Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 25
    Member
    iTrader
    0

Pc voor videomontage en gaming

Hallo,

Mijn oude PC is na 10 jaar helemaal op en ik ben op zoek naar een nieuwe installatie. Ik ben helemaal niet meer mee met de markt vandaar dat ik de vraag hier post:

Budget: Tot circa 750€ maar het mag ook minder zijn

Video monteren van een camera: Heb nu een firewire aansluiting maar merk dat een PC met firewire aansluiting veel kost, misschien dat ik beter een kaart koop en die er dan insteek?

Games: Geen fervent gamers maar zou toch graag weer wat recente spellen kunnen spelen (Vooral shooters)

Processor, grafische kaart, RAM:
    Liefst zo dat ik zonder problemen video's kan monteren en nog wat uitbreidingsmogelijkheden heb voor geheugen.

Bedoeling is ook dat hij toch even up to date blijft en morgen niet achterhaald is.

Alle tips zijn welkom

Alvast bedankt,

Member
    iTrader
    0
    Héél belangrijk: Welk montage programma gebruik je?
    Ondersteunt dit nVidia CUDA?

Firewire is niet zoo duur hoor, eerder standaard...

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xenoware Bekijk bericht
    Héél belangrijk: Welk montage programma gebruik je?

Ondersteunt dit nVidia CUDA?

Firewire is niet zoo duur hoor, eerder standaard...
    Momenteel gebruiken we Ulead Videostudio, versie 11 denk ik. Dus recent kan je dat niet noemen aangezien ze nu aan 17 zitten. Is ook niet echt een noodzaak, ik kan wel upgraden of het mag ook een ander programma worden. Al is het wel ok. We monteren vooral een huisfilmpjes.

Firewire komt toch vooral standaard voor op PC's vanaf 700€. Voor mij is dat bedrag ok als ik er dan al iets deftig voor heb. Heb liever een goede waar ik een firewire moet insteken dan een mindere waar er wel al één op zit.

Member
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door locomotive Bekijk bericht
    Budget: Tot circa 750€ maar het mag ook minder zijn
    Dit lijkt mij een belachelijk laag bedrag voor een pc die een tijdje moet meegaan en waar je iets meer wil doen dan wat je tien jaar geleden deed.

Ik ben benieuwd wat er aangeraden word.

Member
    iTrader
    0
    Dit kreeg ik bij een andere site als suggestie:

MSI B75MA-P45
    Intel Core i5 2500K Boxed
    Sapphire HD7850 2GB GDDR5
    Corsair Builder CX500 V2
    Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile
    Sharkoon MS140
    Western Digital Caviar Blue WD5000AAKX, 500GB

en om snel te booten etc zou je deze er nog bij kunnen hangen:
    pricewatch: Samsung 830 series 128GB

Klopt het dat ik dan nog een firewire mis?
    Een betere cooling zou ook aangewezen zijn.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Kijk hier even naar.
    Mobielinformatie.com: Ben jij een mobiele Viking? Dan geniet je nu van gratis televisie overal!

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Dat mobo (post #5, niet bramvroy) slaat nergens op, das een cpu met een unlockte multiplier op een mobo dat niet toestaat dat je de multiplier aanpast.
    Je moet een mobo hebben met P67, Z68, Z75 of Z77 om gebruik te kunnen maken van de unlockte multiplier (gemakkelijk overclocken).

Qua cpu zul je best kiezen tussen de i5 2500k en i5 3570k, welke hangt eerder af van de prijs (een 2500k is wat trager clock per clock, maar ook koeler) en wat betere koeling.

Qua case zou ik precies toch wel zeker 5€ bijleggen voor een NZXT Source 210.

Firewire komt toch vooral standaard voor op PC's vanaf 700€
    Ik zie niet in hoe je daar een bedrag op kunt plakken, wil je firewire kijk dan voor een mobo met firewire (IEEE 1394 aansluiting), kost dat te veel extra dan kijk je naar een insteekkaartje (10€ ofzo) met een goedkoper mobo.
    Deze 1155 mobo's hebben firewire: Socket 1155 moederborden | Core | Tweakers.net Pricewatch Prijzen

Edit: die van bramvroy heeft wel een ssd (maar neem de samsung 830, die is goedkoper, sneller en even betrouwbaar) in 700€ gepropt (wat heel zeker de moeite is), maar ten koste van een unlockte cpu. Daar zul je wel een keuze moeten maken (beide zal net niet lukken in 750€).

Member
    iTrader
    0
    Tof, hier komen we mee vooruit.

De i5 2500k lijkt me meer te geven dan de i5 3450 op lange termijn Klopt dat? Maar die kan ik dan niet op het moederbord steken die Bramvroy voorstelde want daar kan je niet op overclocken?

Is de volgende combinatie dan realistisch? of ga ik volledig de mist in

Profiel van locomotive | Tweakers.net Tweaker Gallery

Ik heb die AS Rock genomen omdat die niet te duur is, een firewire heeft en goede reviews krijgt. Een andere kan natuurlijk ook.

Waarschijnlijk kan er dan ram in met hogere frequentie of zie ik dat verkeerd.

Zit boven het budget dus kan ik de ssd er achteraf ook nog gemakkelijk in steken?

Member
    iTrader
    0
    Zit boven het budget dus kan ik de ssd er achteraf ook nog gemakkelijk in steken?
    Heb je geen hdd nodig?

Zet je de pc zelf in elkaar?

Ik had voorlopig de volgende voor je,
    Bestelkosten berekenen | Tweakers.net Pricewatch € 726,55 via Afuture.
    Ik heb voor een hdd gekozen ipv een ssd,die keuze kan je zelf aanpassen.
    Ik heb ook voor de hd6870 gekozen aangezien die nog steeds een goede prijs prestatieverhouding heeft,dit ook met je budget op het oog.Je zegt verder zelf (zo lees ik het) dat je een casual gamer bent.
    De case kan je zelf ook wel in je eigen keuze veranderen als je die liever hebt.

Jouw samenstelling kan ook wel,maar ik zoek er zelf altijd liever een moederbord bij waarmee je van de igp gebruik kan maken mocht de dedicated grafische kaart er om de één of andere reden mee op houden.Je hoeft dan alleen de grafische kaart op te sturen voor garantie.

Sneller geheugen ga je erg weinig aan hebben,dat verschil zie je eigenlijk alleen bij benchmarks terug.

Member
    iTrader
    0
    [QUOTE=Vic 40+;16397446]Heb je geen hdd nodig?

Lap, ik wist dat er iets niet klopte, toch wel. Goed gezien

Zet je de pc zelf in elkaar?

We doen een poging. Kan er wel wat tijd voor maken.

Denk dat we aardig in de buurt komen van wat met mijn budget haalbaar is. Ik ben ook niet de fervente gamer en monteur van video's maar zou toch graag hebben dat hij niet direct op zijn gat zit.

Heeft het nut om daar later nog een SSD bij te steken? bvb die samsung zoals al eerder was voorgesteld?

Member gazmask's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Upgrade ook meteen naar een recenter editingprogramma, Premiere Pro bv, en als het echt moet zoiets als Avid? En welk formaat van videomateriaal? 1080? 720? Geen idee of het overkill is, maar misschien nog wat meer RAM-geheugen als ge in Full HD wilt monteren
    i5-3450|Asrock H77|16GB CORSAIR XMS3 1600mhz| HIS Radeon 7770 IceQ X Turbo|Samsung 830 SSD 64GB|Hitachi 1TB|WD 160GB Scratch Disk w/ Premiere CS5|CM Storm Scout|Logitech G15|CM Storm Xornet|Win 7

Member
    iTrader
    0
    Was inderdaad ook de bedoeling. Daarom dat ik ook zeker nog genoeg banken wou om RAM te kunnen bijsteken.

Wat zou je aanraden voor videomontage? Wel beetje gebruiksvriendelijk
    Heb een Sony DCR-HC37 met mini DV

Member
    iTrader
    0
    .
    Denk dat we aardig in de buurt komen van wat met mijn budget haalbaar is. Ik ben ook niet de fervente gamer en monteur van video's maar zou toch graag hebben dat hij niet direct op zijn gat zit.
    Dat zal wel weer even duren met de bovenstaande set-ups.

Heeft het nut om daar later nog een SSD bij te steken? bvb die samsung zoals al eerder was voorgesteld?
    Het zorgt ervoor dat je pc en de programma's een stuk sneller opstarten,of het invloed heeft op het video bewerken weet ik niet.Voor games zal het "ïn game" niks uitmaken,je krijgt er b.v. geen extra fps door.

Of je die snelheid waardeert is dan ook verder jou,maar per se nodig is de ssd niet.Die samsung zal verder wel een goede keus zijn mocht je er later een willen.

Member
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vic 40+ Bekijk bericht
    Dat zal wel weer even duren met de bovenstaande set-ups.
    Als leek denk ik dat hij flirt met het absolute minimum in de hoop dat er later nog wat kosten kunnen gemaakt worden omdat het budget het momenteel niet toelaat. Voor SD is dat wel allemaal fijn al heb ik mijn bedenkingen bij een singledrive setup maar als je de standaard van vandaag en dus morgen neemt zit je dus weldegelijk met een systeem waar het volgens mij niet leuk werken is. We kunnen alleen maar hopen dat hij nog vele jaren met zijn camera gaat filmen.

Ik ben zelf niet zo aan het upgraden , en hoeveel kan je er achteraf eigenlijk aan veranderen zonder in problemen te komen met je os activatie?

Die standaard koeler is leuk maar is dat voldoende voor iets dat je wellicht gaat oc'en en toepassingen die veel vergen van je cpu?

Zelf het achteraf inbouwen van een ssd als boot schijf lijkt me iets dat niet echt opportuun is zonder clean install.

neen , 800 is leuk voor vandaag maar niet voor morgen. Ik zou me vandaag al de kost maken van meer ram en ssd/hdd's. Of toch zeker de koeler/ssd/hdd's/ram.

Vic zijn build is overigs de enigste met een drive een dvd dan nog iets wat ik maar niet kan vatten.
    Laatst gewijzigd door 9lives UNI; 12 juni 2012 om 03:12

Member
    iTrader
    0
    [QUOTE=9lives UNI;16398424]Als leek denk ik dat hij flirt met het absolute minimum in de hoop dat er later nog wat kosten kunnen gemaakt worden omdat het budget het momenteel niet toelaat. Voor SD is dat wel allemaal fijn al heb ik mijn bedenkingen bij een singledrive setup maar als je de standaard van vandaag en dus morgen neemt zit je dus weldegelijk met een systeem waar het volgens mij niet leuk werken is.

Dus als ik het snap:
    Dus beter een Hard drive en een SSD
    Die SSD nu erin steken
    Andere koeler - was een vraag die ik nog wou stellen, had vooraf en hier al gelezen dat extra cooling aangeraden/noodzakeliijk is. Suggesties?

extra ram bijsteken maar dat kan ik achteraf ook doen

Ik beschik trouwens nog over:
    een externe DVD-schrijver (LG)
    een externe harde schijf (Iomega) - 1TB is voor mij echt wel voldoende, mijn harde schijf is er nu ééntje van 75 GB , de externe 250

Budget is inderdaad niet immens (of klein voor sommigen) maar ik verwacht ook geen supercomputer. Ik heb nu een Pentium IV, 2GHZ van 10 jaar.

iTrader
    21 (100%)
    Was inderdaad ook de bedoeling. Daarom dat ik ook zeker nog genoeg banken wou om RAM te kunnen bijsteken.

Wat zou je aanraden voor videomontage? Wel beetje gebruiksvriendelijk
    Heb een Sony DCR-HC37 met mini DV
    Adobe Premiere CS5 (of CS6)
    i5-3450|Asrock H77|16GB CORSAIR XMS3 1600mhz| HIS Radeon 7770 IceQ X Turbo|Samsung 830 SSD 64GB|Hitachi 1TB|WD 160GB Scratch Disk w/ Premiere CS5|CM Storm Scout|Logitech G15|CM Storm Xornet|Win 7

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gazmask Bekijk bericht
    Adobe Premiere CS5 (of CS6)
    Dat is nagenoeg een professioneel edit programma van een paar 100 euro's.
    Zit toch wel een niveautje te hoog. Mijn vrouwtje doet dit gewoon voor de fun.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Dus als ik het snap:
    Dus beter een Hard drive en een SSD
    Die SSD nu erin steken
    Andere koeler - was een vraag die ik nog wou stellen, had vooraf en hier al gelezen dat extra cooling aangeraden/noodzakeliijk is. Suggesties?

extra ram bijsteken maar dat kan ik achteraf ook doen

Ik beschik trouwens nog over:
    een externe DVD-schrijver (LG)
    een externe harde schijf (Iomega) - 1TB is voor mij echt wel voldoende, mijn harde schijf is er nu ééntje van 75 GB , de externe 250

Budget is inderdaad niet immens (of klein voor sommigen) maar ik verwacht ook geen supercomputer. Ik heb nu een Pentium IV, 2GHZ van 10 jaar.
    Ik gebruikte tot vorig jaar (en nu soms nog) ook een P4 ze (wel één van de snelste), voor gewoon office gebruik is meer cpu power echt niet nodig, maar videobewerking is wat anders.

Als je toekomt met 75GB+250GB, is een hdd dan echt nodig? Misschien gewoon een 128GB SSD?

Koeler: daar kun je in kiezen, met een arctic freezer 7 Pro Rev. 2 of Cooler Master TX3/212 Evo kom je al een heel eind, voor wat meer oomph zijn er bv de Thermalright HR-02 Macho of Scythe Mugen 2.

Ik ben zelf niet zo aan het upgraden , en hoeveel kan je er achteraf eigenlijk aan veranderen zonder in problemen te komen met je os activatie?
    Zoveel je wilt en 1 keer bellen naar microsoft?

Enkel je mobo maakt uit afaik.

Nu overbodige kosten doen is niet nuttig, als er later echt nog iets bijmoet dan doe je dat maar later, maar nu dingen steken die héél misschien ooit van pas gaan komen? Neen.

Zelf het achteraf inbouwen van een ssd als boot schijf lijkt me iets dat niet echt opportuun is zonder clean install.
    2 opties: hdd bootpartitie van 60GB/120GB aanmaken en die later klonen naar ssd (zoals ik doe) of gewoon een clean install (als je niet zot veel progs hebt maakt dat toch niet veel uit, een clean install op tijd en stond is sowieso wel eens aangenaam, wss ga ik uiteindelijk ook gewoon een clean install doen ipv klonen).

Budget is inderdaad niet immens (of klein voor sommigen)
    Mijn pc koste minder dan dat ze , maar het is nog niet aan bod gekomen: je moet geen windows licentie aankopen?
    Laatst gewijzigd door mdgf; 12 juni 2012 om 19:21

iTrader
    21 (100%)
    Dat is nagenoeg een professioneel edit programma van een paar 100 euro's.
    Zit toch wel een niveautje te hoog. Mijn vrouwtje doet dit gewoon voor de fun.
    Licentie kopen is ook niet verplicht.

Trouwens, met die camcorder die ge nu gebruikt, hebt ge inderdaad genoeg met 2ghz, Mini DV-tapes is eerlijk gezegd niet meer echt van deze tijd en de kwaliteit is uiteraard ook enorm slecht en vraagt weinig computerkracht. Vanaf 200 euro, of zelfs minder, filmt ge al in 720p en evt. 1080p.

720p monteert vloeiend met 4gig en 2,1GHz, 1080p loopt vast na een seconde.

Dus als ge nie van plan zijt om ook uw videokwaliteit te upgraden, zou ik het raar vinden om een nieuwe pc aan te kopen

Member
    iTrader
    0
    Bedankt voor de feedback

Mijn bakske is gewoon op. Startknop kapot, DVD kapot, staat open voor de warmte, doet er eeuwen over om zwaardere programma's te loaden en heeft het moeilijk als er meer dan 2 schermen op staan. Ook zelfs na herinstallatie Windows en zerofill en heb bovendien geen extra banken meer voor geheugen. Denk dat ik nu 1GB heb. Zou ik moeten checken. Was leuk maar het is gedaan.

Qua schijf zou ik momenteel gaan voor een SSD van 128 en HD van 500GB (meer dan voldoende)

Windows 7 kan ik via het werk krijgen, dus dat moet ik niet rekenen.

Zou er dan zo uitzien:
    http://tweakers.net/gallery/462017?w...#tab:wenslijst

Iemand nog suggesties, wel tegen hetzelfde bedrag graag

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten