Weergegeven resultaten: 1 t/m 19 van 19

Discussie: Monitor 24"+

Approved 9-lifer The Monopoly Guy's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)

Monitor 24"+

Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor en zou graag eens jullie aanbevelingen/ervaringen horen.
    Kheb de laatste 5 jaar een Syncmaster 931BW gehad, zeer tevreden van enkel het scherm wordt me een beetje te klein (van op afstand een film zien ofzo zit er niet in)
    M'n budget is 200€ max, liefst rond de 180€ zelfs.

Nu heb ik al wel wat rondgekeken en een paar interessante schermen gevonden
    Samsung S24B300BL (preference)
    Samsung S24B350H

Ik ga ze uiteraard nog eerst eens bekijken in de winkel zelf etc, maar als ik alle monitors op de markt ga bekijken zou ik wel ff bezig zijn .
    Zijn er nog andere monitors die jullie aanraden (of als je ervaring hebt met de bovenstaande monitors)?

Requirements:
    - 200€ Max -> liefst rond de 180€
    - Non-glare
    - 24"+
    - Zeer goede kleurweergave & contrast <- n1 req behalve die hierboven (zwart moet zwart zijn, op m'n huidige monitor zit dat helemaal goed), na wat lezen denk ik dat het dynamisch contrast op nieuwere monitors daar voor zorgt door de backlight te dimmen?
    - Preferrably LED
    - Brightness rond de 250cd/m² is good enough (kzet m'n brightness meestal lager + F.lux)
    - Overall goede bouwkwaliteit (geen dode pixels binnen de 2-3 jaar ofzo)

Voordelen:
    - VESA
    - HDMI
    Laatst gewijzigd door The Monopoly Guy; 4 juni 2012 om 00:28

Member Twinturbo's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    U2312HM - DELL monitoren TFT

Is wel geen 24". Maar heeft wel een IPS paneel dat een veel betere kleurweergave en kijkhoek heeft dan een TN paneel. Heb de vorige generatie en ben er zeer tevreden mee.

Member jm188's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    als je toch 24" wilt ga dan 1 stap groter in dezelfde reeks :

2412
    die zit wel boven je budget

Member 9lives UNI's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Buiten budget eizo en dell ultrasharp

iTrader
    6 (100%)
    Waarom denken jullie dat ik een budget meegeef?
    Srsly

Die 23" kan ik nog bekijken als ik hem ergens in de winkel vindt, eerst wat informatie opzoeken over die IPS en of die het waard is om voor een 23" te gaan ipv 24"

iTrader
    32 (100%)
    ge geeft ook aan dat kleurweergave superbelangrijk is, dan is IPS the way to go.

die 23 inch is trouwens een 16:9 monitor tegenover die 24 een 16:10 monitor is.
    maw die zijn even breed, die 24 is gewoon hoger, en heeft meer pixels in de hoogte.

200 euro max, 24inch + en Zeer goede kleurweergave & contrast gaan gewoon niet samen, wij geven u de alternatieven

Member Samadhi's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Ik ben zelf op zoek naar een nieuwe monitor en via dit forum en de talloze goeie reacties en ervaringen, positieve reviews denk ik om voor de DELL Ultrasharp U2412M te gaan. (worden er zelfs 2 (of 3 'eyefinity'))
    Deze kost iets van een 250€, aangezien jij aangeeft 200€ is dit 50€ 'over' je budget maar ik zou toch goed nadenken.
    Wat is 50€ "meer" voor een belangrijk iets als een monitor die je niet om de haverklap gaat vervangen (veronderstel ik), en dan nog voor een topmonitor.
    Anyway, just my 2 cents.

Uiteraad jou keuze, mensen proberen je hier gewoon te helpen.
    समाधि It's not a question of learning much... On the contrary. It's a question of unlearning much. - Osho
    Audi A5 coupé 3.0 TDi Quattro S-Line @ 310pk/625Nm
    Synology DS1010+ & DX510 / 3GB RAM / 25TB Synology Hybrid Raid @ DSM 4.2-3161
    Nieuwe uitdaging?

iTrader
    6 (100%)
    Hmm scrap m'n req met zeer goede kleurweergave maar, ik gebruik het vooral voor films & games dus zo'n IPS is imo het niet waard.
    Ik bedoelde de best mogelijke voor dat budget uiteraard, ik weet wel dat er voor meer geld beter materiaal is.

Na nog wat zoekwerk lijkt de Samsung 350H de beste keuze die ik momenteel vind (still accepting recommendations ofc)
    Monitoren vergelijken, reviews, aanbiedingen, tests en nieuws | Hardware.Info België

Uiteraard probereert iedereen me te helpen maar ik heb een max budget van 200€ wat ik duidelijk heb aangegeven
    Dat gebeurt hier zo vaak dat mensen over een budget gaan zonder eerst een voorstel te doen dat binnen het budget valt, really annoying.

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Monopoly Guy Bekijk bericht
    Dat gebeurt hier zo vaak dat mensen over een budget gaan zonder eerst een voorstel te doen dat binnen het budget valt, really annoying.
    De reden hiervoor is omdat je 'soms' van een bepaald product binnen een bepaalde prijsklasse (bvb. 200€ tot 400€) een middelmatige gelijkaardige prijs/kwaliteit terugvind. Als je dan net iets daarboven gaat, (bvb. 440€ (om in dit voorbeeld te blijven) je een uitzonderlijk beter product hebt in vergelijking met alle andere toestellen in dit eerder vernoemde "pricerange".

Ik denk dat in zo'n gevallen mensen je altijd zullen wijzen op dat ene iets duurdere product.

Het staat jou dan uiteraard vrij om daar ook voor te gaan of niet.
    Dus om het 'annoying' te noemen vind ik overdreven, veel mensen zouden deze manier van advies erg op prijs stellen.

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samadhi Bekijk bericht
    De reden hiervoor is omdat je 'soms' van een bepaald product binnen een bepaalde prijsklasse (bvb. 200€ tot 400€) een middelmatige gelijkaardige prijs/kwaliteit terugvind. Als je dan net iets daarboven gaat, (bvb. 440€ (om in dit voorbeeld te blijven) je een uitzonderlijk beter product hebt in vergelijking met alle andere toestellen in dit eerder vernoemde "pricerange".
    50€ extra is al 1/4e van de prijs
    Als zo'n dingen 5-10€ verschillen ofzo ok nog dan
    Hangt af van de OP beschrijving, als hij zegt een budget 'rond' de 200€ cva als ge er een beetje over ga, maar ik geef een 'max' budget op en een richtlijn van 180€
    Also als je dan toch over het budget gaat met je aanbevelingen, geef dan eerst iets binnen het budget zodat ze kunnen kijken of de meerwaarde het ze idd waard is

Anyway genoeg hierover

iTrader
    32 (100%)
    en de allereerste suggestie dat hier gedaan wordt is de 2312, die perfect binnen uw budget valt, en torenhoog uitsteekt qua kwaliteit over die budget 24inch schermen van onder 200 euro.

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jm188 Bekijk bericht
    en de allereerste suggestie dat hier gedaan wordt is de 2312, die perfect binnen uw budget valt, en torenhoog uitsteekt qua kwaliteit over die budget 24inch schermen van onder 200 euro.
    Ja en ik heb gezegd dat ik het nog ging bekijken als ik hem vind in de winkel (online een scherm kopen doe ik niet)
    Don't be so mad

iTrader
    2 (100%)
    50€ extra is al 1/4e van de prijs
    Als zo'n dingen 5-10€ verschillen ofzo ok nog dan
    Hangt af van de OP beschrijving, als hij zegt een budget 'rond' de 200€ cva als ge er een beetje over ga, maar ik geef een 'max' budget op en een richtlijn van 180€
    Also als je dan toch over het budget gaat met je aanbevelingen, geef dan eerst iets binnen het budget zodat ze kunnen kijken of de meerwaarde het ze idd waard is

Anyway genoeg hierover

5 a 10euro zijn bedragen waar ik eerder denk aan een bezoek aan de frituur dan aan hardware maar goed, dat zal misschien wel aan mij liggen.

'Online' aankopen zijn tegenwoordig wel betrouwbaar mits ze gebeuren in de juiste winkels, heb je vaak ook betere prijzen, compleet met garantie en alles erop en eraan.

In jou geval volg ik twinturbo en jm188 betreffende de 2312
    Suc6 alvast met je aankoop, wat het ook mag worden!

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samadhi Bekijk bericht

5 a 10euro zijn bedragen waar ik eerder denk aan een bezoek aan de frituur dan aan hardware maar goed, dat zal misschien wel aan mij liggen.

'Online' aankopen zijn tegenwoordig wel betrouwbaar mits ze gebeuren in de juiste winkels, heb je vaak ook betere prijzen, compleet met garantie en alles erop en eraan.

In jou geval volg ik twinturbo en jm188 betreffende de 2312
    Suc6 alvast met je aankoop, wat het ook mag worden!
    Die 5 a 10 euro bedoelde ik in mijn geval, waar mn max op 200 ligt
    Het is niet de bedoeling dat ik daar nog een groot bedrag in relatie met de totale kost opleg

Betrouwbaar alleszinds wel, ik koop veel spullen online
    Echter een monitor/tv wil ik eerst werkend gezien hebben.
    Eens zoeken waar ze zo'n displaymodel hebben

Grootte is ook van belang want ik wil van een 7m nog ondertitels kunnen lezen
    Laatst gewijzigd door The Monopoly Guy; 4 juni 2012 om 15:01

Member Reapo's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Dat is wel serieus ver om ondertitels te kunnen lezen. Dan ga je meer in de richting van een 27" moeten beginnen denken, vrees ik. Tenzij je over een arendsblik beschikt.

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reapo Bekijk bericht
    Dat is wel serieus ver om ondertitels te kunnen lezen. Dan ga je meer in de richting van een 27" moeten beginnen denken, vrees ik. Tenzij je over een arendsblik beschikt.
    Ok nee verkeerd ingeschat, ik was niet thuis op het moment van schrijven
    4-5m ongeveer, met m'n 20" lukte dat maar was vrij vermoeiend en soms kon je de subtitles niet lezen als er een witte achtergrond was

Member Reapo's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Dan zou 24" moeten lukken mits je over goeie ogen beschikt. Voor films kies je overigens best een monitor met een 16:9 verhouding.

Member Twinturbo's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Ik geloof dat CS Solutions trouwens ook een fysieke winkel heeft.

Dell schermen ga je niet veel vinden in normale winkels à la Mediamarkt, Saturn ect.

Member 9lives UNI's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)

Dat veranderd de zaak natuurlijk, ik ken mensen die zeer over het volgende te stoefen zijn

Iiyama ProLite E2407HDS
    vlot overal verkrijgbaar zelf meerdere tientallen euries onder uw budget met hdmi en vesa

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten