TB(7200RPM) en een seagate 250gb verdere pc specs met foto

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Een 670 kan veel goedkoper ze, bv: Computer onderdelen :: Videokaarten :: nVidia :: Palit GeForce GTX 670 (2048MB GDDR5) | NE5X67001042F - Zercom Computers Eindhoven. Das al 50€ der af.

Idem voor het mobo: De ASrock Z77 Extreme4 en Gigabyte Z77X UD3H hebben dezelfde significante features (oa x8/x8 SLI) maar kosten 30€ minder.

Blu ray? Is dat echt nodig? In mijn ogen is dat zuivere gelverspilling, als je al films hebt op blu ray dan heb je daar wss wel al een speler voor voor op tv en als je geen schijfjes hebt dan zou het wel heel idioot zijn van zo'n overpriced onding te steken.

Dat zou al -140€ zijn zonder enig prestatie- of kwaliteitsverlies.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mdgf Bekijk bericht
    .

Blu ray? Is dat echt nodig? In mijn ogen is dat zuivere gelverspilling, als je al films hebt op blu ray dan heb je daar wss wel al een speler voor voor op tv en als je geen schijfjes hebt dan zou het wel heel idioot zijn van zo'n overpriced onding te steken.

Dat zou al -140€ zijn zonder enig prestatie- of kwaliteitsverlies.
    ik heb geen tv

Maar points noted, thx

Member
    iTrader
    6 (100%)
    En zo kunnen we de redenering gerust doortrekken naar een dvd en cd drive, want ge kunt alles toch downloaden. Maar ik zie die bemerking dan weer niet bij de builds, het zou toch weer een leuke besparing zijn van 20€ niet?

Nee, liever later één bij steken , om naar eigen zeggen hem toch nog niet gebruikt te hebben ( al was je razend enthousiast over de rip mogelijkheid )

Mij ontgaat het volledig waarom men niet de huidige standaard inbouwt maar terugvalt op een verouderde techniek maar toch naar een HD scherm lonkt. Een besparing van 50€ begot.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Ik maak die opmerking nochtans vaak hoor .

Ik steek geen optische drives meer in pc's die ik bouw, anno 2012 is dat echt wel 100% overbodig voor de meeste mensen (jaren geleden dat ik dat nog gebruikt heb, so what het is "maar" 20€, daar koop ik liever een bak of 2 mee, daar heb ik nog wat aan).

En dvd's worden nog vaak gebruikt, dat is er niet enkel voor films, blu rays wel. Ik ken tbh ook niemand die blu rays koopt of gebruikt. DVD's worden occasioneel nog in de dvd speler gepopt bij sommige mensen. Blu ray is dus zeker geen standaard of een volwaardige opvolger van dvd's/cd's, want bijna niemand gebruikt het.
    Mocht het wel standaard zijn (of worden, maar dat gaat niet gebeuren) dan zouden die drives enorm in prijs moeten dalen, de enige reden dat die zo duur zijn is omdat niemand ze wil.

Een besparing van 50€ begot
    Das meer dan een half dagloon é makker (woonkosten ed er nog niet van afgetrokken), voor iets dat je nooit ofte nimmer gaat gebruiken, dan kun je evengoed je geld verbranden...

Nee, liever later één bij steken , om naar eigen zeggen hem toch nog niet gebruikt te hebben ( al was je razend enthousiast over de rip mogelijkheid )
    Die zin snap ik niet.

Member
    iTrader
    6 (100%)
    Ik lees hier maar sporadisch dus dat ik die bemerkingen gemist heb is me vergeven.

Nu de bemerking was eerder gericht aan bosiwollig die op zijn site ter ere van zijn pc duidelijk een andere taal spreekt en ik qoute.

Duidelijk dat hij tot inkeer gekomen is en het nu maar bij downloaden houd.

Dat niemand ze gebruikt betwijfel ik ten zeerste, neem maar eens een kijkje aan de kassa's van elke mediawinkel of lees deze thread maar eens. Waar buiten Anal de rest zich toch al een tijdje bekeerd heeft tot blu. En mocht je nog niet in het blu kamp zitten dan zal de prijsdaling, vanaf 5€,u wel over de streep trekken. Altijd leuk op je HD scherm ( of dit nu je monitor is of je tv )

De kans dat je het nooit gaat gebruiken moet iedereen voor zichzelf inschatten maar ik vrees dat het geen twee jaar zal duren alvorens men aan een upgrade zal denken. Zit je daar met je twee drives en is er een meerkost van twee bakken.

Een schijfje is goed voor twee uur digitale tv ( of video), ik verbruik er twee per week en als mijn limiet verhoogd zal dat aantal wellicht ook toenemen.

Member
    iTrader
    0
    Mensen die op regelmatige basis blurays kopen zullen die in het algemeen wel op hun tv bekijken, vandaar dat bluray drives niet echt populair zijn. Heb hier een pak schijfjes liggen en zie mij toch nooit een drive aankopen.

Dvds daarentegen gebruik ik nog wel is om games te installeren (download limieten etc...)
    E8500 || HD6870 || P5Q-PRO || Antec P182 || 2253BW || Corsair 620HX || Geil 4GB
    Ambriosa - Terenas

Member
    iTrader
    0
    Die 'site' heb ik gemaakt toen ik nog een pamper droeg en niets beter te doen had als mijn tijd daar aan te verspillen. Kheb hem uiteindelijk nooit gebruikt (had hem gekregen en niet zelf gekocht). Af en toe gebruik ik nog dvd speler maar dat is dan om enkel dvd's te rippen van vrienden familie zodat ik die op de mediaplayer kan zetten. Anders gebruik ik deze niet meer.

edit: maar we zijn teveel aan het afdwalen van het onderwerp van deze thread.
    Laatst gewijzigd door bosiwollig; 19 juni 2012 om 18:30
    CPU: phenom II x4 955 BE MOBO:asus evo m4a785td-v
    GPU:asus EAH4870 1gb CASE:cm storm scout(red lights)
    RAM:Corsair XMS3 8GB DDR3 (CMX8GX3M2A1600C9) PSU:cooler master real power M520
    HDD: samsung f3 1TB(7200RPM) en een seagate 250gb verdere pc specs met foto

Member
    iTrader
    0
    Als je lichtjes wilt gaan overclocken en later een 670 wilt bijsteken zou ik toch voor een 750 Watt voeding gaan. Voor de rest ziet het er perfect in orde uit.

iTrader
    0
    Denk dat ik morgen mijn bestelling ga plaatsen. Ik heb de voeding vervangen door de Corsair CMPSU-700GEU, Kingston hyperx blue ram latjes en een andere monitor. De blueray ga ik toch erin laten zitten

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door epsilon Bekijk bericht
    r.
    Mogelijkheid tot SLI wil ik wel openlaten om over 2 jaar of zo een kaart bij te steken eventueel.
    Dat klinkt een beetje van ik weet het nog niet,maar toch een opmerking.Je weet dat die gs 700watt voeding maar 2 pcie aansluitingen heeft?
    Dit betekend dat als je voor sli zou gaan dat je voor die molex->pcie verloopstukjes moet gaan.Vind je dat niet erg is dat ook prima,maar ikzelf zou toch een voeding kiezen die er al 4 heeft.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vic 40+ Bekijk bericht
    Dat klinkt een beetje van ik weet het nog niet,maar toch een opmerking.Je weet dat die gs 700watt voeding maar 2 pcie aansluitingen heeft?
    Dit betekend dat als je voor sli zou gaan dat je voor die molex->pcie verloopstukjes moet gaan.Vind je dat niet erg is dat ook prima,maar ikzelf zou toch een voeding kiezen die er al 4 heeft.
    Meestal zijn die inbegrepen bij de GPU.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten